راه های جذب مشتری برای سایت خود

0
1220
راه های جذب مشتری
راه های جذب مشتری

راه های جذب مشتری برای سایت خود

طراحی سایت در اصفهان

 

راه های جذب مشتری . وب سایت شما یک ابزار ضروری برای کمک به تجارت تازه تاسیس تان برای جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر محصولات و سرویس ها می باشد. اما اگر طراحی سایت شما برای جذب بازدیدکنندگان بهینه سازی نشده باشد، نمی توانید به مشتریان جدیدی دسترسی پیدا کنید، فروش بیشتری داشته باشید و یا میزان ثبت نام در خبرنامه خود را افزایش دهید.

طراحی سایت,یک راه برای اینکه اجرای وب سایت خود را ارتقاء دهید این است که تست “دو نسخه ای” را به کار ببرید. “تست دو نسخه ای” استراتژی است که دو نسخه از عوامل وب سایت تان را مورد بررسی قرار می دهد تا مشخص شود که کدام نسخه بهتر عمل می کند. تست دو نسخه ای کاری فراتر از مقایسه این دو نسخه از عوامل طراحی سایت را انجام می دهد. شما باید به نتایج حاصل از این تست بسیار دقت داشته باشید و تفاوت های چشمگیر میان این دو نسخه را مورد بررسی قرار دهید.

به عنوان مثال، می توانید تست دو نسخه ای را برای صفحه اصلی سایت خود اجرا کنید که به این ترتیب می باشد:

  • نسخه اول: این نسخه 903 بازدید را از آن خود کرده است که 5 نفر از این تعداد به مشتری سایت تبدیل شده اند.
  • نسخه دوم: نسخه اصلاح شده ای که 976 بازدید را از آن خود کرد که از این تعداد 7 نفر به مشتری سایت تبدیل شدند.

در اولین نگاه، به نظر می رسد که نسخه دوم عملکرد بهتری دارد، اما نباید در این جا نتیجه بگیرید. تست دو نسخه ای بر اساس ارزیابی و بررسی بنا شده است و نتایج شما باید به صورت آماری مشخص شود، و این موارد به این معنی است که نتایجی که از این تست به دست می آورید باید بر اساس ارزیابی تفاوت ها باشد نه بر اساس شانس و احتمال. در غیر این صورت، نمی توانیم از تفاوت های بین این دو نسخه درس گرفته و در طراحی سایت خود به کار ببندیم.

برای این که تست دو نسخه ای موفقیت آمیز داشته باشید، باید بازدیدهای زیادی در صفحات وب سایت تان وجود داشته باشد، زیرا باید روی میزان مشخصی از بازدیدکنندگان تان نظارت داشته باشید که آیا در طول این تست به مشتریان سایت تان تبدیل خواهند شد یا خیر. اگر هنوز دارای مخاطبین قابل توجه ای نمی باشید تا نتایج بهینه ای از آن ها دریافت کنید، می توانید ابتدا به استراتژی رشد مخاطبین سایت خود توجه داشته باشید و سپس تست دو نسخه ای را زمانی اجرا کنید که میزان مخاطبین وب سایت تان به حد مشخصی رسیده باشند. اما اگر وب سایت شما در ماه بیش از 000/10 بازدیدکننده کسب می کند، می توانید با هر یک از تست های دو نسخه ای که در ادامه توضیح می دهیم، شروع کنید:

1.تیتر.

طراحی سایت,تیتر به طور چشمگیری می تواند روی میزان مخاطبین وب سایت تان تاثیر بگذارد. می توانید به تجربه ای که شرکت نرم افزاری 37SIGNAL در تست دو نسخه ای خود برای افزایش میزان ثبت نام برای HIGH RISE اجرا نمود، توجه داشته باشید. HIGHRISE یکی از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان این شرکت محسوب می شود.

در تیتر اصلی این سایت این مورد وجود داشت “با ایجاد یک حساب کاربری HIGHRISE، شروع کنید.” در خط پایینی نیز این مورد وجود داشت: “30 روز آزمایش رایگان برای تمامی حساب های کاربری.” HIGHRISE تست دو نسخه ای زیادی را روی صفحه اصلی سایت خود انجام داد و نتیجه نهایی خود را این تیتر اعلام نمود: “30 روز آزمایش رایگان برای تمامی حساب های کاربری.” عنوان فرعی در پایین آن نیز به این ترتیب بود: “ثبت نام در این نرم افزار تنها 60 ثانیه طول می کشد. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع کنید.”

 این تیتر انتخاب شده حدود 30 درصد بر میزان مخاطبین سایت شان افزود و شرکت به این موضوع در پست وبلاگ خود اشاره کرد.

زمانی که تیترهای وب سایت را تست می کنید، به این فکر کنید که مخاطب وب سایت از خواندن این تیتر به چه مزیت هایی برای خود پی می برد. تیترها باید واضح و انگیزه بخش باشند تا بتواند میزان مخاطبین یک وب سایت را افزایش دهند.

2.دکمه های دعوت به عمل رسانه های اجتماعی

طراحی سایت,تست های دو نسخه ای می توانند به شما کمک کنند تا پیام موثری را در وب سایت خود به وجود آورید تا فالورهای رسانه اجتماعی را نیز جذب سایت خود کنید. برای مثال، DUSTIN CURTIS، بنیان گذار شبکه نشریات سان فرانسیسکو SVBTLE، تصمیم گرفت تا پیام های مختلفی را برای جذب فالورهای تویتر امتحان کند.

ابتدا او “من در تویتر حضور دارم” را تست کرد که 7/4 درصد کلیک را از آن خود کرد. او این پیام را نیز مورد بررسی قرار داد: “می توانید اینجا مرا در تویتر فالو کنید” که 8/12 میزان کلیک را به نام خود ثبت نمود. اگر CURTIS این دعوت به عمل بخصوص را تست نمی کرد، می توانست شمار کلیک و مشتریان زیادی را از دست بدهد.

3.تصاویر

می توانید تست دو نسخه ای را نیز برای تصاویر وب سایت خود به کار ببرید. اگر تصاویری از اشخاص واقعی را در وب سایت خود قرار دهید، بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب می کنید. مطالعات نشان داده است که بازدیدکنندگان وب سایت به تصاویر چهره های واقعی بیشتر از هر تصویری دیگری واکنش نشان می دهند.

شما می توانید به این طریق رنگ های موجود در طراحی وب سایت خود را نیز تست کنید، مانند رنگ دکمه هایی که بازدیدکنندگان سایت روی آن کلیک می کنند. شرکت تجهیزات سلامتی واقع در تورنتو به نام CARELOGGER 34 درصد میزان مخاطبین خود را افزایش داد و این میزان افزایش تنها از تغییر رنگ دکمه ثبت نام از رنگ سبز به قرمز در وب سایت حاصل شد.

4.صفحات پرداخت در وب سایت.

طراحی سایتتست دو نسخه ای تنها به صفحه اصلی و یا صفحه محصولات سایت ختم نمی شود. این تست باید در تمامی صفحات یک طراحی سایت انجام پذیرد- از صفحه اصلی گرفته تا صفحه پرداخت محصولات.

برای مثال، وب سایت تجارت الکترونیک HOCKYCANADA STORE می خواست که میزان مخاطبین خود را افزایش دهد و شمار افرادی که از خرید کردن از سایت پیشمان می شوند را کاهش دهند، از این رو تصمیم گرفت تا صفحه پرداخت سایت خود را تست کند. با تغییر دادن پروسه پرداخت دو مرحله ای به پروسه پرداخت یک مرحله ای، 8/21 درصد افزایش در میزان مشتریان وب سایت شان مشاهده شد. این افزایش مخاطبین سایت تنها به دلیل ساده ساختن پروسه پرداخت در وب سایت به وجود آمد.

مواردی که در این مقاله ذکر شد، تنها تعداد اندکی از تست های دو نسخه ای است که می توانید در طراحی وب سایت خود اجرا کنید. از این که موارد جدیدی را در وب سایت خود تست کنید نترسید و به یاد داشته باشید که همیشه در این زمینه، با ذهن باز فکر کنید. اگر در طول این تست متوجه شدید که مواردی در طراحی سایت تان کاربرد نداشت، از این که آن را از سایت خود حذف کنید، نترسید و شک به دل خود راه ندهید.

راه های جذب مشتری برای سایت خود

طراحی سایت در اصفهان