رنگ و فرهنگ

0
1264
رنگ و فرهنگ
رنگ و فرهنگ

رنگ و فرهنگ

طراحی سایت در اصفهان

رنگ و فرهنگ . در دنیای امروزه ، ما پیشرفت های خود را مدیون جوامع آنلاین و وب سایت ها و شبکه های اجتماعی هستیم. جوامع وسیع اینترنتی ، روابط بین الملی با وب سایت های مختلف برقرار می کنند.

طراحی سایت, طراحان وب سایت باید به مطالب گذاشته شده در وب سایت خود ، دقت کافی داشته باشند و باید بتوانند طراحی خود را بر مبنای توجه به کاربران توسعه دهند. در اصل ، طراحی آن ها باید بر پایه کاربران و نیاز های کاربران وب سایت باشد.

در این مقاله از سلسله مقاله های طراحی سایت و بهینه سازی سایت که در شرکت طراحی وب سایت اطلس وب برای شما تهیه و تنظیم شده است قصد داریم تا شما را با کاربرد و استفاده رنگ ها در طراحی سایت آشنا نموده تا در نهایت طراحی های مدرن تری را داشته باشید.

یکی از جنبه هایی که در دنیای طراحی ، باید مورد توجه طراحان وب سایت قرار گیرد ، تاثیرات برخواسته از رنگ ها در طراحی می باشد. رنگ ها ، با تنوع زیادی، وارد فرهنگ آمریکای شمالی شدند. بدین معنا که رنگ های مختص به آمریکا ، فرهنگ خاص خود را داشته و کاربران خاورمیانه و یا ژاپنی نمی توانستند با این رنگ ها ارتباط برقرار کنند. رنگ های به کار رفته ، رنگ و بو و فرهنگ خاصی داشتند.

درک رنگ با تلفیق فرهنگ ، از یک جامعه تا جامعه دیگر متفاوت است و هر جامعه ای فرهنگ مختص به خود را دارد. طراحان وب سایت و همچنین طراحان و گرافیست ها با توجه به فرهنگ خاص خود، از رنگ ها در طراحی ها استفاده می کنند و حتی دیدگاه کاربران وب سایت آن ها نیز نسبت به فرهنگ آن جامعه ، تغییر می کند.

درک رنگ در دنیای طراحی بسیار چالش برانگیز است و هر رنگی معنای خاصی را در بر دارد.حتی یک رنگ ممکن است نسبت به رنگ دیگر معنای متفاوت تری داشته باشد. بالاخص در جوامع غربی ، معانی رنگ ها به شدت گسترده است. زمانی که طراحان ، در وب سایت خود با رنگ ها کار می کنند ، به خاطر داشته باشید که آن ها راجع به زمینه مورد استفاده رنگ و دیگر پارامترها مثل ، متن و تصاویر فکر می کنند.

در اینجا نگاهی به طیف رنگی رنگین کمان بیاندازید که افراد با فرهنگ های خاص خود ، درک متفاوتی از آن ها دارند.

قرمز

طراحی سایت,رنگ قرمز در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا) ، رنگ علاقه و اشتیاق است. این رنگ هم جنبه منفی و هم جنبه مثبت دارد. این جوامع در ارتباط با سیاه پوستان شرق اروپا ، قرمز را هم رنگ هیجانی و عشق و هم رنگ تنفر در نظر می گیرند. در اصل رنگ قرمز ، جنبه کمونیستی دارد. قرمز ، نماد قدرت است که وقتی که با رنگ سبز ترکیب می شود ، در کریسمس ،رنگ و بوی مذهبی می گیرد. جوامع غربی رنگ ها را با هم ترکیب کرده و معانی مختلفی را از آن ها بیرون می کشند.

فرهنگ های آسیایی و غربی، رنگ قرمز را نماد خوشحالی و مسرت می بینند و از آن برای جشن های ازدواج استفاده می کنند. چرا که رنگ قرمز برای آن ها خوش یمن است و خوش بختی و طول عمر به همراه دارد. شما در رستوران های چینی در آمریکا می بینید که از رنگ قرمز استفاده می کنند. چرا که این رنگ خوشحالی و شادکامی را برای آن ها به همراه دارد. بالاخص در هند ، این رنگ ، نماد خلوص و در ژاپن ، نماد زندگی و عصبانیت و خطر می باشد.

 آمریکای لاتین : در مکزیک  و جوامع آمریکای لاتین ، رنگ قرمز ، در ترکیب با رنگ سفید ، نماد مذهب تلقی می شود.

در خاورمیانه ، رنگ قرمز ، احساس ترس و احتیاط را به همراه دارد. حتی ممکن است به رنگ شیطانی هم تعبیر شود.

در کل اطراف دنیا ، رنگ قرمز را برای لباس های خود در جشن های سال انتخاب می کنند که خوشبختی ، ختم به خیر شدن و کامیابی به همراه دارد.

نارنجی 

طراحی سایت,رنگ نارنجی در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا)، رنگ پاییز و برداشت محصول است.در آمریکا ، این رنگ ، فصل پاییز ،  از شروع مدرسه در ماه سپتامبر گرفته ،  تا جشن های هالووین و شکرگذاری در آخر نوامبر را به تصویر می کشد. رنگ نارنجی، رنگ گرم و رنگ مختص به مرکبات است. در هلند ، رنگ نارنجی ، نماد رنگ ملی است و استفاده از آن ، ایمان و  وفاداری را به همراه دارد.

در فرهنگ های آسیایی و غربی ، رنگ زعفرانی ، یعنی نارنجی متمایل به زرد ، با رنگ گل ها و گیاه ها مطابقت دارد و در فرهنگ های هندی ، مقدس است. در ژاپن ، تن نارنجی ، نمادی از عشق و جسارت است.

 در آمریکای لاتین ، رنگ نارنجی ، رنگ خورشید است که بر زمین می تابد و طیفی از قرمز و نارنجی را در غروب خورشید به تصویر می کشد.

رنگ نارنجی در خاورمیانه ، رنگ عزا و غم است.

در کل دنیا ، رنگ نارنجی ، بعد مذهبی دارد و در دین مسیح، نماد پرخوری است.

رنگ زرد

طراحی سایت,رنگ زرد روشن در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا)، معنای متمایزی در جوامع غربی دارد. اگر رنگ زرد با رنگ گرم (آفتابی) ترکیب شود ، به فصل تابستان و مهمان نوازی اشاره دارد.  در آمریکا ، این رنگ ، در صنعت حمل و نقل برای تاکسی ها و اتوبوس مدارس و بسیاری از نماد های خیابانی استفاده می شود. به طور مثال ، شرکت چای Lipton ، از رنگ زرد برای بازاریابی خود در سطح جهان استفاده می کند. اما اگر شما تمایل دارید تا به سایت های کشور های مختلف نگاهی بیاندازید ، شما شاهد یک سری تغییرات در پوشش افرادی می باشید که در زمینه تبلیغات محصول و خدمات مربوطه به آن شرکت فعالیت می کنند. در آلمان ، رنگ زرد ، نماد حسادت است ، اما  جوامع شرقی ، رنگ سبز را مظهر حسادت می بینند.

در فرهنگ های آسیایی و غربی، رنگ زرد مظهر وفاداری است که متبرک و مقدس است. درژاپن ، این رنگ به جسارت تعبیر می شود. در هند، رنگ زرد ، رنگ تجارت است.

آمریکای لاتین ، رنگ زرد را نشانه مرگ و عزا می بینند.

خاور میانه. در مصر ، رنگ زرد ، همانند آمریکای لاتین ، نماد غم و عزاست. اما در خاورمیانه ، این رنگ ، مظهر شادی و شادکامی است. تعبیر این رنگ در خاورمیانه همانند تعبیر آن در فرهنگ های اروپایی می باشد.

در کل دنیا : در بسیاری از جوامع آفریقایی ، افرادی که دارای سطح بالایی در جامعه می باشند ، از رنگ زرد برای پوشش خود استفاده می کنند. در بیشتر فرهنگ های دنیا ، از رنگ زرد طلایی برای پول  ، کیفیت و موفقیت استفاده می شود.

آبی

طراحی سایت,رنگ آبی روشن در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا)، رنگی است که برای لوگوهای بانک ها استفاده می شود. چرا که نماد اعتماد و قدرت است. این رنگ ، رنگ مورد علاقه آقایان است و تولد یک پسر بچه را نشان می دهد.آبی ، رنگی آرام ، تسکین دهنده و رنگ صلح است. حتی ممکن است به معنای افسردگی و ناراحتی نیز تعبیر شود.

 فرهنگ های غربی و آسیایی ، این رنگ را مظهر ابدیت می دانند. رنگ آبی در هند ، رنگ   )Krishnaیکی از خداوندگان بزرگ در هند) می باشد.بسیاری از تیم های ورزشی در هند ، آبی را نماد قدرت می دانند. برخلاف آمریکا ، که رنگ آبی ، رنگ مردانه ای است ، در چین، کاملا رنگ مورد علاقه خانم ها می باشد.

آمریکای لاتین ، مردم جوامع آمریکای جنوبی و مرکزی ، رنگ آبی را مظهر مذهب دانسته که رنگی است که مریم مقدس ، از آن برای پوشش خود استفاده کرده. علاوه بر این رنگ آبی ،  احساس را به وجد می آورد. چرا که با غم و اندوه تلفیق شده است. رنگ آبی ، نماد اعتماد و آرامش در مکزیک است. کلمبیا ، برای صابون های خود از این رنگ استفاده می کند.

در خاورمیانه ، رنگ آبی ، به امنیت و حمایت اشاره می کند. رنگی روحانی ، معنوی، بهشتی است و مظهر ابدیت می باشد.

در کل دنیا : رنگ آبی در تایلند ، رنگ تعطیلی است. مثبت ترین و اطمینان بخش ترین رنگ در جهان ، رنگ آبی است. شرکت تلفن وب بین المللی Skype، از رنگ آبی برای تم هر یک از سایت های خود در اطراف دنیا استفاده کرده است.

سبز

طراحی سایت,رنگ سبز روشن در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا)، رنگ مورد استفاده ایرلندی هاست ( رنگ ملی ایرلند است) و نماد خوشبختی در بیشتر جوامع غربی می باشد. رنگ سبز ، رنگ طبیعت ، محیط ، حفاظت از محیط مثل “تجارت سبز” یا ” مواد شوینده خانگی سبز” است. این رنگ بالاخص در ترکیب با قرمز ، در کریسمس بسیار استفاده می شود. رنگ سبز ، نماد پیشرفت و به معنای موفقیت است. از رنگ سبز به عنوان مظهر حسادت نیز تعبیر می شود.

فرهنگ های آسیایی و غربی: رنگ سبز ، رنگ طبیعت ، حیات محسوب می شود. رنگ سبز در جوامع غربی ، نماد جوانی و شادابی است. هرچند که ممکن است بعد منفی هم داشته باشد ، یعنی مظهر خیانت و پلیدی.

آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی ، رنگ سبز را نماد مرگ می دانند.

خاور میانه ، رنگ سبز ، مظهر اسلام است و قدرت ، موفقیت ، خوشبختی و سلامتی را به همراه دارد.

در کل دنیا: در آمریکا ، از رنگ سبز ، برای پول استفاده می کنند که اغلب نماد حسادت است. از رنگ سبز زیتونی برای سربازی ها و افراد نظامی استفاده می شود.

بنفش

طراحی سایت,رنگ بنفش روشن در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا)، رنگ وفاداری است و از آن برای لباس پادشاهان و شاهزادگان در دنیای مدرن استفاده می شود. رنگ بنفش ، شهرت و سلامتی به همراه دارد. بالاخص در آمریکا، رنگ بنفش ، رنگی است که به شرافت و افتخار اشاره می کند. این رنگ ، نماد مدرنیسم و پیشرفت است و آمریکایی ها از این رنگ برای بالاترین پاداش های نظامی خود استفاده می کنند.

در فرهنگ های آسیایی و غربی، رنگ بنفش ، رنگ سلامتی و شادکامی است. البته به استثنای تایلند ، که رنگ بنفش ، حاکی از غم می باشد و زنان بیوه بعد از مرگ همسر خود،  لباس بنفش می پوشند.

در آمریکای لاتین، رنگ بنفش حاکی از سلامتی است. در مصر ، این رنگ نماد پرهیزکاری و ایمان است.

در کل دنیا: رنگ ارغوانی برای بودایی ها رنگ مقدسی است و مردم تبت ، تسبیح های خود را از سنگ ارغوانی درست می کنند.

صورتی

رنگ صورتی در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا)، رنگ مورد علاقه خانم ها است و بیشتر برای تولد دختر بچه ها از آن استفاده می کنند. رنگ صورتی ، نمادشیرینی است که اغلب از آن برای شیرینی ها و کیک ها استفاده می کنند. کلا صورتی ، رنگ شادی برای این افراد محسوب می شود.

در فرهنگ های آسیایی و غربی، رنگ مورد علاقه خانم هاست که از آن برای جشن ازدواج استفاده می کنند. در کره ،رنگ صورتی ، نماد اعتماد است. چینی به مدت چند سال، اصلا این رنگ را نمی شناختند. کم کم با رشد جوامع غربی، این رنگ وارد فرهنگ آن ها شد.

در آمریکای لاتین، رنگ صورتی رنگ لوس و بی حالی است و از آن برای ساختمان ها استفاده می کنند. این رنگ ، با معماری اجین شده است.

در خاورمیانه، رنگ صورتی ، معنای خاصی را به فرهنگ آن ها نمی دهد.

در کل دنیا از رنگ صورتی برای زندان ها استفاده می شود تا از این طریق ، مشکلات روحی روانی زندانی ها کاهش یابد. رنگ صورتی ، بعد روانی دارد و می توان گفت که حتی جنبه آرامش دهنده ای نیز دارد.

قهوه ای

 
 

طراحی سایت,رنگ قهوه ای در جوامع شرقی (اروپا و آمریکا)، رنگ خاکی است و نماد سلامتی و سادگی و بی آلایشی است. در آمریکا،  از این رنگ بیشتر برای بسته بندی ها (شرکت UPS، استفاده از این رنگ در بسته بندی ها را پیشنهاد داد) و ظرف های غذا استفاده می شود.  رنگ قهوه ای،  رنگی پایدار ،  باحال و قابل اطمینانی می باشد. اصولا رنگ غلات نیز قهوه ای می باشد.

معنای رنگ قهوه ای در آمریکای لاتین با آمریکای شمالی فرق دارد. قهوه ای ، در بازار کلمبیا ، فروش را کاهش می دهد و در نیکاراگوئه ، رنگ ناشناخته ای است.

در خاورمینه ، رنگ قهوه ای ، رنگ خاکی و باحالی است.

در کل دنیا ، معنای رنگ قهوه ای ، در رنگین کمان تلفیق شده است. و رنگی “بی رنگ” نامیده می شود. چرا که گرایشات خنثی دارد و در طراحی ها استفاده می شود. توجه داشته باشید که دانشکده وب سایت Washtennaw، از این رنگ خنثی برای جذب دانشجویان حرفه ای در هر رشته ای استفاده می کند.

مشکی

جوامع شرقی (اروپا و آمریکا ):  رنگ مشگی در فرهنگ آمریکای شمالی و اروپا،  رنگ پایان دنیا ، غم ، مرگ و رنگ رسمی است. این رنگ نماد قدرت و استقامت است و بر نیرو و کنترل دلالت دارد.(ممکن است استفاده از کلمه “قدرت” برای افراد مبهم باشد).

در فرهنگ های آسیایی و غربی، رنگ مشگی ، رنگ مختص به آقایان است و پسر های چینی از این رنگ استفاده می کنند. رنگ مشگی ، نماد توانگری ، سلامت و شادکامی است. در تایلند و تبت ، رنگ مشگی به رنگ شیطانی تعبیه می شود.

در آمریکای لاتین ، صراحتا می توان گفت که این رنگ، صرفا مختص به آقایان می باشد. آقایان از این رنگ برای لباس های خود استفاده می کنند. همچنین رنگ مشگی ، نماد غم و اندوه هم می باشد.

در خاورمیانه، رنگ مشگی معنای نمادین به خود می گیرد. یعنی هم نماد تولدی دوباره و هم غم و اندوه است. این رنگ، رنگ عجیب غریب و مرموز و شیطانی است.

در کل دنیا ، رنگ مشگی ، رنگ جادویی است و در بسیاری از فرهنگ ها هنوز شناخته نشده است.

سفید

طراحی سایت,جوامع شرقی (اروپا و آمریکا ): سفید، نماد خلوص و صلح و آرامش است و اغلب در جشن های عروسی استفاده شده و عروس ها اغلب در جشن ازدواج خود ، لباس سفید می پوشند. سفید ، رنگی تمیز و پاکی است  و مظهر تقدس و خلوص است و در بیمارستان ها از آن استفاده می شود.در ایتالیا ، رنگ سفید ، برای مراسم تشییع استفاده می شود. آن ها از گل داوودی سفید برای گذاشتن در قبر ها استفاده می کنند.

فرهنگ های آسیایی و غربی: در غرب ، رنگ سفید نماد مرگ است و برای مراسم تشییع ، غم ،عزا ، ناراحتی و بدبختی استفاده می شود.

در آمریکای لاتین ، معنای رنگ سفید همانند آمریکای شمالی است. و نماد ، خلوص و آرامش است.

در خاورمیانه ، رنگ سفید هم مظهر ، عزا و هم خلوص است. به طور مثال در ایران ، این رنگ ، نماد تقدس و صلح است. مصری هایی که مقامات بالایی دارند ، رنگ سفید می پوشند.

در کل دنیا ، پرچم سفید ، نماد جهانی صلح و آتش بس است.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت

رنگ و فرهنگ