گرایش های مورد نیاز طراحی وب

طراحی سایت

طراحی سایت

 
طراحی سایتگاهی اوقات شما می توانید به پروژه های طراحی سایت جدیدی نگاه بی اندازید و دریابید که طراحان وب به چه چیزی فکر می کنند. شما می توانید حس و حال موجود را احساس کنید. گرایش های این ماه به این ترتیب می باشند: 1. انتخاب رنگ های برجسته، 2.سقوط سبک سنتی تیتر اصلی که برای مدتی بسیار محبوب شده است و 3. الگوی های طراحی انیمیشنی که اندکی مبهم و مرموز می باشند.
چه فکر می کنید؟ آیا آماده گزینه های تایپوگرافی نازک تر، جزئیات دقیق تر و لوگو هایی به سبک آیکون ها می باشید؟ شاید بعد از دیدن این پروژه های طراحی وب سایتی که به شما در این مقاله معرفی می کنیم، آماده شوید. پس با دقت به گرایش های ماه سپتامبر 2017 دقت کنید و دریابید که در زمینه طراحی سایت چه گرایش های جدید و کاربردی وجود دارد و آیا می توانید از آن در پروژه های خود استفاده کنید یا خیر.
 
در این مقاله گرایش های طراحی سایت این ماه را برای شما در معرض نمایش می گذاریم.
 

1.RAINBOW COLORS

طراحی سایتزمانی که شما RAINBOW COLOR و یا رنگ های رنگین کمانی را می شنوید، اولین موردی که به ذهن تان می آید شاید عدم وجود یک طراحی سایت خوب و متناسب باشد. مثال های خیره کننده بسیاری از پروژه های زرق و برق دار با رنگ هایی که تم رنگین کمانی دارند، موجود می باشند که بسیار غافلگیر کننده بوده و البته اگر بخواهیم با صراحت صحبت کنیم، فاجعه طراحی محسوب می شوند.
رنگ های رنگین کمانی این روزه ها شاید اندکی فاجعه آمیز باشند. اما این روشی که معرفی می کنیم، درجه یک و ساده می باشد و رنگ های صحیح و متناسبی را مهیا می کند که می تواند یک پروژه طراحی سایت را شگفت آمیز بسازد. پالت های رنگین کمانی تنها برای سایت های کوچک مفید نمی باشند؛ برند های بزرگی از جمله GITHUB UNIVERSE CONFERENCE، SOUTHWEST AIRLINES و LONDON GRAMMAR, SPOTIFY CHANNEL همگی از الگو های رنگین کمانی به گونه شگفت انگیز استفاده کرده اند.
حتی جالب تر از این موضوع این می باشد که هر یک از این طراحی سایت ها از گرایش رنگی یکسانی به شیوه های مختلفی استفاده می کنند.

  • عوامل متنی رنگین کمانی در یک نمای زیبا و تاریک: GITHUB از یک نمای زیبا و تاریک با یک متن رنگی و عوامل رابط کاربری رنگین کمانی استفاده کرده است که باعث می شود تا چشمان کاربران خیره شود و به اطلاعات کلیدی (مانند تاریخ) و گزینه های دعوت به عمل اصلی بسیار توجه می کنند. گرادینت رنگین کمانی بسیار ساده و پایدار می باشد، این در حالی است که حالت مثبت گرایی و شادی و نشانه وجود فرصت های بسیاری را نمایان می سازد. این مورد یک ترکیب صحیحی می باشد که کاربران را تشویق می کند تا برای یک کنفرانس ثبت نام کنند.طراحی سایت
  • SOUTHWEST AIRLINE دیگر روشی را برای عوامل پیش زمینه رنگین کمانی به کار برده است و متن ها در یک عامل کادری روشن قرار می گیرند. حالت رنگین کمان، یک نقطه عطف منبع بصری را برای این سایت که دارای محتواهایی است مهیا می نماید که می تواند بدون وجود آن، واقعا خسته کننده و نا امید کننده به نظر برسد. رنگ ها مطالعات میدانی موجود را حیات مجددی بخشیدند و باعث شدند تا کلیک های بیشتری را از کاربران دریافت نمایند.
  • LONDON GRAMAR از یک گوی بزرگ رنگین کمانی استفاده می نماید تا نظر کاربران سایت را به تجربه همکاری با SPOTIFY جذب نمایند. قطره های رنگین کمانی در این طراحی سایت تغییر می یابد و با یک انیمیشن آرام حرکت می کند که مانند این است که یک ژلی در آب حرکت می کند. رنگ ها حرکت می کنند و با هم ترکیب می شوند و این چیزی است که شما می توانید حتی بدون این که متوجه شوید یک روز تمام به تماشای آن بنشینید. بخش بازی و سرگرمی این عوامل رنگی نیز بسار جالب می باشد، اما رنگ و استفاده از آن در طراحی سایت می باشد که باعث می شود تا کاربران به آن خیره شده و جذب شوند.
  1. سقوط تیتر اصلی

طراحی سایتتصویر بسیار بزرگ و یا تیتر اصلی اسلایدری برای سال ها یک اصلی اساسی در طراحی وب سایت ها محسوب می شده است. اما در این جا گرایشی وجود دارد که می توانید از این الگو رهایی یابید. این الگوی طراحی باعث می شود تا طراحان وب که سبک مینیمالیستی را برای بالای صفحه و برای اسکرول در نظر می گیرند و انتخاب می کنند، عوامل بیشتری در اختیار داشته باشند و کمتر حس سازمان یافتگی را در طراحی ایجاد کنند.
این گرایش همراه با تیترهای سفید و روشن تری همراه می باشند که اندکی هم مانند قطعات شناور عمل می کنند. این گرایش می تواند باعث مرور ترکیبی و مخلوط کاربران از طراحی سایت شود. برخی از عوامل بسیار حیرت انگیز می باشند، اما به طور کلی در این گرایش کمبود نقاط عطف و مجموعه عملکرد هایی که کاربران می توانند با آن تعامل یابند، احساس می شود.
موردی که درباره سقوط تیترهای اصلی در طراحی سایت ها اهمیت دارد این می باشد که روش مینیمالیستی، نظر کاربران را جلب می کند. این مورد بسیار متفاوت است. سوال این می باشد که آیا پیام رسانی کافی توسط این روش ایجاد می شود تا توجه و نظر کاربران را برای مدت طولانی تری جلب نماید و یا آیا کاربران به طور مثبت به این تجربه از عوامل بصری وب سایت واکنش و عکس العمل نشان می دهند یا خیر.طراحی سایت
این مورد یک گرایشی است که باید به آن توجه بسیاری شود، زیرا در اولین مراحل ورود به زمینه طراحی سایت می باشد. طراحان آماده این می باشند تا مواردی را در ابتدای صفحات سایت به صورت گوناگون و متفاوتی انجام دهند. برخی طراحان وب ممکن است به علت وجود ترکیب های عجیب و غریب و یا بخش های از عوامل در قسمت بالای اسکرول ناراحت و دپرس شوند. این موارد بستگی دارد که این گرایش در مرجله بعدی در چه سطحی قرار می گیرد و به چه اندازه پیشرفت می کند. اما مطمئنا ارزش این را دارد تا به آن توجه نمایید و در پروژه طراحی سایت تان به شیوه مناسب و صحیح از آن بهره ببرید.

  1. الگو های انیمیشنی تاریک

طراحی سایتاین مورد هم اکنون می تواند یک گرایش بسیار جالب در طراحی وب سایت به شمار آید. افکت های انیمیشنی تیره همراه با طرح های رنگی تیره در قسمت بالای صفحات سایت لایه بندی شده اند. تیرگی در پیش زمینه تیره نیز مبهم و مرموز می باشد و می تواند از نظر بصری، البته اگر به درستی به کار رود، بسیار حیرت انگیز باشد و واقعا می تواند نظر کاربر را جلب نموده و به طراحی سایت جذب شود.
به علاوه، این امر می تواند به روش های مختلفی کار کند. در این جا هیچ تنظیماتی برای اندازه و یا نوع انیمیشن ها و یا این که افکت ها چه کاری انجام می دهند، وجود ندارد. هر کدام از مثال هایی که در ادامه می بینید، از افکت های انیمیشنی تاریک به روش های مختلفی استفاده کرده است که همگی باعث می شوند تا تعاملاتی از جانب کاربران انجام شود، زیرا زمانی که کاربران ماوس خود را به صورت شناور روی افکت ها قرار می دهند، حرکاتی به صورت اتوماتیک اجرا می شود که آن ها را تحریک به پیشروی در سایت می کنند.
در حالی که نمای این گونه طراحی سایت ها به نظر بسیار جالب است، آن ها می توانند چالش هایی را نیز به خوبی نشان دهند و در معرض نمایش بگذارند. تمامی کاربران در چنین نمای زیبا و تاریکی نمی توانند درست عمل کنند. این گرایش ممکن است در هر شرایط محیطی، خوب به نظر نرسد و به درستی کار نکند. این طراحی ها قطعا در صفحه نمایش های دسک تاپ نسبت به صفحه نمایش های ابزارهای کوچک تر بهتر نمایش داده می شوند و بهتر عمل می نماید.
اما این گرایش طراحی مکانی برای طراحان وب محسوب می شود که می خواهند مواردی را اندکی متفاوت تر و با حالت مشخص تر و با نمای مدرن تر بسازند و در معرض نمایش بگذارند.
این گرایش درباره ترکیب تن رنگ های تیره بدون تنوع رنگی می باشد که تنها و صرفا برای جلب نطر کاربران به کار می رود. این قسمت اندکی برای توضیح دادن سخت می باشد و خود باید آن را تجربه کرده و مشاهده نمایید.
برای این که این تیرگی را در پیش زمینه تیره طراحی اجرا کنید و در طراحی سایت خود به کار ببندید، اطمینان حاصل نمایید که از واریانس های کافی در تن های تیره به کار می برید، زیرا به این ترتیب مطمئن می شوید که عوامل به راحتی دیده می شوند و تمامی حرکات قابل تشخیص می باشند. از رنگ مشکی غنی با رنگ های کمرنگ تر استفاده نمایید تا بتوانید حالت خوبی را در پروژه های طراحی سایت خود به وجود آورید که بسیار تاثیرگذار و نتیجه بخش می باشند.
با وجود مثاال هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، متوجه می شوید که همگی کمبود رنگ دارند و تن رنگ با کنتراست بالایی را نسبت به رنگ سفید به عنوان یک بخش کلیدی در طراحی سایت ملاحضه می نمایید. (یک دکمه دعوت به عمل رنگی با عوامل بصری مشکی و تیره ای کنتراست یافته است که موجب شده تا بسیار پایدار به نظر برسد).
طراحی سایتمورد مهم دیگری این گرایش، سادگی در انیمیشن های به کار رفته می باشد. هیچ یک از حرکات این انیمیشن ها پیچیده و گیج کننده نمی باشد. این گرایش به سادگی پالت رنگ می باشد، که همین امر باعث موفق شدن این گرایش در طراحی سایت ها شده است.

نتیجه گیری

تغییر در استفاده از رنگ که در این ماه به شما نشان داده ایم، هم موثر است و هم بسیار حیرت انگیز. رنگ های رنگین کمانی بسیار جالب می باشند، این در حالی است که الگوی های طراحی مشکی و سفید مینیمالیست و ساده هر دو فضای بسیاری را برای خودآزمایی و منعکس ساختن خود ایجاد می کنند. انتخاب رنگ واقعا به چگونگی احساس طراحان درباره یک پروژه طراحی سایت ارتباط می یابد.طراحی سایت
از چه گرایش هایی در طراحی سایت متنفر می باشید و کدام یک را دوست دارید؟ من همیشه عاشق این می باشم تا برخی از طراحی سایت هایی رو مشاهده کنم که شما به آن علاقه دارید. لینکی از وب سایت هایی که دوست دارید را در این جا در تویتر برای من بگذارید. من متشاق شنیدن صحبت های و نظرات شما می باشم.
می توانید از گرایش های نام برده شده در این مقاله در طراحی سایت های خود استفاده کنید تا بتوانید نمای جدید و جذابی را به آن ها ارائه دهید. هم چنین دست شما در ترکیب این گرایش ها باز است و می توانید دست به کار شوید.
طراحی سایتهر کدام از گرایش های توضیح داده شده در بالا برای استفاده آسان می باشند و پالت رنگی رنگین کمانی می تواند بیشترین گرایش کاربردی و باعث انعطاف پذیر شمار زیادی از پروژه های طراحی وب سایت باشد. مانند هر گرایش جدید دیگری، از آن با هدف مشخصی در طراحی های خود استفاده کنید و به استفاده از آن ها در پروژه های آینده خود فکر کنید. اگر متناسب شرایط پروژه های شما بود، شک نکنید و شروع به استفاده کردن از آن ها بنمایید. کلید اصلی در این زمینه امتحان کردن و تست کردن می باشد. بعد از این که دریافتید که این گرایش ها برای شما و پروژه تان مناسب می باشند، پیش روید و پروژه را با این گرایش ها آغاز کنید.

طراحی سایت

طراحی سایت ارزان
طراحی سایت
طراحی سایت
طراحی سایت پوشش
ایران سایت
طراحی وب