اشتباهاتی که باعث افت میزان مخاطبین سایت می شود

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

چیزی که بازاریابان عالی را از بازاریابان معمولی متمایز می سازد، در توانایی شان برای بازگو کردن داستان جذاب و معقول می باشد.

طراحی سایت,در هر صورت، مانند فیلم ها و زندگی واقعی، این داستان ها همیشه همان گونه که ما می خواهیم به پایان نمی رسند. دقیقا چرا این اتفاق می افتد؟ در این زمینه، اگر تنها یک عامل وجود داشته باشد که حواس بازدیدکنندگان را از هدف اصلی سایت شما پرت کند، آن هم تنها بازگو کردن داستان های تراژدی می باشد.

در این پست، ما قصد داریم تا به اشتباهاتی در ارتباط با “بازگو کردن داستان و یا داستان سرایی” در وب سایت بپردازیم و راه های جلوگیری از آن را بیان کنیم. جزئیاتی وجود دارند که در این زمینه از آن ها غافل هستید، اما نباید این گونه باشد و نباید این اشتباهات را مرتکب شوید. این مسائل جزئی که در این مقاله برای تان بازگو می کنیم، باعث می شود تا میان رقیبان تان متمایز دیده شوید و در بازاریابی، موفقیت های بسیاری به دست آورید.

1.دکمه های دعوت به عمل شما باعث ادامه جستجوی کاربران و بازدیدکنندگان در وب سایت نمی شود.

اجازه دهید تا مستقیم به سراغ اصل ماجرا برویم. در فرم وب سایتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، به خوبی واضح است که بازدیدکننده با انتخاب و ثبت نام آن، با چه مواردی رو به رو می شوند.

افت میزان مخاطبین
افت میزان مخاطبین

از این رو، به نظر چه مشکلی در این زمینه وجود دارد؟ در تصویر بالا دکمه “I WANT IT” بسیار کم نور و مبهم می باشد. کارشناس Joana Wiebe پیشنهاد می کند که از سبک متن جالبی برای این مورد استفاده کنید که باعث موفقیت تجارت تان می شود. موضوع اصلی این است که پیش بینی مخاطبین سایت را در نظر بگیرید و مطابق با آن عمل کنید.

2. شما به زبان مشتریان سایت خود صحبت نمی کنید.

آیا اولین باری که زبان خارجی را شنیدید را به یاد دارید؟ بسیار آزار دهنده بود، زیرا شما نمی توانستید چیزی را درک کنید و بفهمید. در دنیای بازاریابی، باید از عبارت و کلماتی در طراحی سایت خود استفاده کنید که برای بازدیدکنندگان قابل درک باشد. در غیر این صورت، آن ها دلیلی نمی بینند که در وب سایت شما بمانند.

برای مثال، BUZZTIMES دارای این تیتر در صفحه اصلی وب سایت خود می باشد: BUZZTINMES” شما را سرگرم کرده و باعث می شود تا دوباره به این وب سایت باز گردید.”

افت میزان مخاطبین
افت میزان مخاطبین

توسط بازخوردی که از مشتریان سایت به دست آوردیم، این تیتر بسیار خوب و متناسب بود، زیرا اشاره دارد که محصولات این سایت می تواند باعث بازگشت مجدد مشتریان سایت شود، اما این تیتر دارای شفافیت کمی می باشد و به عنوان سوم شخص صحبت می کند و برای مخاطب وب سایت هدف خاصی را مشخص نمی کند چراکه در طراحی سایت فروشگاهی به خوبی به این مورد توجه نشده است.

باید در متن طراحی سایت خود از زبانی به کار ببرید که بر میزان مخاطبین و تبدیل آن ها به مشتریان وب سایت، تاثیر بگذارد. وب سایت SPEAK2LEAD از این عبارت “پاسخ به مخاطبین سایت و گزینه های رسانه اجتماعی برای دنبال کردن وب سایت ما” استفاده نمود، در حالی که می توانند به جای آن، از عبارت متناسب تر دیگری مانند “مدیریت پاسخگویی به مخاطبین سایت” استفاده کنند.

دیگر مثال در این زمینه:

چه موردی در این طراحی وب سایت اشتباه است؟ متن ” بله، می خواهم بیشتر بدانم” به نظر می رسد که هیچ شور و شوقی را در مخاطب سایت ایجاد نمی کند. باید این متن در طراحی وب سایت، بسیار واقعی به نظر بیاید.

3.سرعت کم بارگیری وب سایت، به دلیل فشرده نکردن تصاویر در طراحی سایت.

طراحی سایت,ممکن است این جزئیات را در طراحی وبسایت خود نادیده بگیرید اما در واقعیت، فشرده نکردن تصاویر وب سایت ممکن است بر میزان مخاطبین وب سایت بسیار تاثیر بگذارد. چگونه؟ چون تصاویر فشرده نشده مدت زمان طولانی تری به طول می انجامد تا بارگیری شوند که این موضوع دلیل کافی برای بازدیدکنندگان می باشد که به سرعت وب سایت شما را ترک کنند و قبل از بارگیری شدن صفحه اصلی سایت تان، پیشمان شوند.

ابزارهای فشرده سازی تصاویر مانند YAHOO SMUSH.IT، ADOBE FIREWORKS و GOOGLE PAGESPEED بسیار در این زمینه توصیه می شوند.

4.عوامل موجود در صفحه اصلی وب سایت به طور متناسبی قرار نگرفته اند.

بنر موجود در صفحه اصلی وب سایت SPEAK2LEADS از نظر زیبایی بسیار عالی می باشد، اما هم چنان که می خواهید در این وب سایت پیش بروید، نمی توانید پیام وب سایت را به وضوح درک کنید. چرا؟ زیرا این تصویر برخلاف متن موجود در زیر آن، نمی تواند به طور واضح بگوید که این وب سایت درباره چیست. به این دلیل است که در قسمت تیتر وب سایت، متن بسیار بهتر از استفاده از بنر می باشد. می توانید در طراحی وب خود از تصویر، بعد از تیتر متنی استفاده کنید.

5. متمایز نکردن وب سایت خود با رقیبان

طراحی سایت,با متن بسیار عالی و قابل درکی باید به این سوال جواب دهید: چگونه خود را میان رقیبان مان متمایز نشان دهیم؟ اگر این موضوع را در طراحی وب سایت خود نشان ندهید، شما هم یکی مانند دیگر شرکت های موجود دیده می شوید که محصولات و سرویس های مشابه ای را ارائه می دهد. برای مثال، اگر شما در وب سایت خود راهنمایی هایی برای شکار در منطقه تگزاس ارائه می دهید، مانند LONESTEAR PREMIER OUTDOORS، باید مشخص سازید که چرا بهترین شرکت راهنمای شکاری در این منطقه می باشید.

اهمیت این استراتژی نباید نادیده گرفته شود، فرقی ندارد که حرفه شما چیست و چه نوع طراحی وب سایتی را اداره می کنید، در هر صورت رقیبانی دارید. وظیفه شما این است که خود را از سایر رقیبان با متن هایی که در صفحه اصلی وب سایت خود قرار می دهید، متمایز سازید. به این ترتیب، بازدیدکنندگان و مخاطبین وب سایت به راحتی می توانند شما را انتخاب کنند.

6.فرم تماس در وب سایت خیلی پیچیده است.

یک موردی که در بازاریابی اینترنتی آموزش دیده ایم، این است که هرگز نباید باعث آزار مخاطبین سایت خود شویم. در حقیقت، شما باید هر کاری را برای مخاطبین وب سایت انجام دهید تا به طور بهینه ای آن چه که شما ارائه می دارید و حتی تمامی عوامل طراحی وب سایت تان را درک کنند. اگر میتوانید به طراحی سایت آموزشی های دیگر هم توجه کنید و موارد استاندارد را در آن ها فرا بگیرید.

در تصویر زیر، LONESTAR OUTDOORS از آیکون ها به جای متن در فیلدهای فرم استفاده کرده است. شاید از نظر بصری زیبا و جالب باشد، اما آیا مفهوم متناسبی را به مخاطب وب سایت منتقل می کند؟

در وب سایت بالا همان طور که از متن خاصی استفاده نشده است و همین موضوع باعث می شود تا سردرگمی هایی میان کاربران سایت ایجاد شود، متغییر های درون فیلد فرم این گونه به نظر می رسد که این فرم از قبل پر شده است.

طراحی سایت,یکی از اهداف طراحی سایت تان این است که باعث آزار مخاطبین سایت خود نشوید و باید پیام وب سایت و تجارت خود را بدون هیچ مانعی به مخاطب وب سایت انتقال دهید، به طوری که این پیام برای آن ها شفاف و واضح باشد.

نتیجه گیری

اگر میزان مخاطبین وب سایت تان کم بود، ممکن است یکی از این اشتباهات فوق را انجام داده باشید. ما امیدارویم که این مثال هایی که در این مقاله آورده شد، به شما الهام بخشیده و توسط آن ها بتوانید تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان وب سایت تان به وجود آورید. عوامل طراحی سایت خود را به صورت مجزا بررسی کنید و در صورت عدم نیاز، آن را در طراحی سایت خود حذف کنید. به یاد داشته باشید، زمانی که بحث صفحه اصلی وب سایت و طراحی آن می شود، همیشه هر چه موارد کمتری قرار دهید، موفقیت بیشتری کسب می کنید.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت
اشتباهاتی که باعث افت میزان مخاطبین سایت می شود