برند: اهمیت داشتن یک سیستم عامل برای برند

0
1232
برند
برند

برند: اهمیت داشتن یک سیستم عامل برای برند

برخی از تاجران اهمیت یک برند را نادیده می گیرند. آن ها فکر می کنند که چون مورد منحصر به فردی را تولید نمی کنند، نباید یه عنوان یک برند شناخته شوند.

هر تجارتی که وجود دارد باید دارای یک برند باشد- درست مانند نام های مشهوری چون COCA COLA و یا NIKE و WHOLEFOODS و یا TESCO و غیره.

تجارت شما می تواند به تنهایی یک برند باشد، البته باید به ساخت سیستم عامل برند خود بسیار دقت داشته باشید.

سیستم عامل برند چیست؟

سیستم عامل برند شامل اجزای مختلفی می باشد که در کنار هم قرار می گیرند تا یک تصویر کلی یا درکی از یک شرکت و یک برند برای عموم مردم مهیا کند. در این جا 5 جزء وجود دارد که در کنار یکدیگر یک سیستم عامل برند را تشکیل می دهد.

1. چشم انداز برند:

این مورد به منظور چشم اندازی از آن چیزی است که برند شما می خواهد به آن برسد. یک جستجوی اینترنتی سریع، چشم اندازهای مختلفی از برندهای شرکت های معروف در سراسر جهان را نشان می دهد.

یک مقاله در وب سایت TOPNONPROFITS.COM 30 چشم انداز برند را از محبوب ترین سازمان های USA به طور خلاصه مهیا نموده است.

چشم اندازه های آن ها کوتاه، صریح و واضح می باشند. یک چشم انداز برند نباید شامل 1000 کلمه باشد! بهترین و قدرتمند ترین چشم اندازه های برند ها تنها در قالب چند کلمه می باشند.

برای مثال:

  • OXFAM: دنیایی بدون فقر
  • FEEDING AMERICA: آمریکا بدون گرسنگی
  • HUMAN RIGHTS CAMPAIGN: تساوی برای همه

2.وظیفه و عملکرد برند:

زمانی که چشم انداز برند خود را مشخص نمودید، عملکرد برند شما باید مورد توجه قرار بگیرد. عملکرد برند شما مربوط به چگونگی عملی شدن چشم انداز و دیدگاه برند تان می باشد.

دوباره بیان می کنیم، عملکردهای برند نباید خیلی طولانی بیان شوند- بهترین عملکردهای یک برند باید کوتاه و ساده باشد.

  • OXFAM: برای ایجاد راه حل های طولانی مدت برای فقر، گرسنگی و بی عدالتی های اجتماعی.
  • FEEDING AMERICA: برای تغذیه گرسنگان آمریکایی توسط یک شبکه ارتباطی در سراسر کشور متشکل از ذخایر غذایی کشور و انگیزه دادن به هم وطنان برای مبارزه با سوء تغذیه.
  • HUMAN RIGHTS CAMPAIGN: سازمان حقوق بشریت برای تساوی حقوق بین تمامی جنسیت ها و اقلیت ها.

3. ارزش های برند:

بهترین برند ها یک مجموعه قوانین اخلاقی و رفتاری را برای خود مشخص می کنند. این ارزش ها برای پشتیبانی از وظیفه و عملکرد برند عمل می کند و به چشم انداز برند کمک می کند تا به واقعیت تبدیل شود.

برندهای مشهور دارای ارزش های اخلاقی قدرتمندی می باشند، از جمله HOTEL CHOCOLAT – آن ها مواد تشکیل دهنده تازه ای را برای محصولات شکلات خود از کشاورازان ST LUCIA مهیا می کنند.

این کشاورزان به طور عادلانه ای به آن ها پرداخت دستمزد می شود و دیرکردی در این امر روی نمی دهد. این ارزش های برند برای پشتیبانی از چشم اندازه های برند به کار می رود و می تواند شما را به عنوان برند قابل اعتمادی نمایان کند.

4. خصوصیت های برند:

شرکت ها اغلب از ویژگی های انسانی برای برند خود به کار می برند، از این رو درک آن ها برای مخاطبین بسیار آسان می باشد. سوپر مارکت ها تمایل دارند تا خصوصیت اقتصادی را در تجارت خود نشان دهند.

به طور مثال تخفیف ها و یا جوایزی برای مشتریان خود در نظر می گیرند. این مورد برای خریدارانی که به دنبال تخفیف گرفتن می باشند و می خواهند تا جایی که می شود پول های خود را ذخیره کنند، متناسب می باشد.

اگر ویژگی های برند تایید شده باشد، مشتریان به طور مداوم این برند را شناخته و از آن همیشه خرید می کنند، از این رو می توانیم آن ها را ترغیب کنیم تا همیشه از برند حمایت کرده و خرید کنند.

داشتن خصوصیت ها در یک برند، آن را متمایز می سازد.

5.طرز مطرح شدن برند ها:

خیلی از برند ها شامل حرف ها و سخن هایی در رسانه های چون رادیو، تلویزیون، روزنامه و غیره می باشند. طرز مطرح شدن برندتان می تواند پیامی را به مخاطبین و مشتریان خود برساند.

اگر می خواهید به یک برند مجلل و با اعتبار برسید، باید به طور رسمی خود را مطرح کنید و سعی کنید به طور غیر رسمی نیز با مخاطبین خود در تماس و تعامل باشید.

سیستم عامل یک برند چیزی نیست که یک شرکت بتواند در عرض یک شب به آن رسیده و آن را تکمیل کند.

این مورد زمان و زحمت زیادی را می طلبد تا سیستم عاملی برای برند خود بسازید که بسیار متناسب تجارت تان می باشد و به ترغیب هر چه بیشتر مشتریان و پایدار ماندن آن ها به شرکت و تجارتان بسیار کمک می کند.

 از خود بپرسید

  • دیدگاه و یا چشم انداز برند شما چیست؟
  • عملکرد و وظیفه برند شما در یک جمله به چه ترتیب است؟
  • ارزش های برند شما چیست؟
  • خصوصیات برند شما چیست؟
  • طرز مطرح شدن برندتان به چه شکل می باشد؟

طراحی سایت در اصفهان
منبع : گلد وب