روانشناسی جانمایی

0
1313
روانشناسی جانمایی
روانشناسی جانمایی

روانشناسی جانمایی

طراحی سایت در اصفهان

 
طراحی سایت,طبیعت انسان همان چیزی است که در او وجود دارد. این طبیعت، همراه با عوامل محیطی و ژنتیکی، باعث می شود که افراد به آن شیوه رفتار کنند.
به محض اینکه پزشکان و روانشناسان در اواخر دهه 1870 شروع به مطالعه رفتار انسان به عنوان یک علم شروع کردند، انقلابی در درک چیزهایی که محرک رفتارهای خاصی هستند ایجاد شد. بازاریابان هوشمند از این علم جدید استفاده نمودند و شروع به بهره گیری از آن در تکنیک های فروش کردند.
بسیاری از تاکتیک های استفاده شده توسط بازاریابان قرن بیست هنوز در حال حاضر استفاده می شوند، اگر چه علم اعصاب، جدیدترین شاخه روانشناسی، برخی از عوامل دیگر، مانند صدا، تصاویر و رنگ را اضافه کرده است.
در اینجا 5 روشی که در آن روانشناسی تبلیغات برای ایجاد «نیاز» عاطفی به منظور انجام خرید استفاده می شود ارائه شده است.
 

 جاذبه احساسی رنگ

طراحی سایت,در ابتدا بازاریابی بصورت سیاه و سفید بود شامل تبلیغات چاپی و تلویزیونی. با ظهور رنگ در تبلیغات، بازاریاب ها سرگردان شدند که چه رنگی به بهترین وجه هم مناسب مشتریان و هم آنچه که می خواهند به فروش برسانند است. علوم اعصاب آنها را ناامید نکرد. در حال حاضر یک حجم عظیمی از تحقیقات در رابطه با عوامل روانشناختی رنگ وجود دارد. در زیر دو اینفوگرافی وجود دارد که نشان می دهد چگونه این علم به بازاریابان برای انتخاب رنگ ها در تصاویر کمپین شما کمک می کنند.

اولین اینفوگرافی با احساسات صحبت می کند که توسط رنگ تحریک می شود. بسته به پیام بازار و مخاطبان هدف، انتخاب رنگ می تواند بسیار مهم باشد. برای مثال رنگ های صورتی و بنفش را در نظر بگیرید – عوامل انگیزشی برای زنان و زیبایی. در اینجا آمده است که چگونه مجله پیشگیری، یک نشریه بهداشتی و زیبایی برای زنان، از آن برای تبلیغ ویدیوهای ورزشی خود استفاده می کند:

تعدادی دیگر از عوامل محرک عاطفی در کلمات و طرح وجود دارد، اما این موارد بعدا مورد بحث قرار خواهند گرفت. و فیس بوک از آبی استفاده می کند تا احساس امنیت و اعتماد ما را برانگیزاند:

اگر شرکتی ، فروش داشته باشد، برای مثال، نارنجی یا قرمز رنگ خوبی خواهد بود – همچنین باعث تحریک بسیاری از رفتارهای خرید می شود.
 

روانشناسی عاطفی – واژه ها و تصاویر

طراحی سایت,این مورد، حوزه ای از روانشناسی است که در طول سالها تغییر نکرده است. محققان بیان کرده اند که 85 درصد از تصمیم گیری خرید عاطفی است و فقط 15 درصد منطقی است. احساسات خاصی بیش از بقیه بر رفتار افراد تاثیر می گذارند – این موارد عبارتند از شادی، عشق، هیجان، احساس اضطراب و طنز. احساسات منفی، مانند ترس از دست دادن یک معامله خوب، می تواند بسیار موثر باشد.
در اینجا نمودار نشان می دهد که انواع  مختلف محتواها چقدر می تواند دارای اثر جذابیت احساسی باشد:

دوباره مجله Prevention  را بازدید کنید – در واقع یک جاذبه و هدایت به سمت شادی و خنده است – شما می توانید “مثل آب خوردن همه چیز را تغییر دهید” – نگاه کنید که مدل چقدرهیجان ایجاد می کند.
از سوی دیگر، این محتوا را از Basecamp، برنامه نرم افزاری مدیریت پروژه برای کسب و کار را در نظر بگیرید.

در اینجا چند جاذبه عاطفی در یک صفحه نمایش ساده وجود دارد. با فقط تمرکز بر روی کلمات برای یک لحظه، یک کلمه که مشتری بالقوه را جذب می کند، “وضعیت آشفته ” است. او ممکن است احساس کند که بسیاری از پروژه ها در حالت مشکل دار هستند یا می توانند چنین باشند. سازماندهی مشکلات، این ترس را از بین می برد ترسی که در مشتری احتمالی ممکن است همراه با شادی و خوشحالی ایجاد می شود وقتی مردم با یکدیگر همکاری می کنند تا به آن ” هدف مشترک” برسند. جاذبه های احساسی دیگری نیز وجود دارد:

  • مطمئنا، شرکت هدف می خواهد به تقریبا 5000 شرکت که در هفته گذشته ثبت نام کرده است، بپیوندد – به این ترتیب این شرکت بخشی از یک گروه سرآمد و زبده با کسب و کارهای هوشمند خواهد شد.
  • درخواست برای فوری شدن نیز می تواند وجود داشته باشد – “شما باید یک پروژه را به سرعت انجام دهید.”
  • دکمه CTA آبی نشان دهنده احساس امنیت و اعتماد است.
  • نشانه های احساسی دیگر برای ایجاد یک آگهی فوق العاده که باعث می شود مشتری هوشمندانه نگاه کند، در دکمه CTA گنجانده شده است- یعنی استفاده آزمایشی رایگان 2 ماهه.

 

طنز و سرگرمی

طراحی سایت,طنز و سرگرمی 32٪ از نمودار بالا را تشکیل می دهد. بازاریابانی که بتوانند از طنز در تبلیغات خود استفاده کنند، می توانند برای طیف وسیعی از مشتریان هدف ، جذاب باشند. در اینجا یک مثال از این موارد ارائه شده است:

  1. Airlines Virgin می خواست آرزوی یک روز شکرگذاری مبارک به شکلی طنزآمیز نماید. آنها این عکس زیر را پست کردند که یک کارمند را نشان می دهد که در حال “هدایت” هواپیما با ران های یک بوقلمون به جای چراغ راهنما است.

. دستمال کاغذی بهداشتی Charmin در روز پدر به این ترتیب نوشته است: “برای همه شما پدرانی که کارهای روزانه صبح را انجام می دهید، ما برای شما آرزو می کنیم روز پدر برای شما مبارک باشد.”
هدف از این نوع بازاریابی این است که خوانندگان بتوانند این نوشته ها و پست ها را با جوامع آنلاینشان به اشتراک بگذارند، بنابراین مارک تجاری را اشاعه می دهند و به همه خوانندگان / بینندگان نشان می دهند که این شرکت دارای حس حسن روحیه خوبی است. و در این فرآیند، بینندگان اسامی این مارک ها را به یاد خواهند آورد زیرا طنز باعث احساسات سرگرمی شده است.
 

روانشناسی جانمایی

طراحی سایت,بازاریابان همیشه به نحوه قرار دادن تصاویر و متن خود دقت می کنند. علم اعصاب اصول این کار را با تحقیق در مورد حرکت چشم اثبات می کند. هنگامی که نسخه آگهی یا یک صفحه وب در حال ایجاد و طراحی است، بازاریابان می دانند که “وزن” به عناصر خاصی بر اساس اندازه آنها و جایی که آنها در صفحه قرار می گیرند داده می شود. این وزن، ابتدا چشم بیننده را به این عنصر هدایت می کند. اگر آن عنصر، بیننده را به سمت پیام واقعی که خرید است، حرکت ندهد، آنگاه آن آگهی / صفحه وب بی اثر است.
امروزه تکنولوژی “نقشه حرارتی” وجود دارد که میزان زمانی را که تماشاگرها صرف عناصر یک صفحه تبلیغاتی می کند را نشان می دهد. اولین صفحه ایجاد شده برای سایت Baby.com را در نظر بگیرید.
نقشه گرما نشان می دهد که بیشتر وقت بر روی صورت ناز کودک گذرانده می شود، نه بر روی متن پیشنهاد شده در سمت راست. در اینجا نحوه تغییر نشان داده شده است:

حال ، تصویری از کودک وجود دارد که به اطلاعاتی نگاه می کند که بازاریاب می خواهد بیننده آن ها را ببیند. لکه های قرمز به این معنی است که این کار موفقیت آمیز بوده است.
راه های دیگری که بازاریابان می توانند دنبال کردن نگاه را “وادار کنند” عبارتند از قرار دادن فلش در یک صفحه یا یک آگهی چاپ و هدایت چشم به نکته مهم است. در مورد یک صفحه وب، دکمه های CTA را در یک مکان برجسته قرار دهید و در اطراف آنها فضای سفید بگذارید. در اینجا یک نمونه از Upwork است.

به چند چیز در اینجا توجه داشته باشید:
فضای سفید در اطراف دکمه CTA آن را برجسته می کند
استفاده از رنگ – دکمه با رنگ متضاد ، بیشتر جلب توجه می کند
گوشه های گرد بر روی دکمه: دانشمندان علوم اعصاب به ما می گویند که گوشه های گرد باعث می شوند چشم به سمت داخل حرکت کند یعنی به سمت پیام. گوشه های مربع چشم ها را به سمت بیرون یعنی دیگر محتواهای در صفحه حرکت هدایت می کند.
همانطور که می بینید استفاده از رنگ، تصاویر و کلمات همه دارای تاثیر بر روان هستند. بازاریابان تبلیغات خود را طراحی می کنند، همه این عوامل را در نظر می گیرند و از ترکیب آنها برای حداکثر تاثیر استفاده می کنند.