سادگی در طراحی
سادگی در طراحی

سادگی در طراحی تجربه کاربری به چه شکل است؟

طراحی سایت درایران

طراحی سایت مدرن

طراحی سایت شخصی
طراحی سایت و تبلیغات

طراحی سایت ،

بهینه سازی سایت

سادگی در طراحی تجربه کاربری به چه شکل است؟

برای یک دهه، طراحان وب سایت درباره وارد کردن روش سادگی و ساده سازی در طراحی تجربه کاربری به بحث و گفت و گو پرداختند.
طراحی سایت  . همان طور که ROBERT HOEKMAN در مقاله خود بیان نمود “زمانی که بحث طراحی تجربه کاربری می شود، روش سادگی بارها و بارها به گوش می رسد، تغییر در برخی چیزها ممکن است سردرگم کننده باشد.” سادگی و ساده سازی به یک طراحی منظم (که در این جا درباره کلمه منظم صحبت های بسیاری شده است)، پیچیدگی های تجربه کاربری و یا حتی برنامه نویسی های مورد نیز باز می گردد.
این تعاریف می توانند در میان کاربران و طراحان، و مشتریان و سهامداران بسیار متفاوت با­شد.
HOKEMAN در مقاله ای که در بالا ذکر نمودیم می نویسد: “به عنوان طراح، ما همگی باید فرض کنیم که روی یک تعریف از این سادگی در تجربه کاربری توافق نظر داریم. برای ما، سادگی یک هدف والا در طراحی می باشد. سادگی یک کلمه بسیار وسیع است. ارزش این مورد قطعی نیست. ساده سازی یک مورد می تواند در مقایسه با یک مورد پیچیده مشخص شود.”
به نظر می رسد که روش سادگی در ابتدا کاملا یک مورد پیچیده بوده است

به دنبال یک مثال از ساده سازی در طراحی تجربه کاربری می باشید؟ به GOOGLE فکر کنید.
زمانی که ساده سازی و سادگی را در طراحی تجربه کاربری به زیبایی تعریف کنیم، شاید هیچ مثال عالی مانند گوگل در این بین یافته نخواهد شد. زمانی که یک کاربر به این وب سایت رجوع می کند، تنها با یک مورد مواجه می شود و آن ها نوار جستجو می باشد. این نوار جستجو  به صورت اتوماتیک عبارت های جستجو را بر اساس الگوریتم های پیچیده ای، قبل از این که لیستی از نتایج جستجو را در اختیار کاربر قرار دهد، نمایان می سازد. این وب سایت را با YAHOO مقایسه کنید، جایی که کاربر با اطلاعات و گزینه های بسیاری در وهله اول ورود به سایت مواجه می شود.
طراحی سایت  . برای کاربر، هم رابط کاربری گوگل و هم تجربه حاصل از آن بسیار ساده و واضح می باشد، اگر چه آنچه که در پشت صحنه این وب سایت وجود دارد واقعا این چنین نیست.
DOMINIC WONG سرپرست بخش طراحی تجربه کاربری در INVOKE در این باره می فرماید: “من فکر می کنم که ساده سازی و یا سادگی به ذهن هر فرد بستگی دارد. اینکه این مفهوم که تجربه کاربری به صورت ذاتی نیز به ذهنیت و بصیرت انسان ها باز می گردد،می تواند نتایج نهایی را بسیار ساده و تجربه کاربری خوشایندی را به وجود آورد. آیا واقعا در ذهن خود می دانم که می خواهم چه کاری انجام دهم؟ و اگر بخواهم این ذهنیت را استخراج کرده و روی میز بیاورم، آیا واقعا با انتظارات من از یک تجربه کاربری مطابقت می یابد؟”
در وب سایت گوگل، تجربه کاربری به گونه ای طراحی شده است که راه را برای کاربر که به دنبال یافتن مواردی می باشد، ساده ساخته است و این مفهوم سادگی و ساده سازی اصلی می باشد.

” زمانی که ساده سازی رابط کاربری یا یک وب سایت با کاربردی بودن آن در ارتباط می شود، تجربه کاربری در خطر می افتد”.

زمانی که ساده سازی رابط کاربری یا یک وب سایت با کاربردی بودن آن در ارتباط می شود، تجربه کاربری در خطر می افتد: مانند عواملی که پنهان می شود، دکمه هایی که لیبل ها و یا برچسب های واضحی ندارند و یا کاربر با نحوه جستجویابی در وب سایت آشنایی ندارد. حتی طراحی ساده نیز نیاز به استراتژی دارد و باید کاربران و مخاطبین سایت زیر نظر گرفته شوند.
WONG در این باره می افزاید: “سادگی به چگونگی راهنمایی و هدایت مردم برای اینکه از نظر ذهنی تصمیماتی را بگیرند، باز می گردد.”

تجربه کاربری در عصر و دوره ای کاربران می خواهند به صورت آنی، به لذت و خشنودی برسند
زمانی که بحث سادگی و کاربردی بودن می شود، پایداری در چیزی که کاربر از یک تجربه کاربری انتظار دارد به اندازه ای اهمیت دارد که این روزها کاربران می خواهند هر چه سریع به آن چه که می خواهند دست یابند.

چه دوست داشته باشید یا خیر ما در عصری زندگی می کنیم که کاربران دوست دارند تا به سرعت به هر آن چه که می خواهند دست یابند و این نیاز باید زمانی که طراحی تجربه کاربری را برای وب سایتی طراحی می کنیم، مورد ملاحظه قرار دهیم.
Wong در این باره نیز می گوید: “کاربران از وب سایت ها و سایر رابط های کاربری انتظار دارند که موارد فلشی کمتری داشته و کاربردی باشد. من فکر می کنم که این روز ها زمانی که عوامل بصری و مدرن در طراحی سایت ها غالب می شود، توجه به تجربه کاربری کاهش می یابد.”
طراحی سایت  . در حالی که فرصت های بسیاری وجود دارد تا تجربه کاربری و رابط کاربری باشکوهی را طراحی کنید، به یاد داشته باشید که این دو مورد باید با هدف نهایی کاربر و طراحی متناسب باشند. شما قطعا رابط کاربری را نمی خواهید که از تجربه کاربری فوق العاده و مفید به دور باشد. به علاوه، شما می خواهید تا کاربر هر آن چه که می خواهد را هم به سرعت و هم به گونه ای قابل فهم و ساده به دست بیاورند.
DANIEL RITZENTHALER درکتاب “52 هفته از تجربه کاربری” خود این گونه می نویسد: “بهترین راه برای جلب نظر و ایجاد اطمینان این می باشد که یک ایده اصلی را به طور کامل در معرض نمایش بگذارید. این امر به کاربران اجازه می دهد تا تصمیم گیری مطمئنی را درباره آن انجام دهند: آیا به این طراحی جذب شده ام یا خیر؟ معرفی کردن یک ویژگی به صورتی که مردم بتوانند نتیجه آن را در ذهن خود تصور کنند باعث می شود تا به الویت بندی ویژگی ها بپردازند و درباره مرحله بعدی اطمینان کافی داشته باشند.”

ساخت یک تجربه کاربری ساده با توجه به وجود نیاز های پیچیده.
یک نفر ممکن است فکر کند که ساده سازی و سادگی با مینیمالیست بودن یکسان و برابر است، اما این مورد بیش از این است که تنها به کاربران آن چه که نیاز دارند را ارائه دهید. زمانی که موارد کافی را در اختیار کاربران قرار دهید، سادگی و ساده سازی می تواند آشکار شود.

نتیجه گیری

طراحی سایت .WONG درباره پروژه اخیر خود که طراحی مجدد اپلیکیشن دندانپزشکی بود و پیچیدگی های فراوانی داشت، صحبت به عمل آورد. تجربه کاربری در این اپلیکیشن باید به گونه ای ساده می شد که کاربران بدون سردرگم شدن در رابط کاربری بتوانند از این اپلیکیشن استفاده نمایند. تیم طراحی سایت باید تجربه های کاربری را به گونه ای طراحی می کردند که اپلیکیشن تمامی موارد ضروری را در بر داشته باشد، و هم چنین باید تنها آن چه کاربران برای انجام عملکرد های مورد نظر و دسترسی به نتایج مورد نظرشان نیاز دارند، نمایش داده شود.

“شما می خواهید تا هر چیزی که افراد را سردرگم می کند و نیاز است تا تلاش بیشتری صرف کنند تا آن چه که می خواهند را به دست بیاورند، در طراحی رابط کاربری خود قرار ندهید.”

در حالی که معنای ساده سازی و یا سادگی در طراحی تجربه کاربری موردی است که هم چنان روی آن بحث می شود، WONG در انتها در این باره می گوید: ارائه مواردی که کاربر می خواهد البته درست در زمانی که نیاز دارند، سر راست ترین راه ممکن است تا در زمینه “سادگی در طراحی تجربه کاربری” موفق شوید.
بهینه سازی سایت
طراحی سایت
شرکت طراحی سایت
بزرگترین شرکت تبلیغاتی
بزرگترین شرکت تبلیغاتی در ایران
تیزر تبلیغاتی
کاتالوگ
کارت ویزیت
 انواع هدایای تبلیغاتی