نرم افزارهای موبایل

0
1225
نرم افزارهای موبایل
نرم افزارهای موبایل

نرم افزارهای موبایل

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت, نرم افزارهای موبایل . خلاصه : دستورات و آموزشها در نرم افزارهای موبایل باید برای اسکن‌پذیری و قابلیت بررسی بهینه طراحی شوند، در حالی که کاربران مایلند به سرعت از آنها رد شوند و آنها را کامل نخوانند.
مروزه تقریبا هر نرم افزاری در بازار نوعی علامت مربی (پوشش شفافی از نشانهای UI) یا دوره فشرده‌ای دارد که در اولین راه‌اندازی نشان داده می‌شود. در حالی که وجود چنین صفحات آموزشی اغلب غیرضروری است، گاهی اوقات تشویق کاربر در مسیر درست مفید است. اگر تصمیم گرفته اید علامت مربی با نوع دیگری از نشانها و نکات را در نظر بگیرید تا ویژگی خاصی از نرم افزارتان را توضیح دهید، از این راهنماها پیروی کنید تا این احتمال را افزایش دهید که نشانه و نکات‌تان مفید فرض شوند، نه سد راهی برای بازگشت به گذشته.
 

نکات متمرکز کوتاه

طراحی سایت, نمیتوان انتظار داشت که کاربران پیش از استفاده از نرم افزار شما، کتاب راهنمای آنرا بخوانند. مردم نرم افزاری را راه‌اندازی نمی‌کنند تا وقت خودشان را صرف یادگیری چگونگی استفاده از رابط کنند، بلکه فعالیتی را در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از حداقل تلاش ممکن کامل می‌کنند. این تناقض یک کاربر فعال است، در حالی که یاد می‎گیرد چگونه از ویژگیی های پیشرفته استفاده موثری کند، می‌تواند واقعا در وقت و زمان خود در دراز مدت صرفه جویی نماید. کاربران وب به نخواندن مطلب معروف هستند، و کاربران موبایل به دلیل وقت محدود و توجه منقطع‌شان، حتی بدتر هستند.
حتی اگر افرادی تصمیم بگیرند دستورات و آموزشها را بخوانند، نمایش اطلاعات بسیار زیاد با هم، بار شناختی کاربران را افزایش میدهد . چون کاربران نمی‌توانند همزمان هم پوشش نکات را بخوانند و هم از نرم افزار استفاده کنند، مجبور می‌شوند دستورات را حفظ کنند و سپس از آنها استفاده نمایند. متاسفانه، حافظه کوتاه مدت ما نمی تواند اطلاعات بسیار زیاد را به خاطر بسپارد، و این اطلاعات ظرف 20 ثانیه محو می‌شود (بیشتر در حافظه در دوره آموزشی تمام وقت در مورد ذهن انسان و قابلیت استفاده از آن). بنابراین تمرکز بر یک تعامل، بیشتر از تلاش برای توضیح هر قسمت ممکن از تعامل کاربر، مفیدتر و موثرتر است.
نرم افزار Morningstar iPad: به جای تمرکز بر تنها یک ویژگی، این علامت مربی هر کار ممکنی را که کاربر می‌تواند روی صفحه نمایش انجام دهد، خلاصه میکند، که بسیاری از آنها باید واضح و آشکار باشند (نظیر زدن بر روی لینک یک مقاله برای دستیابی به مقاله کامل).
به حداقل رساندن مقدار دستورات و آموزشها، توجه کاربران را بر یک عمل واحد و اصلی متمرکز می‌سازد. هر چه کل متن کمتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران آن را بخوانند و سپس از آن آموزش پیروی کنند. ایده به تاخیر انداختن محتوای فرعی و ثانوی، خاص علامتهای مربی نیست، بلکه استفاده از آن در نشانه ها و نکات تعامل می‌تواند در سوق دادن افراد به امتحان کردن یک ویژگی خاص، بسیار متقاعد‌کننده باشد، در حالی که اغلب آن عمل را تقلید می‌کنند تا مطمئن شوند که دستور آموزشی را به درستی فهمیده‌اند.
نرم افزار اندروید یوتیوب، هر علامت مربی را بر یک تعامل واحد و ناآشنا متمرکز می‌سازد. این نشانه‌ها در اولین راه‌اندازی برای کاربران جدید ظاهر می‌شوند، در حالی که کاربر به قسمت مربوطه نرم افزار میرسد.
نرم افزار اندروید یوتیوب: تمرکز بر چگونگی تعامل با تنها یک عامل UI، مقدار متنی را که افراد باید بخوانند، به حداقل می‌رساند و کاربران را جلب می‌نماید تا آنرا امتحان کنند.
ارائه تک‌تک نشانه‌ها در زمان مناسب، درک و یادگیری آموزشها را برای کاربران بسیار آسانتر می‌سازد. این الگوی تعامل، دارای مزیت افزوده آموزش کاربر است که در آن نقطه در گردش کار، این تعامل‌ها یا عملکردها قابل اجرا می‌شوند.
 

از زنجیره‌های نکات خودداری کنید

طراحی سایت, برای برخی نرم افزار‌ها، ممکن است بیشتر از یک عملکرد، ارزش توصیف بر روی یک صفحه نمایش را داشته باشند. بمباران کردن کاربران با صفحات نکات و نشانه های مکرر باعث می‌شود آنها سریعتر از این نکات بگذرند، صرفنظر از اینکه هر کدام از آنها چقدر مفید هستند. گویی که هر کاربر مجرای بسیار کوچکی برای نگه داشتن دستورات و آموزشهای جدید دارد – به یک لیوان آب فکر کنید، نه یک پارچ بزرگ – و اگر داخل آن را با مقداری زیاد یا بسیار سریع پر کنید، لبریز می‌شود.
نمایش علامتها یا نکات متعدد مربی نه تنها مشکلاتی با حافظه کوتاه مدت کاربران ایجاد می‌کند، بلکه نرم افزارتان برای کاربران جدید بیش از حد پیچیده و مهیب به نظر میرسد. ممکن است این به تنهایی کافی باشد تا آنها را برای استفاده از نرم افزارتان متقاعد کند، و آنها را برای جستجوی جایگزینی ساده‌تر بفرستد.
نرم افزار Makr iPad: هر بار که کاربر به قسمت جدیدی از نرم افزار میرسد، این نرم افزار از یک سری نکات و نشانه‌ها استفاده میکند. متاسفانه، این نکات بیش از حد واژه ای هستند و پیش از آنکه کاربر قادر به انجام هر کاری باشد، گردش کار چندمرحله ای ارائه میدهند. به جای یادگیری با انجام عملی، باید کاربران تمام مراحل را قبل از تعامل با UI حفظ کنند. بدون هیچ نشانه ای از تعداد نکاتی که وجود خواهند داشت، عمل خواندن و حفظ تمام نکات میتواند بسیار ترسناک و مهیب باشد.
Makr iPad app (کنونی): ارائه یک سری از نکات موجب بار غیرضروری بر حافظه کاری کاربران می‌گردد، در حالی که تمام نکات باید قبل از تعامل با این ابزار، خوانده و حفظ شوند. چون نکات و نشانه های Makr بیشتر متنی هستند، تا تصویری، اگر کاربران به سرعت آنها را مرور کنند، احتمال دارد هیچ اطلاعات ارائه شده‌ای را جذب نکنند و بدون هیچ ایده ای در این مورد که چگونه با کار آنها بهترین پیشرفت صورت می‌گیرد، به محیط کار خواهند رسید. حداقل راهنماها فلشی دارند که به ابزار محیط کار اشاره کنند، اما هر پاراگراف از متن نیز به عوامل دیگری از UI اشارع میکند که بصورت تصویری نشان داده نمی شوند.
 

در صورت امکان از تصاویر استفاده کنید

گنجاندن تصاویر در کنار دستورات آموزشی کتبی به کاربران اجازه میدهد به ایده اصلی دست یابند که بدون خواندن قسمت زیادی از متن، چه کاری انجام دهند. بعلاوه، متن فوق العاده کوتاه اسکن و بررسی سریع آسانتری نسبت به پاراگراف‌های طولانی بکار رفته در مجموعه نکات مقدماتی Makr دارند. گنجاندن مقدمه ای کوتاه برای قسمت جدید نرم افزار، میتواند قابلیت استفاده آن را با شرح هدف صفحه نمایش، افزایش دهد، بنابراین به جای فقط جدا کردن نکات، می‌توانیم با ادغام محتوای مجموعه با یه حالت نشانه مبتنی بر تصاویر، برای کاربر مفیدتر و آموزنده‌تر باشیم.
در طراحی مجدد پیشنهادی زیر برای نرم افزار Makr، اقدامات اصلی که کاربر باید انجام دهد، در فرمت قابل جذب عکسها با متنی فوق‌العاده کوتاه آشکارا خلاصه می‌شوند. افراد می‌توانند فورا بفهمند که هدفشان شخصی کردن الگوی انتخاب شده‌شان است و آنچه می‌توانند انجام دهند، دستیابی به این هدف است. این طراحی مجدد، راه حل کاملی نیست، در حالی که هنوز لازم است کاربران مراحل را به یاد آورند، اما حداقل کمتر از طراحی اصلی مهیب است. بخصوص برای گردش کارهایی که دشوارتر و پیچیده‌تر از ویرایش یا افزودن آیتم‌ها هستند، یک مقدمه ساده صفحه نمایش مشابه این، جایگزینی جالب برای مقدمه‌های طولانی‌تر یا نکات سریالی پاپ آپ است.
طراحی مجدد پیشنهادی برای نرم افزار Makr iPad: یک حالت نشانه مختصر از تصاویر با متن ضمیمه آن به کاربران اجازه می دهد هدف اصلی این صفحه را بدون خواندن و حفظ کردن قطعات بزرگ دستورات متن درک کند، همانطور که اکنون مورد نیاز است.
 

با UI هماهنگ نشوید

طراحی سایت, باید افراد فورا قادر به تفکیک بین صفحات نشانه و عوامل واقعی رابط باشند. اگر کاملا بدیهی نیست که نکات فقط رابط را تفسیر می کنند، گاهی افراد سردرگم می‌شوند و سعی می‌کنند بدون فهمیدن اینکه دوره فشرده‌ای را مشاهده می کنند، با نکات ارتباط برقرار کنند.
در طول مطالعه قابلیت استفاده تبلت جدیدمان برای گزارش ما در مورد وب سایت تبلت و نرم افزار UX ، انتظار میرفت که کاربران بتوانند از آیکن های نشان داده شده در دوره فشرده نرم افزار Wimbledon مسیریابی کنند. پوشش زیرنویس‌ها شاید بیش از حد پرداخت شده و کامل است و افراد نفهمیدند که این عوامل تعاملی نبودند.
نرم افزار Wimbledon iPad: برخی کاربران متوجه نشدند که این یک پوشش نشانه بود و انتظار میرفت قادر به تعامل با آن باشند. یک روش آسان برای تمایز آشکار بین نشانه‌ها و عوامل تعامل واقعی، استفاده از فونتی متفاوت برای علامتهای مربی، نسبت به فونت بکار رفته برای UI اصلی است. فونت‌ها و تصویر‌هایی که حس دست‌نوشته دارند، برای علامتهای مربی و سایر نکات و نشانه‌ها بخوبی عمل می‌کنند چون سیگنالی قوی ارسال می‌کنند که آنها زیرنویس‌های رابط برای کاربر هستند، تا بخش کامل و پرداخت شده نرم افزار.
در نرم افزار Ness برای iPhone، سبکهای مشابهی در هر دو پوشش برای علامتهای مربی و ویژگیهای کاربر قدرت بدست آمده از طریق ایما و اشاره پنهان بکار می‌روند. این شباهت می‌تواند به آسانی سردرگمی ایجاد کند، در حالی که ممکن نیست کاربران بتوانند میان ابزار رابط واقعی و کمک تمایز قائل شوند.
نرم افزار Ness iPhone: وقتی کاربران روی صفحه ضربه می‌زنند، می‌توانند به ویژگیهای اضافه‌ نرم افزار دسترسی پیدا کنند (راست). با وجود این، فونت و سبک بکار رفته در طراحی این ویژگیها مشابه علامتهای مربی است (چپ).
 

نکات را قابل بررسی و پراکنده نگاه دارید

طراحی سایت, هنگام طراحی نکات، علامتهای مربی، و هر نوع دیگری از نشانه ها برای نرم افزارهای موبایل، راهنمای اصلی که باید به یاد بیاورید، تا حد امکان کوتاه نگاه داشتن آنهاست. بر فعالیتهای کاربر اصلی یا تعاملات استثنایی تمرکز کنین و برای حداکثر قابلیت اسکن و بررسی با استفاده از تصاویر و متن واضح و کوتاه طراحی نمایید. بعلاوه، مطمئن شوید که طراحی علامت مربی بقدر کافی متمایز از رابط کاربر واقعی است که برای کاربران شما سیگنال بفرستد که این نشانه ها تعاملی نیستند. مثالهای بیشتری از پوششها و نشانه های آموزشی و همچنین سایر عوامل وب سایت ها و نرم افزارهای موبایل را میتوان در دوره آموزش تمام وقت مان در مورد طراحی تصویری برای موبایل و تبلت یافت.