وب سایت اینترنتی، هسته مرکزی دنیای تجارت

0
1238
طراحی وب سایت
طراحی وب سایت

وب سایت اینترنتی، هسته مرکزی دنیای تجارت

وب سایت,امروزه وب سایت های اینترنتی در مرکز تجارت جهانی قرار گرفته اند. آنها کارایی و کاربردی بودن را به ارمغان می ‌آورند و بیشترین ملزومات برای موفقیت کارمندان را به ما نشان می دهند. از امکانات یک سایت تجاری، می توان از استفاده از دستگاه‌ های موبایل و کامپیوتر در خانه، تقویت و دسترسی به اپلیکیشن های تجاری و وسایل ارتباطی برای کارمندان، نام برد. هر چقدر که شرکت‌ ها بیشتر به دیجیتالی کردن محل کارشان اهمیت می‌ دهند پورتال ‌های اینترانت، به عنوان هسته اصلی کمپانی، حضور بیشتری در عرصه ارائه اطلاعات و اپلیکیشن پیدا می کنند تا بیش از پیش ابزار کاری گوناگون در اختیار ما قرار دهند.
وب سایت,البته به خاطر محدودیت منابع و مشکلات امنیتی، همه شرکت ‌ها نتوانسته اند به رویای تلفیق  تمام اپلیکیشن ها برای یک کمپانی دست پیدا کنند. ولی واضح است که بیشتر کمپانی‌ها این هدف را در سر می ‌پرورانند و با اینکه ممکن است برای برخی از آنها تازه شروع راه باشد ولی همگی پا در این راه نهاده اند.
وب سایت,در جدیدترین نسخه گزارش وب سایت ‌های اینترانت، که نسخه پنجم محسوب می ‌شود، آنچه که واضح و مبرهن است این است که بیشتر شرکت ‌ها می‌ خواهند بهترین امکانات و تجارب ممکن در رابطه با پورتال ‌های تجاری را برای کارمندانشان فراهم کنند. اما مهارت و زمان ممکن برای انجام این کار برای همه شرکت ‌ها یکسان نیست. گروه‌های طراحی کوچک که پشتیبانی کمتری از مدیران مافوق خود دریافت می کنند با وجود اینکه می ‌دانند ممکن است ماه‌ ها و بلکه سال ‌ها طول بکشد تا بتوانند به نتایج قابل توجهی دست یابند مجبورند که کار برای ساخت پورتال اینترانت را از همین الان شروع کنند. درس های فراوانی می‌ توان از کمپانی‌هایی که نهایت تلاش خود را انجام می ‌دهند فرا گرفت.
 

پورتال‌های این گزارش

وب سایت,برای تحقیق جدیدمان پورتال‌ های اینترانت در 16 کشور مختلف را مورد مطالعه قرار دادیم و توانستیم بهترین روش ‌ها برای طراحی اینترانت را از قلب آمریکا در شهر Olathe واقع در کانزاس، تا Municipal Design and Survey Unitary Enterprise “Minskinzhproekt” در بلاروس جمع‌آوری کنیم.
جدید ‌ترین شرکت های تحت مطالعه به شرح زیر است:

  • بنیاد The Carle
  • شهر Olathe واقع در کانزاس
  • Coca-Cola Enterprises Ltd.
  • اداره حمایت از حقوق مصرف‌کننده گان (CFPB)
  • FDC Solutions, Inc.
  • Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung e.V.
  • Fraunhofer Heinrich Hertz Institute
  • Municipal Design and Survey Unitary Enterprise “Minskinzhproekt”
  • سازمان ملی اسناد و مدارک (NARA)
  • دانشگاه آریزونای شمالی (NAU)
  • Palm Beach County Board of County Commissioners
  • Persistent Systems Limited
  • Resource Data, Inc.
  • Think Mutual Bank
  • اداره حمل و نقل (Canada)
  • Yara International ASA

توصیه‌ هایی که برای وب سایت ‌های اینترانت به شما ارائه  می ‌دهیم برگرفته از مطالعه 83 پورتال مختلف است.
 

مدیریت‌ها بیش از پیش تمرکز زدایی شده اند

طراحی وب سایت,همان طور که پورتال‌ های تجاری رشد کرده و به بلوغ بیشتری می ‌رسند نیاز بیشتری به مدیریت پورتال سازماندهی شده و درعین حال  متنوع  دیده می شود. تیم‌ های پورتال به این نکته توجه بیشتری نشان می‌ دهند که از آنجایی‌ که پورتال اینترانت با همه قسمت ‌های یک شرکت در ارتباط است  بنابراین مدیریت نیز باید چنین روشی را در پیش بگیرد. تحقیقات جدید نشان دهنده این است که برخلاف سال ‌های گذشته که مدیریت متمرکز تر بود (یعنی این صاحبان پورتال تجاری بودند که مسئولیت ایجاد مدیریت، خطی مشی کلی مدیریت و نحوه ارتباط با مدیریت را برعهده داشتند)  گرایشی به مدل مدیریتی ماتریس یا تمرکز زدایی شده در حال شکل‌ گیری است.
برخی از شرکت‌ ها خودشان نحوه مدیریتی جدید را تعیین می‌ کنند اما شرکت ‌های دیگری نیز هستند که جزئیات بیشتری از ساختار مدیریت پورتال خود را عنوان می ‌کنند تا بتوانند نکات بیشتری از شرکت را با کارمندان و مشتریان خود در میان بگذارند.
به عنوان مثال بنیاد Carla یک ساختار مدیریتی رسمی و در عین حال منعطف را، با قوانین، مسئولیت و گردش کار مشخص ایجاد کرده است. تیم مدیریتی، از تمام سطوح کاری در شرکت برگزیده شده اند و تقریباً به تمام افراد شاغل در شرکت، مسئولیت ‌هایی محول شده است. همه، از اسپانسر ارشد گرفته تا تک ‌تک کارمندان مسئول محتوا، نقشی در جهت اطمینان از روند رو به رشد پورتال اینترانت ایفا می ‌کنند.
مدیریت نیز مانند بیشتر جنبه‌ های گسترش پورتال، روندی آهسته و پیوسته و نه ناگهانی دارد و تیم‌ های پورتال به این نکته توجه دارند که مدیریت نیز همگام با وب سایت باید در حال رشد و توسعه باشد.
 

SharePoint می‌تواند خیلی مؤثر باشد ولی گزینه ‌های تکنولوژیکیِ خوب دیگری نیز وجود دارند

طراحی وب سایت,بسیاری از شرکت‌ها با خوشحالی گزارش می ‌دهند که چند ابزار از جمله ابزار open-source نیاز آنها را مرتفع کرده است. همه شرکت ها لزوماً توانایی استفاده و پشتیبانی از راه‌حل ‌های پورتال اینترانتی پیچیده و بزرگ مثل SharePoint را ندارند. ولی با پیشرفت تکنولوژی موانع حق ورود از پیش پا برداشته می‌ شوند و گزینه‌ های تکنولوژیکی پورتال بیشتری در دسترس همگان قرار می ‌گیرد.
البته  این مفهوم جدیدی در طراحی پورتال اینترانتی به شمار نمی رود. وقتی که در سال 2000 برای اولین بار شروع به تحقیق برروی اینترانت ها  کردیم،      open-source روی بورس بود و همه از آن استفاده می‌ کردند. تازه در سال 2008 بود که SharePoint وارد عرصه رقابت شد و اعلام کرد که حرفی برای گفتن دارد. حتی در آن سال نیز، 10 برنده جشنواره سالانه طراحی اینترانت، از 41 محصول مختلف برای پلتفرم تکنولوژی اینترانت شان استفاده می‌کردند. اما در آخرین جشنواره سالانه طراحی اینترنت که در سال 2014  برگزار شد از 10 برنده پنج نفر از آنها از SharePoint استفاده می‌ کردند. در تحقیقاتمان در رابطه با مطالعه رفتاری اینترانت به این نتیجه رسیدیم که شرکت ‌ها از حدود 20 نرم‌افزار پورتال مختلف استفاده کرده اند. بنابراین نمی ‌توانیم بگوییم که برای تولید پورتال ‌های ارزشمند با کمبود تکنولوژی پورتال های اینترانت روبرو بوده ایم. آنچه که امروز را از دیروز متمایز می ‌کند این است که تکنولوژی آن قدر پیشرفت کرده است که یک گروه نسبتاً غیر تخصصی هم می‌تواند بدون داشتن تیم طراحی پیشرفته، یک پورتال بسیار کاربردی طراحی کند.
شهر Olathe واقع در کانزاس، سازمان ملی اسناد و مدارک (NARA) و اداره حمل و نقل  (Canada) چند نمونه از شرکت‌های بزرگ و کوچکی هستند که تصمیم به ساخت پورتال شان در قالب Drupal گرفتند. به نظر این شرکت‌ها گزینه open-source و ابزار ارائه شده همراه آن، برای رفع نیاز آنها مناسب تر و منعطف تر است.
نکته مشترک میان تمام این شرکت‌ ها این است که هر سه آنها به نحوی با دولت در ارتباطند. درست است که شرکت‌ های غول ‌پیکر تجاری با دپارتمان‌ های IT چیره دستشان مدت مدیدی است که روی به استفاده از SharePoint آورده اند، اما برخی از ادارات دولتی بر این باورند که کار با SharePoint دشوار است و راه دیگری را برگزیده اند.
این مثال ‌ها نشان می‌ دهند که یک پورتال اینترانت برای کامل و کارامد بودن لزوماً نیازی به داشتن یک پلاتفرم عظیم با تکنولوژی پورتال ندارد. بعضی اوقات یه چیز جمع و جور نیز زیبا محسوب می ‌شود.
 

شخصی ‌سازی پیچیده

طراحی وب سایت,شخصی ‌سازی و ابزار های اجتماعی که زمانی عناصر اضافی و اختیاری یک اینترانت تجاری محسوب می ‌شدند هم ‌اکنون بخشی استاندارد و جدایی ‌ناپذیر از اینترانت کامل به شمار می‌ روند.
از آنجائیکه تمام اپلیکیشن ها و محتوا در پورتال ‌های تجاری روز به روز دسترسی پذیرتر می ‌شوند، جهت جلوگیری از خسته و کلافه شدن کارمندان، باید دقت بیشتری در رابطه با آنچه اشخاص می توانند ببینند به خرج داده شود.
به عنوان مثال تیم طراحی Persistent Systems، پورتال این شرکت را طوری طراحی کرد که تقریباً همه عناصر نقشی بر عهده داشته باشند و محل آنها نیز مشخص باشد. این کار ساده‌ای نبود زیرا محققین تجاری این شرکت مجبور بودند برای تعیین ترکیب بندی صفحه اصلیِ ایده آل همه کاربران، یک ماتریس نقش-محور براساس نقش و مکان آن بسازند. پس از این مرحله کاربران آزاد بودند تا نحوه استفاده خود را شخصی ‌سازی کنند.
شخصی ‌سازی نقش-محور نه تنها یک اولویت برای طراحی مجدد به شمار می‌رفت، بلکه با استقبال کاربران نیز مواجه شده است زیرا در عین حال که دسترسی آنها به بقیه امکانات پورتال را مقدور می کند  به آنها کمک می‌ کند بر روی کار های عملیاتی تمرکز بیشتری داشته باشند.
همچنین شخصی ‌سازی از زمان انتشار این مقاله رشد اندکی داشته است ولی تمرکز آن بر هدفمندی است. بارها به این نکته اشاره کرده ایم که ویژگی‌های شخصی سازی بیهوده و بی‌هدف مانند رنگ، تم و ساختار اغلب با شکست مواجه می‌ شوند. ولی ویژگی‌ های شخصی سازی هدفمند که فعالیت-محور باشند و طراحی‌ هایی که باعث سهولت گردش کار شوند، مورد استفاده مؤثر کاربران قرار می‌ گیرند.
در گزارش امسال، چند شرکت با استفاده از ویژگی‌ های شخصی سازی ساده‌ای مانند استفاده از صفحاتی با لغت “من” (وب سایت های من، لینک‌ های من، ابزار من، و غیره) ارتباط بیشتری با کاربر برقرار کرده اند.  بنیاد Carle، Resource Data, Inc.، و اداره حمل و نقل  Canada همگی نتایج خوبی در رابطه با این ویژگی ‌های تحت کنترل کاربر گزارش کرده اند. چند شرکت استفاده به خصوص از این ویژگی ‌ها را تحت نظر گرفتند و شواهد و قراین تائید نشده حاکی از آن است که کاربران از این ویژگی ‌ها استفاده می‌ کنند و خواستار بهبود آنها جهت ادامة استفاده از آنها می ‌باشند.
درسی که از این یافته در رابطه با شخصی سازی می توانیم بگیریم این است که کیفیت، مقامی بالاتر از کمیت دارد، یعنی ویژگی‌ های تحت کنترل تنها هنگامی مورد استقبال کاربر قرار می ‌گیرند که متمرکز و راهبردی باشند و تعداد زیاد این ویژگی ها، کاربران را متقاعد به استفاده از آنها نمی‌ کند.
 

اپلیکیشن ها می‌توانند کاربر را به استفاده از پورتال تجاری تشویق کنند

طراحی وب سایت,در نسخه قبلی این گزارش شاهد چند مثال خوب بودیم از اپلیکیشن هایی که هم در رابطه با عملکرد خودشان و هم به عنوان مشوقینی برای استفادة کلی از پورتال ، هدفمند و بسیار موفق عمل کرده بودند. این اپلیکیشن ها هستند که کاربران را جذب می کنند و باعث می‌شوند که آنها به اینترانت برگردند، نکته ای که کمپانی‌ها به تازگی آن را دریافته اند. کمپانی‌هایی که ابزارهای نوآورانه ، ساده و در عین حال مفید بسازند احتمال بیشتری برای میزان استفاده بالاتر از پورتال دارند. اگر پورتال شامل ابزار کاربری باشد که به کارمندان در انجام کارشان کمک کند، آنها دائماً برای استفاده از این ابزار به پورتال باز خواهند گشت.
اگر ابزار اولیه به خوبی طراحی شده باشند (مثلاً لغت‌نامه مهارت-محور برای کارمندان) می ‌توانند ضامن رضایت کاربر در افزایش استفاده از پورتال باشند. هنگامی که اپلیکیشن ها مخصوصاً برای مدیران یا مدیران عامل طراحی شوند، این توانائی را خواهند داشت که در پروژه پورتال، چشم‌های رده بالا را به سوی خود خیره کنند و این به معنی پیروزی تیم پورتال است. بسیاری از تیم‌های پورتال تجاری از اپلیکیشن ها برای جذب کاربران سود می ‌برند. اپلیکیشن هایی که خوب طراحی شده باشند و به درد افراد بخورند باعث می ‌شوند که آنها مجدداً به پورتال سر بزنند. این نکته در نخستین گزارش به اثبات رسید و تا به امروز نیز اعتبار خود را حفظ کرده است.
پروژه پورتال Resources Data Inc. یک مثال عالی در نشان دادن ابزار مفیدی است که باعث می‌شود کاربران اغلب به پورتال سر بزنند. پروژه پورتال، یک فروشگاه برای فروش تمام چیزهایی به شمار می رود که مربوط به پروژه باشند، و همچنین برای کارکنان و مشتریان RDI مکانی به شمار می‌رود که در آن می ‌توانند زمان برگزاری رویدادهای مختلف را ببینند یا تنظیم کنند، برنامه روزانه خود را چک کنند، رویداد های مهم را شناسایی کنند، اسناد پروژه را دانلود کنند، مأموریت‌های در حال انجام و افراد مسئول برای انجام آن را ببینند، گزارشات هزینه پروژه را رویت کنند، اطلاعات زمان انجام کار را مرور کنند و غیره. لینک‌ها به کارکنان RDI این امکان را می‌دهند که از طرح‌های SharePoint بازاریابی که منجر به انجام کار می‌ شود، اطلاعات تماس مشتریان و دیگر اطلاعات جنبی مطلع شوند. وقتی که همه این امکانات یک جا جمع شوند، پروژه پورتال در کنار پورتال کمپانی تبدیل به بخشی جدائی ناپذیر و ضروری از گردش کار کارمندان می ‌شود.
همان طور که اپلیکیشن ها می‌ توانند منجر به انتخاب یک پورتال شوند موبایل میتواند این کار را حتی بهتر و بیشتر انجام دهد. موبایل در حقیقت این قابلیت را دارد که تبدیل به اپلیکیشن سرآمد یک پورتال شود.
 

بهینه سازی پورتال تجاری برای موبایل آهسته و پیوسته پیش می رود و مهم شمرده می ‌شود

طراحی وب سایت,اینترانت های موبایل و اپلیکیشن های تجاری هنوز نتوانسته اند به آن نفوذی که موبایل در دنیای واقعی دارد دست پیدا کنند. خبر بد این است که این حقیقت رسماً و به طور جدی اعلام نشده است. براساس یافته‌های یک تحقیق Pew 90% از آمریکایی‌ها موبایل دارند و 58% آنها از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌ کنند. اما به نظر می‌رسد که  تعداد بسیار اندکی از شرکت‌های که مورد مطالعه قرار دادیم واقعاً برای استفاده از موبایل بهینه‌شده باشند و یا اپلیکیشن های کاربردی برای استفاده روزانه ارائه کنند.
در آخرین نسخه این گزارش نوشته بودیم: “دانش موبایل در خارج از فایروال سرشار از خلاقیت است ولی در درون کمپانی‌ها سرعت پیشرفت دانش موبایل به‌آهستگی سرعت حلزون است.” در این نسخه اما می ‌خواهیم اعلام کنیم که سرعت حرکت این حلزون به سمت موبایل بیشتر شده و تقریباً شبیه قدم زدن شده است. می‌توانیم امیدوار باشیم که ویژگی‌های اینترانت موبایلی، شبیه به داستان خرگوش و لاک‌پشت از آب دربیایند و در نهایت شاهد طراحی‌ های حقیقتاً فوق‌العاده باشیم.
اما خبر خوب این است که کمپانی‌ هایی که موبایل را با شور و اشتیاق به عنوان یک راهکار پورتال تجاری حیاتی برگزیده اند واقعاً موبایل را اگر نگوییم هسته مرکزی خود اما به عنوان بخش اصلی پورتال خویش قرار دادند.
Persistent Systems بیشترین تلاش را برای انجام این کار به خرج داده است. این کمپانی به وسیله طراحی مجدد و جدید پورتال خود موبایل را بسیار جدی گرفته و “اهمیت بیشتری قائل شدن برای طراحی موبایل” را سرلوحه کار خویش قرار داده است. به جای اینکه در ابتدا نسخه رومیزی طراحی کنیم و سپس نسخه‌هایی برای صفحه های کوچک ‌تر از آن اقتباس کنیم، تحقیقات تیم طراحی اساساً بر نیازهای کاربران موبایلی متمرکز بود و این کاربردهای موبایلی بودند که از آنها برای طراحی نسخه رومیزی استفاده می شد.
واضح است که این رویکرد منجر به تجربه موبایل-محور شد و در عین حال باعث شد که کل پورتال کارآمدتر شده و بر عملیات متمرکز باشد. بد نیست که تیم‌های پورتال دیگر نگاهی به نحوه عملکرد Persistent System داشته باشند و چگونگی استفاده مفید از پورتال در جهت کمک به کاربران در حل مشکلاتشان را از Persistent System بیاموزند.
به تمام کسانی که می ‌خواهند پورتال اینترانت موبایل طراحی کنند توصیه می ‌شود بهینه سازی محتوی برای صفحه های کوچک و موبایل را در اولویت قرار دهند. کارمندان توقع دارند که پورتال‌ها را نه تنها بتوان در نسخه رومیزی مورد استفاده قرار داد بلکه برای موبایل ها و صفحات کوچک تبلت نیز بتوان از آنها استفاده کرد. ساخت taskهای زمان و مکان-محور برای استفاده آسان در موبایل نقطه شروع خوبی به نظر می‌رسد. نکته کلیدی این است که کار خود را با تجزیه و تحلیل مهم‌ ترین کار های کاربران آغاز کنید و ساختار پورتالی را که به طور مؤثری پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشد در اولویت قرار دهید.
برخی از شرکت‌ها عجولانه و بدون در نظر گرفتن عواقب، در پی  موبایل تجاری هستند. جدیدترین برندگان جشنوارة سالانه طراحی اینترانت تا حدی بر بهینه‌ سازی موبایل متمرکز بودند و سه نفر  از برندگان از رویکرد “طراحی تأثیرپذیر” برای طراحی و گسترش اینترانت خود بهره بردند.
اما به لحاظ راهکار و اجرا، مهم‌ترین یافته این تحقیقات این است که هنوز تعریف دقیقی از تیم طراحی نداریم. حتی حالا که سه سال از آخرین تحقیق  سپری شده است  تلاش‌ ها در جهت به دست گرفتن ابتکار عمل برای تجارت موبایل هنوز به بار ننشسته است.
صبر کردن برای رسیدن به نتیجه نهایی کار درستی به نظر می رسد زیرا طراحی‌ های ضعیف برای موبایل حقیقتاً کاربران را آزرده می ‌کنند. هر دقیقه که کارمندان وقت خود را صرف سر و کله زدن با یک رابط کاربری بد بکنند برای شما هزینه محسوب می ‌شود. با این وجود ما همچنان به کمپانی ‌ها توصیه می‌کنیم که اینترانت هایشان را هر چه سریع‌ تر در دسترس و مورد استفاده کاربران قرار دهند. هرچه کارمندان شاهد پیشرفت‌ های سریع تری در تجربه کاربری موبایل در اینترانت آزاد باشند خواستار پیشرفت بیشتر از شرکت هایشان خواهند بود.
 

 تحقیق  کاربری: تقریباً درباره همه چیز

طراحی وب سایت,بسیاری از تیم‌ های طراحی (تقریباً تمام آنهایی که ما برای این نسخه از تحقیق با آنها مصاحبه کردیم)، تحقیق کاربری را به صورت منظم و پیش‌بینی‌پذیر انجام می‌ دهند. بعلاوه این تیم‌ها با دریافت نظرات از کاربرانشان  طراحی‌ های پورتال خود را مجدداً مورد بازبینی قرار داده و آنها را اصلاح می‌ کنند.
تغییری که شاهد آن هستیم فقط در افزایش میزان تحقیق کاربری نیست بلکه چرخه‌ های بازبینی چند باره در رابطه با کاربران و همچنین توسعه طراحی و معماری نیز افزایش یافته است. امروزه تیم ‌های طراحی از روش‌ های تحقیقی  متعددی استفاده می‌ کنند، از تحقیق مشاهده ‌ای (مثل آزمایش ‌های کاربردی بودن) گرفته تا استخراج اطلاعات (از ثبت تماس و ارزیابی وب سایت) و روش‌ های نگرشی (مثل تحقیقات).
طراحی ‌های کنونی و برنامه ‌ریزی برای تحقیقات مجدد از تحقیقات تجربه کاربری، تأثیر می‌ پذیرند، و طراحان پورتال بیشتری از آزمایش و طراحی مجدد اصول کلی وب سایت، قبل از استفاده نهائی از طراحی جدید استفاده می ‌کنند.
درست است که بودجه ها هنوز ناکافی و منابع محدود هستند اما تیم‌ها سعی در پیدا کردن راه‌ هایی دارند که بتوانند نه فقط یک بار بلکه در تمام طول پروژه از تحقیق کاربری استفاده لازم را ببرند. به عنوان مثال هم Nara و هم Carle Foundation فعالیت‌ های تحقیقاتی متعددی در طی انجام پروژه انجام دادند.
این فعالیت‌ها شامل موارد زیر بودند:
بازدید از کاربران و مشاهده آنها در محل کارشان
آزمایش کاربردی بودن از طراحی قبلی
آزمایش کاربردی بودن از طراحی‌های الگو
آزمایش کاربردی بودن از وب‌سایت جدید پس از راه‌ اندازی
روش Card Sorting
گوش دادن به تماس‌ های گرفته شده با بخش پشتیبانی و آموزش
تجزیه و تحلیل اطلاعات سرور و آمار استفاده
آزمایش بتا از طراحی جدید
مصاحبه با کاربران
تحقیقات
قطعا انجام چند تحقیق کوتاه بهتر از اصلا تحقیق نکردن است. اما این نگرش نیز هدف ساده ای به حساب می آید. پس به جای انجام تحقیقات ناکافی، به دنبال آنچه طراحان پورتال در گزارش ما به آن دست یافتند باشید: تحقیقِ کم ولی در همه مراحل. این روش، از انجام  فقط یک یا دو تحقیق بزرگ مؤثرتر است.
 

بازگشت سرمایه با استفاده از اقدامات غیر قاطع

طراحی وب سایت,همچنان که پورتال‌های تجاری شکوفاتر شده و به بخشی اجتناب‌ ناپذیر از طراحی تبدیل می شوند اندازه‌گیری استاندارد موفقیت (که آن را ROI یا بازگشت سرمایه می‌نامیم) همچنان کار دشواری است. امکان اندازه‌ گیری برخی از بخش‌های مربوط به تجربه کاربری مثل انجام سریع کار و موفقیت بیشتر در به پایان رساندن کار، وجود دارد ولی این اندازه‌گیری به‌ندرت انجام می شود. اما ارزیابی بازگشت سرمایه، به جای استفاده از  دلار  و سنت  همچنان از طریق روش ‌های انتزاعی مانند ارتباط برقرار کردن  و پرسش از میزان رضایت انجام می‌ پذیرد.
اما نگران عدم قاطعیت این اقدامات نباشید. این پیشرفت ‌ها برای شرکت‌ هایی که نیازمند برقراری ارتباط با کاربر و دسترسی به اطلاعات هستند بسیار ضروری و حیاتی به شمار می‌ روند. پورتال‌ ها حتی در ابتدایی ‌ترین حالتشان هم محل استفاده کاربران از ابزار جهت انجام کار هایشان به شمار می روند و همین یک مورد، به تنهایی پیشرفت بزرگی  نسبت به گذشته محسوب می ‌شود.
ما همیشه هنگام انجام مصاحبه‌ها، میزان بازگشت سرمایه را مورد پرسش قرار می‌ دهیم و در سال‌ های گذشته گاهی اوقات کمپانی ‌ها شرمسار از اظهار این نکته بودند که میزان بازگشت سرمایه را به دقت اندازه ‌گیری نکرده اند و حتی میزان بازگشت سرمایه یکی از اهداف آنها نیز به شمار نمی ‌رود. میزان بازگشت سرمایه برای به دست آوردن اطلاعات درباره اینکه آیا آنچه هزینه کرده‌اید ارزش کافی داشته است یا خیر مهم است. و فراموش نکنیم که گاهی اوقات  جان سالم بدر بردن از باتلاقی از آمار و ارقام کار دشوار و غیرممکنی است.
از همه اینها گذشته، مهم این است که اهداف واضح و مشخصی داشته باشید و در رسیدن به این اهداف از راه‌های مشخص و عینی برای اندازه ‌گیری پیشرفت خود بهره ببرید.

طراحی وب سایت

منبع : گلد وب