تصاویر استوک در طراحی سایت

0
1252

چگونگی استفاده از تصاویر استوک در طراحی سایت

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت,این مورد در برخی موارد برای همه ما اتفاق می افتد: به شما طراحی وب سایتی محول می شود که هیچ گونه عامل هنری را در بر ندارد. در این موارد استفاده تصاویر استوک به ذهن می رسد. اما شما باید از این تصاویر استوک به طریقی استفاده کنید که به طراحی سایت تان آسیبی وارد نکند.

خبر خوشی که در این شرایط برای شما داریم این است که شما می توانید از تصاویر استوک در پروژه های طراحی سایت تان استفاده کنید البته بدون اینکه ساختگی و غیر مصنوعی به نظر بیاید. وب سایت های بسیار خوبی وجود دارد که می توانید تصاویر استوک را از آن ها انتخاب کنید و به روش های مختلفی استفاده کنید. وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که این تصاویر با هدف نهایی طراحی سایت تان هم خوانی داشته و آسیبی به طراحی سایت تان وارد نمی کند.

استفاده از تصاویر مرتبط با محتوای وب سایت

تصاویر استوک
تصاویر استوک
 

برای یافتن تصویر خوب که با محتوای وب سایت تان مطابقت داشته باشد، برنامه ریزی کنید تا زمان هایی را روی این مورد کار کرده و تمرکز کنید.

طراحی سایت,خلاق باشید. تصاویر استوک نباید به طور کامل با محتوا وب سایت هم خوانی داشته باشد، اگر در نظر دارید که تصویر و متن های وب سایت تان با هم مطابقت داشته باشد، یک ارتباط و نزدیکی کم و جزئی نیز کافی است. خیلی از پروژه های تجاری با تصویر استوکی که دو مرد دست یکدیگر را می فشارند، انجام می شود، زیرا این موضوع بسیار آسان و ساده است. اما در اکثر مواقع برای طراحی وب سایت مضر می باشد.

عمیق تر فکر کنید. تمرکز کنید. تصویری بیابید که از نظر بصری بسیار جذاب باشد. تصاویر باید کاربران وب سایت را جذب کنند نه اینکه تنها رنگ هایی را در بر داشته باشد.

از تصویری که دارای چهره ها می باشد دوری کنید، مخصوصا که با محتوای وب سایت هم خوانی نداشته باشد

تصاویر استوک
 

چهره ها زمانی که بحث تصاویر استوک می شود، در اکثر مواقع عامل حواس پرتی می باشد. تصاویر استوک اغلب دنیایی را به تصویر می کشد که همگی در حال لبخند زدن و خنده کردن می باشند.

طراحی سایت,مورد دیگری که درباره وجود چهره ها در تصاویر استوک اتفاق می افتد، چهره های مشابه و یکسان در تمام این تصاویر است. از این رو، زنی که با لبخند بشقابی از کیک را پیش رو دارد، ممکن است در خیلی از وب سایت های تجاری نمایان شده باشد. این چهره های مطرح و زیاد دیده شده، طراحی وب سایت تان را کسل کننده می کند، حتی اگر بهترین هدف ها را در طراحی سایت خود داشته باشید.

تصویر را کراپ کرده و روی جزئیات تمرکز کنید

تنها به این دلیل که شما تصویری را از وب سایت تصاویر استوک دانلود کرده اید، به این معنی نیست که همان گونه که است و همان گونه که دانلود کردید باید استفاده کنید. آن را کراپ کنید و در طراحی سایت تان قرار دهید.

در خیلی از موارد تصاویر تمام صفحه استوک با هدف طراحی سایت هم خوانی ندارد، اما جزئیات موجود در آن می تواند بهترین گزینه باشد. تنها اطمینان حاصل کنید که تصویری را با اندازه و وضوحی را انتخاب کنید که بعد از کراپ کردن هم بهترین کیفیت خود را دارد و در طراحی سایت به خوبی نمایان می شود.

شما می توانید به اصلاح تصویر هم فکر کنید. شاید بخشی از تصویر استوک در طراحی وب سایت تان فوق العاده عمل کند، اما پس زمینه آن بسیار نامناسب باشد. به محو کردن، سایه انداختن و یا دیگر افکت هایی فکر کنید که تمرکز و تاثیر خاصی را به تصویر می دهد و به خوبی با مفهوم وب سایت تان هم خوانی پیدا می کند.

تصویر استوک شخصی سازی شده

تصاویر استوک
 

بعد از من تکرار کنید: هیچ تصویر استوک نباید به تنهایی به کار رود.

اگر شما برنامه ای برای چگونگی استفاده از تصاویر استوک در طراحی سایت تان نداشته باشید، هیچ وقت در طراحی وب سایت تان عملی نخواهد شد. تصاویر استوک ابزاری هستند تا یک طراحی وب سایت عالی را تکمیل کنند.

طراحی سایت,گرایشات اخیر، مانند تیترهای اصلی و اسلاید های تمام صفحه، باعث می شود تا تصاویر استوک را به راحتی در طراحی سایت به کار ببرید. مدل های طراحی که وجود دارد، مثال هایی از وب سایت ها و اپلیکیشن هایی است که از این تصاویر استفاده کرده اند. تصاویر استوک، الگویی برای صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن های همراه می باشد، سپس طراحان وب سایت تصویری از محصولات دیجیتالی خود را در این الگو  وارد می کنند. حالا یک قدم جلوتر روید، و این مورد را به پس زمینه تصویر استوک در طراحی وبسایت وارد کنید. از آن چه که به نظر می رسد ساده تر است، اما می تواند بهرتن راه برای آزمایش و استفاده از تصاویر مختلف باشد.

تصاویر استوک نباید، تصویر برجسته طراحی سایت تان باشد. کلید اصلی استفاده از این تصاویر استوک این است که به گونه ای از آن ها استفاده کنیم که با طراحی کلی وب سایت و محتوای آن هم خوانی داشته باشد.

از تصاویر استوک کلیشه ای دوری کنید

خواهشا و لطفا گرفتار این گونه تصاویر تکراری در طراحی سایت ها نشوید:

  • فشردن دست ها در ملاقات های تجاری بدون اینکه شخص دیگری در تصویر دیده شود.
  • نشان دادن گروهی از افراد تجاری با یک لباس فرم یکسان.
  • نمودار یا چارت مالی غیر واقعی.
  • اشخاصی که در هیچ پس زمینه ای خاصی حضور دارند و به موردی اشاره می کنند.
  • عبارت های عجیب و غریب در تصویر.
  • اشخاصی که موردی را به صورت غیر طبیعی انجام می دهد (شخصی که با لباس فرم در یک پس زمینه در حال دویدن است).
  • کلماتی که در یک مسیر جاده مانندی قرار گرفته اند.
  • کلیپ های هنری متداول.

از این دست موارد می توانید در awkward stock photos و یا  the clichéd stock photo song

بیاید و همیشه توجه کنید که اصلا از این تصاویر کلیشه ای در طراحی وب سایت تان استفاده نکنید، زیرا نمی توانید طراحی سایت تان را منحصر به فرد و بی نظیر بسازید.

سادگی و فضای باز در تصاویر استوک را فراموش نکنید

تصاویر استوک
تصاویر استوک
 

در حالی که خیلی عالی است از تصاویر استوکی که “یک شخص در پس زمینه سفید قرار دارد”، دوری کنیم، تصاویر با فضای آزاد زیاد می تواند گزینه خوبی برای طراحی سایت باشد. این مورد مکانی را برای متن و دیگر اطلاعات در طراحی سایت آماده می سازد.

از تصاویر استوک با صحنه های ساده استفاده کنید. در حالی که تصاویر زیبای زیادی وجود دارد که می توانید در طراحی وب سایت تان به کار ببرید، تصاویر ساده روند طراحی سایت تان را ساده تر می سازد. به تصاویر فکر کنید که دارای یک عامل ساده ای می باشد که برای درک کردن آسان است. به طور مثال، به این ترتیب فکر کنید: اگر می خواهید ورزش فوتبال را نشان دهید، یک تصویر از توپ در زمینه بازی بسیار ساده تر از تصویری است مملو از نمودارهایی مربوط به ورزش فوتبال می باشد.

کیفیت بالای تصاویر را فراموش نکنید

بدتر از یک تصویر استوک  نامناسب در طراحی سایت، تصویر استوک بی کیفیت می باشد. تصویر کیفیت بالا و با وضوح بالایی را برای وب سایت تان انتخاب کنید.

به این فکر کنید که تصاویر استوک چگونه مورد استفاده قرار می گیرد- آنلاین، چاپی و یا با فرمت بزرگ. تصاویر بزرگ  با کیفیتی را دانلود و یا خرید کنید که بسیار متناسب طراحی وب سایت تان باشد. شما همیشه می توانید آن تصویر بزرگ را کوچک کنید، اما هیچ وقت نمی توانید بدون کم کردن کیفیت یک تصویر، آن را بزرگ تر نمایش دهید.

کیفیت مهم تر از وضوح یک تصویر می باشد. یک تصویر با کیفیت هم چنین شامل ترکیب بندی مشخصی می باشد و قابل اصلاح و کراپ شدن می باشد، البته همه این موارد باید به گونه ای باشد که به کیفیت و وضوح تصویر آسیبی نرساند.

10 وب سایت تصاویر استوک که باید امتحان کنید

وب سایت های زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر استوک را در آن جا بیابید. میزان قیمت های نسخه های متعدد این تصاویر استوک بسیار متفاوت است. از این رو، قبل از این که هر چیزی را استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که به خوبی آن ها را سنجیده اید.

در این جا 10 وب سایتی وجود دارد که تصاویر استوک مختلفی را ارائه می دهد که برخی رایگان و برخی هم هزینه هایی را در بر دارد، اما همگی دارای تصاویر با کیفیتی می باشند:

  1. Unsplash
  2. Gratisography
  3. Bigstock
  4. Stokpic
  5. Shutterstock
  6. MorgueFile
  7. Death to the Stock Photo
  8. Picjumbo
  9. Adobe Stock
  10. Magdeleine

نتیجه گیری

طراحی سایت,امکان پذیر است که مواردی را روی تصاویر استوک در طراحی سایت انجام دهیم تا منحصر به فرد و فوق العاده شوند. همیشه به یاد داشته باشید که درباره تصاویر استوک باید در ابتدای پروژه طراحی سایت فکر کنید؛ خیلی خوب و مناسب نیست که تنها این تصاویر استوک را بدون فکر انتخاب کرده و در طراحی وب سایت تان قرار دهید.

گزینه های زیادی از تصاویر استوک وجود دارد. همیشه سعی کنید که برای پروژه های طراحی سایت تان با کمک موارد و توصیه هایی که در بالا ذکر شد، بهترین تصاویر استوک را به کار ببرید.

استفاده از تصاویر و نحوه به کار بردن آن در طراحی سایت همیشه برای طراحان وب سایت مسئله ای بسیار مهم بوده است. در کلاس های آموزش طراحی سایت که به صورت حضوری در شرکت اطلس وب در حال برگزاری میباشد به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بهترین تصاویر را برای طراحی های خود نیز انتخاب نمایید.

طراحی سایت