کاربردی بودن طراحی سایت با گوشی های همراه

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت . خیلی از مردم فکر می کنندکه برای اجرای یک تست کاربردی بودن طراحی سایت توسط گوشی های همراه نیاز به مهارت خاصی دارند. درست نیست. اگر شما همیشه این تست کاربردی را با کامپیوترها اجرا می نمودید، حال به شما می گوییم که می توانید توسط گوشی های همراه نیز این کار را انجام دهید. شما تنها باید به جزئیات مهمی توجه کنید: امکانات، محیط مطلوب برای اجرای تست، و انتخاب کاربران صحیح و متناسب.
 

امکانات

طراحی سایت,یکی از مشکلات بزرگ در تست کاربردی بودن طراحی وب سایت توسط گوشی های همراه به این ترتیب است: چگونه صفحه نمایش و عملکرد های آن را ثبت می کنید؟ در مطالعاتی که توسط کامپیوتر ها انجام می شود، شما می توانید نرم افزار ثبت صفحه نمایشی مانند MORAE, CAMTASIA و یا OVO STUDIOS به کار ببرید، اما در استفاده از گوشی های همراه در این تست ها، چه مواردی را می توانید استفاده کنید؟ اپلیکیشن های ثبت عملکردهای صفحه نمایش برای گوشی های همراه، در مراحل اولیه و ابتدایی خود می باشند؛ اغلب نیاز به یک JAILBROKEN دارند که به کاربر اجازه نمی دهد تا از قابلیت های گوشی همراه به نحو احسنت استفاده نماید (برای مثال، UX RECORDER در سیستم عامل های IOS تنها در صورتی که کاربر از برنامه مرورگر استفاده کند، می تواند صفحه نمایش مورد نظر را ثبت نماید). نرم افزار ثبت صفحه به ندرت با حرکات انگشت در گوشی های همراه کار می کند: محققان مجبور خواهند بود تا از دوربین مجزایی به کار ببرند تا بتوانند عملکرد های شرکت کنندگان را که با حرکات انگشت خود در این ابزارها انجام می دهند را ثبت نمایند.
 
 

دوربین مستند سازی

از جایی که این دوربین در حالت ثابتی ایستاده است، شرکت کنندگان این تست باید گوشی همراه خود را در مسیر ضبط این دوربین قرار دهند. آن ها اغلب سعی می کنند تا برای راحتی کار، گوشی همراه خود را روی میز قرار دهند و یا گوشی را در دست خود نگاه دارند (اگر چه در این حالت کیفیت ویدئو از حد مطلوب کمتر می شود). شرکت کنندگان در صورت نیاز، هم چنین می توانند وضعیت قرارگیری گوشی همراه را از حالت افقی به عمودی و یا بالعکس تغییر دهند.

دوربین مستند سازی، عملکردهای صفحه نمایش گوشی همراه را ثبت می نماید؛ به طور مستقیم و زنده می توان در لب تاپ هایی، روی اجرای این گونه تست ها نظارت و مدیریت نمود.
طراحی سایت,دوربین های مستند سازی در قیمت ها و سطح کیفی متفاوتی موجود می باشند. ما از ELMO (که سطح کیفیتی بالایی را در بر دارد) و IPEV (که کمترین کیفیت را دارا می باشد) استفاده می کردیم. در بهترین دوربین های مستند سازی نیز مواردی از قبیل تنظیم فوکوس دوربین، تغییر و اصلاح تصاویر و توانایی برای زوم بدون تغییر کیفیت تصویر و یا ویدئو، به صورت دستی انجام می شود. آن ها هم چنین پایه ای قابل تنظیم دارند که اجازه می دهد که مجریان تست، روی عملکرد گوشی همراه و تبلت شرکت کنندگان به صورت همزمان نظارت داشته باشند.
 

وب کم ها و دوربین های خود گوشی همراه.

وب کم ها دیگر ابزار هایی می باشند که می توانند برای گوشی همراه و اجرای تست کاربردی بودن طراحی سایت استفاده شوند تا بتوانیم عملکرد ها صفحه نمایش را ثبت و ضبط کنیم. این ابزار در برخی لب تاپ ها از پیش وجود دارد و در برخی موارد هم باید به صورت مجزا خریداری و روی لب تاپ ها نصب نمود. سپس کاربران وب سایت، گوشی های همراه خود را در راستای چارچوب این وب کم ها قرار می دهند که نسبت به موقعیتی که گوشی را روی میز قرار می دهند، برای اجرای عملکرد کاربران سایت متناسب تر می باشد.
این که وب کم ها در چه اندازه ای باشند، می توانند روی چگونگی ثبت و ضبط عملکردهای صفحه نمایش در تبلت ها تاثیر بگذارد (از این رو اندازه های کوچک این ابزار ها متناسب تست طراحی وب سایت در تبلت ها نمی باشد). کیفیت این وب کم ها نیز بسیار ضروری است، زیرا فاصله و مکان قرار گیری وب کم و گوشی های همراهی که در دست شرکت کنندگان این تست وجود دارد، به گونه ای است که فقط دوربین با کیفیت می تواند این عملکردها را ثبت نمایند.
نوع دیگری از وب کم ها در گوشی های همراه تعبیه شده است؛ در وب سایت ها می توانید در این باره دستورالعمل های بسیار زیادی به دست آورید.
وب کم ها باید به صورت دستی، تنظیم و زوم شوند. اگر هم حالت اتوماتیک را انتخاب می کنید، دوربین می تواند به صورت خودکار روی انگشت شرکت کنندگان تمرکز نماید تا روی خود صفحه نمایش ابزار مورد نظر.
طراحی سایت,اگر چه دوربین گوشی همراه در ابتدا ممکن است به نظر جذاب تر از دوربین های مستند سازی باشد (هم از نظر قیمت و هم از نظر موقعیت قرار گیری)، در عمل مضراتی نیز در آن ها وجود دارد. ابتدا، دوربین های گوشی همراه اغلب بسیار سنگین می باشند (حداقل 200 گرم هستند) که کاربران در استفاده از آن ها به سرعت خسته می شوند و آن را روی میز قرار می دهند. دوم، کیفیت تصویر این دوربین ها اغلب کمتر از دوربین های مستند سازی می باشند. سوم، اغلب این راه حل برای تبلت ها متناسب نمی باشد؛ زیرا اندازه صفحه نمایش آن ها بسیار بزرگ تر می باشد و ضبط و ثبت عملکردها به صورت کامل و به صورت بهینه امکان پذیر نمی باشد و نمی توان نتیجه های بهینه ای از آن ها به دست آورد. آخرین مورد منفی در این زمینه که از اهمیت کمتری برخوردار نیست، عدم اجرای عملکرد ها در حالت افقی می باشد. راه حل هایی برای مقابه با این مسائل وجود دارد- برای مثال، اگر گوشی همراه دارای دوربین و یا وب کم مجزایی باشد، نیازی نیست تا خود وب کم به حالت افقی قرار بگیرد، می توان ابزار را به صورت کلی در حالت افقی قرار داده و از آن استفاده نمود. این موضوع به این معنا می باشد که کاربر نیازی ندارد تا حرکات اضافه ای را با انگشت خود در گوشی ها همراه انجام دهد تا وب کم مورد نظر به خوبی کار کند.
 

نرم افزار.

از هر دوربینی که در تست طراحی وب سایت استفاده می کنید، فرقی ندارد، شما نیاز به راه هایی دارید تا در کامپیوترها روی روند مطالعات نظارت کنید و بتوانید عملکردهای شرکت کنندگان را زیر نظر خود بگیرید. دوربین های مستند سازی و وب کم ها معمولا همراه با نرم افزارهایی می باشند که امکان نظارت و بازرسی زنده را در کامپیوترها فراهم می کنند. زمانی که شما بتوانید در صفحه نمایش بزرگی، روی این تست طراحی سایت نظارت داشته باشید، می توانید از تکنیک هایی در روش تست طراحی سایت به روش سنتی نیز بهره ببرید و در صفحه نمایش کامپیوتر خود منتشر کنید- برای مثال، شما می توانید از نرم افزارای ثبت عملکردهای صفحه نمایش دلخواه تان، مانند موارد زیر کمک بگیرید:
MORAE, CAMTASIA, OVO و یا GOTOMEETING و WEBEX.
حداکثر دو نفر می توانند روی ویدئوهای موجود در صفحه نمایش لب تاپ ها نظارت نمایند؛ البته امکان دارد تعداد بازدیدکنندگان و یا نظارت کنندگان روی این فیلم ها و عملکرد های موجود در تست طراحی سایت، توسط پورت هایی به لب تاپ و یا کامپیوتر های دیگر افزایش پیدا کند.
برخی از دوربین ها خود دارای نرم افزار ضبط ویدئو می باشند؛ اگر شما هم این مورد را دارا می باشید، می توانید از ثبت عملکردهای صفحه نمایش صرفه نظر کرده و از نرم افزار این دوربین ها در عوض استفاده نمایید. مورد منفی که در این میان وجود دارد این است که اغلب این نرم افزارها، نیاز به قدرت محاسبه بسیار بالایی نسبت به سایر نرم افزارهای ثبت عملیات صفحه نمایش دارا می باشند.
 

محیط اجرای تست طراحی وب سایت توسط گوشی های همراه.

طراحی سایت,فضایی را که برای اجرای تست کاربردی بودن طراحی سایت انتخاب می کنید، نباید برای گوشی های همراه محدودیتی داشته باشد. یک لابراتوار تست طراحی سایت می تواند مناسب باشد، اما اگر مجریان و نظارت کنندگان متعددی روی این تست طراحی سایت نظارت می کنند، این لابراتوار کفایت نمی کند.
ابتدا و در اکثر مواقع، شما نیاز به کنترل روی تک تک شرکت کنندگان این تست دارید. به این منظور بهتر است از اتاق های پارتیشن بندی شده و یا اتاق هایی با نور کم استفاده نمایید. برای آن که بتوانید تاری و خیرگی را در فیلم های خود در این محیط ها کاهش دهید، نباید نور مستقیمی روی ابزارهای گوشی همراه شرکت کنندگان تابیده شود. در بیشتر مواقع، خاموش کردن نورها و استفاده از لامپ ها می تواند موثر واقع شود.
میزان روشنایی دوربین ها، صفحه نمایش گوشی های همراه، و مانیتور می تواند روی کیفیت فیلم اجرایی و نتیجه تست طراحی سایت تاثیر بگذارد. شما باید در ابتدای شروع تست طراحی وب سایت، این موارد را اصلاح و تنظیم نمایید، زیرا شما نباید تا جایی که امکان دارد در روند عملکرهای شرکت کنندگان تست وقفه ای ایجاد کنید و بخواهید در حین عملیات آن ها این موارد را تنظیم و بررسی کنید.
شما هم چنین باید از سیگنال های خوب گوشی همراه در این محیط تست کاربردی بودن طراحی سایت، اطمینان حاصل کنید. هم چنین باید مطمئن شوید که شبکه اینترنتی بی سیم قدرتمندی در این مکان موجود می باشد. ما معمولا توصیه می کنیم که اپلیکیشن ها و یا طراحی سایت هایی را توسط داده های تلفن همراه و هم توسط شبکه های WI-FI تست نمایید، زیرا می توانند اطلاعات کامل کننده ای را به شما ارائه دهند. چون اتصال به اینترنت معمولا در داده های تلفن همراه ضعیف تر می باشد، می توانید به وضوح ببنید که چقدر عملکرد شرکت کنندگان کند می باشد. در مقایسه، استفاده از یک شبکه WI-FI خوب می تواند شما را بیشتری به مسائل موجود در رابط کاربری وب سایت ها و اپلیکیشن ها نزدیک سازد: آیا دکمه های موجود به اندازه کافی چشمگیر می باشند؟ آیا کاربر می تواند محتوای وب سایت و یا اپلیکیشن را درک کند؟
طراحی سایت,برخلاف تست طراحی وب سایت سنتی، در اجرای چنین تست هایی توسط گوشی های همراه خیلی خوب می شود که اگر فضای تست طراحی سایت دارای جمعیت زیاد و صداهای مختلفی باشد. اغلب، گوشی های همراه در محیط های شلوغ و پر سر و صدا به کار بسته می شوند، و اگر در این شرایط تست هم، همین موارد وجود داشته باشند، به نتایج واقعی از تست می رسیم.
 

کاربران وب سایت.

ما پشنهاد می کنیم که از افرادی به عنوان شرکت کننده و یا کاربر وب سایت گوشی همراه استفاده کنید که با کارکرد این گوشی ها آشنایی داشته و حداقل به مدت سه ماه از آن ها استفاده کرده اند. کاربران جدید اغلب نمی توانند رفتارهای متداول و بهینه ای در تعامل با این ابزارها داشته باشند- شاید آن ها به تازگی این نوع گوشی همراه خود را خریده باشند و با کارکرد آن آشنایی نداشته باشند و یا حداقل در اجرای عملکرد های پیچیده در گوشی های همراه خود، مهارت لازم را ندارند.
اگر طراحی وب سایت و یا اپلیکیشینی را در این تست ها مورد بررسی قرار می دهید، تمامی کاربران تان باید از پیش یاد گرفته باشند که چگونه از ابزارهای گوشی همراه خود برای استفاده از وب سایت و یا اپلیکیشن تان به کار ببرند.
برخی از مردم دارای گوشی ها همراه و یا تبلت های متعددی می باشند. زمان که این تست های کاربردی بودن طراحی وب سایت را اجرا می کنید، باید مطمئن باشید که که شرکت کنندگان از ابزاری استفاده می کنند که مد نظر شما می باشد. برای مثال، اگر می خواهید تا کاربران آی پد در ابزارهای خود به خرید کردن از وب سایت بپردازند، شما به جای “هر چند وقت یک بار از طریق تبلت های خود از وب سایت خرید می کنید؟” باید این سوال را از آن ها بپرسید “هر چند وقت یک بار توسط آی پد خود از وب سایت خرید می نمایید؟”
اگر می خواهید تا کاربران، اپلیکیشنی را از APP STORE در ابزارهای خود نصب نمایند، اطمینان حاصل کنید که:
1. آن ها می دانند که چگونه باید از این برنامه استفاده کنند (این مورد مخصوصا برای تبلت ها می تواند مسئله جدی محسوب شود).
2. آن ها پسورد APP STORE خود را می دانند و می توانند از آن در تست طراحی سایت شما نیز استفاده نمایند.
3. آن ها دارای کارت اعتباری متصل به حساب بانکی خود می باشند (این مورد برای نصب و استفاده از اپلیکیشن های پرداختی در طول مطالعات ضروری است). اگر آن ها کارت اعتباری هم ندارند، آماده باشید تا به آن ها کارت هدیه ای ارائه دهید که می توانند برای خرید اپلیکیشن از آن ها استفاده نمایند، و البته امکان باز پرداخت پول در صورت عدم رضایت را نیز برای کاربران سایت و یا اپلیکیشن خود مهیا کنید.
 

دیگر بخش های تست طراحی وب سایت

طراحی سایت,برای سایر بخش ها (مانند مرور کردن، ایجاد و مشخص کردن عملکرد، امکانات و گزارش گیری)، شما می توانید از مهارت های خود در اجرای تست کاربردی طراحی سایت کمک بگیرید. مهم ترین نکته حائز اهمیت در این زمینه این می باشد که اینگونه مطالعات در ارتباط با تست طراحی وب سایت و یا طراحی اپلیکیشن توسط گوشی های همراه می باشد نه طراحی خود این ابزارها. ما مقاله های بسیاری را درباره تست طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن منتشر نموده ایم.
 

چه تعدادی از کاربران مورد آزمایش قرار می گیرند؟

انجام دادن آزمون های مختلف با تعداد کمی از شرکت کننده ها بهتر است از اینکه یک تست را روی حجم زیادی از اشخاص انجام دهیم. این موضوع به سادگی به جای اینکه منجر به تست های کمی محدود بشود، منجر به تست های با کیفیت می شود. حدود 5 نفر برای هر آزمون کافی است.
اکثر کارشناسان می گویند که ممکن است مشکلاتی با این تئوری نیز وجود داشته باشد. تست کاربردی بودن طراحی، معمولا روی افراد و یا کاربران زیادی اجرا می شود؛ این موضوع به این معنی است که مشکلات برنامه یا یک وب سایت ممکن است توسط اولین گروه آزمایش شده، مشخص نشود. در هر صورت، انجام یک یا دو تست روی اشخاص محدود، چیزی نیست که این تئوری می خواهد.
این آزمون باید هر هفته _ ممکن است حتی دوبار در هفته_ در طول روند طراحی وب سایت، انجام شود. هرچه قدر روند این پروسه طولانی تر باشد، شمار زیادی از تست ها می تواند انجام شود. در طول تمامی مراحل این فرآیند، شماری زیادی از کاربران مثلا از 50 تا 100 نفر و حتی بیشتر از این تعداد هم می تواند مورد آزمایش قرار بگیرند. در طول آخرین آزمایش ها، شما می توانید تعداد بازدیدکنندگان را محدود کنید و روی مخاطبان مورد نظرتان آزمایش کنید. زمانی هم که به این مرحله رسیدید می توانید اهداف خود را با مخاطبین مورد نظرتان مطابقت دهید و نتایج شگرفی را به دست بیاورید و هم چنین می توانید در وب سایت و اپلیکیشن خود از این نتایج بهره ببرید.
 

نتیجه گیری.

طراحی سایت,برای این که تست طراحی وب سایت را توسط گوشی های همراه اجرا کنید، باید از دوربین های مستند سازی و یا دوربین های گوشی همراه استفاده کرده و اطمینان حاصل نمایید که دارای محیط اجرای تست متناسبی می باشید که نور مطلوبی را نیز دارا می باشد. به دوربین هایی متصل شوید که بتوانید از طریق کامپیوتر، روی اجرای عملکردهای شرکت کنندگان سایت خود نظارت داشته باشید. در نهایت، باید آگاهی های لازم درباره اجرا تست طراحی وب سایت و آنالیز داده ها را داشته باشید.
یک موردی که ما از اجرای تست کاربردی بودن طراحی وب سایت به دست آوردیم- چه توسط گوشی همراه و یا تبلت ها- این می باشد که هر چه سیستم عامل اجرایی سایت و یا اپلیکیشن کوچک تر می شود، نیاز به اجرای تست کاربردی بودن نیز افزایش می یابد. صفحه نمایش کوچک ابزارها مساوی با نیاز به تست بیشتر طراحی با کاربران واقعی می باشد، زیرا امکان دارد که مردم با استفاده از این ابزار ها آشنایی نداشته و نتوانند تجربه کاربری بهینه ای را در این رابطه به دست بیاوردند. از جایی که اجرای این گونه تست ها بسیار ساده می باشد، اما باید تمامی قواعد گفته شده در این مقاله را رعایت کنید تا به نتایج صحیح و بهینه ای دست یابید. مانند هر مقاله دیگری در این پست نیز تاکید می کنیم که حتی اگر در این تست ها به موفقیت رسیدید و توانستید تا کاربران بیشتری را به استفاده از طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن خود جلب کنید، به یاد داشته باشید که هیچ دلیل وجود ندارد که بخواهید اجرای این تست ها را به متوقف نمایید، زیرا تکنولوژی در حال پیشرفت است و نیازها و خواسته مردم نیز مدام در حال تغییر است و شما باید طراحی سایت و یا اپلیکیشن خود را مطابق با علم روز بسازید و بر این اساس پیش بروید پیش ببرید.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت

کاربردی بودن طراحی سایت با گوشی های همراه