کاربردی بودن طراحی سایت در تبلت ها

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

امروز در وب سایت پوشش می خواهیم راجب نکات ارزشمندی باشما صحبت کنیم که شاید در کارتان به درد بخورد.
طراحی سایت .
ما حدود 6 تست کاربردی بودن طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن را با کاربران تبلت برگزار نمودیم.
طراحی سایت,ما نسل های متفاوتی از آی پد های بزرگ و کوچک و تبلت های آندروید (مانند KINDLE FIRE) و برخی از تبلت ها با قابلیت نصب ویندوز (مانند MICROSOFT SURFACE)  را مورد بررسی و آزمایش قرار دادیم. ما متوجه شدیم که وب سایت های زیادی در تبلت ها به خوبی اجرا می شوند و نیاز به تغییرات بسیار کمی دارند تا با این محیط وفق یابند. (در مقایسه، استفاده از طراحی وب سایت ها در گوشی های همراه نیاز به تغییرات فراوانی دارد تا با صفحه نمایش کوچک این ابزارها مطابقت یابد).
زمانی که از مردم می پرسیم که از تبلت های شان به چه منظوری استفاده می کنند، خیلی عجیب نیست که تنها با این پاسخ رو به رو می شویم: جستجو در وب سایت ها.
 
طراحی کردن و ساختن هر اپلیکیشن با کاربرد بالا نیازمند کار و تلاش چشمگیر و دقت نمودن به مسائل مختلفی است، مانند اصلاح رابط کاربری برای انواع مختلف تبلت ها. علاوه بر این موارد، محبوبیت وب سایت ها در این روزها باعث شده است تا هر شرکتی به این فکر بی افتد تا وب سایت خود را نیز در تبلت ها بیهنه سازی کند. در حقیقت، توصیه من به اکثر شرکت ها این می باشد که هم چنان از وب سایت ها برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمایند و روی منابعی سرمایه گذاری کنند که کاربرد وب سایت شان را ارتقاء می دهد. اما متاسفانه کمتر شرکت هایی به این توصیه عمل می کنند.
شما هرگز نباید اپلیکیشن تبلت خود را با اپلیکیشن گوشی همراه مقایسه کنید. ما اپلیکیشن های زیادی را دیده ایم (به خصوص در سیستم عامل آندروید) که به طور اشتباهی از از فضای خالی صفحه نمایش تبلت ها استفاده می کنند.
 
 
 

تجربه ای از کاربران وب سایت ها

با توجه به محبوبیت و کاربرد شگرفی که وب سایت ها در دنیای امروز دارند، عجیب نیست که اعتراض ها و شکایت هایی از جانب کاربران وب سایت در ارتباط با دو بخشی بودن طراحی وب سایت در برخی سیستم عامل ها، افزایش یابد. مثال کلیدی در این باره می تواند به گزینه جستجو و دکمه بازگشت در طراحی وب سایت مربوط باشد.
طراحی سایت,کاربران وب سایت به طور مکرر می خواهند در تبلت ها به جستجو بپردازند؛ آن ها هم چنین می خواهند به نتایج جستجوی خود باز گردند. متاسفانه، اپلیکیشن های زیادی در تبلت ها، صفحات جستجوی قبلی را برای کاربران مهیا نمی کند و کاربران به راحتی نمی توانند به مواری که به جستجوی آن پرداخته بودند، دوباره دسترسی داشته باشند. بسیار دیده شده است که برخی اپلیکیشن های تبلت با طراحی بسیار شلوغی که دارند، نه تنها این امکان را به کاربران نمی دهند، بلکه مانع اجرای عملکرد های بعدی آن ها می شوند.
دکمه بازگشت باید به عنوان یک گزینه ثابت در وب سایت حضور داشته باشد، اگر این چنین نباشد، مخصوصا در تبلت ها، باعث می شود تا سایر دکمه و گزینه ها به صورت اشتباهی به عنوان کلید بازگشت در نظر گرفته شود. متاسفانه، حتی اگر اپلیکیشن هایی گزینه بازگشت را نمایش دهند، تست کاربردی بودن ما باز هم مشکلاتی را نمایان می کند: گاهی اوقات برخی ویژگی ها در رابط های کاربری تبلت ها، برای یافتن سخت می باشند، این در حالی است که هم چنان آخرین عملکرد کاربر را غیر قابل بازگشت و غیر قابل دسترس می سازد.

تغییر الگوهایی که در طراحی سایت و مربوط به تبلت ها وجود دارد

طراحی سایت,در سال 1996، من محکوم به استفاده از الگوی نامتناسبی در طراحی وب سایت خود شدم. اما متاسفانه این روزها استفاده از آن الگو را بسیار می بینم و در طراحی وب سایت و اپلیکیشن های زیادی رایج می باشد. استفاده و بهبود تکنیک های طراحی- مانند الگوهای درون خطی و اسکرول های منطبق- می تواند هدف “افزایش کاربرد وب سایت و اپلیکیشن” را در تبلت ها امکان پذیر سازد.
طراحی های نامتناسبی و نامعقولی این روزها دوباره باز گشته اند و به عملکرد کاربران وب سایت و یا اپلیکیشن آسیب وارد می نمایند. این روزها در طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن تبلت ها دیده می شود که به چه میزان الگوهای اشتباهی به کار رفته است. دو مشکل رایج در این زمینه وجود دارد: استفاده از الگوهای طراحی دو بخشی (روش هایی که صفحات وب سایت و یا اپلیکیشن را به دو قسمت تقسیم می کند) و استفاده از الگوهای نامتناسب برای نتایج جستجو.
شاید تبلت ها از نظر ظاهری بزرگ تر از گوشی های همراه باشند، اما باز هم جزو صفحه نمایش های کوچک محسوب می شوند و نباید از الگوهای طراحی کوچک و یا طراحی های دو بخشی برای آن ها استفاده شود، به جز مواردی که کاربر واقعا بخواهد به دو نوع اطلاعات در این ابزارها دست یابد. هر زمان که بخشی از صفحه نمایش تبلت تقسیم بندی می شود، محتوای کمتری به کاربران نشان داده می شود.
 
 
 

تو تهدید و خطر در این مسئله

دو تهدید اساسی درباره کاربردی بودن طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن ها وجود دارد:
1. طراحی ساده و مسطح: چرا کاربران به راحتی نمی توانند آن چه که لمس می کنند را ببینند؟ ما باید میان زمان SKEUMORPHISM و طراح های ساده و مینیمالیست، پلی بر قرار کنیم و از گرایشی در حد واصل این دو، به کار ببریم.
2. طراحی تصویری. چه در صفحه نمایش های بزرگ و چه در صفحه نمایش های کوچک، استفاده از طراحی و یا عوامل بصری زیاد در طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن مناسب نیست.
طراحی سایت,طراحی مسطح و مینیمالیست یک گرایش مدرنی است که می تواند در تبلت ها به طور نامتناسبی ایجاد شده و در تجربه کاربری اخلال ایجاد کند، زیرا محدودییت هایی که دارد متناسب تبلت ها نمی باشد و در اجرای حرکات کاربران اخلال ایجاد می کند.

وجود مشکل های تاچ و حرکات لمسی تبلت ها

طراحی سایت,رابط های کاربری که با حرکت انگشتان کاربران کار می کنند، دارای مشکلات بسیار زیادی می باشند که اپلیکیشن و طراحی سایت تبلت ها نیز از این امر مستثنا نمی باشند:
1. فعالیت های تصادفی: کاربران سایت اغلب مواردی را به اشتباه لمس می کنند و نیاز دارند تا به نتایج قبلی دوباره باز گردند.
2. ضربه های سریع SWIPE: زمانی که صفحه نمایش به بخش های مختلفی تقسیم شود، یک حرکت ممکن است در چند بخش انجام پذیرد. این مشکل زمانی که طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن به صورت مسطح و مینیمالیست باشد نیز شدت می یابد.
3. محو شدن: کاربران نمی توانند تاثیر حرکاتی که انجام می دهند را ببینند. یا به عبارت دیگر کاربران حتی نمی توانند روی عواملی که در طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن تبلت لمس می نمایند را ببینند. در اینجا نیز وجود طراحی مسطح و ساده، مشکل را دو برابر می کند.
4. یادیگری سخت حرکات: تمامی مشکلاتی که تاکنون نام بردیم، باعث می شوند تا یادگیری و اجرای یک حرکت بسیار سخت شود. حرکات پیشرفته در رابط های کاربری تبلت ها به گونه ای می باشند که کاربر به هیچ عنوان تمایلی به انجام دادن آن ندارد.
با وجود تمامی این مشکلات، خیلی از اپلیکیشن های تبلت امروزی که ما تست نمودیم، تقریبا از حرکات متناسبی بهره گرفتند. دوران به کار گیری SKEUOMORPHISM به پایان رسیده است.
 

نتیجه گیری

قسمت جالب توجه این است که کاربران به وب سایت ها از ابزارهای مختلفی دسترسی پیدا می کنند. آن ها از گوشی همراه برای برخی وب سایت ها و از دسک تاپ برای وب سایت های دیگر به کار می برند. یا حتی ممکن است از اپلیکیشن های تبلت برای یک هدف استفاده کنند و برای اپلیکیشن گوشی همراه برای هدفی دیگر. رفتارهای زیادی میان کاربران وب سایت و اپلیکیشن ها موجود است که درک آن ها می تواند به شما کمک کند تا تجربه کاربری بهینه ای را برای آن ها فراهم سازید. تاجران نیاز دارند تا بدانند که کدام ابزارها را کاربران برای دسترسی به وب سایت و یا اپلیکیشن شان بیشتر استفاده می کنند.
طراحی سایت,استخراج گرایش های روز دنیا از داده ها و آنالیزها به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه مشتریان به طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن شما دسترسی پیدا می کنند و در چه ابزارهای چه عملکردهایی را انجام می دهند. در این زمینه می توانید سوالاتی را از مشتریان وب سایت و یا اپلیکیشن خود بپرسید که کدام ابزارها را برای استفاده از محصولات و یا وب سایت شما ترجیح می دهند. شما به این ترتیب پاسخ های شگفت انگیزی به دست خواهید آورد و ایده های جدیدی را از چگونگی ساخت وب سایت و یا اپلیکیشن خود کسب می کنید. به این ترتیب می توانید تجربه بهینه ای را برای مشتریان خود نیز فراهم سازید.
به یاد داشته باشید که همیشه باید مخاطبین وب سایت خود را بشناسید و بدانید که از چه ابزارهایی برای دسترسی به وب سایت و یا اپلیکیشن شما استفاده می کنند، از این رو می توانید طراحی خود را برای آن ابزارها بهنیه سازی کنید. حال این ابزار تبلت باشد یا گوشی همراه و یا غیره فرقی ندارد.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت

کاربردی بودن طراحی سایت با گوشی های همراه