عبرت گیری و بهتر کردن سایت ها

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایتچگونه عبرت گرفتن از طراحی، داستان سرایی و یا استفاده از کمدی های نامناسب در سایت ها می تواند باعث به وجود آمدن طراحی سایت های بهتری شود؟
هیچ وقت طراحی کردن سایت آسان نبوده است و جعبه ابزار دیجیتالی ما هرگز به راحتی وسعت نیافته است. هم چنین، از جایی که برخلاف گذشته که طراحی وب سایت نیاز به فکر کردن و ارائه ایده های جدید بود، امروزه طراحی وب سایت ها به صورت اتوماتیک و سیستماتیک انجام می شود، نگرانی ها ما نیز از این بابت بیشتر شده است.
نقش داستان سرایی و اصلاحات در طراحی سایت چیست؟ ما در این باره با موسس نمایندگی طراحی سایت ادینبرگ آقای Espen Brunborgصحبت کرده ایم تا این امر بر ما آشکار شود.
 

چرا این روز ها اکثر طراحی سایت ها به یکدیگر شباهت دارند؟

طراحی سایتEB: خلق کردن متفاوت هر چیزی- حال می خواهد وب سایت باشد یا ماشین، ساختمان و یا حتی یک کتری و قوری- بسیار سخت و دشوار است. همه ما تمایل داریم تا از آن چیزی که دوست داریم تقلید نماییم و به این ترتیب، پا فراتر گذاشتن از آن چه واقعیت است می تواند ریسک بزرگی باشد.
تمایل به زیبایی و تجمل نه تنها بر ما تاثیر می گذارد، بلکه مشتریان سایت و حتی مخاطبان آن ها نیز از این امر تاثیر می گیرند و همین موضوع است که باعث می شود تا فروش محصولات و یا جذب مخاطبین به طراحی سایتی که از مابقی نمونه ها متفاوت می باشد، بسیار سخت و دشوار گردد. به علاوه بر این موضوع، مخالفت کردن با گرایش ها و اصول رابط های کاربری سایت و خلق نمونه های جدید، نیاز به قوه تخیل بسیار بالا از جانب کاربران سایت مان دارد و همین امر است که می تواند آن ها را تبدیل به مشتریان سایت نماید.
موارد گفته شده به این معنا می باشد که فرصت بسیار ساده وجود دارد تا بدون نگرانی و یا انتظار شانس و معجزه، طراحی سایت پایدار و جاودانی خلق کنیم.  به طور مثال به کتاب ها فکر کنید. شکل کلی و ساختار آن ها خیلی زود قابل تغییر نخواهد بود، اما داستان ها موجود در آن ها قطعا تغییر خواهند کرد. شاید ما نباید خیلی به این موضوع فکر کنیم که طراحی وب سایت های ما چگونه به نظر می رسند، بلکه باید بیشتر تمرکز خود را روی داستان ها و مفاهیم که در وب سایت های خود به کار می بریم، معطوف نماییم.

وب سایت LINGSCARS.COM دارای طراحی بسیار متفاوتی می باشد.
 

خیلی ساده است تا طراحی وب سایتی بسازیم که بسیار سریع عمل کند و تجربه کاربری بالایی را به مخاطبان خود ارائه دهد. از این رو چرا باید طراحی وب سایتی را خلق کنیم که مخالف این امر باشد؟

طراحی سایتEB: برای پاسخ طولانی و مفصل به این سوال می توانم به داستان هیجان انگیز و فوق العاده از چگونگی طراحی سایت LINGSCARS اشاره نمایم – که نمونه ای از یک طراحی نامناسب می باشد- این وب سایت به یک پدیده بین المللی تبدیل شده است.
جواب کوتاه به این سوال تقریبا غیر ممکن است- طراحی کردن برخلاف اصول اولیه و عالی رتبه در این زمینه به طور قطع ایده بد و نامناسبی می باشد.
هم چنین، شاید از خودمان سوال متفاوتی بپرسیم. چرا طراحی برخی موارد تنها باید سریع و دارای ظاهر بسیار خوبی باشد؟ اگر کاربرد و زیبایی تنها موارد نگران کننده در این زمینه می باشد، چرا ما باید در طراحی وب سایت به استفاده بیش از یک فونت فکر کنیم؟ چرا باید بیشتر از یک رنگ در وب سایت Lingscars وجود داشته باشد؟
جواب این سوالات نسبت به هر شخص متفاوت می باشد. چیزی که ما باید در آن مهارت یافته و ارتقا بیابیم، طراحی سایت سریع و وب سایت کاربرپسندانه باشد تا حس استقلال و عواطف و شفافیت را به مخاطب خود القا نماید. اگر تمامی دیگر عوامل یکسان باشند، طراحی وبسایت و یا به عبارت دیگر سایت در خاطر کاربران پایدار و جاودان خواهد ماند.

در وب سایت ZENDESK به طور واضحی صمیمت و حس شوخ طبعی و بازی را می توان احساس نمود.
 

چگونه داستان سرایی (هم چنین خصوصیت کمدی) می تواند به بهتر شدن طراحی وب کمک نماید؟

طراحی سایتEB: هر زمان که کلماتی را به یک صفحه از وب سایت بیافزایم، در واقع ما در آن صفحه داستان سرایی می کنیم. چه دوست داشته باشیم و یا نداشته باشیم، داستان سرایی ماهیت و ذات طراحی ما را آشکار می سازد. در هر صورت، کلید اصلی برای طراحی وب خوب و عالی این می باشد که چگونه داستان و هدف خود را در وب سایت به مخاطبان خود انتقال دهیم و طراحی وب سایت مفهومی را بسازیم و رابطه احساسی را میان خوانندگان و بازدید کنندگان سایت مان برقرار سازیم.
کمدی – به معنای هر چیزی که تصورات مان را فراتر از موثر بودن رابط کاربری سوق می دهد- می تواند کلید اصلی در این زمینه باشد. برای مثال، اگر BILL BRYSON در تاریخچه کوتاه NEARLY EVERYTHING بیشتر روی موثر و مفید بودن داستان تمرکز می کرد، ممکن بود ما به این کتاب توجه بیشتر و عمیقی داشته باشیم تا اینکه این کتاب را تنها به عنوان یک افسانه و داستان پر فروش بنگریم.

وب سایت OUTLINE نوع جدیدی از انتشارات می باشد که داستان هایی را حول 3 موضوع بیان می کند: قدرت، فرهنگ و آینده.
 

زمانی که به جستجو در سایت ها می پردازید، کدام بخش از آن ها بیشتر شما را آزرده خاطر می کند؟

طراحی سایتEB: جدا از کلیک کردن بسیار زیاد و نمونه های مبهم و تاریک در وب سایت ها، تاخیر در سایت ها بسیار من را اذیت می کند. تاخیر در عملکرد وب سایت می تواند هم مخاطب را خشمگین و هم ناراحت نماید. من اصلا دوست ندارم تا برای بارگیری یک ویدئو، بازی و یا دیگر بخش های موجود در طراحی وب صبر نمایم (حتی اگر آن سایت ارزش صبر کردن را داشته باشد).
زمانی که برخی تبلیغات در وب سایت ها از من می خواهند تا برای دسترسی به موارد مورد علاقه خود صبر نمایم، واقعا دوست دارم لب تاپ و گوشی همراهم را به دیوار بکوبم. POP-UP هایی که مرا وادار به کلیک کردن روی مواردی می کنند و یا موارد بی ارزشی که تنها وقت من را به بطالت می گذرانند، تنها باعث می شوند تا من برای رسیدن به یک مورد جزئی در وب سایت، مدت ها تلاش کنم. این گونه طراحی رابط های کاربری نمی تواند انتظارات من را به تحقق بپیوندد.

در وب سایت GENERATE LONDON، BRUNBORG با یک لبخندی بر چهره در اولین صفحه وب سایت خود حضور دارد و این امر باعث ایجاد تفاوت و خلاقیت در وب سایت شده است.
 

طراحان در وب سایت های خود چه کارهایی می توانند انجام دهند تا سایت شان پایدار و جاودان بماند و چقدر سخت است که آن ها بخواهند نظر مخاطبان را به یک طراحی وب سایت متفاوت جذب نمایند؟

طراحی سایتEB: ساده ترین راهی که هرکس می تواند انجام دهد تا طراحی سایت پایداری داشته باشد، نگاه کردن به محتوای سایت خود می باشد. باعث شرم است که اکثر طراحان در این زمینه سرمایه گذاری نمی کنند و این امر را یک مورد ناچیز تلقی می نمایند.
زمانی که ما درباره متفاوت بودن صحبت به میان می آوریم، اولین چیزی که به ذهن مان می رسد این می باشد که از انیمیشن های غیر ضروری، طرح بندی های سنگین و افکت های بیش از اندازه در طراحی سایت خود استفاده نماییم. اما بارها و بارها ما با این موضوع مواجه شده ایم که نباید در طراحی سایت، حس استقلال و راحتی را از بین ببریم و باید از موارد بسیار اندکی در طراحی وب استفاده نماییم.
البته، این مهارت و هوش یک طراح وب سایت است که باید مخاطبان سایت را متقاعد کند که وجود یک نوع فونت زیبا و یا جملات با ساختار مناسب و عالی در سایت می تواند تمام آن چیزی که می خواهند را به طور ساده به آن ها ارائه دهد.

وب سایت ORTHODONTISTS ONIA دارای طراحی جالب و کاربرپسندانه می باشد.
 

 می توانید طراحی سایت های موارد علاقه خود را که اخیرا بازدید نمودیه اید را برای مان بازگو کنید؟ آن ها در وب سایت خود چه مواردی را رعایت کرده اند و چه چیزی باعث موفقیت آن ها شده است؟

طراحی سایتEB: وب سایت OUTLINE از نظر محتوا و نمای طراحی، بسیار زیبا می باشد و نظر مرا جلب نموده است. از یک جانب، این وب سایت یک نمونه از طراحی می باشد که در زمینه ارائه تجربه کاربری آنلاین مجله و روزنامه به مردم، پیشگام می باشد، اما ارتباط چندان زیادی با مخاطبان خود برقرار نمی کند. در این طراحی سایت هیچ چیز متفاوت و جدیدی احساس نمی شود، اما  طراحی و نوشتار با لحن متمایزی در این سایت حضور دارد که هم چنان در خاطر من مانده است.
سایت ZENDESK توسط هویت و ماهیت جدید تجارت و شرکت خود توانسته است متفاوت به نظر برسد، واضح است که در طراحی کردن این وب سایت از رسانه های دیجتالی الهام گرفته شده است. عوامل مربوط به لوگو با آیکون ها و طرح هایی که دارد، توانسته است در طراحی سایت حی و حاضر جلوه نماید و این امر می تواند حس استقلال و دوستی و صمیمت را در وب سایت ZENDESK نسبت به طرح قدیمی خود که تنها دارای یک ظاهر منحصر به فرد بود، بسیار ارتقاء دهد.
اگر این دو نوع وب سایت قدیمی به نظر بیایند (در حالی که در سال 2016 راه اندازی شده اند) می توانیم به وب سایت های دیگری اشاره نماییم: طراح استرالیایی به نام KYLIE TIPPANI اخیرا آخرین طراحی سایت خود را به اشتراک گذاشته است: ONIA ORTHODONTISTS. این طراحی وب سایت، تصاویری از روش ارتودنسی را با روشی بسیار عالی به نمایش گذاشته است که احساس دوستانه ای را میان مخاطب و برند سایت به وجود آورده است. هیچ وقت در این وب سایت تصاویری که بسیار مهیج و هیجان انگیز می باشند، تغییر نمی یابد.
 
چگونه مردم می توانند صحبت های شما را درباره وب سایت GENERATE LONDON به خاطر بسپارند و از آن استفاده نمایند؟
طراحی سایتEB: در طراحی کردن سایت از اذیت و آزار مخاطبان وب سایت دست بکشند و بیشتر به فکر استفاده از حس شوخ طبعی و صمیمیت در طراحی های خود باشند. این مورد نسبت به سایر عوامل در طراحی وبسایت، بسیار حائز اهمیت می باشد.
طراحی سایت,

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت