فیگما چیست؟

0
1461
فیگما چیست؟
فیگما چیست؟

فیگما چیست؟

فیگما یک برنامه ویرایش گرافیکی مبتنی بر وب و طراحی رابط کاربری است. از برنامه فیگما می توان در زمینه های مختلفی استفاده کرد. اگر بخواهیم به بخشی از کارهایی که می توان با برنامه فیگما انجام داد اشاره کنیم، می توانیم انجام کارهای طراحی گرافیکی از وب سایت های Wireframing، طراحی رابط های اپلیکیشن موبایل، نمونه سازی طرح های اولیه و ایجد پست های رسانه های اجتماعی را نام ببریم.

تفاوت دیگر ابزار ها با فیگما چیست؟ فیگما تفاوت هایی با دیگر ابزارهای ویرایش گرافیکی دارد که همین تفاوت ها باعث می شوند که فیگما به برنامه ای خاص و منحصر به فرد تبدیل شود. تفاوت عمده و اصلی فیگما با دیگر برنامه های ویرایش گرافیکی این است که فیگما مستقیما بر روی مرورگر شما کار می کند.

مزیت این موضوع این است که شما می توانید به پروژه های خود دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به خرید چندین مجوز یا نصب نرم افزار، طراحی را از هر کامپیوتر یا پلتفرمی که مورد نظرتان است، انجام دهید.دلیل محبوبیت فیگما چیست؟

دلیل علاقه مندی طراحان به برنامه فیگما این است که فیگما یک طرح رایگان دارد که با استفاده از آن می توانید ۳ پروژه فعال را در یک زمان ایجاد و ذخیره کنید. برای یادگیری، آزمایش و کار روی پروژه های کوچک، فیگما می تواند برای شما مفید باشد. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که فیگما چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد.

فیگما مناسب برای مبتدیانفیگما چیست?

همانطور که در پاسخ به سوال فیگما چیست توضیح دادیم، فیگما یک برنامه مبتنی بر وب است. تنها چیزی که برای شروع برنامه به آن نیاز دارید یک لپ تاپ با یک مرورگر خوب و قابلیت اتصال به اینترنت است. سپس می توانید به طور کاملا رایگان در سایت فیگما ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام در سایت فیگما می توانید بلافاصله کار روی طرح های خود را شروع کنید.اگر در زمینه ویرایشگری تخصصی ندارید و چندان حرفه ای نیستید، لازم نیست که در کار با فیگما نگران باشید. فیگما یک ویرایشگر بسیار مبتدی دارد.

که در آن این امکان برای شما فراهم می شود که طرح هایی را از ابتدا یا با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده ایجاد کنید. همچنین منابع زیادی در اینترنت وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید روش استفاده از فیگما را یاد بگیرید.

چه کسانی باید از فیگما استفاده کنند؟چه کسانی باید از فیگما استفاده کنند؟

فیگما یک ابزار قوی است و با یک طرح رایگان در دسترس است. فیگما برای هر کسی که در فضای دیجیتال کار می کند، مفید است و ارزش امتحان کردن دارد. اکثر طراحان بهتر است دانشی کلی از تمام ابزارهای اصلی برای طراحی داشته باشند تا آن ها را برای کارفرمایان و مشتریان بالقوه قابل فروش تر کنند.

معمولا در تیم هایی که همکاری جزو اساس اصلی محسوب می شود، فیگما می تواند بسیار مفید واقع شود. سایر ابزارهای طراحی و نمونه سازی معمولا این ویژگی کلیدی را ندارند یا کارهایی که با برنامه فیگما می توان انجام داد را با آن ها نمی توان انجام داد. ویژگی های منحصر به فرد برنامه فیگما باعث می شود که طراحان برای طراحی وقت کمتری صرف کنند و پروژه ها را روان تر و سریع تر به پایان برسانند.

ویژگی های کلیدی فیگما چیست؟ویژگی های کلیدی فیگما چیست؟

حال برای پاسخ به سوال فیگما چیست می توان گفت فیگما یک ابزاز طراحی مبتی بر برداری است که بسیار مقیاس پذیر می باشد. بسیاری از پروژه های فردی و حتی بسیاری از پروژه های تیمی عظیم برای موفقیت از برنامه فیگما استفاده می کنند. همانطور که گفتیم، فیگما یک برنامه طراحی مبتنی بر مرورگر است.

این برنامه به حدی هوشمند است که می تواند کار شما را در حین انجام کار ذخیره کند و حتی اگر برای لحظه ای اتصال به اینترنت را قطع کردید، باز هم به طراحی خود ادامه دهید و پروژه خود را از دست ندهید. در زیر سعی کردیم لیستی از ویژگی های اصلی و کلیدی فیگما را به شما معرفی کنیم تا بهتر با مزیت های این ابزار طراحی مبتنی بر مرورگر آشنا شوید.

  • ابزار قلمی مدرن که به شما این امکان را می دهد در هر جهت طرح های قوس فوری بکشید.
    نوع فونت را انتخاب کنید.
  • سبک های انعطاف پذیر که مستقیما در پروژه شما صرفه جویی می کنند.
  • ایجاد سیستم ها و اجزای طراحی
  • امکان دارا بودن بیننده نامحدود در یک پروژه به طوری که کل تیم از آن مطلع باشد
  • خروجی گرفتن ساده که دارای یک پیوند زنده است به جای این که یک فایل PDF باشد.
  • انیمیشن هوشمند برای اتصال اشیا
  • مشاهده تاریخچه نسخه ای که به شما امکان می دهد همه چیزهایی را که تغییر کرده است و چه کسی آن را انجام داده است
  • سیستم های طراحی را با دارایی های قابل جستجو، سبک های قابل اشتراک گذاری و همه چیز در یک مکان ایجاد کنید.

فیگما چیست؟


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات آوب سایت مراجعه نمایید.