نرم افزار کاهش میزان مشتری و افزایش میزان مشتری سایت به وسیله ی آن

امروز در گروه آموزش وب سایت پوشش می خواهیم راجب مسئله ای کاربردی مربوط به افزایش مشتریان سایت بحث کنیم.

افزایش مشتری . همیشه مایوس کننده است که یک مشتری به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده، به جستجو بپردازد، سبد شخصی خرید از سایت شمارا تشکیل و راه اندازی کند و سپس سایت را بدون کامل کردن پروسه خرید رها کند. در این شرایط شما با سبد های خریدی مواجه می شوید که پر می باشند اما به سرانجام نرسیده اند. شما به این صورت، هیچ درآمد را به دست نمی آورید. این پدیده، “رها شدن پروسه خرید توسط مشتریان وب سایت” نام دارد که در این مقاله، راه هایی برای رفع آن در وب سایت های تجارت الکترونیک ارائه می کنیم.

گروه آموزشی ما,میزان مشتریانی که پروسه خرید را در سایت ناتمام رها کرده اند، حدود 65 درصد از کل مخاطبین وب سایت تخمین زده شده است و این امر می تواند برای تجارت های الکترونیک، فرصت از دست رفته ای محسوب شود.

برای رفع این مشکل ما راه هایی برای تغییر برخی موارد را به شما پیشنهاد می کنیم تا سایتتان بهینه تر رفتار کند.

1.سیستم خودکار

طراحی سایت,شما می توانید از سیستم خودکار این نرم افزارها استفاده کنید تا بر اساس رفتارهای مشتریان، ایمیل های متناسب با آن ها را ارسال کنید.

صرفه نظر از محصولاتی که در وب سایت خود دارید، باید انگیزه بازگشت مشتریان به وب سایت را توسط ارسال ایمیل، برای آن ها فراهم کنید. اما اصلا ایده خوبی نیست که بلافاصله بعد از ترک پروسه خرید توسط مشتریان وب سایت، به سرعت ایمیل هایی را برای شان بفرستید، زیرا به احتمال زیاد آن ها مرورگر را بسته و مشغول کار دیگری می شوند.

شما باید این ایمیل ها را به ترتیب بعد از سه ساعت، 24 ساعت و یک هفته، ارسال کنید.

این گونه نرم افزارها مانند SMARTER RENARKETER به شما این امکان را می دهد تا به صورت خودکار به ارسال ایمیل به مشتریان سایت خود بپردازید. از هر ابزاری که استفاده می کنید، فرقی ندارد، تنها این را بدانید که این نرم افزارها عملکرد مشتریان وب سایت را زیر نظر می گیرند و بر این اساس، شروع به ارسال ایمیل هایی می کنند.

2-محتواو بررسی دلایل

طراحی سایت,

قبل از این که این نرم افزارها را خریداری کنید، ابتدا دریابید که چرا مشتریان پروسه خرید را در وب سایت شما تکمیل نمی کنند. این دلایل ممکن است شامل هزینه بالای محصولات، نبود روش های پرداختی مختلف و مناسب و غیره باشد. در برخی موارد هم، عدم آمادگی مشتریان برای خرید از وب سایت نیز باعث می شود تا این پروسه پرداخت به اتمام نرسد.

این نرم افزارها باید محتواهایی را برای شما مهیا کنند تا در قالب ایمیل از آن ها استفاده کرده و برای مشتریان خود بفرستید. به این وسیله، موانع را از سر راه خرید مشتریان وب سایت خود بر می دارید.

با وجود این نرم افزارهای قدرتمند و مفید، مشاهده می کنید که مشتریان وب سایت برای تکمیل پروسه خرید، ترغیب می شوند. این نرم افزارها باید محتواهای مناسبی را برای ایمیل ها در اختیار شما بگذارند تا به این وسیله مشتریان سایت را ترغیب به بازگشت کنید، به آن ها انگیزه ببخشید و وب سایت و محصولات خود را برای آن ها ارزشمند بسازید.

در ادامه به نتایجی که توسط این ایمیل ها به دست می آید، می پردازیم

1.انگیزه بخشیدن به مشتریان وب سایت برای تکمیل پروسه خرید توسط ارائه تخفیفات و یا امکان ارسال رایگان سفارشات برای آن ها.

2. مشخص کردن مدت زمان محدودی برای خرید محصولات، به منظور ترغیب کردن مشتریان تا دوباره به وب سایت بازگردند.

3. یادآوری مشتریان از مواردی که در سبد خرید قرار داده بودند و سپس وب سایت را ترک نمودند.

4.امکان شخصی سازی محتوای ایمیل برای مشتریان وب سایت، بر اساس زیر نظر داشتن نحو خرید و یا نحوه ترک پروسه خرید آن ها.

5.نشان دادن وسایل و یا ابزارهای مشابه با آیتم هایی که در سبد خرید مشتریان وب سایت وجود داشت.

6. نشان دادن تصاویر کالاهای خریداری نشده در کنار پیشنهادات دیگر.

7. قرار دادن لینک سبد خرید مشتریان در ایمیل، تا آن ها بتوانند پروسه خرید را از همان مرحله ای که رها کردند، از سر بگیرند.

تمامی این موارد توسط نرم افزارهای کاهش میزان مشتریانی که پروسه خرید را ناتمام رها می کنند، امکان پذیر است.

3. تست و اطمینان

اگر از وجود مشکلی در طراحی سایت خود مطلع شوید و آن را درک کنید یک مورد است، و این که بخواهید از راه حلی برای رفع آن استفاده کنید، یک مورد کاملا متفاوتی می باشد. این دو مورد در نرم افزار کاهش میزان مشتریانی که پروسه خرید را رها می کنند نیز صدق می کند.

برخی از استراتژی ها شاید از نظر ظاهری کاربردی به نظر برسند، اما زمانی که می خواهید آن ها را در این نرم افزارها اعمال کنید، ممکن است امکان پذیر نباشد. توصیه می شود تا ایده های مختلفی را برای یافتن راه حل بهینه تست کنید. تست کردن، بهترین راه برای اطمینان از مفید بودن یک ایده می باشد.

در ادامه به نتایجی که ممکن است از روش تست کردن به دست بیاورید، می پردازیم:

1.اطمینان از کاربردی بودن متن تیتر ایمیل و دریافتن اینکه آیا این ایمیل ها می توانند مشتریان وب سایت را برای بازگشت به پروسه خرید ترغیب کنند یا خیر.

2.  زمان بندی ارسال ایمیل ها به مشتریان وب سایت. یافتن بهترین زمان ممکن برای ارسال پیشنهادات و یا تخفیفات.

3. می توانید فرمت های مختلفی از دکمه های دعوت به عمل را تست کرده و بهترین مورد را که میزان مخاطبین سایت تان را افزایش می دهد، برگزینید.

4.تست کردن طرح بندی های مختلف برای اطلاعات موجود در ایمیل، از تیترها گرفته تا دکمه های دعوت به عمل.

تست کردن توسط این نرم افزارها می تواند بینش هایی را برای تان به وجود آورد که به هیچ طریق دیگری نمی توانید به دست آورید.

4.طراحی ریسپانسیو

طراحی سایت,طراحی ایمیل تان حتی در این نرم افزارها ممکن است برای برخی از کاربران متناسب نباشد و نیازهای آن ها را برطرف نسازد.

شمار افرادی که از گوشی های همراه شان استفاده می کنند تا ایمیل ها و یا پیام های شما را بخوانند، بسیار زیاد است. این مورد به همین جا ختم نمی شود. تمام مردم روزانه از گوشی همراه شان برای بررسی دنیا آنلاین استفاده می کنند. از این رو باید در خرید نوع نرم افزار و یا طراحی ایمیل تان برای بازگردندان مشتریان به ادامه دادن پروسه خرید، دقت کنید. حتما به ریسپانسیو بودن طراحی ایمیل خود دقت  داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که ابزارهای انتخابی تان، این گزینه را دارا می باشند.

بنابراین به طور قطع می توان گفت که طراحی ریسپانسیو می تواند افراد بیشتری را به مشتریان وب سایت تبدیل کند.

نرم افزاری که به شما اجازه دهد تا تمامی استراتژی ها بازاریابی تان را برای تمامی ابزارها (اعم از گوشی همراه، تبلت، دسک تاپ و غیره) بهینه سازی کنید، می تواند گزینه بسیار عالی باشد.

5. چه مواردی باعث می شود تا مشتریان برای بازگشت به وب سایت انگیزه ای نداشته باشند

مشتریان باید دوباره اطلاعاتی را برای ادامه دادن عملکرد خود در وب سایت وارد کنند.

طراحی سایت,نباید اجازه دهید که مشتریان وب سایت مجبور شوند تا جزئیاتی را دوباره در وب سایت شما وارد نمایند و یا دوباره روی موارد مختلفی کلیک کنند. باید نرم افزار هوشمندی را در این زمینه برگزینید که داده هایی را از مشتریان جمع آوری کرده و ذخیره کند و در هنگام بازگشت آن ها، در اختیارشان قرار دهند.

درک و یا خواندن ایمیل تان برای مشتریان وب سایت سخت می باشد، زیرا طرح بندی و طراحی متناسبی ندارد.

باید پیام و ایمیل خود را ساده، واضح و صریح بسازید. نباید مشتریان وب سایت در درک کردن آن ها دچار مشکل شوند. شما باید از زبان، طرح بندی و یا طراحی متناسبی کمک بگیرید. از نرم افزارهایی استفاده کنید که تصاویر و یا متن های واضح و قابل درکی را برای ایمیل تان فراهم می کنند.

استفاده از دکمه های دعوت به عمل متعدد

طراحی سایت,هدف شما باید در هر پیام و ایمیلی که برای مشتریان وب سایت می فرستید، تنها یک چیز باشد. قرار دادن دکمه های دعوت به عمل متعدد در یک ایمیل و در یک زمان، می تواند باعث سردرگمی مشتریان سایت شود که تنها به یک نتیجه ختم می گردد: آن ها هرگز به وب سایت شما باز نمی گردند.

افزایش مشتری