5 روش ارزشمند برای افزایش میزان مخاطبین وب سایت

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت,افزایش میزان مخاطبین. آیا امکان دارد تا یک شبه میزان مخاطبین وب سایت خود را افزایش دهید؟ شاید فکر کنید که امکان ناپذیر است و این جمله بسیار مسخره می باشد. شاید به این دلیل این حرف را می زنید که تا به حال در جایی توصیه های من را نشنیده اید، اما اشتباه نکنید، این توصیه هایی که به شما ارائه می دارم عملی می شوند و می توانید در بازاریابی و وب سایت خود به کار بگیرید.

در این مقاله این 5 توصیه را برای شما عنوان می کنم:

1. استراتژی نشان دادن میزان باقی مانده از محصولات

خواستن مواردی که کمیاب است و یا موجود نیست، خواسته همه انسان ها می باشد. هر کسی، از جمله شما و من به این ترتیب فکر می کند. به این دلیل است که نشان دادن میزان باقی مانده از محصولات در وب سایت می تواند بسیار روی مخاطبین سایت تاثیر بگذارد. زمانی کابران وب سایت دریابند که در وب سایت شما برخی از محصولات به تعدادی کمی وجود دارند، بیشتر تصمیم به خرید می گیرند و انگیزه بیشتری را به دست می آورند.

به این دلیل است که شما باید این استراتژی را در طراحی سایت خود اعمال کنید. زمانی که از محصولات وب سایت شما تنها تعداد محدودی مانده است، باید آن میزان را در وب سایت قرار داده و باید این حس موقعیت اضطراری را به مخاطبین خود القا کنید. اساسا شما به این ترتیب به مخاطبین و بازدیدکنندگان، دلیلی برای خرید کردن از وب سایت می دهید.

در تصویر زیر، وب سایت  BOOKING.COM این استراتژی را به کار برده است:

شما می توانید این داده را در وب سایت خود در کنار قیمت محصول مورد نظر قرار دهید تا تاثیر بیشتری بر مخاطبین سایت خود بگذارید (به تصویر بالا دقت کنید). خیلی از افراد از جمله ما دوست نداریم تا موقعیت و فرصت های خوب را از دست بدهیم، از این رو در مواقع اضطراری به این شکل، بیشتر تمایل داریم تا از وب سایت خرید کنیم.

وب سایت های زیادی وجود دارند که از این استراتژی به کار برده اند و بسیار هم موفق شده اند، از این رو، چرا شما این استراتژی را در طراحی سایت خود به کار نمی برید؟

2. عمل متقابل در فروش آنلاین وب سایت ها

 12 سال پیش مطالعاتی انجام شد تا مشخص شود که چه عواملی باعث می شود تا مشتریان هتل و رستوران به خدمتگزاران انعام بهتری ارائه دهند؟ برای این که نتایج این مطالعه را خلاصه کنیم باید بگوییم که محققان دریافتند که، زمانی که یک مشتری از ارائه سرویس هر چند کوچکی لذت ببرد، میزان ارائه انعام به خدمتگزاران هتل و یا رستوران تا 18 درصد افزایش می یابد.

این چیزی است که ما آن را در بازاریابی آنلاین “عمل متقابل” می نامیم. زمانی که افرادی شما را دوست داشته باشند، تمایل دارند تا در ازای کاری که شما برای شان انجام می هید، برای شما نیز کاری انجام دهند.

شما می توانید از این تمایل و احساس به نفع تجارت خود استفاده کنید، اما نباید انتظار داشته باشید تا مشتریان و مخاطبین وب سایت تان نیز برای شما کاری انجام دهند؛ آن ها این کار را در آینده حتما به روش های مختلفی انجام خواهند داد.

طراحی سایت,باید به مشتریان وب سایت خود انعام، آموزش، تخفیف، نمونه، امکان استفاده آزمایشی و یا مواردی از قبیل ارائه دهید- تنها اطمینان حاصل کنید که موارد ارزشمندی را به آن ها ارائه می دهید. اگر شما این کار را به درستی انجام دهید، بازدیدکنندگان بیشتر تمایل دارند تا از وب سایت شما خرید کنند.

وب سایت REI برای مشتریان وب سایت خود راهنمایی هایی در ارتباط با انتخاب نوع قایق ارائه می دهد و سپس در انتهای این راهنمای ها، لینکی را در اختیار آن ها قرار می دهد تا در صورت تمایل قایق مورد نظرشان را انتخاب و رزرو کنند.

3. قیمت محصولات و سرویس های وب سایت خود را به صورت رقابتی قرار دهید.

قیمت های کم و پایین، نظر مخاطبین وب سایت را به خود جلب می کند.

طراحی سایت,این متد به سادگی بیان می کند که افراد تمایل دارند تا قیمت های گران را رد کرده و به بیشتر به دنبال قیمت های ارزان تری می باشند. فرض کنید که شما وسایل جشن تولد را در ازای 5000 دلار به مشتریان سایت خود ارائه می دهید.

این قیمت قطعا معقول نیست، اما زمانی که موارد دیگری را در کنار این وسایل جشن تولد قرار داده و قیمت کلی را کاهش دهید، بازدیدکنندگان بیشتر تمایل دارند تا از شما خرید کنند.

نگاه کنید که وب سایت FUND-RAISING چگونه از این استراتژی استفاده می کند:

افزایش میزان مخاطبین
افزایش میزان مخاطبین

آیا به پیشنهاد اسپانسری 6000 دلاری در قسمت پایین صفحه سایت توجه کردید؟ مگر این که شما بیل گیتس باشید که بتوانید این کار را انجام دهید. در مقابل در بالای وب سایت، گزینه ای قرار دارد تا مشتریان سایت تا هر اندازه که می توانند به خیریه کمک کنند.

4.ارائه راه حل هایی برای فروش بیشتر محصولات و سرویس های وب سایت

این قاعده بسیار ساده است: می توانید در یک کادر خاکستری به مشتریان سایت خود راه حل هایی را ارائه دهید.

طراحی سایت,برای مثال، یک وب سایت فیتنس، تستی را مهیا کرده است تا به دلیل افسردگی مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود پی ببرد. در این تست از اطلاعات خانوادگی تا عادت های غذایی و عادت های ورزشی، سوالاتی پرسیده می شود. اگر در بازدیدکننده علایم افسردگی مشاهده شد، توصیه هایی به آن ها می شود تا با خرید محصول و یا سرویس های این سایت، از افسردگی رها شوند.

این روش می تواند در فروش آنلاین بسیار موثر باشد، زیرا باعث می شود تا با مشتریان و مخاطبین وب سایت، ارتباط مستقیم برقرار شود. البته، شما نمی توانید تمام افراد را متقاعد کنید، اما ارائه راه حل ها، استراتژی است که می تواند میزان مخاطبین سایت را افزایش دهد.

5. متکی بودن به اطلاعات اولیه

در این جا دوباره به بحث روانشناسی وارد می شویم.

طراحی سایت,مردم بیشتر تمایل دارند تا بدون هیچ منطقی، اولین اطلاعاتی را که به دست می آوردند را در ذهن خود ثبت کنند و از آن پس، با هر اطلاعاتی جدیدی که مواجه شوند، به مقایسه آن با داده اولیه می پردازند. این امر در علم روانشناسی فوکالیسم خوانده می شود.

علم روز این موضوع را این گونه توضیح می دهد: ” فوکالیسم عبارتی است که در علم روانشناسی برای توضیح دادن تمایل انسان ها به باور کردن و تکیه کردن اطلاعاتی که اولین بار بر اساس آن تصمیم گیری کردند، به کار می رود.”

در این جا مثالی از وب سایت PRICE CUT وجود دارد. بر اساس مبحث فوکالیسم، زمانی که کاربر با وب سایتی رو به رو شود که تخفیفاتی ارائه می دهد و قیمت محصولات آن کم می باشد، به مقایسه آن ها با خرید هایی می پردازد که در گذشته انجام داده است.

نتیجه گیری:

باید بدانید که تجارت ها بدون تبلیغات و بازاریابی به هیچ جا نمی رسند و موفق نمی شوند. به این دلیل است که رعایت و استفاده از موارد بالا در طراحی وب سایت می تواند به موفقیت تجارت تان بسیار کمک کند.

دانستن مواردی درباره روانشناسی رفتار انسان ها در هنگام خرید، می تواند کمک بزرگی در حین تبلیغات و بازاریابی باشد. زمانی که تک تک این موارد را در طراحی سایت خود اعمال کنید، متوجه خواهید شد که به چه میزان می توانید در این زمینه موفق شوید. آخرین توصیه من به شما این است که کیفیت محصولات و سرویس های وب سایت تان نیز بسیار اهمیت دارد و می تواند وب سایت شما را در میان رقیبان تان برتر سازد.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت

آموزش وب سایت به کمک کارشناس بهینه سازی