بهینه سازی برای گوشی های موبایل

0
1244
بهینه سازی
بهینه سازی
بهینه سازی برای گوشی های موبایل

طراحی سایت در اصفهان

 

 طراحی سایت,بهینه سازی . اینکه وب سایت خود را تنها برای گوشی های همراه بهینه سازی کنید، فراموش کنید و روی بهینه سازی طراحی سایت خود در تمامی ابزارها تمرکز کنید، از کوچک ترین صفحه نمایش ها گرفته تا بزرگترین صفحه نمایش ممکنی که کاربران برای بازدید وب سایت، از آن استفاده می کنند.

JANINE WARNER مشاور گرایش های اینترنتی و طراحی دیجیتالی که در سراسر دنیا مشهور است، در این باره می فرماید: “تقریبا هر تجارتی نیاز دارد تا طراحی سایت خود را برای تمامی کاربران خود از هر ابزاری که استفاده می کنند، بهینه سازی کند. دو استراتژی برای ساختن این چنین وب سایت هایی وجود دارد: طراحی ریسپانسیو و انطباقی. وب سایت های ریسپانسیو برای تجارت های کوچک بسیار عالی عمل می کنند.”

حداقل باید طراحی وب سایت موجود خود را برای کاربران سایت امروزی بهینه سازی کنید. هیچ تجارتی نمی تواند این حقیقت را کتمان کند که حدود یک بیلیون نفر از طریق گوشی های همراه خود به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند. حتی اگر شما آمادگی بهینه سازی طراحی سایت خود را در تمام گوشی ها همراه نداشته باشید، حداقل یکی از مواردی که در زیر توصیه می شود را باید به کار ببرید:

ساده سازی طراحی وب سایت

وب سایت خود را در یک گوشی همراه اجرا کنید و متوجه می شوید که باید تغییراتی را در این طراحی ایجاد کنید. برای این که وب سایت شما در گوشی ها همراه به خوبی نمایش داده شود، WARNER طراحی ساده برای تمامی صفحات سایت، اندازه فونت بزرگ، قرار دادن اطلاعات مهم در بالای صفحه سایت و دکمه های بزرگ و قابل لمس را در مرکز طراحی سایت، پیشنهاد می کند. او هم چنین می افزاید: “می توانید اطلاعات کلیدی مانند نام و شماره تلفن شرکت و لینکی از نقشه وب سایت را در بالای قسمت چپ صفحه اول (HOME) خود قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی آن را بیابند.”

ساخت یک نسخه از طراحی سایت برای گوشی های همراه.

به جای این که طراحی سایت اصلی خود را تصحیح کنید و تغییر دهید، می توانید یک نسخه مشابه ای از طراحی سایت خود را بسازید که تنها در گوشی های همراه اجرا می شود. در این زمینه می توانید از سرویس هایی استفاده کنید که الگو های طراحی از پیش ساخته شده ای را به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه در اختیار شما قرار می دهند. WARNER در این باره می گوید: “اگر وب سایت خود را دوست دارید و نمی خواهید تا تغییر در طراحی اصلی سایت خود به وجود آورید و یا از پس بودجه های آن بر نمی آیید، ساخت یک نسخه از طراحی سایت مخصوص گوشی های همراه نمی تواند ایده و استراتژی خیلی بدی باشد. بدترین استراتژی این است که مخاطبین وب سایت گوشی همراه خود را فراموش کنید.”

طراحی سایت,هنوز هم بهترین گزینه در این شرایط می تواند بهینه سازی طراحی سایت تان در هر ابزاری باشد. در این جا است که طراحی ریسپانسیو و انطباقی به میان می آیند.

طراحی انطباقی:

یک نوع طراحی پیشرفته در زمینه وب سایت ها می باشد. این مورد توسط شرکت های بزرگ و عظیم استفاده می شود که روی دسترسی به تمامی مخاطبین آنلاین شان در هر ابزاری، سرمایه گذاری زیادی می کنند. وب سایت هواپیمایی آمریکا می تواند مثال خوبی باشد، به این ترتیب که این طراحی انطباقی، ابزاری که کاربر سایت استفاده می کند را بررسی کرده و شناسایی می کند و سپس طراحی وب سایت را بر اساس قابلیت های این ابزار، اجرا می کند و یا نمایش می دهد.

طراحی ریسپانسیو:

یک راه حل مقرون به صرفه تر می باشد که از تکنولوژی CSS استفاده می کند و نسخه ای از طراحی سایت را به وجود می آورد که به طور اتوماتیک در تمامی ابزار ها به جز تلفن همراه های قدیمی اجرا می شود. WARNER در این باره می گوید: “یک وب سایت ریسپانسیو به شما اجازه می دهد تا به تمامی کاربران آنلاین و فعال تان دسترسی داشته باشید. به طور مثال می توان به وب سایت THE BOSTON GLOBE اشاره نمود که بر اساس اندازه صفحه نمایش ابزاری که کاربر استفاده می کند، گوشه ها و مرزهای صفحات این سایت کوچک می شود. فرقی نمی کند که این صفحه نمایش تا چه حدی کوچک باشد، طراحی ریسپانسیو GLOBE به خوبی در هر ابزاری اجرا می شود و برای بازدید کاربران، ساده و راحت است.

آینده ای روشن برای طراحی وب سایت شما.

طراحی سایت,هم چنان که روی تجارت خود سرمایه گذاری می کنید، طراحی مجدد وب سایت را در الویت موارد موجود در لیست خود قرار دهید و از این رو است که به تمامی مشتریان وب سایت و تجارت خود از هر ابزاری که استفاده می کنند، دسترسی پیدا می کنید : تلفن همراه، تبلت، PC، تلویزیون ، و یا به زودی درب یخچال، حمام و آینه ها و غیره.

اگر از هاست ها و سرویس هایی مانند GODADY و WORDPRESS نیز استفاده می کنید، باید مطمئن باشید که از نوع ریسپانیو آن بهره می برید. شما هم چنین می توانید با اندک سرمایه بیشتری، از طراح وب سایت حرفه ای کمک بگیرید تا این بهینه سازی و طراحی مجدد را به آسانی برای وب سایت شما انجام دهد.

طراحی سایت,زمانی که یک بار با این تکنولوژی همراه شوید، به خوبی با آن وفق می یابید و از آن پس باید دوباره تمرکز تان را روی ساخت محتوای سایت معطوف کنید، زیرا مخصوصا کاربران گوشی های همراه به 3 دلیل وب سایت ها را بازدید می کنند : 1.در زمان خود صرفه جویی کنند،  2.با دیگران در ارتباط باشند و 3.زمان خود را بگذرانند. برای اینکه دسترسی سریع و ساده ای را برای این کاربران به وب سایت خود فراهم کنید، باید اطلاعات تماس خود را در مرکز طراحی سایت قرار دهید و لینک هایی را در اختیارشان بگذارید تا در وب سایت تان به جستجو بپزدازند و هم چنین باید تصاویر و ویدئو هایی را به وب سایت خود بی افزاید تا کاربران برای مدت بیشتری در طراحی سایت شما باقی بمانند.

به این ترتیب است که موفقیت وب سایت خود را نیز در آینده تضمین خواهید کرد.

بهینه سازی برای گوشی های موبایل