سرعت سایت خود را با یک CDN افزایش دهید

0
1220
CDN
CDN

سرعت سایت خود را با یک CDN افزایش دهید

طراحی وب سایت در اصفهان:

طراحی سایت,ما همه دوستدار وب سایت های با بارگذاری سریع تر هستیم و موتورهای جستجو نیز همینگونه هستند، اما آیا وب سایت شما به اندازه کافی با سرعت بارگیری می کند؟
آیا باید در یک شبکه تحویل محتوا (CDN) سرمایه گذاری کنید تا سرعت سایت خود را بالا ببرید؟

CDN چیست؟

میزبانی فایل های شما در یک شبکه تحویل محتوا یکی از بهترین راه های برای سرعت بخشیدن به سایت شما است و اغلب می تواند تا 60٪ پهنای باند را صرفه جویی نماید.
کار CDN ها ،فایل های شما را در یک شبکه بزرگی از سرور ها در سراسر جهان میزبانی می کند. هنگامی که یک کاربر از سایت شما از نیوزیلند بازدید می کند، آنها فایل ها را از سروری که نزدیک به آنها است، دانلود می کنند. این امر باعث کاهش بار در هر سروری می شود و سایت را سریع تر می کند.
بیایید ببینیم آیا شما به CDN نیاز دارید یا خیر و چگونه کارتان را با CDN شروع کنید.
 

  1. بررسی پیشینه

    CDN

قبل رسیدن خود به نتیجه ای، باید یک بررسی در پیشینه انجام دهیم. این کار به ما کمک می کند که مسیر دقیق برای بهینه سازی سرعت وب سایت شما را تعیین کنیم.
 

طبیعت وب سایت شما:

طراحی سایت,این نکته مهم است زیرا برخی از حوزه ها مانند اخبار، ابزارها و وسایل، سبک زندگی، مسافرت و غذا وجود دارند که باید تصاویر زیادی در یک صفحه یا پست داشته باشند.
 

تعداد دفعات آپلود رسانه:

شما در طول روز چه تعداد (فرکانس) رسانه یا به طور دقیق تر عکس آپلود میکنید؟ فرکانس انتشار مهم است چرا که هر چه فرکانس بالاتر باشد، وب سرور شما نیاز است که بار بیشتری را برای خدمت رسانی به این منابع تحمل نماید.
 

وضعیت ترافیک:

وضعیت ترافیک وبسایت شما چگونه است؟ آیا شما یک وب سایت سنگین رسانه ای با هزاران بازدید کننده در هر روز دارید؟
اگر پاسخ شما به هر یک از این نکات مثبت است ممکن است به یک منبع CDN نیاز داشته باشید.
قبل از نتیجه گیری و یا اگر تصور می کنید پاسخ شما به هر یک از نکات مورد بحث در بالا منفی است، ممکن است هنوز نیازی به CDN نداشته باشید.
بنابراین، ابتدا با بهینه سازی تصاویر شروع می کنیم. در بخش زیر برخی از تکنیک هایی پیشنهاد شده است که به شما کمک می کند تصاویر را برای وب سایت وردپرس خود بهینه سازی کنید.
 

  1. بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصویر در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که وب سایت شما را کند کند. اما اگر از هر متخصص وب بپرسید، متوجه خواهید شد که تصاویر یکی از عوامل اصلی کندکننده  سرعت برای هر وب سایتی هستند.
تصاویر تنها محتوایی نیستند که وب سایت شما را کند می کنند و از از شر آن خلاص شوید. خیر در عوض توصیه می کنم از تصاویر زمانی استفاده کنید که بیشترین نیاز به آنها وجود داشته باشد. این کار به شما کمک می کند که سرگرمی و جذابیت و تازگی را در وب سایت بیشتر نمایید.
 

بهینه سازی تصویر چیست؟

طراحی سایت,خوب، قبل از پرداختن بیشتر به تکنیک های بهینه سازی تصویر، بایستی بدانید که بهینه سازی تصویر واقعا چیست و چگونه کار می کند.
تصاویر را می توانیم تقریبا به دو دسته اصلی تقسیم کنیم (لطفا تصاویر برداری و پیکسلی را در نظر نگیرید ما فقط در مورد تصاویر پیکسلی صحبت می کنیم).
1- تصاویر رسانه ای برای چاپ
2- تصاویر رسانه ای برای وب
تصاویر ایجاد شده برای استفاده در چاپ دارای ویژگی های مختلفی مانند رزولوشن بالا، ارتفاع و عرض بزرگتر و تراکم پیکسل بالاتر در هر اینچ هستند.
از سوی دیگر، تصاویر رسانه ای وب بر خلاف همتایانشان دارای ویژگی های مختلفی هستند، این تصاویر به طور کلی از لحاظ اندازه کوچکتر هستند، ارتفاع و عرض کوچکی دارند و تراکم پیکسلی آنها پایین است.
 

چگونه تصاویر را  بهینه سازی نمود؟

طراحی سایت,درحالیکه که در مورد وب سایت صحبت می کنیم، بیایید ببینیم چه راه هایی برای  بهینه سازی تصویر در وب وجود دارد.
الف) بهینه سازی با استفاده از برنامه های ویرایش عکس:
اگر می دانید چگونه با فتوشاپ و یا نرم افزار های مشابه آن کار کنید، لطفا از آن استفاده کنید.
لازم است که عرض تصویر  را به 600 الی 900 پیکسل کاهش دهید و اجازه دهید ارتفاع متناسب با عرض باشد و تراکم پیکسل را به 72 پیکسل در هر اینچ کاهش دهید.
یکی از نرم افزارهای دسکتاپ رایگان، Roit  است که می توانید از آن برای بهینه سازی تصاویر استفاده کنید.
 
ب) بهینه سازی با استفاده از افزونه های وردپرس:
اگر کار با برنامه دسکتاپ خیلی مشکل است، می توانید از افزونه های وردپرس استفاده کنید.
برخی از افزونه های وردپرس وجود دارند که کار بهینه سازی تصویر شما را کاملا خودکار انجام می دهند.
یک شباهت که ممکن است در میان افزونه های بهینه سازی تصویر بیابید آن است که همه آنها تصاویر را در حالی که آنها را روی سرور خود آپلود می کنید بهینه سازی می کنند و گزینه ای برای بهینه سازی تمام تصاویر قبلا آپلود شده هستند.
افزونه ی بهینه ساز تصویر EWWW ممکن است بهترین راه برای شروع باشد.
 

  1. وب سرور و جغرافیای ترافیک

– اگر شما تعداد زیادی از بازدید کنندگانی را دارید که به وب سایت شما می آیند و ترافیک آن در جغرافیای مختلفی توزیع شده است، بایستی از سرویس CDN استفاده کنید.
شما در محیط میزبانی مبتنی بر ابر هستید، اما وبسایت شما به کندی کار می کند و لود می شود. این زمان می تواند بهترین وقت برای استفاده از سرویس CDN باشد.
 

چرا بایستی توزیع جغرافیایی ترافیک را در نظر بگیریم؟

به این دلیل است که تمام بازدید کنندگان شما از مکان های مختلف، لازم است که درخواست منبعی را به سرور مرکزی شما بفرستند. هر چه فاصله بین بازدید کننده شما و سرور وب سایت بیشتر باشد، زمان بیشتری برای دریافت تصاویر لازم است.
 

چگونه CDN می تواند کمک کند؟

تامین کنندگان  خدمات CDN دارای تعداد مختلفی از سرویس دهنده های تقسیم  شده در جغرافیای مختلف هستند. آنها تصاویر و سایر منابع استاتیک شما را در تمام سرورهای خود ذخیره می کنند.
حال به جای ارسال درخواست منابع به سرور مرکزی ، درخواست منابع بازدید کننده به نزدیکترین سرویس دهنده جغرافیایی CDN  ارسال می شود و به درخواست پاسخ داده می شود. این کار باعث بهبود زمان برگشت می شود.
 

  1. تست قبلی

    CDN

طراحی سایت,اگر انتقال به یک فراساختار ابری برای شما خوب باشد و شما تصاویر خود را بهینه سازی کرده اید، ممکن است نیازی به سرویس CDN نداشته باشید.
اما اگر متوجه شدید که به سرویس CDN تلفیق شده در وب سایت خود نیاز دارید، من به شدت توصیه می کنم که یک تست قبلی ازعملکرد CDN را انجام دهید.
در حالیکه در چارچوب وردپرس هستید،بسیار توصیه می کنم که از مکانیزم کش (cache) استفاده کنید. برخی از افزونه های وردپرس از قابلیت ذخیره سازی بسیار آسان استفاده می کنند. و بعضی دیگر نیز ادغام سرویس CDN را آسان می نمایند.
اگر مطمئن نیستید که از کدام افزونه  ذخیره سازی استفاده نمایید، WP Super Cache ممکن است گزینه خوبی برای شروع باشد. نصب، پیکربندی و استفاده از آن بسیار آسان است. علاوه بر این، شما منابع آنلاین زیادی را خواهید یافت که با این افزونه کار می کنند.
لطفا عملکرد وب سایت خود را با تست Pingdom، تست سرعت گوگل و GTmetrix آزمایش کنید. نتایج را ثبت کنید.

  1. تامین کنندگان CDN

    و انتخاب آنها

تامین کنندگان  CDN بسیاری وجود دارند، برخی از آنها واقعا ارزان هستند، در حالی که برخی دیگر  بیشتر قابل اعتماد هستند.
به هر کدام از آنها سربزنید و ببینید که کدام تامین کننده مطابق با الزامات و معیارهای قیمتی شما هستند. بسیاری از تامین کنندگان CDN، یک سرویس رایگانی را برای 14-30 روز تقدیم حضورتان می کنند 😀 . عاقلانه تر است که بطور آزمایشی سرویس را امتحان کنید و عملکرد آن را قبل از سرمایه گذاری بررسی نمایید.
تامین کنندگان  CDN بسیاری وجود دارد که می توانید از میان آنها انتخاب انجام دهید ، برخی از نمونه های خط مقدم آنها عبارتند از: MaxCDN ، KeyCDN ،  Amazon CloudFront،   CloudFlare و  Azure CDN Micosoft. برای کمک هایی در زمینه خدمات طراحی سایت و توسعه وب در زمینه  انتخاب یا تلفیق CDN به اینجا مراجعه کنید.
اگر مطمئن نیستید که کدام ارائه دهنده  CDN را انتخاب کنید، KeyCDN سرویسی است که من شخصا قبل از نوشتن این مقاله آن را تست کرده ام. هیچ وابستگی در اینجا وجودندارد، اما خدمات آنها را قابل اعتماد یافتم.
 
علاوه بر این، آنها یک تست رایگان 14 روزه را برای خدمات و عملکرد وب سایت شما ارائه می دهند.
طراحی سایت,اگر شما به دنبال راهنمای خلاصه  تالیف و استفاده از CDN هستید، لطفا نکته بعدی را دنبال کنید که در مورد روند ادغام CDN صحبت کرده ام.
 

  1. ادغام

    CDN

اگر شما در چارچوب وردپرس قرار دارید، یک افزونه سرویس CDN در آن وجود دارد که آسان و سریع است.
مهم نیست که چه سرویس CDN را شما انتخاب می کنید، روش های یکسانی وجود دارد که بایستی آن را دنبال کنید. ایجاد “ناحیه کشیدن” یکی از آنهاست. به وب سایت ارائه دهنده CDN خود وارد شوید. به منطقه کشیدن بروید و دکمه یا لینک ایجاد کردن را بزنید.
باید منطقه را نام گذاری کنید. یک نام معنادار به آن بدهید. سپس ممکن است از شما خواسته شود که نوع منطقه را انتخاب کنید، بنابراین لطفا “PULL” را انتخاب کنید، و در نهایت از شما خواسته خواهد شد تا URL وبسایت را ارائه دهید، آن را وارد کنید.
همه تامین کنندگان  عمده CDN، مستندات دقیق از روند ادغام وردپرس دارند. اما اگر میخواهید مسیر عمومی را دنبال کنید، مطمئن شوید که افزونه  WP Super Cache را نصب کرده اید.

تنظیمات افزونه CDN:

صفحه پیکربندی افزونه  WP Super Cache را باز کنید و کادر   Enable CDN Support را تیک بزنید.
نشانی اینترنتی منطقه KeyCDN را در کادر متنی URL Offsite وارد کنید و Skip https URLs to avoid mixed content errors را تیک بزنید. و دکمه ذخیره تغییرات را بزنید. پایان!
 

  1. پس از تست

    CDN

طراحی سایت,هنگامی که سرویس CDN را در سایت خود استفاده کردید، افزونه  مورد نیاز را نصب  نموده و وب سایت را برای استفاده از سرویس CDN پیکربندی نمودید، حال شما بایستی وب سایت خود را با همان افزونه  های تست سرعت وب سایت که در نکته شماره 5 بیان شد، تست کنید.
اگر یک وب سایت با تصویر سنگین داشته باشید نتایج بهتری را بدست خواهید آورد. این تست را برای یک هفته یا بیشتر انجام دهید تا دیدگاه دقیق تری را به دست آورید.
اجازه دهید Googlebot وب سایت شما را با تلفیق CDN بررسی نماید. اگر نرخ بررسی ضعیفی دارید، می توانید از ابزار Fetch as Google استفاده کنید و از Google بخواهید که صفحه اصلی و تمامی لینک هایی که در آن قرار دارد را بررسی نماید.
وضعیت ترافیک را مشاهده نمایید، و ببینید که آیا هیچ مزایایی از SEO با استفاده از بهبود موقعیت رنکینگ (رده بندی) بدست می آید. آیا متوسط ​​مدت حضور کاربران را افزایش و نرخ دفع آنها را کاهش می دهد؟
اگر نتایج مثبتی را مشاهده می کنید، پس از اتمام  استفاده آزمایشی رایگان، ممکن است سرمایه گذاری در سرویس CDN را در نظر بگیرید.
 

نتیجه

طراحی سایت,داشتن عناصر بصری در وب سایت شما ممکن است باعث افزایش رضایت و جلب نظر کاربران شود، اما به طور کلی تصاویر بارگذاری و کارکرد وب سایت شما را کند می کنند. بهینه سازی مناسب تصویر ، ذخیره سازی، و سرویس مناسب CDN ، ممکن است به شما در حل این وضعیت یاری نماید.

سرعت سایت خود را با یک CDN افزایش دهید

منبع:گلد وب