بی جوابی عواملی با کنتراست پایین در طراحی وب سایت ها

طراحی سایت در اصفهان

کنتراست در طراحی وب سایت تفاوت هایی را بین عوامل ایجاد کرده، هر کدام را به صورت مجزا، برجسته و ویژه نشان می دهد. ایجاد کنتراست از راه های زیادی امکان پذیر است و از انواع مختلفی از عوامل می توانیم در این زمینه به کار ببریم. از تایپوگرافی گرفته تا رنگ و فاصله می تواند کنتراست موجود در طراحی سایت را حیرت انگیز سازد. یک طراحی سایت با کنتراست پایین می تواند به وب سایت و کاربرد آن بسیار آسیب بزند و موجوب می شود تا قابلیت خوانایی مطالب در وب سایت کاهش یافته و دسترسی به محتواها در سایت سخت گردد. این گونه متن ها با کنتراست پایین می توانند به چشمان ما آسیب بزنند و این احساس را به ما منتقل می کند که پیر شده ایم و قابلیت کمتری در خواندن و درک محتوا داریم. زمانی که افرادی به وسیله طراحی مینیمالیست وسوسه می شوند، وب سایت ها کنتراست بالا و یا متعادل عوامل خود را بر هم می زنند و به یک وب سایت نامتناسب تبدیل می شوند. برای وب سایت هایی که تمایل دارند تا قدرت طراحی سایت خود را توسط کاهش میزان خوانایی مطالب ارتقاء دهند، باید بدانند که حتما با شکست در تجربه کاربری شان مواجه می شوند.
قبل از استفاده از رنگ هایی با کنتراست پایین در یک طراحی سایت، مخصوصا برای متن ها، لحظه ای را به این امر اختصاص دهید که چرا این موارد می توانند کاربرد وب سایت را کاهش دهند. سپس دریابید که چرا به عنوان اولین انتخاب، این عوامل با کنتراست پایین را برگزیدید. سرانجام، به دنبال موارد جایگزینی باشید که به شما کمک می نماید به اهداف پایه و اولیه در طراحی وب سایت بدون آسیب رساندن به تجربه کاربری، برسید.
طراحی وب سایت,آشکار می باشد که وب سایت squarespace.com می خواهد تا کاربران در سایت کلیک نمایند و این امر را با نشان دادن دکمه دعوت به عملی در قالب “get start یا شروع کنید” در گوشه سمت راست در بالای صفحه نمایش که کنتراست بسیار بالایی با پس زمینه طراحی وب سایت دارد، اثبات می نماید. اما این وب سایت مطمئنا قصد این را دارد تا کاربران به خواندن دیگر محتواهای موجود در این صفحه نیز بپردازند. متن خاکستری در پس زمینه خاکستری روشن نمی تواند خیلی از هم متمایز و قابل تشخیص باشند. جستجویابی در بالا صفحه و متن اصلی وب سایت، هر دو دارای کنتراست بسیار ضعیف می باشند. کاربر دچار ابهام می شود که باید خواندن مطالب را از کجا شروع نماید.
متن با کنتراست پایین برای کاربرد طراحی وب سایت ها بسیار نامتناسب می باشد
کنتراست ناکافی میان رنگ متن و پس زمینه طراحی سایت می تواند تجربه کاربری را به دلایل ذیل، کاهش دهد:
کمبود خوانایی مطالب. زمانی که کنتراست بسیار پایین باشد، کاربران اخلالی را در تماشای کلمات تجربه می کنند و به این ترتیب به درک کمتری نیز دست می یابند. محققان هم چنین نشان داده اند که مردم به متن هایی که به سختی خوانده می شوند، به ندرت اعتماد می کنند.
قابلیت یافت شدن و در دسترس بودن وب سایت ها کاهش می یابد. کاربرانی که قادر نیستند یک عامل را در صفحه وب سایت درک کنند، نمی توانند از آن استفاده نمایند. زمانی که این عوامل در مکان های غیر معمولی از طراحی وب سایت نیز قرار بگیرند، وضعیت بدتر از پیش می شود، برای مثال: یک آیکون جستجو خاکستری در پس زمینه خاکستری و یا یک لینک login در قسمت چپ بالای صفحه سایت به جای قسمت راست. به یاد داشته باشید که تست قابلیت دسترس بودن و پیدا شدن، نیاز به آنالیزهای بسیار زیادی دارد، زیرا داده های مربوط به کلیک در وب سایت تنها این موضوع را برای شما مشخص می سازند که کدام عوامل میزان کلیک کمتری را کسب می کنند، اما دلیل آن را برای تان توضیح نمی دهند.
اعتماد به نفس کاربران کاهش می یابد. کدام یک از این موارد را استفاده می کنید: یک وب سایت که تمامی عوامل آن همان گونه که انتظار دارید عمل می کند یا یک طراحی سایت که امکان دسترسی و استفاده از عواملی که در سایت به دنبال آن می باشید را سخت ساخته است؟ در تست طراحی وب سایت، من کاربران بسیار زیادی را مشاهده نمودم که خود را مقصر می دانستند که نتوانستند عملکردهای مورد نظر خود را در وب سایت با ظاهری مدرن انجام دهند، زیرا آن ها قادر نبودند تا متن هایی را مشاهده نمایند و یا در خواندن با آن ها با مشکلاتی رو به رو بودند. زمانی که یک کاربر در بازدید و یا اجرای عملکرد خود در وب سایت اعتماد به نفس نداشته باشد، بیشتر تمایل دارد تا آن وب سایت را ترک نماید و به سایت های دیگری رجوع کند.
استفاده از وب سایت در گوشی های همراه نیز این مشکلات را تشدید می کرد. تصور کنید که یک متن با کنتراست پایین را در ابزار گوشی همراه خود مطالعه می کنید و در حال قدم زدن در نور خورشید نیز می باشید. حتی متن های با کنتراست بالا نیز در این نور خورشید به سختی خوانده می شوند، حال این متن های کنتراست پایین که جای خود دارد.
قابلیت دستیابی و استفاده کردن از عوامل با کنتراست پایین در طراحی سایت ها به شدت برای کاربرانی که در بینایی و یا حرکات جسمی خود اخلال دارند، کاهش می یابد. هم چنان که سن ما بالا می رود، قدرت بینایی چشمان مان نیز کاهش می یابد. میلیون ها نفر در سراسر دنیا دارای کمبود قوه بینایی می باشند، مانند افرادی که دارای عارضه دوربین (که در دین اشیای نزدیک ضعف دارند)، انحطاط خطوط بینایی، گلوکوم و آب مروارید می باشند. البته تنها افرادی که قوه بینایی ضعیفی دارند از این مشکل رنج نمی برند، برخی از افراد در استفاده از حافظه کوتاه مدت خود نیز ضعف دارند و به سختی می توانند متن های با کنتراست پایین را درک نمایند.
عدم شناسایی متن و یا عوامل با کنتراست پایین، افزایش می یابد. زمانی که کاربران به طور اشتباهی مواردی را درک کرده اند و به تصورات غلطی رسیده اند، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا این تفسیرات غلط آن ها رفع رجوع شود. از این رو وجود عواملی با کنتراست پایین در طراحی وب سایت ها می تواند باعث درک نادرست کاربران از کاربرد و یا چگونگی استفاده از آن ها شود
طراحی وب سایت,آیا با توجه به تصویر بالا می توانید بگویید که در کدام صفحه از سایت قرار دارید؟ گزینه support در وب سایت apple.com به رنگ خاکستری در پس زمینه خاکستری قرار گرفته است که قابل خواندن نمی باشند. به یاد داشته باشید که جستجویابی مکانی مهم و ضروری در طراحی سایت می باشد و استفاده از کنتراست پایین در این قسمت بسیار ریسک بزرگی است، زیرا کاربران ممکن است اصلا این عوامل با کنتراست پایین را نبینند و خود را با عوامل محدودی رو به رو خواهند دید. در برخی موارد هم ممکن است کاربر زمان گران بهای خود را صرف یافتن آن عوامل در طراحی سایت کند.
در وب سایت github، فیلد جستجو به رنگ خاکستری و محو می باشد و به نظر غیر قالب دسترس می باشد.
طراحی وب سایت,چرا طراحان سایت از متن با کنتراست پایین در طراحی وب سایت ها استفاده می کنند
چه خوب و یا بد، ما در عصری زندگی می کنیم که طراحی مینیمالیستی و ساده بسیار فوق العاده می باشد.
ویژگی مینیمالیستی در طراحی وب سایت در واکنش شدید به رابط های کاربری به وجود آمد که مملو از عوامل و جزئیات بودند و از نظر بصری، بسیار طراحی شلوغی محسوب می شدند.
موردی که درباره طراحی وب سایت مینمالیست عالی می باشد، قانون حذف موارد غیر ضروی و اضافه از طراحی می باشد. در بیشتر شرایط، این مورد بهترین عملکری است که می توانیم در طراحی سایت های خود به کار ببریم تا بتوانیم توجه کاربران بیشتری را به خود جلب نماییم.
زمانی که در طراحی سایت عوامل بسیار زیادی وجود داشته باشد، مشکلات کاربردی فراوانی به وجود می آید. در روش طراحی سایت مینیمالیست، استفاده از محتواهای بسیار، اصلا جالب نیست. از این رو طرز فکر طراحان سایت این می باشد که کنتراست عوامل طراحی را کاهش دهند تا در یک نگاه این وب سایت به نظر مینیمالیست بیاید.
شاید عوامل با کنتراست پایین به نظر مینیمالیست باشند، اما در وب سایت ها وجود این گونه عوامل می تواند در کاربران این بینش را ایجاد کنند که اصلا این سایت کاربردی ندارد.
این گرایش در طراحی سایت هایی که می خواهند به نظر بسیار مدرن باشند، شایع می باشد. زمانی که گرایشی مانند عوامل با کنتراست پایین در اینترنت شیوع می یابد، بیشتر شرکت ها وقتی می بینند سازمان های بزرگی از این روش استفاده می کنند، در طراحی سایت خود نیز استفاده می کنند و فکر می کنند که کار درستی انجام داده اند. اما همیشه این چنین نیست.
من به طور قطع می توانم پیش بینی نمایم که ده سال بعد از همین حالا، این عوامل و یا متن های با کنتراست پایین به طول کل از بین بروند، مانند انیمیشن های فلش دار در دهه 1990 که زمان بارگیری وب سایت را بسیار افزایش می دادند.
از این رو قبل از این که تصمیم بگیرید که از متن های خاکستری رنگ در پس زمینه خاکستری در طراحی سایت خود استفاده نمایید، به خود در آینه بنگرید و بگویید چرا. اگر می خواهید برجستگی یک عامل را کاهش دهید تا عوامل دیگری را در طراحی سایت خود برجسته نشان دهید، راه های بهتری وجود دارد. اگر این کار را انجام می دهید چون به نظر عالی می رسد، فرض نکنید چون برای سایت های دیگری کاربرد داشت برای وب سایت شما هم چنین است.
طراحی وب سایت,صفحه مقاله وب سایت quartz.com با یک جستجویابی در بخش سمت چپ با کنتراست بسیار بالایی نمایان می شود. اما زمانی که کاربر روی مقاله مورد علاقه خود کلیک می کند، آن مقاله در لیست به رنگ خاکستری و با کنتراست بسیار پایینی نمایان می شود.
استراتژی هایی برای افزایش و یا کاهش برجستگی عوامل در طراحی سایت، بدون آسیب رسیدن به تجربه کاربری
اگر می خواهید از متن هایی با کنتراست پایین استفاده کنید، شما احتمالا می خواهید برجستگی عوامل را کاهش دهید و یا عوامل دیگری را واضح تر نشان دهید. اما راه های کاربردی دیگری نیز وجود دارند که می توانید در این زمینه به کار ببرید، به گونه ای که در تجربه کاربری اخلالی وارد ننمایید:
می توانید حجم اطلاعات را کاهش دهید. برخی از طراحان گمان می کنند که اگر کنتراست متن را کاهش دهند می توانند طراحی را به نظر منظم و مرتب و ساده بسازند. متاسفانه، تمامی این موارد می تواند باعث کاهش خوانایی مطالب شود و در شناسایی عوامل بسیار اخلال وارد می کند. در عوض، راه هایی را بیابید تا موارد اضافه را حذف نمایید و یا از روش هایی استفاده کنید تا اطلاعات نمایش داده شده را کاهش دهید. به عنوان مثال می توانید اطلاعات ثانویه را در صفحات فرعی قرار دهید.
اندازه فونت را در طراحی وب سایت خود خیلی بزرگ و یا کوچک نسازید. زمانی که کاربران متن هایی را در صفحات وب سایت مرور می نمایند، متن های بزرگ تر بیشتر نظر آن ها را جلب می نماید. بهتر است برخی از متن ها را به جای فونت کوچک با فونت بزرگ بنویسید و هم چنین نباید در این زمینه از فونت های بسیار کوچکی استفاده کنید که اصلا خوانایی ندارند. می توانید از اندازه 8pt استفاده نمایید.
از ترکیبات رنگی متناسبی در طراحی سایت خود به کار ببرید. ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که مشخص می کند که آیا ترکیبات رنگی به کار رفته در وب سایت تان دارای کنتراست متناسبی می باشند یا خیر. اطمینان حاصل نمایید که این ترکیبات رنگی با اندازه فونت وب سایت تان نیز هم خوانی دارد.
عوامل غیر ضروری را در بخش های دیگر طراحی سایت خود قرار دهید. اگر فکر می کنید که حتی متن های با کنتراست بالا می تواند در وب سایت تان حواس پرتی هایی را به وجود بیارود، سعی کنید یا آن ها را حذف کرده و یا مکان را آن ها را تغییر دهید. گاهی اوقات تغییر مکان عوامل یک طراحی سایت و یا اضافه کردن فضایی خالی در اطراف آن می تواند به اندازه کافی در افزایش و یا کاهش عوامل طراحی سایت تاثیر داشته باشد.
به استفاده از اکوردئون در طراحی سایت بی اندیشید. در بیشتر شرایط، بخش هایی با قابلیت توسعه یافتن، می تواند بی نظمی را در طراحی سایت کاهش دهد. این بخش های می توانند زمانی که روی آن ها کلیک می شود، بسط یافته و جزئیات بیشتری را نشان دهند. تنها دقت داشته باشید که آکوردئون برای اطلاعاتی که بسیار اهمیت دارند و باید به ترتیب نمایان شوند، اصلا مناسب نمی باشد.
طراحی وب سایت,5 راه برای ارتقاء کنتراست در طراحی وب سایت تان
در این بخش می خواهیم به طور کلی به افزایش کنتراست عوامل موجود در طراحی سایت تان بپردازیم. با کمک این موارد می توانید تجربه کاربری بهینه ای را برای مخاطبین سایت خود به وجود آورید:
1. عوامل طراحی وب سایت را کوچک تر یا بزرگ تر بسازید: تقارن و ترتیب می تواند زمانی که می خواهیم عواملی را در طراحی وب سایت برجسته نشان دهیم، بسیار سخت باشد. راه حل آسان این است که یک عامل را در طراحی وب سایت از بقیه یا بزرگ تر یا کوچک تر بسازیم. آیتم های که متفاوت هستند، بسیار برجسته و متمایز در طراحی وب سایت می درخشند. کاربر وب سایت به آن منطقه از وب سایت بیشتر نگاه می کند، زیرا متفاوت تر است.
2. به طراحی وب سایت، بافت های دیگری بی افزاید: با سبک ساده و مینیمالیستی که در طراحی وب سایت کنونی به یک گرایش روز تبدیل شده است، بافت طراحی وب سایت از آنچه که قبلا وجود داشتند، کم اهمیت تر شده اند. اما ممکن است در برخی مکان ها باز هم آن را ببینید. تغییر روش طراحی از مینیمالیستی به طراحی بافت و زمینه دار و الگوهای سه بعدی می تواند باعث توجه زیاد کاربران سایت به وب سایت تان شود.
3. در طراحی وب سایت تغییر شکل ایجاد کنید: تغییر شکل و یا ترتیب عوامل در طراحی وب سایت می تواند تاثیر سریعی بر مخاطب وب سایت بگذارد. در طراحی وب سایت خود، این موارد را اجرا کنید: خطوط مرزی دکمه ها را گرد کنید، تصویری در قالب دایره ای شکل به جای قالب مستطیلی قرار دهید، تصاویر را به صورت عمودی نشان دهید و غیره.
4. یک رنگ را در طراحی وب سایت بی افزاید (یا رنگی را حذف کنید): تئوری رنگ ها، یکی از مهم ترین مفاهیمی است که باید در طراحی وب سایت خود توجه کنید. با تغییر رنگ، یا اضافه و یا حذف کردن رنگ هایی، می توانید حالت کلی طراحی وب سایت تان را تغییر دهید. رنگ می تواند هر چیزی را برجسته تر یا بی اهمیت جلوه دهد.
5. موارد دور از انتظاری را در طراحی وب سایت قرار دهید: یک شکل غیر قابل پیش بینی و یا جزئیات دور از انتظار، می تواند به افزایش کنتراست بی افزاید. یک مورد عجیب شاید با موارد دیگر هماهنگی نداشته باشد، اما هنوز هم در طراحی وب سایت ها تاثیر گذار است، مانند عوامل نامتقارن، تغییر الگو، تغییر ترتیب و یا طرح بندی و غیره.
طراحی وب سایت,نتیجه گیری
مانند هر گرایش دیگری. خیلی اهمیت دارد که دلایل این گرایش در طراحی وب سایت یعنی عوامل یا متن هایی با کنتراست پایین را درک نماییم و از خود بپرسیم که آیا برای طراحی سایت من کاربرد و یا سودی به همراه دارد یا خیر. وب سایت های بسیار زیادی موجود می باشند که برند شناخته شده و یا مشتریان و مخاطبین همیشگی ندارند، تنها به این دلیل که تجربه کاربری خوبی را نمی توانند به مخاطبان سایت خود ارائه دهند. به جای این که طراحی هایی را با کنتراست پایین انتخاب کنیم، به راه های دیگری فکر کنید که می توانید به کمک آن به برجسته کردن عوامل طراحی سایت تان بپردازید.
مزیت که درباره تغییر کنتراست بین عوامل طراحی وب سایت وجود دارد این است که تاثیر سریعی بر پروژه طراحی وب سایت و کاربران وب سایت می گذارد. با تغییر ظاهر عوامل طراحی وب سایت، می توانید تمرکز کاربران را به عوامل دیگری تغییر داده و کاربر وب سایت را به بخشی از طراحی وب سایت هدایت کنید که پیام اصلی طراحی وب سایت می باشد.
هر روز از مقاله های جدید طراحی سایت در کانال تلگرام ما با خبر شوید

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت

عواملی با کنتراست پایین در طراحی وب سایت ها جوابگو نمی باشد