مدل سازی طراحی سایت در مرورگر

در ابتدا شاید این موضوع اندکی غیر معمولی و عجیب و غریب به نظر برسد، اما می تواند پروسه برنامه نویسی را ساده تر سازد. اگر شما با یکی از منابعی که در بالا به آن اشاره داشتیم کار کنید، من به شما ضمانت می دهم که از اینکه چقدر سریع می توانند طرح بندی تان را از SCRATCH توسعه و بسط دهند، متعجب خواهید شد.

0
1265
Google Analytics
Google Analytics

مدل سازی طراحی سایت در مرورگر

عملکرد نمونه سازی طراحی سایت یک پروسه گسترده از ساخت چارچوب و الگوی کاری پایه با ویژگی های تعاملی می باشد. در حالی که یک الگو و یا چارچوب کاری ممکن است تصاویر و یا SKETCH های ایستاتیک باشد، یک نمونه سازی اغلب با عملکرد هایی در تمامی صفحات در ارتباط است.
برنامه های اصلاح گرافیکی همیشه انتخاب محبوبی برای نمونه سازی ها می باشند. اما در سال اخیر برنامه نویسان بیشتری به سمت نمونه سازی در مرورگرها روی آوردند. این مورد زمانی که پروژه جدیدی را برای یک برند می سازید، سریع تر، منظم تر و ساده است. اما چگونه شروع می کنید؟
در این مقاله، من پایه و مبانی نمونه سازی در مرورگرها را پوشش می دهم و ابزارهایی برای کمک به شما در این راستا ارائه خواهم داد.

طراحی سایت درایران

طراحی سایت مدرن

طراحی سایت شخصی
طراحی سایت و تبلیغات

طراحی سایت ،

بهینه سازی سایت

پایه و مبانی نمونه سازی در مرورگرها

وب سایت ها می توانند به عنوان رابط های کاربری دیجیتالی که در مرورگرهای وب اجرا می شوند، شرح داده شوند. طراحان بسیاری دوست دارند تا این رابط های کاربری را در اصلاح گرهای گرافیکی قبل از این که وارد بخش برنامه نویسی شوند، بسازند.
اما بسیار منطقی می باشد تا وب سایت ها را در مروگرها نمونه سازی کنید تا مشاهده نمایید که چگونه هر ویژگی در طراحی سایت کار می کند و به این صورت می توانید مفهوم های ابتدایی را مانند ساختار طرح بندی و انیمیشن های صفحه را ارزیابی نمایید.
در این جا هیچ راه و روش عالی برای نمونه سازی وجود ندارد، اگرچه طراحان وب بسیاری راه و روش های مخصوص به خودی را دارند تا یک پروژهطراحی وب سایت را شروع کرده و استارت بزنند. طراحان وب سایت بسیاری ترجیح می دهند ابتدا در PHOTOSHOP شروع کنند. اما بهترین نقطه شروع در این زمینه در مرورگرها می باشد که مزایای بسیار به همراه خود دارد:

  • ساده بودن برای تست و تغییر سیستم های شبکه ای.
  • نقاط عطف می توانند در هر زمان اضافه شوند.
  • افکت های پویا مانند منوهای کشویی می توانند به صورت زنده مورد تست و بررسی قرار بگیرند.
  • شما با یک پایگاه داده کوچکی شروع می کنید و به آرامی هم چنان که پیش می روید، مواردی را می افزایید.

 
PHOTOSHOP به شما اجازه نمی دهند تا با یک نمونه سایت تعامل برقرار کنید. این مورد هم چنین برای طراحی های ریسپانسیو جایی که شما نیاز دارید تا اسنادی را بسازید و یا گروه هایی را برای نقاط خاصی در طراحی لایه بندی کنید، صدق می کند.
در نهایت نمونه سازی های مرورگر، نماینده و نمایان گر صحیح تری از طراحی سایت نهایی می باشند. مدل ها، پیش طراحی ها به صورت مسطح و ایستاتیک می باشند. این موارد هم چنان اسناد ارزشمندی محسوب می شوند، اما در نهایت شما نیاز به یک طرح بندی تعاملی دارید. به این دلیل است که نمونه سازی در مرورگر می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود.
شما به این ترتیب می توانید از پیش طراحی های اولیه مستقیما به مرورگر جهش کنید تا نمونه سازی های تعاملی و با ویژگی های اصلی ایجاد کنید که در نسخه نهایی به آن نیاز دارید.
ابزارهایی که استفاده می شود تا یک نمونه سازی اجرا شود، بسیار متفاوت خواهدبود. اما ابزارها را با پروسه کاری اشتباه نگیرید.
شما می توانید نمونه سازی هایی را در مرورگر با استفاده از HTML/CSS، آرشیو های منبع آزاد و یا دیگر ابزارهایی مانند امکانات خود مرورگر اجرا کنید. فرقی ندارد که از چه موردی استفاده می کنید، هدف اصلی همیشه یکسان است: ساخت رابط کاربری تعاملی که چگونگی عملکرد وب سایت نهایی را شبیه سازی می نماید.
 
 

ابزارهایی برای نمونه سازی های داخل مرورگر

بسیار اهمیت دارد تا توجه کنید که شما واقعا هر ابزار ویژه و بخصوص و آرشیو هایی را برای ساخت نمونه سازی های داخل مرورگر نیاز ندارید. شما می توانید برنامه نویسی های HTML/CSS/JS را بسازید و نمونه سازی را سریع تر آماده کنید.
اما در این جا آرشیو های بسیاری وجود دارد که باعث می شود در زمان خود صرفه جویی کنید. JQUERY یک مثال خوبی است که می تواند در زمان نوشتن JAVASCRIPT کمک کننده و مفید باشد.
شما باید از این که از هر منبعی استفاده می کنید، احساس راحتی و امنیت و آسایش داشته باشید. اما اگر به دنبال ابزارهای جدید هستید، من به شدت به شما پیشنهاد می کنم تا گزینه هایی که در ادامه وجود دارد را به کار بگیرید. تمامی آن ها به طور کامل رایگان و برای اضافه کردن به مرحله نمونه سازی آسان می باشند.
 

CHROME WORKSPACES

یک ویژگی و امکاناتی عالی در گوگل کروم وجود دارد که WORKSPACES نامیده می شود. دایرکتوری های محلی در دیسک شما وجود دارد که می توانند در حال اصلاح شدن به مرورگر اضافه شوند.
اگر شما نمونه سازی ساده HTML/ CSS را می سازید و آن را در کروم باز می کنید، باید بتوانید اصلاحاتی را در پنل DEVTOOLS ایجاد کنید. با ساخت یک WORKSPACES شما می توانید آن ها را در اصلاحات داخل مرورگر ذخیره کنید تا به صورت فایل در کامپیوتر خود در دسترس داشته باشید. شما می توانید هم چنین فایل های جدیدی را بسازید و برنامه نویسی هایی را در کروم دوباره تکرار کنید.
بیشتر برنامه نویسان از قبل از DEVTOOLS استفاده کرده اند، از این رو این مورد یک راه عالی برای نمونه سازی در مرورگرها می باشد.
 

BOOTSTRAP

هر برنامه نویس بصری وب سایت باید با آرشیو BOOTSTRAP آشنایی داشته باشد. این مورد همراه با اجزای از پیش ساخته شده و کلاس های CSS برای هر عامل صفحه ای که تصور می کنید، می باشد.
شما دکمه ها، ستون ها، ویجت های تب، منوهای کشویی و بسیاری از ویژگی های رایج وب سایت ها را در این جا دریافت خواهید کرد. هیچ نیاز نیست تا چیزی را از SCRATCH تهیه کنید، زیرا BOOSTTRAP همه چیز را تحت پوشش خود قرار می دهد.
تنها مورد منفی که در این جا یافت می شود این است که وب سایت های بسیاری این نمای رایج BOOTSTRAP را دارند که تبدیل به یک مورد کسل کننده و قدیمی شده است. اگر می خواهید تا BOOSTTRAP را با سبک های کاستوم و سفارشی خود بنویسید، این مورد می تواند آرشیو نمونه سازی عالی برای سایت و اپلیکیشن شما محسوب شود.
 

FOUNDATION

یکی از گزینه های بسیار محبوب ZURB’s Foundation می باشد. من فکر می کنم که FOUNDATION نسبت به BOOSTRAP ساده تر و منظم تر است، تنها به این دلیل که سبک های پیش فرض بسیاری در بر ندارد.
FOUNDATION برای نوشتن با سبک های بخصوص و سفارشی خودتان برای دکمه ها، متن ها، لینک ها و ویجت ها بسیار ساده می باشد. BOOSTTRAP اغلب در پروژه هایی استفاده می شود که از سبک کلی و عمومی BOOSTTRAP پیروی می نمایند. اما FOUNDATION بسیار پایه و اساسی است به گونه ای که شما تقریبا فقط نیاز دارید تا سبک های سفارشی و کاستوم خود را به آن بی افزایید.
از نظر عملکردی، هیچ گزینه ای به اندازه FOUNDATION نمی تواند خوب و عالی باشد. این گزینه بسیار الگو چارچوب کاری قدرتمندی دارد که همراه با جزئیاتی نظیر BOOSTTRAP می باشد، اما بدون در بر داشتن سبک های منحصر به فرد.

پروسه های نمونه سازی

من همیشه فکر می کنم که بسیار عالی می باشد تا با پیش طراحی های کاغذی برای اعتبار سنجی ایده ها شروع کنید. این پیش طراحی ها می توانند در برنامه های گرافیکی نیز انجام شوند، اما شما عموما زمانی که روی کاغذ کار می کنید، آزادی عمل بیشتری دارید.
به سرعت ایده های جدیدی را می توانید روی کاغذ تکرار کنید. ممکن است شما ستون ها، شیارها  را مشخص کرده و نکاتی را بنویسید که ویژگی های هر کادر را توضیح می دهد.
زمانی که یک بار پیش طراحی به نظر خوب رسیدند، شما می توانید به سراغ مرورگر بروید. سعی کنید در نظر داشته باشید تا یک طرح بندی پایه خاکستری را طراحی کنید. این امر می تواند با منابع مختلف بسیاری مانند PLACEHOLD.IT انجام شود که تصاویر خاکستری را در هر اندازه ای می سازد.
با طرح بندی خاکستری ساده شما می توانید بیشتر روی شبکه ها، تایپوگرافی ها، فضالی خالی و عوامل پویایی مانند سایه ها و منوهای کشویی تمرکز کنید. هدف این مرحله این می باشد که این که طراحی باید چگونه بدون این که سردرگمی را برای کاربران به وجود بیاورد، عمل نماید را طراحی کرده و مشخص نمایید.

شما می خواهید تمام جزئیات را با امکانات موجود در مرورگر و نقطه عطف های ریسپانسیو در معرض نمایش و تست قرار دهید و طرح بندی کلی و عملکرد ها را در تمام مرورگر عملی سازید.
از مرورگرها شما می توانید به سرعت محتواها، تصاویر و دیگر سبک های مربوطه را بدون نگرانی برای تصاویر بزرگ تر بی افزایید. این واقعا استراتژی عالی برای نمونه سازی های داخل مرورگر می باشد، زیرا شما ابتدا روی عوامل بزرگ تمرکز می کنید.
زمانی که یک بار به طور کامل نمونه سازی های کاربردی و عملکردی را انجام دادید، زمان آسان تری را در برنامه نویسی ویژگی های کمکی مانند الگوهای پیش زمینه، آیکون ها و دیگر موارد مشابه در اختیار خواهید داشت. در مرحله این نمونه سازی، موارد بسیاری وجود دارد تا ملاحضه نمایید. هر پروژه طراحی سایت دارای اهداف مخصوص به خودی است، اما در این جا لیستی از اهداف و مقاصدی وجود که باید در زمان نمونه سازی به آن توجه ویژه ای بکنید.

  • آیا طرح بندی سایت به خوبی در مرورگرهای اصلی کار می کند؟
  • آیا فضای خالی کافی میان عوامل وجود دارد؟
  • آیا تمامی عوامل پویا صفحه به طور متناسبی کار می کند؟
  • آیا تا به حال نقاط عطف ضروری ریسپانسیوی را تنظیم کرده اید؟

 
 

PURE CSS

دیگر چارچوب و الگوی کاری CSS/JS که می خواهم به شما پیشنهاد دهم PURE CSS می باشد. این ابزار منبع آزاد بوده و بسیار شبیه FOUNDATION و BOOTSTRAP است. هم چنین این گزینه همراه با راهنمایی ها، تایپوگرافی، دکمه ها و اجزای فعال و پویایی می باشد.
من فکر می کنم که PURE ترکیب زیبایی از کاربردی بودن و زیبایی ظاهری را در بر دارد و در معرض نمایش می گذارد. از یک سو بسیار ابزار ساده و راحتی می باشد و از سوی دیگر برای نمونه سازی بسیار انتخاب عالی است و ویژگی های بسیاری را در یک آرشیو فشرده شده ارائه می دارد.
 

HANDCRAFT

در این جا یک گزینه ای در قسمت ADD-ON گوگل کروم وجود دارد که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا نمونه سازی هایی را به صورت آنلاین ذخیره کرده و یا به اشتراک بگذارند. نام این ابزار HANDCRAFT است و هر کسی می تواند به صورت رایگان در CHROME WEB STORE دانلود نماید.
هر زمان که نمونه سازی را می سازید فرقی ندارد، این مورد برای برنامه نویسی کدها به صورت محلی بسیار گزینه و انتخاب رایجی می باشد. با استفاده از HANDCRAFT شما می توانید این نمونه سازی ها را به صورت آنلاین با URLهای منحصر به فردی ذخیره کنید تا به سرعت با دیگران به اشتراک بگذارید. این امر زمانی که با مشتریان و یا اعضای تیم طراحی تان همکاری دارید، می تواند کار را برای تان ساده سازد.
 

جمع بندی

بهترین راه برای شروع در زمینه نمونه سازی مرورگرها تنها و تنها تمرین کردن است. چه شما پروژه ای را در آینده داشته باشید و یا اگر نیاز دارید تا پروژه ای را خلق کنید، فرقی ندارد، تنها دست به کار شوید و نمونه سازی در مرورگرها را تمرین نمایید.
در ابتدا شاید این موضوع اندکی غیر معمولی و عجیب و غریب به نظر برسد، اما می تواند پروسه برنامه نویسی را ساده تر سازد. اگر شما با یکی از منابعی که در بالا به آن اشاره داشتیم کار کنید، من به شما ضمانت می دهم که از اینکه چقدر سریع می توانند طرح بندی تان را از SCRATCH توسعه و بسط دهند، متعجب خواهید شد.
بهینه سازی سایت
طراحی سایت
شرکت طراحی سایت
بزرگترین شرکت تبلیغاتی
بزرگترین شرکت تبلیغاتی در ایران
تیزر تبلیغاتی
کاتالوگ
کارت ویزیت
چاپ انواع هدایای تبلیغاتی