ارکان توسعه در طراحی سایت

0
1190
طراحی سایت
طراحی سایت

ارکان توسعه در طراحی سایت

طراحی سایت درایران

طراحی سایت مدرن

طراحی سایت شخصی
طراحی سایت و تبلیغات

طراحی سایت ،

 

طراحی سایت

اصول توسعه مدرن وب در سال ۲۰۱۸

توسعه وب از طریق تغییرات اساسی گذر کرده است؛ زیرا اینترنت در ابتدای دهه ۹۰ میلادی ابزار محبوبی برای استفاده های تجاری بود. در زمان قدیم، طراحی وب سایت ها اغلب بیش از مجموعه ای از متون تشکیل می شدند و گاه گرافیک و عکس ها را نیز در بر می گرفت.
چشم انداز اینترنت امروز یک تصویر بسیار متفاوت ارائه می دهد: ارائه با کیفیت بالا با محتوای چند رسانه ای در صحنه فعلی غلبه دارد. آنچه که ابتدا به عنوان یک رسانه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات آغاز شد، اکنون به یک پلت فرم سرگرمی تبدیل شده است.
امروزه بیش از هر زمان، کاربران اینترنت درخواست وب سایت های تعاملی را ارائه می دهند که در هر دو طراحی جذاب و همچنین طراحی بصری، کاربر پسند باشند.
برای پاسخگویی به این خواسته ها، توسعه دهندگان وب مجموعه ای از ابزارهای مختلف را در اختیار دارند. یکی از اهداف مهم برای همه، سرویس میزبانی وب حرفه ای است که تمام منابع لازم را فراهم می کند و همچنین از استانداردهای فعلی وب پشتیبانی می کند.
 

پس زمینه فنی (technical background)

در بستر هر وب سایت، در فضای ذخیره سازی، سرور قرار دارد. ارائه دهندگان متخصص اینترنت ، که به عنوان “میزبان وب” شناخته می شوند، چنین سرویس هایی را ارائه می دهند که شامل همه چیزهایی است که کاربران باید بتوانند وب سایت خود را اجرا کنند.
علاوه بر فضای ذخیره سازی، دیسک سخت نیز لازم است، ظرفیت های دیگر سرور مانند RAM ، دامنه فردی، پایگاه داده ها و ابزارهای مورد نیاز برای توسعه وب نیز گنجانده شده است.
این موارد دقیقا همان چیزی هستند که قطعات سخت افزاری برای میزبانی واقعی انجام می دهند که به طور کلی با کاربر به اشتراک گذاشته نمی شود. مدل های میزبانی جایگزین مانند سرورهای وب اختصاصی نیست که کاربران بتوانند اجزاء سخت افزاری را در یک مرکز داده اجاره کنند.
 

دامنه ها

هر پروژه در دنیای جهانی می تواند از طریق نام منحصر به فرد و به وضوح مشخص شده قابل دسترسی باشد. این دامنه ها یکی از اساسی ترین عناصر یک بسته وب میزبانی وب هستند.
دامنه ها یک سیستم نامگذاری سلسله مراتبی را دنبال می کنند و از یک دامنه سطح بالا به عنوان مثال .com یا .org ، دامنه انتخاب شما (اگر در دسترس است)، یعنی دامنه سطح دوم، و، در نهایت، یک برچسب زیر دامنه، تشکیل شده است. ثبت دامنه از طریق ارائه دهنده اینترنت انجام می شود؛
چنین ارائه دهندگان مسئول ارسال نام پیشنهادی به سازمان سازمانی مناسب برای ثبت رجیستری هستند. هنگام انتخاب یک نام دامنه باید از ساختارهای طولانی و پیچیده اجتناب کرد. در عوض، به دنبال متنی کوتاه بروید و آن را با یک دامنه سطح بالا مانند .com یا .org همسان کنید.
اگر بخواهیم بیشتر درمورد دامنه صحبت کنیم باید بگوییم که هر وب سرور از طریق یک کد عددی منحصر به فرد به عنوان یک آدرس IP شناخته می شود.
این آدرس مرورگرها را قادر می سازد به منظور دسترسی به محتوای وب سایت با میزبان های خاص صحبت کنند. کاربران اینترنت معمولا این توالی های تعداد را نمی بینند
و به هیچ وجه نیازی به این کدها ندارند: آدرس های IP مانند ۹۳٫۱۸۴٫۲۱۶٫۳۴ می باشند که به خصوص برای نگه داشتن در ذهن آسان نیستند و می توانند به صورت اشتباه در ذهن قرار بگیرند.
هنگام ورود به وبسایت، یک آدرس با حروف الفبا و یا حتی به صورت ترکیبی با عدد می تواند برای آدرس استفاده شود که به این حروف ترکیبی دامنه می گویند.

 
 

فضای وب

فضای وب از متشکل از داده هایی است که به آسانی در دسترس می باشند تا از طریق اینترنت در یک سرور وب قابل دسترس باشند.
به همین دلیل است که بسته های میزبانی وب همیشه به همراه مقادیر ذخیره سازی خاص برای اسناد HTML ، شیوه نامه ها، تصاویر، فیلم ها یا پایگاه های داده هستند.
بازیابی داده ها معمولا از طریق پروتکل انتقال فایل (FTP) و یک برنامه سرویس گیرنده مانند FileZilla یا WinSCP انجام می شود. بسته میزبانی وب همیشه باید با پتانسیل گسترش فضای وب در ذهن انتخاب شود.
پروتکل انتقال پرونده، FTP ، داده ها را از طریق شبکه های TCP / IP انتقال می دهد. این روش به کاربران اجازه می دهد تا فایل ها را روی یک سرور آپلود، دانلود، و تغییر نام دهند و یا حذف کنند. علاوه بر این، پروتکل شبکه دو سرور FTP را قادر می سازد تا داده ها را راه اندازی و یا با ویرایش دایرکتوری ها انتقال دهند.
برنامه های FTP اتصال TCP را به پورت سرور ایجاد می کند؛ بسیاری از مرورگرهای اینترنتی دارای یک سرویس FTP یکپارچه هستند.
 
 

پایگاه های داده

اگر ترجیح دادید وب سایت را به صورت ایستا در وب سرور در دسترس قرار دهید باید آن را با توجه به تقاضای کاربر ایجاد کنید، که استفاده از یک پایگاه داده رابطه ای انتخاب مناسبی برای شماست این روش اداره داده ها بر ساختار مجموعه داده ها به جداول و سپس ارتباط با مجموعه های دیگر با اختصاص شناسه ها متکی است.
تهیه و ویرایش ساختار داده ها به طور معمول با کمک زبان پایگاه داده، SQL  (زبان پرس و جو ساختار یافته) انجام می شود. یکی از محبوب ترین سیستم های پایگاه داده ارتباطی برای حضور وب پویا در سراسر جهان نرم افزار منبع باز  MySQL است.
 

سرورهای وب

بسته های میزبانی طراحی سایت وب برای مبتدیان معمولا به صورت میزبانی وب ارائه می شوند. با استفاده از این مدل، دامنه های متعدد مشتری یک منبع مشترک از منابع سرور را به اشتراک می گذارند.
برای پروژه های حرفه ای در مقیاس بزرگ، میزبان وب نیز به مشتریان منحصر به فرد در مورد قطعات سخت افزاری گزینه های مختلف وب سرور را ارائه می دهد. این مدل برای کسب و کارهای بزرگ توصیه می شود، زیرا امکان دریافت تجهیزات سفارشی سرور را فراهم می کند.
 
 

ابزارهای اساسی برای توسعه وب

اگر پروژه وب به شکل یک بسته ی میزبانی یا یک سرور راه اندازی شده باشد کاربران برای ایجاد وب سایت های خود از فرصت های مختلفی برخوردار هستند.
نرم افزار وب سایت بصری با ویژگی های طراحی، به CMS های انعطاف پذیر (سیستم های مدیریت محتوا) و کد منبع به صورت سفارشی، گستره فرصت های خلاق برای ایجاد یک وب سایت گسترده است.
در حالی که کیت ابزار صفحه اصلی مبتنی بر اساس اصل WYSIWYG (“آنچه که شما می بینید چیزی است که شما می توانید”) طراحی شده، CMS  به طور کلی نیاز به برخی از دانش ها و تجربه های قبلی دارد.

بیشتر بخوانید :   Ui , ux در طراحی سایت  چیست؟

(هنگامی که به دنبال CMS کامل هستید، یک جنگل وجود دارد، و در هنگام جستجوی دقیق، انتخاب تعداد گزینش ها آسان است. بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ برنامه مختلف موجود در بازار وجود دارد. از ابزارهای ساده ساختمانی تا سیستم های سازمانی گسترده، امکانات بی حد و حصاری وجود دارد.
سوالی که شما باید از خود بپرسید این است که نیازهای CMS شما به طور مطلوب برای حمایت از پروژه آنلاین برنامه ریزی شده به چه صورت است.)
توسعه دهندگان وب می توانند از طریق برنامه نویسی پروژه ها در ویرایشگر می توانند با به حداکثر رساندن و انعطاف پذیری آزاد دست یابند که این موضوع به حداقل برخی از دانش های زبان مانند HTML ، CSS، جاوا اسکریپت و PHP نیاز دارد.
 
 

  • HTML

 
زبان نشانه گذاری متن (hypetext markup language) به لحاظ معنایی ساختار محتوای دیجیتال نقش مهمی در توسعه وب دارد؛
زبان نشانه گذاری متن یک فرایند است که با استفاده از توسعه دهندگان به عنوان “برچسب ها” انجام می شود. این نوع کد منبع اسکلت یا قاب هر وب سایت است. یک وب سایت استاتیک اساسا به چیزی بیش از  HTML متصل نیست.
نسخه فعلی، HTML 5  علامت گذاری برای عناصر صوتی و تصویری را گسترش می دهد.
از سوی دیگر، زبان نشانه گذاری متن خود را از طریق زبان قالب بندی، CSS  تعریف می کند.
 

  • CSS

صفحات سبک آبشار یا style sheet  (CSS for short) یک نوع استاندارد قالب بندی برای اسناد HTML هستند. توسعه دهندگان وب از CSS برای اعمال قوانین به عناصر موجود در کد HTML برای چگونگی نمایش آنها در مرورگر استفاده می کنند.
CSS3  استاندارد فعلی شامل دستورالعمل هایی برای طرح بندی، طرح های رنگ آمیزی، تایپوگرافی، انیمیشن، و همچنین برای نورپردازی و سایه است.
 

  • JavaScript

وب سایت های مدرن با بازدیدکنندگان خود با استفاده از زمینه های ورودی، منوهای کشویی یا نمایش های اسلاید ارتباط برقرار می کنند. جاوا اسکریپت در هر زمان که محتوای پویایی وجود داشته باشد در سایت HTML استفاده می شود.
زبان جاوا اسکریپت چارچوب HTML و CSS را با ارزیابی تعاملات کاربر و بارگذاری مجدد، به روز رسانی و یا تغییر محتوای صفحه گسترش می دهد.
 

  • PHP

در حالی که وب سایت های ایستا برای دسترسی به سرورهای وب قابل دسترسی هستند، وب سایت های پویا برای اولین بار پس از درخواست از طریق یک مرورگر وب تولید می شوند. این فرایند با زبان  PHP امکان پذیر است.
برنامه های PHP به برنامه های سمت سرور تفسیر می شوند. به جای ارائه کد منبع وب سایت های پویا به طور مستقیم بر روی مرورگر، سرور وب این پرونده را به مترجم پی اچ پی منتقل می کند.
سپس این مترجم وب سایت فایل درخواست شده را اغلب با استفاده از اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده تولید می کند و آن را به وب سرور می فرستد.از آنجا، به مرورگر ارسال می شود. زبان های اسکریپت اضافی برای توسعه وب سایت های پویا عبارتند از Perl و Python .
طراحی سایت در اصفهان 
طراحی سایت
شرکت طراحی سایت
بزرگترین شرکت تبلیغاتی
بزرگترین شرکت تبلیغاتی در ایران
تیزر تبلیغاتی
کاتالوگ
کارت ویزیت
چاپ انواع هدایای تبلیغاتی
المان های طراحی سایت