رابطه پیش طراحی سایت و بروز رسانی سایت

:roll:

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت بروز رسانی سایت . پیش طراحی در طراحی وب سایت می تواند راه و مسیر طراحان را برای همیشه تغییر دهد.
در ششم ماه آپریل سال 2017، BOHEMIAN CODING در ابزار طراحی گرافیک محبوب خود به نام SKETCH بروزرسانی را به وجود آورد. طراحان وب در سراسر دنیا این نسخه از برنامه SKETCH را به عنوان انقلابی در ابزار صنعت طراحی تقدیر نمودند.
اما راه اندازی این نسخه جدید بدون هیچ هیاهویی که شما انتظار دارید، روی داد. زیرا خیلی از برنامه نویسان در تعجب بودند که واقعا چه چیزی در این برنامه تغییر کرده و این چنین چشمگیر شده است. بیایید دریابیم که نسخه جدید برنامه SKETCH آیا واقعا آن گونه که ادعا می کند، موثر و چشمگیر می باشد یا خیر.
 

  1. تجدید نظر در فرمت فایل پیش طراحی

طراحی سایتSKETCH با یک API منبع آزاد ساخته شده است که طراحان و برنامه نویسان وب سایت را قادر می سازد تا پلاگین ها و ابزارهایی را بسازند تا روند پیش طراحی آسان و موثر شود. این مورد چیزی است که این برنامه را از PHOTOSHOP متمایز می سازد.
حالا در اولین انتشار نسخه جدید برنامه SKETCH سه کلمه وجود دارد:
‘فرمت فایل اصلاح شده.’ اما واقعا این عبارت سه کلمه ای چه معنایی می دهد و چرا این مورد یکی از مهم ترین تغییرات محسوب می شود؟
این فرمت فایل اصلاح شده، یک راه جدیدی برای ذخیره فایل پیش طراحی می باشد که کلمه SKETCH در انتهای نام آن قرار گرفته است. این فرمت جدید از الگو JSON (JAVASCRIPT OBJECT NOTATION نشانه گذاری عوامل جاوا اسکریپت) پیروی می کند. JSON یک فرمت پر کاربرد برای انتقال و ذخیره داده ها می باشد. این مورد باعث می شود تا انسان ها به راحتی بتوانند آن را بخوانند و بنویسند و ماشین ها و سیستم ها قادر باشند تا آن را ساخته و یا استفاده نمایند.
خب نتیجه چه می شود؟ آیا این روش فقط برای ذخیره کردن داده ها و اطلاعات می باشد؟ بله و خیر. منظور من واقعا این می باشد که هر کسی می تواند فایل های پیش طراحی را ساخته و تنظیم و کنترل نماید، چه آن ها برنامه SKETCH را داشته باشند یا خیر. شما هم چنین می توانید کار طراحی وب سایت خود را در یک TEXT EDITOR باز نموده و بسازید. در حقیقت، سیستم ها و دستگاه ها به طور اتوماتیک قادر می باشند که فایل های بروزرسانی شده را ساخته و جایگزین نمایند.
 

  1. طراحی وب سایت یک برنامه نویسی است و برنامه نویسی یک نوع طراحی می باشد.

حالا SKETCH به راحتی HTML  و CSS را باز نموده و ذخیره می نماید، درست است؟ این مورد می تواند بسیار عالی باشد، اما متاسفانه در واقعیت این طور نیست. در واقع این برنامه موارد بسیار مهم تر و کاربردی تری را انجام می دهد. فایل پیش طراحی به تنهایی منبعی از تمامی اجزای طراحی می باشد، مانند منبع برنامه نویسی برای برنامه نویسان وب سایت.
طراحی سایتاین اجزاء، طراحی را با استفاده از فرمت JSON به صورت برنامه نویسی و کد توضیح می دهد و راه جدیدی را به وجود می آورد که به وسیله آن می توان طراحی را به سادگی اصلاح نمود. این موضوع به این معنا می باشد که می توانیم چنین فایل هایی را به اشتراک بگذاریم، مدیریت کنیم و پروژه های طراحی را به صورت گروهی بسازیم (مانند گروه برنامه نویسان وب که از ابزارهایی مانند GITHUB به کار می برند). پروسه طراحی وب سایت مستقیما با پروسه برنامه نویسی یکپارچه و هماهنگ می شوند.
این مورد می تواند تغییر اساسی در ابزارهای طراحی محسوب شود. دیگر ابزارها روی کنترل و اداره کل پروسه طراحی تمرکز می کنند، از اولین ایده برای نمونه سازی گرفته تا تست کردن و مدیریت کردن آن و زمانی که کار طراحی به دست برنامه نویسان سپرده شود.
اما برنامه SKETCH این روند را به صورت متمایزی انجام می دهد. توسط برنامه نویسی و کدهایی که در SKETCH وجود دارد، بسیار ساده است که ابزارها و سرویس ها به راحتی هماهنگ و همگام شوند. این مورد می تواند رابطه ای را میان طراح و برنامه نویس به وجود آورد که آن ها را قادر می سازد تا بهترین روش، پروسه کاری و ابزار را برای پروژهای طراحی سایت خود انتخاب نمایند.
 

  1. پروسه طراحی یکپارچه.

طراحی سایتاین مورد می تواند خبر خوشی برای BOHEMIAN  و برنامه SKETCH باشد. اما برای طراحان وب سایت چه طور؟ چگونه آن فایلی که انسان به راحتی می تواند آن را بخواند، می تواند مسیر و روش طراحی وب سایت تان را تغییر دهد؟
برنامه SKETCH از قبل دارای گروهی از طراحان و برنامه نویسان بوده است که توسط پلاگین هایی، این برنامه و قابلیت های آن ها را به وجود آورده اند. فرمت جدید فایل می تواند برای این پلاگین ها یکپارچگی قدرتمندی بسیار بالایی را مهیا سازد. هر چیزی که ما از SKETCH نیاز داریم تا انجام شود، می تواند حاصل زحمات فراوان این گروه از طراحان و برنامه نویسان باشد.
سرویس هایی مانند INVISION و ZEPLIN توسط برنامه SKETCH بسیار یکپارچه و همگام شده اند. برنامه نویسان وب می توانند به طور مستقیم از این دسته ابزارها، به مدارک و اسناد مورد نظر خود دست یابند. آن ها هم چنین قادر می باشند تا تغییراتی را به وجود آورند که بروزرسانی هایی را در فایل پیش طراحی باعث می شوند. به این ترتیب است که اتصال میان برنامه نویسی و طراحی از همیشه به همدیگر نزدیک شده اند.
تیم طراحی ARIBNB اپلیکیشنی را برای ترجمه REACT (آرشیو برنامه نویسی جاوا اسکرپت) مستقیما در فایل پیش طراحی ساخته اند. این مورد می تواند تیم طراحی را قادر سازد تا داده ها و اطلاعات مفید را وارد پروسه کاری خود کنند و این امر به تنهایی می تواند پلی میان طراحان و برنامه نویسان وب سایت باشد که به راحتی می توانند نظرات و واقعیت هایی را با هم به اشتراک بگذارند.
 

  1. همکاری و کنترل پروسه پیش طراحی

طراحی سایتبیایید اندکی بیشتر به آینده بنگریم، طراحان وب با آرشیو های طراحی بیشتر مطابقت خواهند یافت. درست شبیه چگونگی استفاده برنامه نویسان وب از آرشیو هایی مانند GITHUB، طراحان وب از SKETCH برای مدیریت و کنترل نسخه طراحی شان استفاده می کنند.
با ایجاد نسخه های برتر و کامل تر و متحد و یکپارچه ساختن تمامی آن ها، خیلی از طراحان می توانند در پروژه های یکسانی به طور همزمان با یکدیگر همکاری نمایند. اگر یک طراح بتواند سبک پیشرفته ای را بروزرسانی نماید، این سبک می تواند در تمامی پروژه های دیگر طراحان وب نیز به کار برود. مرور این موارد باعث اطمینان یافتن از این می شود که طراحی ما از استاندارد بالایی برخوردار است.
برنامه نویسی همیشه می تواند منبعی باشد که به وسیله آن میتوان از صحت و درستی طراحی وب سایت اطمینان کسب نمود. زمانی که یک برنامه نویس وب سایت تغییراتی را در پروژه طراحی سایت به وجود می آورد، به طور خودکار بروزرسانی هایی را در فایل های مهم برنامه نویسی باعث می شود. طراحی ارشد و نهایی همیشه می تواند بازتابی از برنامه نویسی نهایی باشد که مشتری وب سایت آن را با چشمان خود می تواند مشاهده نماید.
 

  1. طراحی اتوماتیک و هوشمندانه

طراحی سایتاگر بخواهیم بیشتر به آینده بنگریم باید بگوییم که وجود فرمت جدید فایل که می تواند به طور اتوماتیک بروزرسانی شود، برای همیشه نیاز به یک برنامه نویس برای ترجمه طراحی وب سایت و یا محصول نهایی را رفع می کند. طراحان وب همگام با مشتریان خود پیش می روند و این امر نیاز به یک برنامه نویس در پروژه طراحیرا کاهش می دهد.
طراحی هوشمندانه می تواند یک اصول و قانون در تمامی پروژه ها شود. درست مانند برنامه نویسان که اطلاعات پیشرفته ای نیاز دارند، طراحی هوشمندانه نیز از اولین ایده تا محصول و یا وب سایت نهایی، پروسه اتوماتیکی را طی می کند. به طور مثال، زمانی که یک طراح، رنگی را در طراحی بروزرسانی می کند، آن رنگ تنها در ظرف چند ثانیه توسط مشتری قابل مشاهده خواهد بود.
هوش مصنوعی می تواند نیاز به وجود یک طراح را در خیلی از موارد رفع نماید. وجود یک سری از قوانین و سبک ها باعث شده است تا بیشتر طراحی ها به صورت اتوماتیک انجام شده و در محصول و یا وب سایت نهایی پیاده و اجرا شود. این امر باعث می شود تا کاربران وب سایت بتوانند تجربه واقعی را از طراحی به دست آورند.
 

  1. پیش طراحی تنها برای شروع پروژه می باشد

طراحی سایت ما هنوز به آینده نرفته ایم و در زمان حال زندگی می کنیم، از این رو فرمت جدید فایل هم چنان نیاز به مستندات دارد و باید تمامی احتمالاتی که در این مقاله به شرح آن پرداختیم را به مرور در خود اجرا نماید. طراحان و برنامه نویسان وب تنها باید خود را با این گونه پروسه ها وفق دهند و از پیشرفت ها و بروزرسانی های موجود در این زمینه نهایت استفاده را بکنند.
به این ترتیب است که می توانیم پیشرفت و تغییرات بزرگی را در کار طراحان و نحوه تعامل آن ها با برنامه نویسان مشاهده نماییم. این موارد می تواند شروع عصر طراحی هوشمندانه باشد.

طراحی سایت

طراحی سایت ارزان
طراحی سایت
طراحی سایت پوشش
ایران سایت