تجربه کاربری مخصوص برای وب سایت های تک صفحه ای

طراحی سایت های تک صفحه ای می توانند روشی قدرتمند برای جذب کاربران و تبدیل آن ها به مشتریان سایت محسوب شود. اما این امر به شدت به نوع تجارت و یا هدف وب سایت بستگی دارد. معمولا، طراحی تک صفحه ای برای سایت هایی با یک عملکرد عالی می باشند، مانند دانلود اپلیکیشن ها، خرید های آیتم ها و موارد دیگر، کمک های مالی و غیره. اما تنها به این بهترین عملکرد های موجود در سایت های حاضر بسنده نکنید، تجربه دیگران شاید متناسب شما و شرایط سایت و یا تجارت تان نباشد. از این رو مانند هر گرایش در طراحی وب سایت شروع به تست و بررسی کردن نتایج و عواقب استفاده از این روش برای سایت و تجارت خود باشید، و سپس به استفاده از آن روی بیاورید. مطمئن باشید با شناخت اهداف و مقاصد تان از طراحی سایت و یا تجارتی که دارید، بهترین گرایش ها را انتخاب می کنید که بهترین نتایج را برای شما در بر دارد.

0
1222

تجربه کاربری مخصوص برای وب سایت های تک صفحه ای

بهینه سازی عکس ها در طراحی سایت

طراحی سایت درایران

طراحی سایت مدرن

طراحی سایت شخصی
طراحی سایت و تبلیغات

طراحی سایت ،

بهینه سازی سایت

هر کسی طراحی سایت های تک صفحه ای را دوست دارد.
در این گرایش، اثبات و مدارک علمی نیز وجود دارد. از جایی که این گرایش طراحی سایت برای مدت ها است که وجود دارد، اما هم چنان رو به رشد است و سایت هایی بسیاری آن را بر می گزینند.
سال ها پیش، داشتن یک طراحی سایت تک صفحه ای چیزی نبود که بخواهید به آن افتخار کنید. این گونه طراحی سایت ها به نظر حاوی اطلاعات بسیاری می آمد.
اما این روزها سایت های تک صفحه ای به عنوان یک گرایش طراحی چیزی است که به طور کامل فرق نموده است. این گرایش به همریختگی ها را در طراحی خود از بین برده است، و رابط کاربری را ساده و زیبا همراه با اطلاعات صریح و متمرکز می سازد. از دیدگاه تجربه کاربری، هم موارد خوب و بدی درباره طراحی سایت تک صفحه ای وجود دارد، اما معمولا کاربران جستجو کردن در وب سایت ها را دوست دارند و به آن عشق می ورزند که چیزی است که باید آن را مورد ملاحضه قرار دهید.
در این مقاله، توضیحاتی درباره بهینه سازی این طراحی سایت ها و چگونگی شروع کردن در این زمینه ارئه می دهیم. با ما همراه باشید:
اگرچه که در این جا شواهد و اسناد اندکی وجود دارد، اما کارشناسان بسیاری در این باره بحث و گفت و گو می کنند که طراحی سایت های تک صفحه ای تمایل دارند تا میزان بالای تبدیل مخاطبین به مشتریان را داشته باشند که درست برخلاف جستجویابی های سنتی در وب سایت هایی است که چندین صفحه را تحت پوشش خود قرار می دهند. تنها مطالعات میدانی که من در این باره یافتم 37SIGNALS بود. این مطالعات بیان می نمایند که سایت های تک صفحه ای می توانند 37.5 درصد ثبت نام بیشتری را نسبت به نسخه سایت هایی که دارای چندین صفحه بودند، باعث شوند.
خوب، این موضوع خیلی مورد عجیبی نمی باشد.

  • جستجویابی در وب سایت های تک صفحه ای صریح تر و واضح تر است. هیچ راهی وجود ندارد که گم شوید و همه چیز با اسکرول در دسترس است.
  • صفحه متمرکز تر و واضح تر است، که همین امر برقراری ارتباط با پیام وب سایت را آسان تر می کند.
  • از جایی که جستجویابی بر اساس اسکرول ها صورت می گیرد و بیشتر حرکت SWIP تا کلیک کردن و تپ کردن رواج دارد، وب سایت های تک صفحه ای تقریبا در تمامی ابزارها به خوبی کار می کنند.

بزرگ ترین چالش در زمینه طراحی سایت های تک صفحه ای این می باشد تا کاربران را به اسکرول کردن های مداوم تشویق کنیم. تصاویر با کیفیت، رنگ های برجسته و فونت های زیبا می تواند نظر کاربران را جلب نمایند، اما همیشه برای علاقه مند نگه داشتن کاربران گزینه خوبی به شمار نمی روند. با وجود آنالیزهای داده های کاربران و اجرای تست های A/B، شما می توانید به خوبی دریابید که کاربران سایت تان چه مواردی را می خواهند. بیایید در این مقاله به توصیه هایی در ارتباط با ساخت طراحی سایت های تک صفحه ای به صورت کاربرپسندانه بپردازیم. باشد تا سهمی در ساخت و طراحی سایتی داشته باشیم که بهترین نتایج و موفقیت را به دنبال دارد.
 

1.محتوای های سایت را به بخش های کوچکی تقسیم بندی کنید.

زمانی که تنها یک صفحه در اختیار دارید تا داستان خود را بازگو کنید، بسیار اهمیت دارد تا کاربران را با اطلاعات بسیاری مواجه نسازید. از این که برخی اطلاعات را در پایین صفحه سایت قرار دهید و بخش های متعددی را مشخص نمایید، نترسید. اطمینان حاصل کنید که از ابتدا تا انتها پیام رسانی و محتواها به خوبی شفاف و واضح می باشند. چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که وب سایت های تک صفحه ای باید ادامه دار و محتواهای متوالی را در بر داشته باشند (چه چیزی، چرا، چه طور، کجا و چه زمانی). مثال های عالی از این محتواهای مفهومی در وب سایت های تک صفحه ای می تواند designwatch.mihlo.com و angencysurvivalkits.com باشد. زمانی که بحث ارائه محتوای ضروری و مفید در وب سایت ها می شود، طراحی سایت های تک صفحه ای از این امر مستثنی نیستند. باید به محتواهای موجود در این سایت ویژه بسیار دقت داشته باشید. هم مفهومی بودن محتوا و هم طرز قرار گیری آن می تواند بر تجربه کاربری تاثیر بگذارد.

دیگر روشی که می توانید کاربران تان را به دنبال کردن سایت تان دعوت کنید، داستان سرایی توسط محتواهای بصری و متنی به صورت همزمان می باشد. داستان سرایی یک راه قدرتمند برای انتقال و ارائه محتوا می باشد و در بازاریابی محتوا نقش بسزایی دارا می باشد. داستان سرایی باعث می شود تا پیام رسانی به راحتی برای کاربران قابل هضم و قابل درک می شود. این موضوع به این معنا نیست که شما باید نویسنده ای را استخدام کنید. تنها باید روی بخش احساسی محتواهای تان کار کنید و سعی نمایید در محتواهایی که می نویسید، وجود یک انسان در پس این سایت را مشخص سازید. به این ترتیب کاربران می توانند ارتباط احساسی را با آن شخص برقرار سازند.

برای تقسیم بندی کردن وب سایت های تک صفحه ای، نیاز دارید تا بخش های واضح و آشکاری را بسازید که هر کدام دارای هدف مشخص می باشد. این مورد جستجو در طراحی سایت را نیز ساده تر می کند. به علاوه، شما ممکن است در هر بخش، کلمات کلیدی را تعیین کنید و بر اساس این کلمات سئو سایت و بهینه سازی سایت انجام دهید. برای مثال، شما کلمه کلیدی را در بخش تیتر و یا تگ H1، محتوای اصلی، تصویر تگ های تشریحی و غیره مشخص می کنید و از کلمات کلیدی متفاوتی برای بخش محتوای ثانویه نیز در نظر می گیرید و هم چنین ادامه می دهید.
 

    1. از عوامل دعوت به عمل قدرتمندی استفاده کنید.

اگر از بازاریابان دیجیتالی سوال کنید که مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتور در میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان چه چیزی می باشد، جواب قطعا عوامل دعوت به عمل در سایت ها خواهد بود. یک سری عوامل دعوت به عملی که جذاب باشند، می توانند نصف راه را طی کنند و یا در برخی موارد کار را به اتمام می رسانند. من دوست دارم تا بگویم که این مورد برای هر سایتی که برای اهداف خاصی طراحی شده است نیز صدق می کند، چه برای دانلود اپلیکیشن های گوشی همراه باشد، یا مکانی برای سفارش، درخواست دیمو، ثبت نام در ایمیل و یا حتی یک فرم ساده تماس باشد، فرقی ندارد.
صرفه نظر از هدفی که در این میان وجود دارد، کیفیت عوامل دعوت به عمل شانس افزایش میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت را بالا می برد.

بر اساس یکی از مطالعات میدانی KISSMWTRICS “برجسته ساختن عوامل دعوت به عمل می تواند میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت را تا 591 درصد افزایش دهد”.
خبر خوش در این جا این می باشد که طراحی سایت های تک صفحه ای متمرکز تر و واضح تر می باشند و از این رو در زمینه به کار بردن عوامل دعوت به عمل بهتر کار می کنند. در سایت های تک صفحه ای، متن ها اندک و محتواهای رسانه های محدودی وجود دارد تا کاربر را از هدف اصلی به دور سازد. با وجود داستان سرایی هم که در این سایت ها وجود دارد، شما کاربران را به خوبی در سایت تان راهنمایی می کنید که لازمه این امر داشتن عامل دعوت به عمل قدرتمندی است.
می توانید تست های A/B را برای مشخص کردن این که چه عوامل دعوت به عملی برای طراحی سایت تان کارآمد می باشد، اجرا کنید، زیرا گاهی اوقات حتی کوچک ترین تغییر در رنگ، مکان و یا کلمات ممکن است تغییراتی را در میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت ایجاد کند.

    1. برای دسترسی سریع تر، میانبرهایی را برای جستجویابی طراحی کنید.

    وب سایت های تک صفحه ای تماما درباره اسکرول ها می باشند، گاهی اوقات هم اسکرول های بی نهایت. مانند شنا کردن در دریایی از محتواها می باشد که نمی دانید چه راه دراز و طولانی را در پیش دارید. باید به کاربران احساس امنیت بدهید و روی عملکرد های شان نظارت داشته باشید. سعی کنید اسکرول کردن را با یک سیستم سنتی جستجویابی ترکیب کنید. یک راه حل این می باشد که نوار جستجویابی همیشگی و پایداری را در بالای صفحه سایت هم چنان که کاربران اسکرول می کنند، متمرکز نگاه دارید. این موضوع راه حل خوبی برای کاربردی بودن سایت می شود. جستجویابی های همراه می تواند جایگزین BREADCUMBERهای سنتی به روشی جذاب تر و نمای بصری زیباتری بشوند.
    اگر وب سایت های تک صفحه ای تان بسیار طولانی باشند، بسیار عالی می شود تا دکمه بازگشت و یا اسکرول عمودی را برای کاربران در دسترس بگذاریم تا دستیابی سریع تری به بخش های بالایی سایت داشته باشند.

 
 

  1. طراحی سایت تک صفحه ای را ساده بسازید، اما سعی کنید خسته کننده به نظر نرسد.

طراحی سایت های سنتی چندین صفحه ای درباره ساخت و طراحی یک تم و سپس استفاده از الگوهایی در داخل صفحات می باشد. طراحی کردن سایت های تک صفحه ای چالش برانگیز تر می باشد، زیرا فضای بیشتری برای خلاقیت و ابتکارات وجود دارد. با وجود این پیشرفت ها در CSS3، HTML5 و JAVASCRIPT فرصت های بی شماری وجود دارد تا یک طراحی سایت ساده و جذاب ساخته شود. اضافه کردن انیمیشن های کوچک و زیبا، اعمال راحت تغییرات و بدون دردسر جزئیات مهمی می باشند که یک تجربه کاربری را بسیار لذت بخش می سازد.
سعی کنید تا در این زمینه زیاده روی نکنید تا یک سایتی را در اختیار نداشته باشید که بسیار خسته کننده است و اصلا هم افراد را تشویق به بازدید از آن نمی نماید.
 

  1. طراحی سایت خود را روشن بسازید.

یکی از بزرگ ترین مضرات وب سایت های تک صفحه ای ، بارگیری کم سرعت سایت ها می باشد. از جایی که تنها یک صفحه برای ارائه محتوا وجود دارد، معمولا این وب سایت ها سنگین تر می شوند و زمان بیشتری برای بارگیری می طلبند. از این رو سعی نکنید تا طراحی سایت تک صفحه ای خود را با انیمیشن ها و دیگر عوامل طراحی غیر ضروری شلوغ کنید و به این ترتیب بارگیری سایت تان را با سرعت بسیار کم و پایین ارائه نمایید. توجه به زمان کاربران باید اولویت اول شما باشد. پایین بودن مدت زمان بارگیری می تواند به سئو و بهینه سازی سایت تان آسیب وارد نماید که به طور آشکاری یکی از عوامل قدرتمند ساختن وب سایت های تک صفحه ای است. این امر توجه و زمان زیادی را روی بخشی از سایت می طلبد که برای عوامل مشخص کننده گوگل یا google spider بسیار مهم می باشد.

نتیجه گیری

طراحی سایت های تک صفحه ای می توانند روشی قدرتمند برای جذب کاربران و تبدیل آن ها به مشتریان سایت محسوب شود. اما این امر به شدت به نوع تجارت و یا هدف وب سایت بستگی دارد. معمولا، طراحی تک صفحه ای برای سایت هایی با یک عملکرد عالی می باشند، مانند دانلود اپلیکیشن ها، خرید های آیتم ها و موارد دیگر، کمک های مالی و غیره. اما تنها به این بهترین عملکرد های موجود در سایت های حاضر بسنده نکنید، تجربه دیگران شاید متناسب شما و شرایط سایت و یا تجارت تان نباشد. از این رو مانند هر گرایش در طراحی وب سایت شروع به تست و بررسی کردن نتایج و عواقب استفاده از این روش برای سایت و تجارت خود باشید، و سپس به استفاده از آن روی بیاورید. مطمئن باشید با شناخت اهداف و مقاصد تان از طراحی سایت و یا تجارتی که دارید، بهترین گرایش ها را انتخاب می کنید که بهترین نتایج را برای شما در بر دارد.
در حالی که طراحی سایت های تک صفحه ای برای هر تجارتی متناسب نیست، سال های سال است که نظر طراحان سایت را به خود جلب نموده است. اگر فکر می کنید که در سئو سایت و بهینه سازی سایت های تک صفحه ای موردی را از قلم انداخته ام، خوش حال می شوم که با ما این موارد را به اشتراک بگذارید.
بهینه سازی سایت
طراحی سایت
شرکت طراحی سایت
بزرگترین شرکت تبلیغاتی
بزرگترین شرکت تبلیغاتی در ایران
تیزر تبلیغاتی
کاتالوگ
کارت ویزیت
چاپ انواع هدایای تبلیغاتی