اهمیت تصاویر برای افزایش میزان مخاطبین در سایت

0
1267
اهمیت تصاویر
اهمیت تصاویر

اهمیت تصاویر برای افزایش میزان مخاطبین در سایتتان

طراحی وب سایت در اصفهان:

 

طراحی سایت,اهمیت تصاویر,شما می خواهید بازدیدکنندگان را به مشتریان سایت خود تبدیل کنید، اما نمی دانید چگونه؟

خوب، ما جواب این سوال تان را می دهیم:

با استفاده از تصاویر عالی و زیبا در طراحی سایت خود می توانید به این موفقیت دست یابید.

در این مقاله، به شما نشان می دهیم که باید از چه تصاویری در طراحی سایت خود استفاده کنید و این تصاویر، چه تاثیری بر تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان سایت تان دارد.

قبل از این که پیش روید باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که تصاویر می توانند گویای  خیلی از موارد باشند.گاهی اوقات لازم است تا به جای متن ها و توضیحات طولانی از تصاویر به کار ببریم تا به این ترتیب بتوانیم منظور خودمان را بیشتر به مخاطبین برسانیم. برخی از وب سایت های مطرح دنیا در طراحی سایت خود بیشتر از تصاویر به جای متن ها به کار می برند، زیرا به این امر معتقد هستند که تصاویر عالی قدرت بیشتری از متن ها دارند و ارتباط قوی تر و عمیق تری را با مخاطبین و مشتریان سایت برقرار می کنند.

تصاویر واقعی یا تصاویر استوک گران قیمت؟

زمانی که می گویم تصاویر واقعی، منظورم آخرین تصاویری که در تعطیلات گرفته اید، نمی باشد. دراز کشیدن در ساحل شنی نمی تواند به فروش محصولات و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان سایت تان کمکی کند.

البته باز هم منظور من این نیست که از تصاویر استوک در طراحی سایت خود استفاده کنید. برای مثال: تصاویر واقعی می تواند تصاویری از خودتان، اعضای تیم طراحی سایت و یا اعضای تیم تجاری و یا تصاویری از محصولات تان باشد.

تصاویر استوک کاملا با تصاویر واقعی فرق میکنند. آن ها تصاویر گروهی و یا فردی از اشخاصی می باشند که ممکن است به محصولات و یا سرویس های سایت تان مربوط شود. اما برخی از آن ها به نظر بسیار حرفه ای می باشند.

کدام مورد را برای طراحی سایت خود استفاده می کنید؟

در حالی که این مقاله را می خوانید، احتمالا در وب سایت خود از تصاویر استوک بهره گرفته اید، اما محققان اعتقاد دارند که تصاویر واقعی در وب سایت ها می توانند تاثیر بیشتری بر بازدیدکنندگان داشته باشند.

تحقیقاتی که در VISUAL WEBSITE POTIMIXER انجام شده است به این نتیجه ختم شده است که استفاده از تصاویر اشخاص واقعی در ارتباط با محصولات وب سایت، می تواند تا 35 درصد میزان مشتریان سایت را افزایش دهد.

 

این مورد برای تصاویر مشتریان سایت نیز به کار می رود. تصویر اشخاصی که از محصولات تان استفاده می کنند، حتی اگر افراد شناخته شده ای نباشند، می تواند واکنش های مشابه ای را به وجود آورد. این مورد باعث می شود تا محصولات وب سایت تان برجسته دیده شود و بازدیدکنندگان، انگیزه خرید بیشتری از وب سایت تان را به دست آورند. 

 

طراحی سایت,هم چنین، اگر هم می خواهید به بازدیدکنندگان سایت خود نشان دهید که چگونه می توانند از محصولات وب سایت شما بهره ببرند، می توانید از تصاویر اشخاصی به کار ببرید که از محصولات شما استفاده می کنند. شما همیشه باید در طراحی وب سایت خود از تصاویری بهره بگیرید که به ارتباط شما با مشتریان سایت کمک می کند. این تصاویر هستند که می توانند پیام وب سایت و تجارت شما را بهتر به مخاطبین و مشتریان سایت تان منتقل کنند.

محصولات سایت خود را به گونه ای متفاوت نشان دهید

خیلی آسان است تا برای وب سایت خود از تصویر برجسته ای استفاده کنید و در طراحی سایت خود نمایان کنید. شاید شما فکر کنید که این تصویر می تواند تصویری از محصولات تان باشد، درست است؟ خیر شما نباید تنها از تصاویر محصولات تان به یک روش استفاده کنید.

شما باید محصولات خود را به گونه ای متفاوت و از زوایا، موقعیت ها و در محیط های مختلفی نشان دهید که می تواند تاثیر شگفت انگیزی را بر میزان مخاطبین سایت بگذارد. این امر باعث می شود تا ارزش محصولات تان افزایش یابد و به این ترتیب، بازدیدکنندگان محصولات سایت شما را جدی می گیرند.

اگر می خواهید در این زمینه پیشرفتی حاصل کنید، پیشنهاد می شود که نه تنها محصولات سایت تان را از زوایای مختلفی نشان دهید، بلکه بهتر است در وب سایت خود نمایان کنید که مردم به راحتی از مواردی که در سایت ارائه می دارید، استفاده می کنند. 

دکمه دعوت به عمل: راهی هوشمندانه برای افزایش میزان مخاطبین وب سایت.

مهم ترین دکمه موجود در طراحی سایت تان، دکمه “سبد خرید” در پایان صفحات فروش محصولات تان نمی باشد. این دکمه در ارتباط با صفحه “درباره ما” و یا دکمه های رسانه اجتماعی نیز نمی باشد.

این دکمه مهم، به دکمه دعوت به عمل مربوط می شود.

دکمه ای که باعث می شود تا بازدیدکنندگان و مشتریان سایت بیشتر به محصولات و اجرای عملکردهایی در وب سایت جذب شوند. این دکمه ها، جایی هستند که به مخاطبین سایت دلیلی برای پیوستن به لیست ایمیل، خواندن خبرنامه و یا دنبال کردن شما در رسانه اجتماعی و غیره ارائه می دهید. دکمه دعوت به عمل، دکمه ای است که برای کلیک کردن هر بازدیدکننده وب سایتی رایگان و ساده است و این امر برای مشتریان وب سایت تان بسیار ارزش دارد، زیرا حس استقلال به آن ها داده می شود.

باید دکمه های دعوت به عمل مختلفی را در صفحه اصلی وب سایت به کار ببرید و تست کنید تا متوجه شوید که کدام مورد می تواند مخاطبین و مشتریان وب سایت بیشتری را برای شما به وجود آورد. شما باید توسط این دکمه ها، به اهداف تجاری و طراحی سایت خود دست یابید.

نتیجه؟

به این ترتیب شما می توانید توسط دکمه های دعوت به عمل، میزان مخاطبین و مشتریان سایت خود را تا 232 درصد افزایش دهید.

شما با این میزان 232 درصد از مشتریان سایت خود چه می کنید؟

 

نکته اساسی در ساخت و قرار دادن دکمه های دعوت به عمل در وب سایت این است که:

شما باید توسط این دکمه ها به مشتریان سایت خود، مزیت هایی را ارائه دهید.

طراحی سایت,دریافت آدرس ایمیل و آیدی تلگرام و اینستا گرام می تواند شما را هر لحظه به مشتریان سایت نزدیک سازد. شما نباید به صورت ساده این آدرسها و آیدی هارا دریافت کنید. شما باید در ازای دریافت این اطلاعات، برای آن ها ارزش هایی را مهیا کنید.

مراقب عبارتی مانند “اینجا ثبت نام کنید” یا “همین حالا مشترک خبرنامه ما شوید” در دکمه های دعوت به عمل وب سایت خود باشید. این موارد ارزشی را برای مخاطبین سایت فراهم نمی کند و بازدیدکننده را به انجام عملکردی خاصی ترغیب نمی کند. در عوض، سعی کنید از موارد زیر به کار ببرید:

اینجا کلیک کنید تا راه هایی را برای افزایش میزان مشتریان تجارت خود بیابید و یا آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید غذاهای گیاهی را به گونه ای متفاوت و لذیذ درست کنید؟

در نهایت، از این موارد می توان نتیجه گرفت که دکمه های دعوت به عمل نقش کلیدی را در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان سایت ایفا می کنند و می توانند انگیزه ایجاد عملکرد در وب سایت را در مخاطبین ایجاد کنند. از این رو در انتخاب شکل، رنگ، متن و اندازه این دکمه های دعوت به عمل در طراحی وب سایت بسیار دقت کنید.

از خود خلاقیت نشان دهید.

طراحی سایت,اگر می خواهید تا در میان رقیبان خود برجسته نشان داده شوید، باید به گونه ای اخلاقی و خلاقانه، تصاویر وب سایت خود را نمایان کنید. می توانید به این منظور، تصاویر محصولات خود را در شرایط مختلف و وضیعیت های متفاوت و از زوایای گوناگون و یا تصویری از محصولات تان که در حال استفاده شدن می باشد، در وب سایت نشان دهید. همان طور که بارها در این مقاله اشاره کردیم، شما باید با مخاطبین سایت خود ارتباط یابید و این هدف اصلی شما می باشد.

شما می توانید این کار را با ساخت تصاویری انجام دهید که بسیار چشمگیر می باشند. MARTINA SPERL UPHOLSTERY مثال خوبی در این زمینه می باشد. او محصولات سایت خود را در پیش زمینه ای روشن، بدون نشان دادن هیچ شخصی در وب سایت نمایان می کند. این تصاویر بسیار ساده و چشم نواز هستند و توجه شما را به زوایایی از محصولات جلب می کند که تا به حال توجه نکرده بودید.

اهمیت تصاویر
اهمیت تصاویر

 

اگر می خواهید در تصاویر وب سایت خود خلاقیت بیشتری نشان دهید و از این طریق ذوق و هیجان را در مخاطبین خود ایجاد کنید، می توانید این صفحه از وب سایت CLOULD RACERS که در تصویر زیر می بینید را بازدید کرده و بررسی کنید. این وب سایت کتانی های خود را در حین استفاده نشان می دهد و این امر باعث می شود تا بازدیدکنندگان انگیزه خرید بیشتری داشته باشند. شما هر مزیتی که این کتانی ها دارند را می توانید در تصویر احساس کنید.

اهمیت تصاویر
اهمیت تصاویر

 

تصاویر بزرگ برای کسب نتایج بزرگ

اسکی روی یخ، یک نوع ورزشی است که مانند آن چه که فکر می کنید، خسته کننده نمی باشد.

در ارتفاعات بلند، حرکت کردن به سمت پایین تپه با سرعت باورنکردنی و قرار دادن بدن تان در موقعیت خاص و غیره همگی از مزیت های این ورزش می باشد. اما شما چگونه می توانید این موارد را در وب سایت خود نشان دهید؟ 

این بخش از وب سایت به نظر بسیار عالی می رسد، اما شاید تاثیر خاصی را بر مخاطبین و بازدیدکنندگان سایت نگذارد.

اما بخش دوم این وب سایت، تصاویر بزرگی را در قلب صفحه سایت نشان می دهد که بسیار شگفت انگیز است.

 

نتیجه؟

طراحی سایت,استفاده از تصاویر بزرگ می تواند فروش این وب سایت را در فرانسه که محل اصلی این تجارت می باشد، تا 8/39 درصد افزایش دهد و در سطح جهانی هم این میزان به 7/29 درصد می رسد.

البته استفاده از سایر تصاویر کوچک در این وب سایت نیز بر میزان موفقیت آن ها بی تاثیر نبوده است. طرح بندی استفاده شده در این طراحی سایت همراه با تصاویر بزرگ توانسته است تا نظر افراد بیشتری را جلب کند.

اما نمی شود از اهمیت تصاویر بزرگ در این وب سایت غافل شد. زیرا احساس شگرفی را در مخاطب ایجاد می کند که به این ترتیب مخاطبین، بیشتر تمایل دارند تا از وب سایت خرید کنند. تصاویر بزرگ می توانند یک وب سایت را از سایر رقیبان متمایز سازند و هم چنین باعث می شوند تا مخاطب تاثیر بیشتری از تجارت دریافت کند و به این نتیجه برسد که بهتر است از وب سایت شما خرید کند.

نقشه کلیک در وب سایت: استفاده هوشمندانه از این مورد.

طراحی سایت,اگر می خواهید بدانید که توجه مخاطبین وب سایت تان بیشتر به کدام بخش از طراحی سایت معطوف می شود و شما چگونه می توانید آن بخش ها را بهینه سازی کنید- از نقشه های کلیک در وب سایت استفاده کنید.

به عنوان انسان، شما به تصاویری که چهره اشخاصی وجود دارد، جذب می شوید. سپس، بیشتر به متن های پررنگ و برجسته و فونت های بزرگ توجه می کنید.  

جواب؟ به این ترتیب تمام توجه کاربران سایت به سمت راست صفحه جلب می شود. آن ها نقشه کلیک وب سایت را مهیا کردند تا دریابند که کاربران و مخاطبین وب سایت، بیشتر به کدام قسمت از این طراحی توجه دارند. حالا با توجه به این نقشه، آن ها به راحتی می توانند قسمت هایی از طراحی وب سایت که توجه بیشتری از بازدیدکنندگان را به خود جلب نموده است را بهینه سازی کنند.

نتیجه گیری

طراحی سایت,این مواردی که در این مقاله عرض شد، باعث می شود تا به اهمیت تصاویر در طراحی سایت بیشتر پی ببرید و توجه تان را بیشتر روی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان سایت معطوف کنید. شما به وسیله تصاویر در طراحی وب سایت، علاوه بر این که می توانید توجه مخاطبین را جلب کنید، می توانید برای مدت زمان طولانی تری آن ها در سایت نگاه دارید و آن ها را به مشتریان وب سایت خود تبدیل کنید. انتخاب و ساخت تصاویر برای وب سایت ها می تواند یکی از بخش های جالب پروسه طراحی وب سایت تان باشد. مراقب هر تصویر و پیکسل هایی که در طراحی وب سایت به کار می برید، باشید و اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان به خوبی اجرا شده است و دارای ویژگی هایی است که کاربران را به طراحی وب سایت جذب می نماید.

همه ما می خواهیم وب سایت هایی را طراحی کنیم که کاربران به تعامل با آن نیاز داشته باشند. تصاویر قدرتمند، بخش کلیدی این موضوع است. مهم تر از این مورد هم این می باشد که طراحی وب سایت به بهترین وجه در تمام ابزارها با کیفیت دیده شود. تصاویری را انتخاب کنید که در تمام ابزارها به خوبی اجرا و دیده شود. در دراز مدت این موضوع تاثیر بسزایی در طراحی وب سایت تان دارد و منفعت های زیادی را برای تان فراهم می کند.

اهمیت تصاویر برای افزایش میزان مخاطبین در سایتتان

منبع:گلد وب