روش های بهبود رتبه الکسا در کمترین زمان

طراحی سایت درایران

طراحی سایت مدرن

طراحی سایت شخصی
طراحی سایت و تبلیغات

طراحی سایت ،

بهینه سازی سایت

روش های بهبود رتبه الکسا در کمترین زمان /Alexa

روش های بهبود رتبه الکسا در کمترین زمان

الکسا چیست؟

شرکت آمازون در آوریل سال ۱۹۹۶ الکسا را در ایالات متحده تاسیس کرد.

مزایای الکسا (ویژگی های الکسا):

۱٫ امکان بررسی رتبه سایت و وضعیت آن در مقایسه با سایر رقبا
الکسا برخلاف گوگل رنک (Google Rank) عمل می کند به این صورت که هر چه رتبه الکسا پایین تر باشد به منزله امتیاز و برتری سایت می باشد (رتبه ۱۰ از رتبه ۱۰۰ بهتر می باشد) ولی عدد گوگل رنک هر چه بیشتر باشد بهتر است.
۲٫ بررسی سایت های برتر در هر کشور و مشاهده آن ها. به عنوان مثال امکان دیدن ۱۰۰ سایت برتر ایران را دارید
الکسا ابزار مناسبی برای سئو به حساب می آید. با اینکه الکسا تاثیر مستقیم بر روی سئو ندارد ولی به صورت غیرمستقیم امکاناتی در اختیار شما می گذارد ه با استفاده از آن ها می توانید وضعیت سئوی سایت خود را بهبود دهید.

معایب الکسا:

۱٫ نصب نبودن تولبار الکسا بر روی مرورگر:

(Toolbar) یا همان نوار ابزار الکسا ابزاری می باشد که سرویس الکسا با استفاده از آن تعداد بازدیدکنندگان سایت ها را می شمارد و بر اساس آماری که از این شمارش بدیت می آورد، رتبه الکسایی را برای آن سایت در نظر می گیرد. زمانیکه تولبار الکسا روی مرورگر کاربران نصب
نشده باشد، الکسا از میانگین گیری استفاده می کند. مثلا تصور کنید در یک مجموعه کوچک اگر از هر ۱۰ بازدیدکننده تنها یک نفر تولبار مربوط به الکسا را بر روی سیستم خود نصب کرده باشد، بنابراین در کل کشور ایران تعداد بازدیدکنندگان را ضربدر ۱۰ می کند تا میزان تقریبی بازدیدکنندگان را تعیین کند.

۲٫ مجهز نبودن الکسا به سیستم ضد تقلب:

سایت هایی که پاپ آپ هستند، می توانند الکسا را به اشتباه بیندازند. بدین ترتیب آمار الکسا غلط خواهد شد. الکسا قابلیت تشخیص این موضوع را ندارد که این سایت ها بصورت پاپ آپ باز شده اند.

۳٫ الکسای مربوط به ساب دامین ها:

یک ایرادی که به الکسا وارد است این است که الکسا میان رتبه زیردامنه ها یا همان ساب دامین ها و رتبه دامین اصلی تمایزی قائل نمی شود. تصور کنید فردی اخیرا بلاگی را در سیستم blogfa راه اندازی نموده است. آیا رتبه الکسای این بلاگ تازه ایجاد شده با رتبه بلگفا برابر است!

چگونه می توان برترین سایت ها را از نظر رتبه الکسا مشاهده کرد؟

در آدرس www.alexa.com/topsites می توانید لیست برترین وب سایت های دنیا را از نظر رتبه الکسا مشاهده کنید.

پلاگین های وردپرسی موجود برای کاهش دادن رتبه الکسا

می خواهیم ۵ افزونه وردپرس برای بهبود رتبه الکسای وب سایت های وردپرسی را به شما معرفی کنیم. ناگفته نماند که این پلاگین ها به صورت غیرمستقیم رتبه الکسا را کاهش می دهند و پلاگینی موجود نیست که با نصب آن به سرعت بتوانید رتبه الکسای سایت وردپرسی خود را بهبود دهید.
MyCRED .1امتیاز دادن در ازای هر نوع فعالیت کاربران در داخل سایت. به عنوان مثال:
• کامنت گذاشتن
• بازدید تعداد صفحات بیشتر در هر جلسه یا session
• به اشتراک گذاری مقاله
• و…

به طور کلی می توان گفت پلاگین MyCRED قادر است امتیازات کاربران را تبدیل به بن تخفیف خرید از سایت بکند. زمان سپری شده کاربران (Time on page) در سایت با این پلاگین بخوبی قابل افزایش است و همچنین می تواند نرخ پرش یا Bounce-Rate را با استفاده از آن کاهش داد.
کلیه مواردی که گفته شد می توانند در بهبود رتبه الکسا موثر باشند.
Comments Like Dislike .2 این پلاگین امکان لایک و Dislike کردن کامنت سایر کاربران فراهم می کند. همچنین باعث می شود کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری کنند.
DW Reactions .3 امکان ارائه احساسات را توسط ایموجی ها یا شکلک ها را برای کاربران فراهم می کند. کاربران می توانند نسبت به کامنت های سایر کاربران سایت احساسات خود را با این شکلک ها ابراز کنند.
Primal for WordPress .4 : البته این پلاگین برای وب سایت های فارسی کاربرد زیادی ندارد. روش کار Primal به این صورت است که توسط هوش مصنوعی می تواند موضوعات مورد پسند کاربران را تشخیص دهد و بر اساس آن هنگام مطالعه مقاله در سایت مقالات پیشنهادی و مورد علاقه کاربران را به او نمایش می دهد تا Time on page افزایش و نرخ خروج پرش یابد.
Inline Related Posts .5 نمایش نوشته های مرتبط با مطلب جاری در وردپرس. ۴ نوع قالب برای نمایش به کاربران ارائه می دهد که وسط متنی که کاربر در حال مطالعه آن است مطالب مرتبط را نمایش می دهد
و باعث می شود کاربر از صفحات بیشتری از سایت بازدید کند و بطور غیرمستقیم باعث افزایش رتبه الکسای سایت شود. کاربر اگر صفحات بیشتری از سایت را در هر جلسه یا session خود مشاهده کند از نظر گوگل هم برای آن سایت مفید خواهد بود.
روش تشخیص مطالب مرتبط در افزونه Inline related posts در وردپرس بدین صورت است که یا براساس تگ های نوشته و یا از روی دسته بندی مطلب می تواند مطالب و مقالات مرتبط را نمایش دهد.

کاهش رتبه الکسا و اصطلاحات آمار رتبه الکسا:

• Upstream site : کاربر قبل از سایت ما در چه سایتی بوده است.
• Downstream site : کاربر بعد از سایت ما وارد کدام سایت شده است. البته این آیتم در آمار الکسا با عنوان “Where do visitors go next?” بیان شده است.
• Top sites linking in: چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند. تعداد کل سایت ها را به همراه ۵ سایت اول نمایش می دهد.

نکته: اگر یک سایت A در ۲۰ تا از مطالب خود به سایت B لینک داده باشد فقط یک لینک حساب می شود (از هر دامین یک لینک) البته فقط تعداد لینک ها مهم نیست بلکه کیفیت (مانند DA یا رتبه الکسا یا…) سایت هایی که به سایت تان لینک داده اند مهم تر می باشد.
• Similar websites: تعداد ۵ سایت مرتبط با سایت شما را نمایش می دهد. برای مشاهده سایر وب سایت های مرتبط باید اکانت پولی الکسا را تهیه کنید.
• How fast does domain.com load? : اعلام سرعت لود وب سایت. مثلا very slow یا fast یا…
• More info about domain.com : برای دسترسی به تنظیمات این بخش باید اکانت پریمیوم الکسا را خریداری کنید تا امکان درج لود، تیتر و توضیحات و چند لینک نمونه را داشته باشید.
• Who visits domain.com : این دیتا قبلا در اکانت رایگان الکسا وجود داشت اما الان صرفا با اکانت پولی الکسا در دسترس می باشد. با عنوان Audience Demographics شناخته می شود و البته سرویس گوگل آنالیتیکس این قابلیت را بطور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. داده هایی مانند: جنسیت کاربران، تحصیلات آنها و…
نکته: برای افزایش سرعت لود وب سایت های وردپرسی می توان از افزونه های مانند Lazy load یا WP Rocket استفاده کنید. Lazy load بدین صورت کار می کند که لود تصاویر را به تاخیر می اندازد و با توجه به اسکرول کاربران، تصاویر مربوط به هر بخش را لود می کند و نمایش می دهد.
نکته: برای افزایش معیار Top sites linking in باید کارهای off-page SEO را انجام دهید و در استراتژی سئوی سایت خود قرار دهید. اگر سایت شما آموزشی است و مقالات و دوره های آموزشی دارد می توانید برای لینک گذاشتن از شبکه های اجتماعی Linkedin و Twitter و Facebook و GooglePlus استفاده کنید. اگر محتوای سایت تان تصویری است (مثلا گالری تصاویر) باید از Pinterest و Instagram لینک بگیرید و در صورتی که محتوای سایت شما ویدئویی است باید از وب سایت های اشتراک ویدئو مانند aparat و youtube و tamasha و namasha و استفاده کنید.

بهبود رتبه الکسا:

o نصب تولبار الکسا:همانطور که قبلا بیان کردیم، الکسا بر اساس تولبار نصب شده به سایت ها رتبه می دهد. یعنی اگر درصد بیشتری از بازدیدکنندگان یک سایت تولبار الکسا را روی مرورگر سیستم خود نصب داشته باشند، احتمال کسب رتبه بهتر در الکسا وجود دارد. بعنوان در سایت های تخصصی IT و برنامه نویسی و توسعه وب، نسبت بیشتری از بازدیدکنندگان آنها Alexa Toolbar را روی مرورگر خود نصب دارند. پس رتبه الکسای بهتری نسبت به رقبای خود کسب خواهند کرد. پس توصیه می شود کاربران سایت خود را تشویق کنید که تولبار الکسا را نصب کنند و اولین قدم اینست که خودتان بعنوان مدیر یا طراح سایت تان این تولبار را نصب کنید. با هر مرورگری که وارد آدرس com/toolbar شویم افزونه تولبار الکسای مربوط به آن مرورگر نمایش داده می شود و می توان فقط با یک کلیک ساده آن را نصب کرد.
o جذب مخاطب وبمستر:
همانطور که گفتیم در بین افراد متخصص در زمینه طراحی و توسعه وب، درصد بیشتری از آنها تولبار الکسا را نصب کرده اند. پس اگر بتوانیم بازدیدکنندگان زیادی را از این جامعه آماری بدست آوریم، بسیار می تواند به بهبود رتبه الکسای سایت تان کمک کننده باشد. یک روش برای انجام اینکار استفاده از بازاریابی مشارکتی یا Affiliate Marketing می باشد. بازاریابی مشارکتی یعنی کسب و کارهای دیگر بتوانند تبلیغات و فروش خود را در سایت شما انجام دهند. مسلما این افراد تولبار الکسا را روی سیستم خود نصب دارند و با ورود به پنل فروش خود در سایت شما و مشاهده صفحات مختلف و سپری شدن زمان زیاد در سایت تان می توانند به بهبود رتبه الکسای شما کمک کنند.

o اطلاع رسانی کاربران عادی درباره تولبار الکسا:

برای تشویق کاربران عادی به نصب این تولبار می توان درصد بیشتری از جامعه آماری کاربران خود را به داشتن تولبار الکسا ترغیب کنید. مثلا می توان مقاله ای در زمینه رتبه الکسا و اهمیت تولبار آن در سایت خود منتشر کنید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

بهبود رتبه الکسا برای کاربران موبایل:

به این دلیل که مرورگرهای موبایل امکان این را ندارند که افزونه تولبار الکسا را روی خود نصب کنند باید از روش دیگری برای محاسبه بازدیدکنندگان موبایلی سایت خود استفاده کرد. و آن روش اینست که باید اکانت پولی الکسا را خریداری کنید. در این صورت، الکسا اسکریپتی در اختیار شما قرار می دهد تا شما با درج آن در سایت خود بتوانید کاربرانی که با موبایل وارد سایت تان می شوند را نیز در بهبود رتتبه الکسای خود سهیم کنید. نکته ای که وجود دارد اینست که بدلیل تحریم، امکان خریداری اکانت پریمیوم الکسا برای دامین های آی آر (.ir) وجود ندارد.

روش دیگری که در بهبود رتبه الکسا می تواند کمک کننده باشد اینست که سایت خود را از طریق پاپ آپ به کاربران نمایش دهید. اگرچه ما این روش را توصیه نمی کنیم اما روش کار آن بدین صورت است که وقتی کاربران در یک سایت پر بازدید (مثلا دانلود موزیک) روی لینک دانلود یا ادامه مطلب کلیک می کنند سایت شما هم بصورت اتوماتیک در پنجره popup نمایش یابد.

روش خرید اکانت الکسا:

با مراجعه به آدرس alexa.com/plans و کلیک روی تب Certified Alexa Rank می توانید پلن های مناسب کسب و کار خود را مشاهده کنید. پلن اول آن مناسب وب سایت هایی است که در یکماه حداکثر ۱۰ میلیون بازدید (pageview) دارند. هزینه این پلن ۱۹٫۹۹ دلار در ماه است.

برای مشاهده رتبه الکسای وب سایت های موردنظر خود می توانید به آدرس زیرمراجعه کنید و فقط باید بجای آدرس awebsite.ir نام دامنه مد نظر خود را تایپ کنید:
https://www.alexa.com/siteinfo/awebsite.ir

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


بهترین طراحی سایت ایران

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت در شیراز

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در کرمان

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت در اصفهان،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت چندزبانه،طراحی وب سایت،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت اصفهان،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،سئو وبهینه سازی سایت،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام،طراحی سایت ایران،طراحی سایت اصفهان،طراحی سایت تهران،طراحی سایت کرمان