سئوی اینستاگرام

0
783
سئوی اینستاگرام
سئوی اینستاگرام

سئوی اینستاگرام فرایند بهینه‌سازی محتوا به‌منظور رتبه‌بندی حساب کاربری تجاری ما، در نتایج جست‌وجوی اینستاگرام است. با پیروی از بهترین روش‌های جست‌وجوگرها در اینستاگرام، احتمال کشف‌شدن توسط کاربرانی را که با کلمات کلیدی مرتبط با تجارت ما جست‌وجو می‌کنند، بهبود می‌دهیم.

سئوی اینستاگرام

درحقیقت با یک تیر دو نشان می‌زنیم. این یعنی بازدید بیشتر، لایک بیشتر و فالوئرهای بیشتر و همچنین تأثیر مستقیم روی سئوی سایتمان. به این روش فکر کنید! هربار که کاربری کلمۀ کلیدی مرتبط با کسب‌وکار ما را تایپ می‌کند، این فرصت را داریم که تأثیر مثبتی ایجاد کرده و بازدیدها را به حساب‌ کاربری خود و سپس به سایت هدایت کنیم.

برای سئوی اینستاگرام یک‌سری کلمات کلیدی متحد در تمام شبکه‌های اجتماعی و هم‌راستا با سئوی سایت را استفاده می‌کنیم. حالا سؤالی اساسی وجود دارد که باید به آن بپردازیم:

  • آیا مردم واقعاً برای تعامل با کسب‌وکارها، از اینستاگرام به این شکل استفاده می‌کنند؟
  • آیا واقعاً ارزش دارد که محتوای خود را به‌منظور رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جست‌وجو بهینه کنیم؟

پاسخ بسیار روشن است: بله، بله و باز هم بله. طبق گفتۀ سایت AdEspresso، روزانه بیش از ۲۰۰میلیون کاربر اینستاگرام که بیش از ۲۰میلیون آن ایرانی هستند، از یک حساب‌کاربری تجاری بازدید می‌کنند. میزان ۶۶درصد این بازدیدها مربوط به کاربرانی است که الزاماً حساب‌های کاربری‌ تجاری‌ای را که از آن‌ها بازدید می‌کنند، فالو نمی‌کنند.

به‌علاوه، ۶۰درصد از کل کاربران اینستاگرام می‌گویند که از طریق این شبکۀ اجتماعی، درمورد محصولات جدید اطلاعاتی کسب کرده‌اند. بدیهی است که بسیاری از افراد، اینستاگرام را راهی برای کشف کسب‌وکار جدید، برندها و محصولات جدید می‌دانند. انصافاً جست‌وجوی کلمات کلیدی خاص، فقط یکی از چند روشی است که کاربران می‌توانند کسب‌وکارهای جدید را کشف کنند.

تبلیغات اینستاگرام و Explore نیز این کار را انجام می‌دهند. به‌ عبارت ‌دیگر، سئوی اینستاگرام همه‌چیز نیست و پایان کار محسوب نمی‌شود. بااین‌حال، این تنها راه ارتباط ارگانیک با مشتریانی است که علاقه‌مندی فعالانه‌ای به محتوای تجاری ما دارند.

مزایای اینستاگرام برای کسب و کارها

چه دنبال ویدئوهای سرگرم کننده باشید ، چه آموزشی ، به تصاویر گرافیکی یا عکس های طبیعت علقه داشته باشید ، در پی کسب اطلاعات در رابطه با محصولات ، خوراکی ها ، مناطق تفریحی ، شهرها و کشورها باشید ، اینستاگرام بهترین و کاملترین مجموعه را به شما ارائه می دهد.

این رسانه به عنوان کانون محتوای عکس و ویدئو بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و از این حیث، دومین شبکه اجتماعی جذاب پس از فیس بوک در جهان ، به طوری که افراد ، روزانه متوسط ​​ ۵۳ دقیقه در اینستاگرام حضور دارند. البته این رسانه در ایران از حیث تعداد کاربر رتبه اول را داراست.

اما مزایای اینستاگرام برای کسب و کارها به همین موارد ختم نمی شود ، بلکه می تواند وب سایت شما را نیز پوشش دهد.اگرچه گوگل دقیقا مشخص نکرده که معیارهای اجتماعی چگونه بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد ، اما پلتفرم هایی مانند اینستاگرام می توانند با تشویق مشارکت کاربران ، کمک به ایجاد لینک و بسیاری موارد دیگر ، استراتژی سئو سایت شما را تقویت کند.

۹ تکنیکی که در سئوی اینستاگرام به ما کمک می‌کند

اکنون‌که فهمیدیم ارزش SEO اینستاگرام برای بازاریابان چگونه است، نکات مهم در اجرای موفقیت‌آمیز کار روی سئوی اینستاگرام را به‌ترتیب اینجا آورده‌ایم.

۱. کلمات کلیدی خود را شناسایی و اولویت‌بندی کنید.

قبل از هرچیز باید بدانید که می‌خواهید برای کدام کلمات کلیدی، رتبه‌بندی کنید؟ برای پاسخ به این سؤال لازم است تغییراتی در حساب کاربری و محتوای اینستاگرام خود ایجاد کنید.

۲. از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

برای ارائۀ کلمات کلیدی اینستاگرام نیز مانند سایت می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی WordStream – SEMRush و ahrefs استفاده کنید. فقط به‌ خاطر داشته باشید که آنچه فالوئرهای شما در اینستاگرام جست‌وجو می‌کنند، باید همان چیزی باشد که در Google هم آن را جست‌وجو می‌کنند.

برای این منظور، بهترین راه، استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات‌ کلیدی مثل هشتگ است. برای ایده‌پردازی کلمات‌کلیدی، کافی است نوار جست‌وجوی اینستاگرام را بازکرده و کلمات مرتبط با کسب‌وکار خود را آنجا تایپ کنید و از پیشنهادهای اینستاگرام استفاده کنید.

سئوی اینستاگرام
سئوی اینستاگرام

۳. برای سنجش اثربخشی فعالیت‌ها KPI ایجاد کنید.

قبل از شروع بهینه‌سازی، یک سؤال دیگر نیز وجود دارد که باید به آن پاسخ دهید. اینکه چگونه می‌خواهید تأثیر تلاش‌هایتان را در اکسپلور اینستاگرام بسنجید؟ اندازه‌گیری و سنجش اثربخشی فعالیت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید کدام بهینه‌سازی‌ها موفق یا ناموفق هستند.

برای اینکه مسیر درست را انتخاب کنید، باید چند شاخص اصلی عملکرد (KPI) ایجاد کنید. با استفاده از ابزار تجزیه‌وتحلیل حساب کاربری کسب‌وکار (Instagram Insights) در اینستاگرام، می‌توانید شاخص‌هایی از این ‌قبیل را ردیابی کنید (هم در سطح حساب کاربری و هم در سطح پست فردی):

  • Impressions
  • Achieve
  • View profiles
  • Followers
  • Click Website

وقتی بدانید کدام KPI را دنبال می‌کنید، می‌توانید تأثیر ناشی از بهینه‌سازی‌ها را اندازه بگیرید.

۴. حساب‌کاربری خود را بهینه کنید (نام کاربری و بیوگرافی).

اکنون‌ که دانستید:

۱. کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید
۲. چگونه ROI خود را ردیابی کنید،

وقت آن است که هم حساب کاربری و هم پست‌ها را بهینه کنید. برای اینکه حساب کاربری خود را بهینه کنید، بلاگ‌پست تفاوت صفحۀ تجاری و صفحۀ شخصی اینستاگرام می‌تواند مرحله‌به‌مرحله شما را راهنمایی کند.

۵. تعامل با مشتری را افزایش دهید.

ایجاد مخاطبانی که با محتوای شما سروکار دارند، می‌تواند به نتایج موتور جست‌وجو برای سایت شما کمک کند. تولید محتوایی که کاربران واقعاً از آن لذت می‌برند، مشارکت و تعامل آن‌ها را تقویت می‌کند. ارائۀ کمپین‌هایی که مشتری را به چالش بکشد، می‌تواند آن‌ها را به به‌اشتراک‌گذاری پست‌های مرتبط با محصولات شما ترغیب کند.

برقراری این رابطه بین نام تجاری و مشتریان بسیار سودمند است و مشارکت آن‌ها را در همۀ کانال‌ها تقویت می‌کند. داشتن معیارهای مربوط به تعامل، می‌تواند به رتبه‌بندی حساب کاربری نیز کمک کند و درنتیجه نام برند را در رتبه‌های بالای نتایج جست‌وجو، نمایش دهد.

۶. پست‌های خود را بهینه کنید.

بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام در ایجاد تصویر برند و جذب مشتری بسیار مهم است. جدا از داشتن عکس‌های باکیفیت و کپشن‌های جذاب، محتوا باید با کسب‌‌وکار شما مرتبط باشد. پست‌های اینستاگرام همچنین دارای ویژگی‌های زیادی برای بهینه‌سازی هستند.

۷. محتوای قدیمی را به‌صورت مجدد ارسال کنید.

ارسال پست‌های قبلی توسط کاربر برای شرکت در کمپین‌ها، روشی عالی برای افزایش جذابیت آن است. تگ‌کردن کاربران و استفاده از هشتگ‌ها از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای معرفی و ماندگاری برند خود در ذهن مخاطبان، استفاده کنید. استفادۀ مؤثر از کپشن و افزودن فراخوان برای اقدام (call to action) می‌تواند مخاطبان را به‌سمت تعامل بیشتر سوق دهد. همۀ این‌ها از عملکرد سایت و برند در موتورهای جست‌وجو پشتیبانی می‌کند.

سئوی اینستاگرام
سئوی اینستاگرام

۸. برنامۀ ارسال منظم محتوا داشته باشید.

ارسال منظم محتوا از اجزای تأثیرگذار روی سئو است. داشتن محتوایی سازگار و جدید از وضعیت فعال برند حکایت دارد. برای اطمینان از اینکه حساب کاربری اینستاگرام باعث ایجاد جذابیت و پشتیبانی خوب از برند شما می‌شود، باید به‌طور مداوم و در زمان مناسب به‌روز شود. محتوای جدید نام شما را یادآوری می‌کند و فرصت‌هایی را برای تعامل ایجاد می‌کند که باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود. درواقع، اینستاگرام ابزاری ارزشمند برای ازبین‌بردن شکاف بین شرکت‌ها و مشتریان است.

۹. به تصاویر متن alt را اضافه کنید.

متن alt عکس‌های اینستاگرام، ابزاری برای بهبود سئوی اینستاگرام است. در بخش جست‌وجوی اینستاگرام، عکس‌هایی از اکانت‌های مختلف نمایش داده می‌شود که براساس تگ و هشتگ هم می‌توانید افراد و محتوای موردنظرتان را پیدا کنید. پس استفادۀ درست از متن alt برای عکس‌ها، مانند این است که آدرس دقیق به افراد بدهید.

در زمان کندی اینترنت، متن alt به‌جای تصویر نمایش داده می‌شود. همچنین براساس الگوریتم‌های سئوی اینستاگرام، اگر متن استفاده‌شده درست و بهینه باشد، در اکسپلور نیز نمایش داده می‌شود. تصاویر دارای متن alt در موتور جست‌وجوی گوگل نیز نمایش داده می‌شوند. با کلیک روی متن عکس‌ها، وارد صفحات مرتبط خواهید شد.

یادتان باشد که در حال حاضر طبق الگوریتم‌های جست‌وجوی گوگل و شبکه‌های اجتماعی، جایگزینی بهتر از محتوای متنی نیامده است. به‌ همین دلیل هم اینستاگرام این ویژگی را به تصاویر خود افزوده است. اگرچه اینستاگرام تأثیر مستقیم بر سئو ندارد.

اما به‌طور ارگانیک فرصت‌های زیادی برای کسب‌وکار ما ایجاد می‌کند که درنهایت بر رتبه‌بندی سایت در میان نتایج گوگل نیز اثرگذار است. از همین ‌رو، در این بلاگ‌پست تلاش کردیم مواردی را که به رشد اینستاگرام و سئوی سایت کمک می‌کنند، بیان کنیم.

سئوی اینستاگرام


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات آوب سایت مراجعه نمایید.