شرکت طراحی سایت خوب را چگونه پیدا کنیم ؟

0
1340
طراحی سایت پوشش
طراحی سایت پوشش

شرکت طراحی سایت خوب را چگونه پیدا کنیم ؟

برای داشتن یک وب سایت خوب مدتها فکر کرده اید و حالا عزم خود را جزم کرده اید تا یک وب سایت خوب داشته باشید. اولین گام پیدا کردن یک شرکت طراحی سایت خوب میباشد که البته کار ساده ای نیست.
من فرامرز صفایی هستم طراح وب سایت با 49 سال سن و تجربه واقعی 15 سال طراحی وب سایت در اصفهان ، تهران و کرمان و خوشحال خواهم شد تجربه و دانسته های خودم را صادقانه در اختیار شما قرار دهم.

طراحی سایت در گوگل:

طبیعی است که برای تحقیق و تحقق خواسته خود که داشتن یک طراحی سایت خوب میباشد، به اینترنت پناه خواهید برد و با جستجو در موتور جستجوی گوگل ، به هدف خود خواهید رسید . اگر برای شما مهم نیست که طراح سایت شما در کدام نقطه کشور باشد تایپ می کنید : ” طراحی سایت ” و اما معایب و مزایا
قطعا وب سایت های صفحه اول گوگل و حتی اغلب سایت های صفحات تک رقمی گوگل ، شرکت های طراحی سایت تهران میباشند. کم و بیش شرکت های طراحی سایت اصفهان ، شرکت های طراحی سایت مشهد، شرکت های طراحی سایت تبریز و شرکت های طراحی سایت شیراز و اهواز در لابلای لیست عبارت ” طراحی سایت ” گوگل به چشم می خورند. اما جایگاه تهرانی ها در صفحات اول نشان از برتری نسبی آنها دارد نه برتری مطلق.

طراحی سایت در تهران :

برتری نسبی شرکت های طراحی سایت تهران بدلیل کثرت جمعیتی ابن کلان شهر است که حدود یک چهارم جمعیت کل کشور را در خود جای داده که علاوه بر دلایل متعدد مربوط به مزایا و برتری پایتخت نشینی در سراسر دنیا ، بیشترین دانشگاهها ، آموزشگاهها، دانشجویان و فعالان پیشکسوت در حوضه IT را در خود جای داده و به همین نسبت شرکت های طراحی وب سایت در تهران صفحات تک رقمی گوگل را به خود اختصاص داده اند.
اما به همان نسبت ، شرکت های طراحی سایت تهران فرصت پاسخگویی به خیل مشتریان از سراسر ایران را مانند شرکت طراحی سایت در شهر شما را ندارند و قطعا” برای مشتری پشتیبانی از محصول یعنی حفظ سرمایه.
حتما شما قصد دارید سالها از وب سایت تان بهره برداری کنید و مایل نیستید سرمایه مالی و معنوی شما یک شبه بر باد برود.
طی سالهای گذشته کم نبوده اند شرکت های کوچک و بزرگی در ایران که خودم تجربه کرده ام یک شبه بسته شده اند و دهها دامین و سایت مشتریان از بین رفته اند که متاسفانه بدلیل نبود نام و نشانی از آنها ، بازگشت سرمایه قابل پیگیری هم نبوده است.

طراحی سایت در شهر شما :

اما در مرکز استان و شهر شما نیز طراحان سایت زیادی مشغول فعالیت میباشند. اسامی بهترین طراحی سایت اصفهان ، مشهد ، شیراز و غیره را میتوانید در صفحات نخست گوگل بیابید با این تذکر که ممکن است در صفحه اول و دوم گوگل جای پای طراحان وب تهران یا دیگر استانها نیز باشد که بصورت نمایندگی در شهر شما فعالیت می نمایند.
پس دست به کار میشوید و این عبارات را تایپ می کنید:
طراحی سایت در تهران / طراحی سایت در اصفهان / طراحی سایت در تبریز / طراحی سایت در شیراز / طراحی سایت در کرمان / طراحی سایت در مشهد / طراحی سایت در اهواز / طراحی سایت در هرمزگان یا هر شهر دیگر.
دهها وب سایت خود را به عنوان طراح وب سایت تان معرفی می کنند. خب یکی را انتخاب کنید!

انتخاب طراح سایت :

وب سایت هایی که مشاهد می کنید قرار است طراحی سایت شما را انجام دهند. پس بدقت به ظاهر سایت طراح وب خودتان نگاهی بیاندازید و محتوای آن را نیز به دقت بررسی کنید. اگر طراحی سایت او را نمی پسندید سریع تصمیم نگیرید و به چند نمونه کار طراحی سایت وی هم نگاهی بیاندازید. اگر در مجموع ناامید شدید به سراغ طراح وب سایت دیگری بروید.
اگر سایت یک شرکت طراحی سایت را پسندید ، به سراغ نمونه کارها بروید. البته نمونه کارهای طراحی سایت ، لزوما سلیقه کارفرما نیست و گاه مشتری اعمال نظر می کند. ولی جمع بندی نمونه کارهای دیده شده باید شما را قانع کند که حالا یک طراح سایت خوب را پیدا کرده اید.
اینکه شرکت و یا برند معروفی در بین نمونه کارهای یک شرکت طراحی سایت باشد ، اگر چه برای آن شرکت افتخار بزرگی محسوب میشود ولی ممکن است حاصل لابی در شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی باشد که اغلب متاثر از دخالت مدیران ارشد بخصوص مدیران مالی شرکت ها میباشد.

هزینه طراحی سایت :

هزینه طراحی سایت همواره یکسان نیست. بعضی از شرکت های طراحی سایت دارای یک یا چند قالب طراحی شده آماده میباشند که با قیمت مشخص به تعداد زیادی مشتری می فروشند که بالطبع شکل ظاهری تمامی وب سایت های این شرکت ها مشابه هم و دارای ظاهری کسل کننده میباشند.
در مقابل شرکت های طراحی سایت نیز مشغول فعالیت میباشند که یا به سفارش شما سایتی را سفارشی طراحی می نمایند که معمولا هزینه ها بصورت توافقی تعیین میشود ، یا از قالبهای بسیار متنوعی استفاده می نمایند که هر یک به فراخر زمان صرف شده و سختی کار ، دارای هزینه های متفائتی میباشند.
نمی توان به طور دقیق و بدون دانستن اینکه شما چه امکاناتی را وب سایت تان مد نظر دارید برآورد کرد ولی باید دقت کنید که هزینه ها متناسب با خدمات ارائه شده باشد.
هزینه طراحی سایت در استان های مختلف و در میان شرکت های مختلف متفاوت است. هزینه طراحی سایت در تهران بطور متوسط از 2 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان ، هزینه طراحی سایت در اصفهان بطور متوسط از ۵۰۰ هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است . بقیه استانها نیز به نسبت درآمد و هزینه های جاری منطقه ، از 100 هزار تومان به بالا متغییر است که البته میتواند شامل بعضی از مناطق و شرکت های کوچک و بزرگ در استانهای تهران و اصفهان هم شود. ، هر کدام از این شرکت های طراحی سایت اصفهان ، تهران ، شیراز و … خود را بهترین در این حوضه معرفی می کنند و همه آنها مدعی ارائه بهترین کیفیت و خدمات وب سایت هستند که در این میان باید بررسی کنیم کدام بهترین طراح سایت است.
ضرب المثل “هر ارزانی بی دلیل نیست” ، نیاز به تفسیر ندارد. ولی تفسیر جمله “هر گرانی دلیل بر برتری ندارد.” خیلی مصطلح نیست ولی در اینجا قابل تامل. چرا که اغلب طراحان وب یا شرکت های طراحی وب سایت در صفحه اول گوگل ممکن است از حس برتری جویی بهره برده و با نشان دادن خود به عنوان برند برترموفق ، قیمتهای نجومی با پشتیبانی ضعیف به شما عرضه نمایند که البته ثابت کردن آن کار دشواری است.
یکی از راهکارهایی که میتوانم به شما ارائه دهم تحقیق از مشتریان این شرکت های طراحی سایت است. تماس با مشتریان این شرکت های طراحی سایت میتواند پاسخ بساری از سئوالهای شما را بدهد اما دقت کنید که تنها صحبت های یک مشتری برای قضاوت کافی نیست .
در سالهای اخیر ، مشکلات مالی شرکت های بزرگ و کوچک ، اختلافات متعددی را به حق یا ناحق میان مشتری و شرکت های طراحی سایت بوجود آورده که ممکن است مرجع موثقی برای قضاوت نباشند.

سوابق طراحی سایت :

نباید سابقه کار شرکت های طراحی سایت در انتخاب طراحی سایت برتر نادیده گرفته شود. هرچند باید به جوانان و بخصوص افراد جویای کار که کم نیستند بهاء داده شود ، اما با عرض معذرت از فرزندان خودم ، باید اعتراف کرد که حس مسئولیت پذیری در جامعه به شدت کاهش یافته ، امروزه متاسفانه گریبانگیر جوانان این سرزمین نیز شده و آنان می خواهند راه چند ساله را یک شبه طی نمایند.
از آنجائیکه قوانین سختگیرانه در سر راه کسب و کارشان شان ، از جمله جواز کسب و اجاره های سر به فلک کشیده ، کم نیست، چنانچه به هدف پولدار شدن یک شبه نرسند ، متاسفانه یکی پس از دیگری دفاتر اجاره ای خود را ترک و مشتری طراحی سایت که تعدادشان کم نیست را سرگردان می کنند.
البته این شامل همه جوانان و طراحان وب سایت نمیشود و شما میتوانید از میان خیل هزاران طراح وب ، برترین ها را در صفحات نخست گوگل یا با جستجو در شهر و محله خود بیابید.

خدمات طراحی وب سایت:

هزینه طراحی سایت به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که شما میتوانید نسبت خدمات ارائه شده به هزینه را در سایر شرکت های طراحی سایت با هم مقایسه کنید .
در فاکتور های طراحی سایت شما میتوانید آیتمهای : دامنه ، هاست ، آموزش ، پشتیبانی ، را بررسی نمایید.

دامنه:

از آنجائیکه در قرن حاضر چیزی رایگان نیست و حتی باید بستگان اعدامی ،هزینه فشنگ را هم بپردازند! لذا در وهله اول از این تبلیغ شرکت های طراحی سایت به راحتی نگذرید: “دامنه رایگان”
کمی با خود فکر کنید چرا هزینه دامین یا دامنه را از شما نمی گیرد؟ دامین را بنام شما می زند و هزینه را نمی گیرد یا داستان یکی بخر دو تا ببر است.  از آنجائیکه این مبحث طولانی است در مقاله ای دیگری بنام ” دامنه را چگونه ثبت کنیم. ” جداگانه بررسی خواهد شد.

هاست:

یکی دیگر از آیتمهای مهم از فاکتور های طراحی سایت ، داشتن هاست (یا فضای میزبانی) با سرعت و فضای مناسب است . هاست ، سرور یا محلی است که اطلاعات شما روی آن ذخیره میشود. اگر قرار است دهها سال از وب سایت خود استفاده نمایید ، مهم است که این اطلاعات نزد چه کسی نگهداری میشود.
دادن اجازه دسترسی به هاست ، بستگی به توافق شما با شرکت طراحی سایت تان دارد، اما از شرکت طراحی سایت خود بخواهید، از دغدغه های شما نسبت به هاست و هاستینگ سایت تان بکاهد.
بعضی از شرکت های طراحی سایت خود هاستینگ می باشند و یا با برترین هاستینگ های ایران کار می کنند. ولی متاسفانه در رده های پایین؛ اغلب هاست شما را اجاره می کنند که چنانچه در زمان مقرر که عمدتا یکسال پس از عقد قرارداد و اجاره هاست میباشد ، هزینه های تمدید از شما اخذ نشود و به هاستینگ پرداخت نشود، اطلاعات شما از روی سرور و هاست اجاره ای حذف و سایت شما از بین خواهد رفت.
اطلاعات بیشتر را میتوانید با جستجو در گوگل بیابید یا با جستجوی هاست در سایت ما ، مقاله های مرتبط را بیابید.

آموزش سایت :

اگر قصد دارید خودتان امور به روزرسانی سایتتان را در دست بگیرید ، قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت در شهرتان ، از آنها سوال کنید که میتوانند به شما آموزش مدیریت سایت را بدهند. اینکه شما بتوانید سایتتان را خود بروزرسانی یا آپدیت کنید بستگی به برنامه نویسی سایت شما دارد.
اگر سیسم سایت شما از نوع سیستم محتوایی مانند اُپن سورسهای وردپرس ، جوملا و امثالهم باشد ، شما میتوانید حتی بدون آموزش از سوی شرکت طراحی سایت یا حتی برای تکمیل آموزش، در اینترنت جستجو کرده و آموزش آنرا بصورت متن و فیلم بیابید. ولی چنانچه برنامه نویسی سایتتان اختصاصی انجام شده ، باید از طرف شرکت طراحی سایت به شما آموزش اختصاصی داده شود.

پشتیبانی طراحی سایت :

آخرین فاکتور طراحی سایت خوب که در این مقاله توضیح خواهم داد، پشتیبانی طراحی سایت است که سرنوشت سایت شما را رقم می زند. بدون پشتیبانی طراحی سایت، شما هزینه و وقت خود را هدر خواهید داد.
شرکت های طراحی سایت در تهران یا طراحان سایت در اصفهان یا هر شهر دیگر، دارای چند کارمند با ساعت کاری مشخصی هستند که به تناسب مشتری، تعدادی برای امورپشتیبانی مشتریان اختصاص می یابند.  آیا مطمئن هستید که شرکت انتخاب شده برای طراحی سایت شما ، توانایی پشتیبانی از آن تعداد مشتری که خود ادعا می کند را دارد؟ آیا در هر زمان که سایت شما دچار مشکل شد ، کنار شما هستند؟ در چه ساعاتی پاسخگوی سوالات شما میباشند؟ چه مدت طول میکشد تا مشکل شما را حل کنند؟ آدرس و تلفنهایی که در سایتشان می بینید حقیقی است؟ فکر می کنید لبخند آنان قبل از عقد قرارداد و بعد از تسویه حساب ، دائمی خواهد بود؟ سابقه کار آنان چند سال است و قرار است چند سال دیگر دوام بیاورد؟

بهینه سازی و سئوی سایت:

یک شرکت طراحی سایت باید بداند شما برای چه هدفی سایت خود را راه اندازی می کنید. برای رسیدن به این هدف علاوه بر داشتن گرافیک و محتوای مناسب ، سایت شما باید در جایگاه خود و با عبارات مد نظر مشتری دیده شود مگر اینکه شما از طراح سایت خود نخواسته اید که اینکار را انجام دهد.
از طرفی شرکت طراحی سایت نیز باید اصول سئو و بهینه سازی سایت و همچنین قواعد بازاریابی اینترنتی را بداند و به آن عمل کند. قطعا شما از آندسته از مشتریان نیستید که می گویند من مخاطب یا مشتری خود را دارم، فقط سایت را طراحی کن تا آنها ببینند.
یک سایت خوب وب سایتی است که دیده شود و بهترین راه یافتن شرکتی که در سئو سایت تخصص داشته باشد، دیده شدن وب سایت هایش در موتور های جستجو می باشد که فقط با سئو و بهینه سازی تخصصی سایت ها امکان پذیر است.
پس سئو سایت های مشتریان شرکت طراحی سایت مورد نظرتان را بررسی کنید و ببینید با عبارات موجود در وب سایت شان ، در صفحات مناسب دیده میشوند یا خیر؟ در مورد بازاریابی اینترنتی موفق بوده اند یا خیر ؟

هزینه بهینه سازی و سئوی سایت:

گاهی اوقات سئو سایت یا بهینه سازی سایت هزینه جداگانه دارد. البته بیشتر زمانیکه سایت دارید و مایلید آنرا سئو کنید که ممکن است توسط همان شرکت طراحی سایت یا شرکت تخصصی سئو سایت دارد، انجام شود. سئو سایت سرمایه گذاری روی سایت شما میباشد که ارزش آنرا روز به روز ، هفته به هفته، ماه به ماه و سال به سال بالا و بالاتر میبرد.
این سرمایه گذاری باعث رونق کسب و کارتان می شود. به این شکل که سایت شما با جستجوی کلمات مرتبط در صفحه اول گوگل که صفحه ای تجاری است ، مشاهده می شود.

طراحی سایت در اصفهان:

شرکت های طراحی سایت اصفهان کم نیستند. از این تعداد، برخی شرکت های معتبر و خوبی هستند . طراحی سایت پوشش به عنوان یک از با سابقه ترین گروه طراحی سایت در اصفهان ، از سال 1381 فعالیت خود را با طراحی سایت در کرمان برای شرکت های کوچک و بزرگی چون باشگاه صنعت مس کرمان (1382) آغاز نمود. سپس طراحی سایت در تهران را آغاز نمود که طراحی سایت فدراسیون دوچرخه سواری در سال 1382 یکی از این وب سایت ها می باشد.
طراحی سایت پوشش علاوه بر شهرهای یاد شده ، طراحی سایت در دیگر شهر های این مرز و بوم را نیز به سفارش مشتری انجام داده است.
طراحی سایت پوشش ، طراحی سایت اصفهان را تا به امروز به صورت حرفه ای انجام داده که شما میتوانید نمونه کارهای آنرا را در سایت awebsite.ir مشاهده فرمائید.