طراحی سایت برای افزایش فروش تجارت

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

 

طراحی سایت . حالت گفتاری و نوشتاری به موردی گفته می شود که کاربران وب سایت در صورتی که مسیر درستی را در وب سایت برای جستجو در پیش گرفته باشند، بتوانند به وسیله آن، مواردی را که با آن ها رو به رو می شوند را پیش بینی کنند. این موضوع بخشی از تئوری جستجویابی اطلاعات می باشد که توضیح می دهد که کاربران چگونه با سیستم ها و طراحی ها تعامل می یابند. این موضوع شامل تئوری اکوسیستم و تغذیه و شکار در حیوانات می باشد، به این ترتیب که حیوانات باید در اکو سیستم چگونه رفتار کنند تا غذا و شکار خوبی به دست بیاورند.

طراحی سایت,حیوانات رد پا و بوی شکار مورد نظر خود را دنبال می کنند و از این نظر راه رسیدن به شکار خود را پیدا کرده و برای تله گذاشتن برنامه ریزی می کنند و زمانی که در این موقعیت قرار می گیرند، نه حواس شان پرت می شود و نه راه و مسیر خود را گم می کنند.

به طور مشابه، اگر کاربران در وب سایت مورد نظر خود کلیک کنند تا محصولات و یا سرویس ها و یا حتی جواب خود را بیابند، مطمئنا مسیر و جستجویابی خود را ادامه می دهند تا به مواردی که می خواهند دست یابند و نیاز خود را برطرف سازند.

لحن گفتار و نوشتار در طراحی سایت زمانی که به نظر قوی باشد اما در اصل نتواند کاربر سایت را به مواردی که می خواهد هدایت کند، نتیجه معکوس خواهد داد. ما چنین مثالی را در Kidshealth.Org یافتیم و روی این موضوع تمرکز نمودیم که “چگونه نوجوانان از این وب سایت استفاده می کنند؟”

طراحی سایت,در طول این مطالعات،  بسیاری از کاربران نوجوان حتی نتوانستند عملکردهای ساده ای را انجام دهند و به هیچ وجه نتوانستند هدف خود را تحقق بخشند. یکی از مقاله های این وب سایت به نام “بر اساس قد من، چه وزنی ایده آل می باشد؟” بهترین مثال در این زمینه محسوب می شود: این مقاله آشکار، کوتاه و برای درک آسان به نظر می آمد. علاوه بر این که دارای تیتر خوبی بود، مقاله ذکر شده به طور چشمگیری در بخش “تغذیه و فیتنس” قرار گرفته بود- برچسبی با لحن گفتار و نوشتار جذاب. این مقاله توسط کلمه کلیدی “وزن” به خوبی در مرورگرها جستجو می شد و در صف اول نتایج جستجو مرورگرها قرار می گرفت.

اما استثنایی در این مقاله وجود داشت که باعث عدم موفقیت آن شد: به سوال کاربران وب سایت پاسخ نمی داد.

متاسفانه، با وجود این که مسیر رسیدن به این مقاله بسیار عالی بود، و هم چنین این مقاله به خودی خود دارای لحن گفتار و نوشتار عالی بود، کاربران ما نتیجه گرفتند که این وب سایت دارای محتوای ارزشمند و مورد نیاز آن ها نمی باشد. بعد از تمامی این موارد، این مقاله در جایی قرار گرفته بود که کاربران اصلا نمی توانستند پیش بینی نمایند.

چرا کاربران وب سایت تسلیم می شوند.

طراحی سایت,اگر لحن گفتار و نوشتار محتوای طراحی سایت به طور موثر، جذاب و فوق العاده باشد، مردم و یا کاربران عموما متقاعد می شوند که وارد وب سایت صحیحی شده اند. اگر آن ها در این مکان نتوانند نیاز خود را برطرف سازند، تمایل دارند تا به این نتیجه برسند که این وب سایت برای نیاز و هدف آن ها مفید نمی باشد.

ما تاثیر این موضوع را در مطالعات بسیاری مشاهده نمودیم و در نهایت این مورد به نتیجه ای ختم می شود که به فروش وب سایت و تجارت مورد نظر آسیب وارد می کند. در تست کاربردی بودن طراحی وب سایت تجارت الکترونیک، به طور مثال، کاربران به دنبال یک صندلی کودک برای اتومبیل خود بودند، و به این ترتیب به قسمت لوازم جانبی ماشین در یکی از وب سایت های موجود در مرورگر خود رجوع می کنند. اما صندلی کودک در آن قسمت از وب سایت وجود ندارد، از این رو این وب سایت نمی تواند فروش خاصی داشته باشد. کاربران فرض می کنند که وب سایت اصلا چنین موردی را به فروش نمی رساند، زیرا فرض و پیش بینی کاربران به تحقق نپیوست.

البته معمولا، زمانی که طراحی سایت ها دارای جستجویابی و برچسب گذاری (نام گذاری) خوبی باشند، می توانند کاربر را به هدف خود نزدیک سازند. مشکل زمانی اوج می گیرد که لینک های موجود در طراحی سایت آشکار باشند (دارای لحن گفتار و نوشتار عالی باشند) ولی دیگر موارد مربوطه در این وب سایت ضعیف عمل نمایند (دارای لحن گفتار و نوشتار قوی نباشند).

در مثال کاربران نوجوان وب سایت، سایت مورد نظر واقعا مسیر عالی را برای این افراد مهیا می کرد تا میزان اضافه وزن خود را محاسبه کنند. در هر صورت، اطلاعات مورد نیاز کاربران در مقاله “شاخص اضافه وزن یا BMI” قرار گرفته شد. بله، تیتر این مقاله واضح و روشن می باشد، اما این تیترها جزو محتواهای کوچک وب سایت محسوب می شوند و دو مشکل دارند:

  • کلمات بسیار اختصاصی و غیرکارآمد بودند. کاربران سایت تمایلی نداشتند تا روی مواردی کلیک کنند که بسیار به دانش ریاضی نیازمند بود. اگر چه این مورد در یک وب سایت نوجوانان قرار گرفته بود، اما تیتر به نظر برای فیزیک دان ها و ریاضی دان ها مناسب بود.
  • از همه بدتر، تیتر با محتوای موجود هیچ سنخیتی نداشت. لینک، کاربران سایت را به مباحثی در ارتباط با وزن، قد و سن هدایت می کرد ولی محتوای اصلی، شامل نمودارهایی برای تشخیص اضافه وزن بود.

راه حل: ارجاع دادن و یا هدایت کردن کاربران به محتواهای مناسب و لینک های فوق العاده در طراحی سایت.

راه حل استاندارد این است که در تمامی لینک ها و محتواهایی که کاربر به آن رجوع می کند، باید لحن گفتار و نوشتار عالی وجود داشته باشد تا کاربر را به مقصد مورد نظر خود برساند. به عنوان مثال، حتی اگر بخش تجهیزات جانبی مانند صندلی کودک را در وب سایت قرار ندادید، باید لینک هایی را برای کاربران سایت خود مشخص کنید که بتوانند این وسیله را یافته و از سایت شما خرید نمایند.

طراحی سایت,اما این لینک ها نیز تنها در صورتی به خوبی کار می کنند که دارای لحن گفتاری و نوشتاری متناسبی باشند. در مثال طراحی سایت برای نوجوانان، مقاله “وزن مناسب برای قد من چیست؟” دارای لینکی بود که با این بر چسب نام گذاری شده بود “شاخص اضافه وزن یا BMI” و به این ترتیب کاربر سایت را به سمت یافتن پاسخ خود هدایت می کرد. اما چون محتوای موجود در لینک دارای لحن گفتاری و نوشتاری بسیار ضعیفی بود، کاربر مجبور به نادیده گرفتن آن می شد.

وب سایت رقیبان خود را چک کنید و دریابید که کدام برچسب ها برای لینک ها و یا طبقه بندی جستجویابی وب سایت آن ها بسیار موثر می باشند و کدام محتواها دارای لحن گفتاری و نوشتاری عالی می باشند. به یاد داشته باشید که اگر لینک و محتوای وب سایت تان دارای لحن گفتار و نوشتار عالی و قابل درکی باشد، شما هیچ گاه کاربر وب سایت خود را از دست نخواهید دارد و مطمئنا فروش بیشتری را به دست خواهید آورد.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت
طراحی سایت برای افزایش فروش تجارت