قابلیت دسترسی برای طراحی سایت

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایتقابلیت در دسترس بودن طراحی سایت ها چیست؟ ما قوانین موجود در این زمینه را به شما توضیح می دهیم و توصیه ها و منابع ممتازی را به اشتراک می گذاریم.
قابلیت در دسترس بودن به موردی باز می گردد که تجربه کاربری عالی یک وب سایت برای همه اشخاص تا جایی که امکان دارد در دسترس باشد. اغلب اوقات، زمانی که درباره قابل در دسترس بودن وب سایت ها صحبت می شود، ما توضیح می دهیم که چگونه مردم حتی با داشتن ناتوانایی هایی می توانند از این وب سایت ها استفاده نمایند.
یکی از موارد رایجی که در این زمینه وجود دارد، صفحه نمایش گویا می باشد. یک صفحه نمایش گویا، همان طور که از نامش پیدا می باشد، یک تکنولوژی کمکی است که متن ها و محتواهای موجود در صفحه نمایش و یا وب سایت ها را برای افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند، می خواند، حال برای ناشنوایان به صورت خط بریل و برای نابینایان به صورت گفتاری انجام می شود.
صفحه نمایش های گویا معمولا توسط کاربرانی مورد استفاده قرار می گیرد که یا نابینا می باشند و یا در بینایی خود مشکل دارند، اما این مورد برای اشخاصی که در یادگیری اختلالاتی دارند و یا افرادی که ترجیح می دهند تا به محتواها به صورت صوتی گوش بدهند نیز ارزشمند می باشد.
 

این موضوع بسیار شبیه قابل دسترس بودن یک ساختمان حتی برای افراد ویلچر نشین می باشد، قابلیت در دسترس بودن  یک وب سایت باید برای افرادی که ناتوانایی هایی دارند نیز امکان پذیر باشد.

 
دقت و تمرکز کردن روی قابلیت در دسترس بودن یک وب سایت برای برطرف نمودن یکی سری از نیازهای کاربران می تواند برای دیگر افراد نیز مفید و سودمند باشد. زمانی که وب سایت های مان را طراحی می کنیم تا برای هر کسی قابل استفاده باشد، حتی کسانی که نیازهای مشخصی دارند، ما آن را طراحی جامع می نامیم.
زمانی که ما به چگونگی مفید و موثر ساختن وب سایت مان برای انواع نیاز های کاربران نگاه می اندازیم، باید روی 5 گزینه عمده و اصلی تمرکز نماییم: اخلال در بینایی، اخلال در شنوایی، اخلال در شناخت و درک، اخلال در حرکت و اخلال در اجرای عملیات و تعاملات در وب سایت.
 
طراحی سایتقابلیت در دسترس بودن وب سایت برای نابینایان: باید همه چیز را در طراحی وب سایت خود برای استفاده این افراد ساده بسازید.

این که طراحی سایت خود را برای دیدن و مشاهده نمودن آسان سازیم، باعث می شود تا افرادی که در بینایی خود مشکل دارند و یا کورنگی دارند (نمی توانند رنگ ها را از هم تشخیص دهند) و یا حتی کسانی که سعی دارند تا از گوشی های همراه شان در نور آفتاب استفاده کنند، بتوانند به راحتی از این وب سایت استفاده نمایند.
صفحه نمایش های گویا برای افرادی ارزشمند می باشند که نمی توانند به طور کلی صفحه نمایش را مشاهده کنند. از این رو برای اینکه وب سایت ها را برای این افراد قابل دسترس سازیم، باید سعی کنیم تا عوامل HTML را در وب سایت قرار دهیم تا به خوبی محتواها را توضیح دهد.
برای مثال، از <ul> برای لیست های نامرتب در وب سایت خود استفاده کنید. تنها این مورد باعث نمی شود تا یک بازدید کننده بتواند تفاوت میان محتواها تشخیص دهد، بلکه موجب می شود تا مرورگر موارد و ویژگی های بیشتری را برای کاربران سایت مهیا سازد.
زمانی که از <ul> برای توضیح لیست و از <li> برای هر یک از آیتم های درون لیست استفاده کنید، مرورگر می تواند به کاربر اطلاع دهد که در این جا یک لیست وجود داشته و تعددی آیتم در آن موجود می باشد و به این ترتیب آن ها را قادر می سازد تا میان آیتم ها جستجو نمایند.
اگر اشخاصی با اتصال اینترنتی ضعیفی رو به رو باشند و تصاویر صفحات برای آن ها بارگذاری نمی شود، وجود یک متن جایگزین آن ها در طراحی وب سایت نیز می تواند بسیار مفید باشد. زمانی که مرورگرها یک وب سایتی را ایندکس می کنند، از ساختار های تعریف شده در HTML برای دسترس به محتواهای مربوطه سایت استفاده می کنند.
 

قابلیت دسترسی وب سایت ها برای ناشنوایان: طراحی وب سایت خود را برای این افراد ساده بسازید

طراحی سایتوب سایت FREELANCE TV به گونه ای طراحی شده است که محتواها را به صورت ویدئویی و بصری نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
 
مهیا نمودن جایگزین هایی برای محتواهای صوتی می تواند برای افرادی که ناشنوا می باشند و یا اختلالاتی در شنوایی خود دارند و یا حتی افرادی که فراموش کردند تا هدفون خود را همراه داشته باشند و سعی دارند تا ویدئویی را در یک وب سایت تماشا نمایند، بسیار مفید و ارزشمند باشد.
محتواهای ویدئویی و صوتی می تواند کاملا برای این چنین افراد، غیر قابل استفاده و دسترس باشد. تالیف و زیر نویس شاید گران قیمت و هزینه بر باشد، اما به طور روز افزون در رسانه های اجتماعی برای ویدئو ها به کار می رود، حتی بعضی از این ویدئو ها بدون صدا شروع به پخش شدن می کنند.
زیرنویس نمودن ویدئو ها تنها برای افرادی که قابلیت شنوایی دارند کار ساز نمی باشد، بلکه برای اشخاصی که دچار اختلالاتی در شنوایی خود می باشند نیز مفید و موثر است. برای موارد صوتی و ویدئو های طولانی، ساخت رونوشت می تواند جایگزین بسیار عالی و مفیدی باشد و این چنین مواردی به راحتی توسط موتورهای جستجو و یا به عبارت دیگر مرورگر ها ایندکس می شوند و سئو سایت و بهینه سازی سایت ارتقاء می یابد.
 
طراحی سایتقابل دسترس ساختن وب سایت برای کسانی که توانایی اجرای عملیات را ندارند: وب سایت خود را برای استفاده این افراد ساده بسازید.

LAURA KALBAG ناشر کتاب ACCESSIBILITY FOR EVEYONE می باشد.
 
از زمان ظهور صفحه نمایش های لمسی و ابزارهای گوشی همراه، ما از چگونگی این که مردم چگونه به شیوه های متفاوت با یک وب سایت تعامل می یابند، اطلاع داریم. افرادی که در اجرای عملیات در وب سایت ها مشکل دارند، مطمئنا در هنگام کار کردن با ماوس با مشکل مواجه می شوند و تایپ کردن را وقت گیر و دشوار می دانند.
 

یک راه با اهمیت برای ارتقای تعاملات یک وب سایت این می باشد که جستجویابی در کیبورد را برای کاربران مان ممکن سازیم.

 
ما می توانیم میزان تعاملات در وب سایت ها را توسط افزایش استفاده از لینک ها و دکمه ها توسط کاربران، مهیا سازیم. این مورد در ارتباط با کاربران ناتوان به این معنا می باشد تا شرایطی را در وب سایت فراهم کنیم که نیاز آن ها با کار کردن با ماوس کاهش یابد.
ساخت فرم ها با فیلد های متنی کم تر می تواند نیاز به تایپ کردن کاربران را کاهش دهد. بهتر است چک باکس هایی را برای آن ها مهیا سازیم که با یک حرکت بتوانند تعاملاتی را در وب سایت انجام دهند و از این رو اطلاعاتی را بدون نیاز به تایپ کردن بسیار زیاد از وب سایت به دست آورند.
این ملاحظات می تواند برای شخصی که سعی دارد تا به زحمت با صفحه نمایش لمسی کار کند، بسیار مفید باشد. با استفاده از این موارد نیازی نیست تا آن ها روی درستی کار با ماوس و یا صفحه نمایش لمسی تمرکز نمایند.
دیگر راه ارزشمند برای بهبود تعاملات یک وب سایت این می باشد که جستجویابی توسط کیبورد را برای کاربران ممکن سازیم، زیرا خیلی از مردم از صفحه نمایش های گویا استفاده می کنند و برای تعامل یافتن با صفحات وب، سعی در استفاده از کیبورد دارند.
طراحی سایتملاحضه کردن اینکه چگونه یک شخص می تواند بدون اینکه اشاره گر ماوس را به صورت شناور روی عواملی قرار دهد تا کاربرد های آن ها در یابد، می تواند برای افرادی که از جایگزین هایی برای ماوس مانند ردیاب شنوایی، ردیاب بینایی و یا ماوسی که با “پا” کار می کند، بسیار مفید و سودمند به نظر آید.
 
قابل دسترس ساختن وب سایت برای افرادی که در شناخت و درک مشکل دارند: سایت خود را برای درک کردن این افراد ساده طراحی کنید.

راه را برای کاربران در وب سایت خود باز کنید تا آن چه که می خواهند را به سادگی به دست آورند.
 
محتواها و رابط کاربری تان را برای درک شدن ساده بسازید، این امر برای افرادی که در یادگیری مشکل دارند، بسیار مفید می باشد. اطمینان یافتن از این که محتواهای متنی شفاف و واضح می باشند، برای افرادی که خواندن متن ها را در وب سایت دشوار و وقت گیر می دانند، بسیار عالی و ارزشمند نمایان می شود.
طراحی سایتاستفاده از زبان صریح و روشن می تواند به افرادی کمک کند که زبان مادری متفاوتی دارند و ممکن است اصطلاحات و عبارت های تخصصی را درک ننمایند. حتی اگر یک شخص در یک موقعیت مهم و ضروری وجود داشته باشد و نیاز دارد تا به سرعت اطلاعاتی را به دست آورد، استفاده از تیترها و لیست ها می تواند کار را برای آن ها ساده سازد و متن های مورد نظر شان را در اختیار آن ها قرار دهد.
بهتر است در تمامی طراحی وب سایت ها به این امر دقت شود، زیرا نه تنها برای افرادی که در درک و فهم مطالب مشکل دارند بلکه برای افرادی که می خواهند در کوتاه ترین زمان، اطلاعاتی را به دست آورده و مشکل خود را حل کنند، بسیار کاربردی است و هر چه یک وب سایت کاربردی تر باشد، امکان استفاده از آن توسط کاربران نیز افزایش پیدا خواهد کرد. لازم  به ذکر است وجود این لیست ها و تیتر ها و استفاده از زبان ساده برای مطالب وب سایت باعث افزایش سئو و بهینه سازی سایت می شود.
 
طراحی سایت برای افرادی که دارای تشنج و لرزش هایی در بدن خود می باشند و یا از نظر حرکت بدنی با مشکل مواجه می باشند.
ما می توانیم به وسیله دوری کردن از محتواهای فلاشی و چشمک زن، احتمال تشنج در کاربران ناتوان خود را کاهش دهیم.
اخلال در حرکت می تواند اندکی نسبت به مورد های قبلی پیچیده تر باشد. از جایی که انیمیشن ها و اسکرول ها موازی در طراحی وب سایت ها بسیار محبوب شده اند، خیلی ساده است تا افرادی که در حرکات بدنی خود اخلال دارند در مواجه با این موارد دچار لرزش و تشنج شوند.  همیشه بهترین راه این است که کنترل بازدید یک وب سایت را به دست کاربران بدهیم تا چگونگی حرکات عوامل در طراحی سایت را کنترل و اداره نمایند و به طور تصادفی با انیمیشن های متحرک و چشمک زن در وب سایت رو به رو نشوند. باید توانایی غیر فعال کردن آن ها را به کاربران خود ارائه دهید.
 

شروع کردن پروژه طراحی وب سایت با قابل دسترس ساختن آن ها

طراحی سایتطراحی کامل و جامع وب سایت ها یک منبع سودمند برای دسترسی تمامی کاربران می باشد.
 
این مثال های ساده تنها کوچک ترین مواردی بود که ما می توانیم به کمک آن ها، قابلیت دسترسی وب سایت های مان را بهبود دهیم. همانند یادگیری درباره طراحی سایت ریسپانسیو و یا برنامه نویسی مدرن و پیشرفته وب سایت، قابلیت دسترسی وب نیز باعث می شود تا طراحی ها کامل و بهبود یافته شوند.
زمانی که این موارد را در طراحی وب خود رعایت کنید باعث می شود تا همیشه بروز و مدرن بمانید. سعی کنید تا قابلیت دسترسی را در مراحل اولیه پروژه طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید و سعی نمایید تا به تست و بررسی کردن آن بپردازید تا از کاربردی بودن آن اطمینان یابید. مطمئن باشید با رعایت این موارد در طراحی وب سایت خود، با موفقیت رو به رو خواهید شد.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت