مارک تجاری و وب سایت

طراحی سایت در اصفهان

 
مارک تجاری و وب سایت . طراحی یک مارک تجاری، کار مشکلی است. کارها و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و حتی در جهت پیشبرد آن ، باید زمان زیادی را برای تحقیق و بررسی راجع به طراحی مارک های تجاری ، صرف کنیم. زمانی که شما در حال طراحی مارک های تجاری هستید، باید کاملا با تدبیر و هوشمندانه عمل کنید و نباید آن را خیلی پیچیده انتخاب کنید.
روش های بسیاری برای طراحی مارک های تجاری و حتی طراحی مجدد آن ها وجود دارد. شما باید تحقیقات و بررسی های زیادی در این زمینه انجام دهید و تاکید خود را به سمت مشتریان یا اهداف نهایی خود قرار دهید. شما با توجه به روش مورد نظر خود، می توانید کارهای خود را جلو ببرید و من بر این باورم که بهترین روش برای ایجاد یک مارک تجاری ، توجه به طراحی آن می باشد.
 

نه تنها لوگو ها بلکه جذب دیدگاه ها

 
در ابتدا باید این موضوع را درک کنید که برند ، یک لوگو نیست. من بارها این کلمه اشتباه را  شنیدم و خیلی راجع به آن فکر کردم. یک مارک تجاری ، به طور برجسته ، از طریق لوگوی خود مشخص می شود. بدین معنا که این لوگو است که مارک تجاری را نشان می دهد. پس این موضوع ، در وحله اول باید در تجارت ها یا مارک های تجاری مورد توجه قرار گیرد. طراحان باید هنگام طراحی وب سایت خود ، به لوگوی آن توجه کنند. البته توجه به این مسئله ، کل کار نیست. بلکه باید در جهت انجام طراحی ، به فرآیندهای دیگری  نیز توجه کنید.
درک افراد به چشم آنها است. پس برای طراحی یک مارک تجاری موفق، باید به این حقیقت توجه کنید. طراحی مارک تجاری ، نه تنها راجع به لوگوی آن می باشد ، بلکه باید کاملا آگاهانه و هوشمندانه انجام شود. رنگ و انتخاب قلم در طراحی بسیار مهم می باشند. آیکن ها ، شعار های تبلیغاتی نیز باید به چشم مشتریان خوشایند به نظر برسند. اگر شما در یک شرکت طراحی سایت و یا هر شرکتی حرفه ای مشغول به کار می باشید، به طبع نباید لباس آستین کوتاه بپوشید. بلکه باید با کت و شلوار و کاملا رسمی به محل کار خود بروید. این موضوع یک ثبات چشمی است که کاملا به چشم می آید که در نتیجه می تواند طراحی مارک تجاری شما را تحت تاثیر قرار دهد.
 بیشتر شرکت ها ، مارک تجاری مختص به خود دارند و به شدت بر جنبه های دیدگاهی ، یعنی هر آنچه که به چشم می آید ، تاکید دارند. شما چه سبک لباسی می پوشید؟ آن ها چگونه به چشم می آیند؟ تیپ لباس پوشیدن آن ها چیست؟ حتی آن ها به چه نکاتی توجه می کنند؟ فکر کنید که ، در یک جشن سپاس گزاری ،Ke$ha or Lady Gaga لباس بسیار بلند و زیبایی به تن دارند و نظر شما را به شدت به سمت خود جلب می کنند.  علت این امر این است که آن ها از مارک تجاری استفاده کرده  که در نظر افراد بسیار جذاب می باشد.به شرکت ها توجه کنید. اگر در حال خرید از Target می باشید ، می بینید که افراد آن جا پیراهن قرمز با تم خاکستری رنگ به تن دارند. شما به محض دیدن آن ها ، در آنجا ایستاده و راجع به محصولات ، سوالاتی را می پرسید. چرا؟ چون آن ها از مارک های تجاری بسیار چشمگیر استفاده کرده که جلوه خاصی به لوگوی آن ها می دهد و به همین طریق ، کارمندان آن جا نیز پوششی جذاب به تن دارند.
در زمینه طراحی شما باید این توانایی را داشته باشید تا کنترل دید افراد را در دست بگیرید و به گونه ای رفتار کنید که مارک تجاری شما به بهترین شکل در ذهن آن ها بماند. لوگو، بسیار چشمگیر است ، اما طراحی آن باید به نحو احسن صورت گیرد.
 

نه تنها یک طراح  وب بلکه یک طراح ارتباطی موفق باشید

من به شما گفته بودم که این سایت ، کاربری ساده ای دارد.
یکی از نکات مورد توجه در کار، عنوان شغلی است که اصولا نیمی از کار های شما کاملا بی ربط با سمت شغلی شما می باشند. به طور مثال، بعضی از صندوق داران ، کارهای مربوط به مدیران یا نماینگی فروش را انجام می دهند. بعضی از کارمندان اجرایی ، کارهای فروش را انجام داده یا حتی به عنوان طراح  گرافیک نیز کار می کنند. بعضی از طراحان وب، باید برنامه نویس و توسعه دهندگان خوبی در طراحی وب باشند. قضاوت راجع به سمت شغلی و کار محول شده ، مطابق با نیاز های شرکت و آنچه که افراد باید راجع به شغل های آن ها بدانند ، می باشد.
 
زمانی که به طراحی مارک تجاری وارد می شوید ، من بر این باورم که ، طراحی مارک تجاری ، کار بسیار مهم و چشمگیری است. اگر کسی تلاش می کند تا یک مارک تجاری خوب طراحی کند و تمایل دارد تا با عناوین مختلفی ، توجه افراد را به سمت مارک تجاری خود جلب کند ، پس به طبع موفق خواهد شد و روز به روز پیشرفت خواهد کرد. از طرفی دیگر ، شما باید افرادی را در حوزه کاری خود قرار دهید که درک کافی از طراحی مارک تجاری داشته و صرفا وب سایت در هر زمان که می خواهند، کنار نمی زنند.
به نظر من ، مارک های تجاری ، تجارتی هستند که در وحله اول با مشتریان  ارتباط برقرار می کنند. مارک های تجاری ، تجارتی انسان محور بوده و باید روز به روز پیشرفت کنند. به طور مثال ، اگر من از هر طراح وب برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنم، در این صورت ، به طور حتم باید با طراح یا حداقل فردی که با طراحی وب آشنایی داشته باشد، ارتباط داشته باشم. طراح ، فردی است که به دنبال طراحی ای کارآمد برای بهره وری محصولات یا خدمات می باشد. طراحان ، به قسمت اصلی طراحی توجه کرده  و با چگونگی دسترسی کاربران به وب سایت سر و کار دارد. این فرد ، به ایجاد حس در مارک تجاری ما کمک  کرده و دسترسی آنلاین به سایت را برای افراد بسیار راحت می کند.

 
اگر شما مثل من باشد، هرروز یک ایده جدید می دهید. من به یک موقعیت یا بهتر است بگویم به یک هدیه بزرگ در این زمینه دست یافتم ، اما حقیقت امر این است که شما باید به خواسته ها و ایده های خود جامه ی عمل بپوشانید.

در صنعت من ، اگر من یک جا بنشینم و صرفا ایده بدهم ، شما یقینا به سمت این امر جذب می شوید ، اما در آخر اشتیاقی نشان نخواهید داد. شما باید کل ایده ها را در ذهن خود بپرورانید و نحوه کار و استفاده  و حتی جمع بندی آن ها را باید مورد توجه قرار دهید. من در زمینه طراحی می توانم یک سری مثال ها یا نمونه های برجسته طراحی کنم. این نمونه ها ، برای شما بسیار جذاب می باشند. چرا که شما می توانید به صورت عینی آن ها را مشاهده کنید. حتی اگر من از توضیحات دوبعدی و یا سه بعدی استفاده کنم، شما بهتر می توانید مطالب را درک کنید.

نمونه های کلیشه ای و برجسته ، برای طراحی مارک تجاری بسیار نقش مهمی را ایفا می کنند، بالاخص اگر شما به دنبال سرمایه گذاری می باشید. اگر شما نگاهی به بهترین شرکت های Kichstarter بیندازید ، منظور من را کاملا درک می کنید. آنها نمونه های برجسته و کلیشه ای خود را داشته که در عرصه سرمایه گذاری و جذب مشتریان بسیار کارساز می باشند. آن ها از نمونه های خود استفاده کرده و  به جای استفاده از تجسم ذهنی خود  که کاری اشتباه است ، همانند یک دوست با آن ها ارتباط می گیرند.

نه تنها این نمونه های کلیشه ای و برجسته وارد بازار سرمایه گذاری می شوند ، بلکه افرادی را نیز به سمت خود جلب می کنند که تمایل دارند در زمینه طراحی مارک تجاری سرمایه گذاری کنند. حال ، آن ها راجع به ایده های خود صحبت کرده و توجه مشتریان را در ابتدای کار خود  در زمینه توجه به نمونه های کلیشه ای و برجسته ، قرار می دهند. این مشتریان در مارک های تجاری ، سرمایه گذاری می کنند ، همانند خرید تلفن همراه یا کفش و ….ایده های خود را در طراحی این نمونه های برجسته ، کنترل کنید.

این یک پروژه نیست ، بلکه یک روش تفکر است

شما هم می توانید و هم نمی توانید به آنچه که افراد راجع به طراحی فکر می کنند، دست یابید. این ، یک روش است که به صورت کاملا خلاقانه می توانید ، مسائل را حل کنید. رویه هم رفته ، طراحی ، روش حل مسئله است و باید کاملا تحت کنترل باشد. تفکر طراحی ، به معنای مسائلی است که حل آن ها در گذشته امکان پذیر نبوده است ، اما خلاقیت و علاقه مشتری و مارک تجاری ، می توان این مسائل را حل کرد. همچنین تفکر طراحی ، به معنای تجارت افراد، حسابداران و مدیران است و حتی طراحان را به چالش می کشد تا از طراحی برای روش حل مسئله استفاده کنند.

چرا شما این کار را انجام می دهید؟ علت این امر این است که طراحی ، قدرت و کنترل زیادی دارد و می تواند آنچه که شما احساس می کنید، می بینید یا حتی جایی که می روید را کنترل می کند. مارک های تجاری مسول پذیر، از طراحی جهت ایجاد ارتباطات و در پی آن برقراری ارتباط با مشتریان، استفاده می کنند. اگر تجارت ، خواستار آن ارتباط باشد ، پس تجارت می تواند به درک عمیقی از طراحی ، خلاقیت و نو آوری برسد.

امروزه ، بعضی از مارک های تجاری مورد دلخواه ،از تفکر طراحی استفاده کرده و  CEO ای دارد که طراحی را در درجه اول مد نظر قرار می دهد. نظر شما راجع بهSteve Jobs  یا Dieter Rams چیست؟ فردی مثل Mark Zuckerberg یک باره پیشرفت نکرده است. چرا که وی تفکر خود را به سمت اهداف نهایی متمرکز کرده و  تکرار ها  را در فرآیند کاری خود حذف کرده است. این نظر، پروژه شما را به قسمت های مختلف تقسیم نمی کند، بلکه آن را به عنوان یک مسئله بزرگی می بیند که باید به صورت خلاقانه حل شود.

نتیجه گیری

من تاکید خود را به این نکته که چگونه می توان یک طراحی قدرتمند ایجاد کرد، قرار نمی دهم. طراحی خوب ، بسیار قدرت مند تر از هر نوع طراحی بازاریابی یا اصول حرفه ای می باشد. امروزه ، مارک های تجاری به خوبی این موضوع را درک کرده و از طراحی ، برای رسیدن به موفقیت ، بالاخص موفقیت جهانی استفاده می کنند. تغییر تجارت شما به مارک تجاری، به سادگی یادگیری یک طراحی خوب و یا تفکر راجع به آن می باشد.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت ارزان در اصفهان
طراحی سایت ارزان
طراحی سایت در اصفهان
طراحی سایت پوشش
اصفهان سایت

مارک تجاری و وب سایت