مقایسه جوملا و وردپرس در سئو و بهینه سازی سایت

0
1143
مقایسه جوملا و وردپرس در سئو و بهینه سازی سایت
مقایسه جوملا و وردپرس در سئو و بهینه سازی سایت

مقایسه جوملا و وردپرس در سئو و بهینه سازی سایت

بهینه سازی وب سایت در اصفهان
امروزه بهترین وب سایت های دنیا,وب سایت هایی هستند که با استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا همان cms طراحی شده باشند.چرا که این وب سایت ها به شما این امکان را می دهند که براحتی بتوانید اطلاعات وب سایت خود را بدون نیاز به حتی یک خط کد نویسی تغییر دهید.
همچنین این سیستم ها برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو عالی می باشند چرا که بیس بسیار قدرتمندی در ضمینه بهینه سازی سایت و سئو دارند.
سه تا از بهترین سیستم های مدیریت محتوای فعلی,WORDPRESS و JOOMLA و DRUPAL می باشند که بیشترین محبوبیت را در بین مردم و طراحان سایت دارند.
Drupal_Joomla_WordPress
وردپرس با توجه به قدمت و سادگی استفاده از آن محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا به شمار می آید که امروزه در حدود 25 درصد از سایت های طراحی شده با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده اند.
در مقابل جوملا به نسبت وردپرس قدمت کمتری دارد و تعداد سایت های کمتری با استفاده از جوملا طراحی شده اند. این دو سیستم مدیریت محتوا هر یک توسعه دهندگان و طرفداران خاص خود را دارند که هر یک از مزیت های سیستم مدیریت محتوای خود نسبت به دیگری می گوید.

مقایسه مختصر وردپرس و جوملا و دروپال

وردپرس – بهترین انتخاب برای تازه کارها چرا که استفاده از آن بسیار راحت بوده و تقریبا همه می توانند بدون دانشتن دانش برنامه نویسی از آن استفاده کنند.برای ساخت سایت های خبری و فروشگاهی و وبلاگی و در کل طراحی وب سایت های کوچک و بزرگ و وب سایت های تجاری و سایت فروشگاهی استفاده می شود.
جوملا – مناسب برای طراحی وب سایت های فروشگاهی و تجاری و سایت های اجتماعی اما داشتن حداقل دانش و مهارت لازم است.
دروپال – این سیستم کمی سخت است اما در مقابل آن بسیار قوی می باشد.برای کار با این سیستم شما باید دانش برنامه نویسی PHP , HTML , CSS و یکسری مهارت دیگر را داشته باشید.

چارت مقایسه وردپرس و جوملا و دروپال

وردپرس و جوملا و دروپال
ما قصد داریم ادامه مقاله را با بحث در مورد بهینه سازی سایت  و سئو وردپرس و جوملا ادامه دهیم.

سئو وردپرس

تنظیمات پیش فرض وردپرس برای سئو و بهینه سازی وب سایت مناسب نیست و حتما می بایست وب سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت تنظیم و راه اندازی شود تا مشکلی از بابت سئو در سایت وجود نداشته باشد.
قبل از همه سئو کار می بایست آدرس دهی صفحات را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نماید و منوبندی و ساختار صفحات را به صورت کاربر پسند و قابل فهم برای کاربران پایه ریزی نماید و همچنین برای افزایش سرعت وب سایت اقدامات لازم را در سایت انجام دهد.

سئو جوملا

تنظیمات پیش فرض جوملا نیز برای سئو و بهینه سازی مناسب نیست و به مانند وردپرس حتما می بایست بهینه سازی گردد.
آدرس دهی می بایست برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود و پس از راه اندازی وب سایت می توان از روش های مختلف بهینه سازی سرعت نظیر کش، فشرده سازی سرعت وب سایت را بالا برد. منوبندی و ساختار وب سایت حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت چیدمان گردد تا وب سایت بهترین نتیجه را در موتورهای جستجو بگیرد.

تفاوت های جوملا و ورپرس در زمینه سئو

هر دو سیستم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده اند و در صورتی که به درستی نصب و راه اندازی شوند مشکلی از نظر سئو و بهینه سازی نخواهند داشت.
سیستم ساختار اطلاعات جوملا به صورت شاخه ای می باشد به این معنا که یک آیتم مربوط به یک دسته بندی در فلدر آن دسته بندی قرار می گیرد و آدرس مربوط به هر آیتم در جوملا آدرس فلدر دسته بندی به علاوه آدرس صفحه خواهد بود حال آنکه وردپرس برای صفحه بندی آدرس دهی خود دارای تنظیماتی می باشد که می توان مطابق میل آدرس دهی صفحات را تغییر داد. تنها تفاوت اصلی این دو سیستم مدیریت محتوا در آدرس دهی صفحات آن ها می باشد.

نتیجه گیری

امکانات جوملا و وردپرس امروزه با توجه به به روز رسانی های اخیر این دو سیستم مدیریت محتوا تا حد زیادی شبیه به هم می باشد و این دو سیستم مدیریت محتوا تفاوت چندانی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ندارد. تنها کافی است وب سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت و به درستی پیاده سازی گردد تا مشکلی از بابت اصول سئو در سایت وجود نداشته باشد.
در حقیقیت مهم این نیست که سایت توسط کدام سیستم مدیریت محتوا پیاده سازی گردد. موردی که اهمیت دارد آن است که وب سایت به درستی و با کیفیت و با روش های درست و اصولی پیاده سازی گردد.
در صورتی که با یک وردپرس کار صحبت نمایید معمولا به شما اعلام می نماید وردپرس از جوملا بهتر است و در صورتی که با جوملا کار صحبت نمایید معمولا جوملا کار با شما اعلام می نمایید جوملا از وردپرس بهتر است.
طراحی سایت پوشش:
در صورتی که قصد دارید وب سایت خود را راه اندازی نمایید و سئو سایت و بودن در صفحات اول گوگل براتون مهمه حتما به این نکته توجه کنید که شما هر سیستمی را که انتخاب کنید رعایت نکات و اصول سئو اهمیت بسیار زیادی دارد.
چراکه در نهایت خروجی تمام این سیستم ها یکسری کد html می باشد.پس باید اصولی را رعایت کرد تا این کد خروجی بیشتر مورد توجه ربات گوگل قرار گیرد و این کار نیاز به داشتن تجربه و علم در مورد سئو و بهینه سازی سایت می باشد.
قبل از راه اندازی وب سایت خود حتما با متخصص سئو مشورت نمایید.