ایجاد کردن مارک های تجاری آنلاین
طراحی سایت در اصفهان
در عصر اینترنت، ایجاد برند ها و مارک های تجاری شخصی بیشتر در حوزه فعالیت ها و اعتبارات آنلاین مدنظر قرار می گیرد. کیفیت بسیار مهم تر از کمیت می باشد. اگر شما از محیط های مختلف شبکه های اجتماعی برای ارتقای خود استفاده کنید، به طبع استفاده از آنها را به طور حرفه ای فراگرفته و آنها را به طور صحیحی به کار می گیرید. انتخاب کانال ها با دقت کامل، حق شماست و این کانال ها بایدراجع به فعالیت های مربوط به هریک از مارک های تجاری ، شما را شفاف سازی کنند. ما در قسمت زیر چند نکته را به شما پیشنهاد می دهیم:
49: پروفایل آنلاین خود را تنظیم کرده و راجع به پیام های کلیدی به دقت فکر کنید، پیام هایی که شما قرار است آنها را ارسال کنید. LinkedIn، یکی از برجسته ترین شبکه ها، در محیط های تجاری می باشد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.125 LinkedIn Job Search Tips.
50: راجع به وضعیت ارائه نیازهای خود فکر کنید. شما می توانید محیط های مختلفی را انتخاب کنید که شما را به سمت مارک تجاری مورد نظرتان سوق می دهد. این محیط ها شامل فیس بوک، LinkedIn، توییتر، پینترست و بسیاری از محیط های دیگر است. راجع به رسانه ها و شبکه های فکر کنید که برای ارتقای مارک تجاری شما در فضای مهیج تر مفید بوده و به بهترین نحو می تواند با مخاطبان خاص شما ارتباط برقرار کند.
51: راجع به ترازها فکر کنید: زمانی که ما مارک تجاری خود را به بازار عرضه می کنیم، باید راجع به مکان مورد نظر، تعداد فضاها و محیط های مختلف ، دقت لازمه را به خرج دهیم. توجه داشته باشید که مارک تجاری شخصی ما به طور کاملا پایدار و ثابتی با هرآنچه که در نظر داریم و قرار است آن را انجام دهیم، هم تراز است و با آنها مطابقت دارد.
52: شما باید همه پروفایل خود را به روز رسانی کنید. برای اینکه مارک تجاری حرفه ای داشته باشید، به روز رسانی پروفایل آنلاین شما بسیار حائز اهمیت است. شما باید پروفایل مرتبی داشته باشید. بدین گونه که افراد به راحتی بتوانند زندگی شما را دقیقا در جای مورد نظر مطالعه کنند.
53: از کلیدواژگان برای مارک تجاری خود استفاده کنید. کارفرمایان، استحدام کنندگان و طراحان شبکه همیشه از طریق کلیدواژگان می توانند شبکه های اجتماعی را جستجو کنند. صفحه آنلاین شما باید مرتبط با کلیدواژگان باشد تا شما بتوانید افراد را به سمت پیام های تجاری خود جذب کنید.
54: حتما نباید منتظر افراد باشید، شما باید افرادی را جستجو کنید شما را شناخته و برای کار شما مفید واقع می شوند. از صفحات مرورگر فیس بوک، توییتر و likedin استفاده کنید. صفحات را خوانده و برای وبلاگ دیگران، کامنت و پیشنهاد بگذارید.
55: موثق باشید. حتی اگر افراد نتوانند ملاقات رو در رو با شما داشته باشند. همیشه پیدا کردن افراد غیر موثق کار ساده ای است، اما شما باید به بهترین نحو به آنچه که می دانید توجه کرده و به دانسته های خود ایمان داشته باشید. اگر شما نمیدانید که چگونه باید با افراد ارتباط برقرار کنید، مطمئن باشید که مارک تجاری شما دچار آسیب خواهد شد.
56: ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از طریق ملحق شدن به گروه های مناسب، همیشه در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید. شما می توانید به توییتر و linkedin و فیس بوک ملحق شده و راجع به حرفه و وضعیت کاری خود، در صفحات آنجا پست بگذارید.
57: اگر شما نمی توانید به هیچ گروهی در linkedin در رابطه با مارک تجاری خود، ملحق شوید، پس خودتان باید دست به کار شوید. بسیاری از شرکت ها گروه های linkedin خود را دارند که این کار قسمتی از استراتژی برند آنها محسوب می شود. از موتور جستجو گروه های LINKEDIN برای دانستن اطلاعات استفاده کنید. معمولا چندین گروه مختلف با علائق متفاوت، گروه های صنعتی، متخصصین و مکان های مختلف وجود دارد. اما مشکل اینجاست که شما نمیتوانید گروهی را پیدا کنید تا بتوانید با آن کار کنید. پس بهتر است که راجع به خواسته های خود و چگونگی توسعه و پیشرفت مارک تجاری خود به عنوان صاحب گروه فکر کنید.
58: اماکن عمومی مکان هایی هستند که شما می توانید مارک تجاری خود را در آنجا ارتقا دهید. چرا که در این گروه ها، شما افراد فعالی را می بینید که مرتبط با مارک تجاری شما بوده و شما می توانید در رابطه با کار خود با آنها صحبت کنید. شما می توانید با افزودن ارزش ها در مباحث خود، حس اعتماد را در آنها ایجاد کنید. شما باید به صورت داوطلبانه وارد زندگی افراد شده و به عنوان یک واسط در این محیط های اجتماعی عمل کنید
59: زمانی که شما به اندازه کافی توانستید دوستان و طرفداران مورد نظر خود را پیدا کنید، حال باید محیط خود را ایجاد کنید. یعنی تشکیل جامعه ای برای همکاری های واقعی و تماس با افراد دیگر در جهت اثبات قدرت، شهرت و جنبه های اجتماعی برند تجاری خود. شما می توانید از طریق طراحی وب سایت خود و با استفاده از محیط های مثل ning.com افراد را ترغیب کنید تا آنچه که می خواهند را در وب سایت شما خریداری کنند.
60: در پروفایل آنلاین توییتر خود، شما باید مشتری مدارانه برخورد کنید. شما باید در پروفایل خود، از سابقه کاری صحبت کنید که مرتبط با برند تجاری شما باشد. اگر شما احساس خلاقانه ای دارید، پس photobucket.com می تواند منبع غنی برای گذاشتن عکس های شما و افزودن ایفکت ها در آن جا محسوب شود. شما می توانید در این وب سایت بگردید تا پیش زمینه مورد دلخواه خود را پیدا کنید.
61: منبع دیگر برای آگاه ساختن شما جهت استفاده از قالب های توییتری برای پیش زمینه، freetwitterdesigner.com می باشد.
62: پروفایل شبکه های اجتماعی یک CV چند رسانه ای می باشد. این شبکه ها در این روزها بسیار محبوب بوده و شما می توانید مطالب زیادی را از این شبکه ها یاد بگیرید. به طور مثال visualcv.com که محیط رایگانی است که به شما اجازه می دهد تا CV چند رسانه ای خود را در آنجا ایجاد کنید. مثلا ایجاد ویدئوها، شنیداری ها و خیلی چیزهای دیگری که به صورت آنلاین در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد.
ایجاد یک مارک تجاری از طریق طراحی وبلاگ
برای بعضی از افراد، طراحی وبلاگ می تواند به طراحی مارک تجاری آنها کمک کند. شما در وبلاگ می توانید تخصص و دانش خود را نشان دهید. شما باید از وبلاگ ها برای توسعه و پایداری مارک تجاری خود استفاده کنید، البته قبل از شروع باید محتاطانه فکر و عمل کنید. البته اگر شما نسبت به طراحی وبلاگ هوشیار هستید، پی به راحتی می توانید مخاطبان را به سمت خود بکشانید و شهرت خوبی را در زمینه کارشناسی و تخصص، در زمینه کاری برای خود ایجاد کنید. شما با این کار می توانید در میان افراد، بدرخشید. اگر شما طراحی وبلاگ یا طراحی سایت را شروع کردید، پس حالا می توانید از نکات زیر استفاده کنید:
63: محتوای وبلاگ خود را توسعه دهید. اگر تمایل دارید تا وبلاگی را طراحی کنید، حال باید آنچه که می خواهید را در آنجا قرار داده و هر زمان آن را توسعه دهید. شما باید:
- پروفایل linkedin خود را تقویت کنید
- شما باید با ایمیل خود با افراد در ارتباط باشید
- پروفایل شما شامل کارت تجاری شما می باشد
- شما باید URL خود را در پروفایل توییتر گزارش دهید
- صفحه فیس بوکی را برای پروفایل خود در نظر بگیرید
- به لینک های توجه کنید که مختص به پست گروه های فیس بوک و Linkedin می باشد.
64: شما با نشان دادن تخصص خود در وبلاگ می توانید به توسعه کار خود کمک کنید. شما می توانید راجع به هر موضوعی در وبلاگ خود جستجو کنید. شما باید در مطالب زیادی را در این راستا یادگرفته و از آنها لذت ببرید.
65: برای وبلاگ خود، برنامه داشته باشید:
- هدف طراحی وبلاگ چیست؟
- موضوع در وبلاگ شما چیست؟ و چقدر با مارک تجاری مرتبط است؟
- آیا شما به طور منظم محتوای جدیدی را به وبلاگ خود اضافه می کنید؟
- کاربر شما چه کسی است؟
- تقاضای شما از خوانندگان و طرفداران وبلاگ شما چیست؟
- وبلاگ چگونه می تواند به تخصصی شدن مارک تجاری شما کمک کند؟
- چه عواملی وب سایت شما را به سمت موفقیت می کشانند؟ چگونه این موضوع را ارزیابی می کنید؟
66: شما می توانید برای تنظیم وبلاگ خود، از www.networkedblogs.com استفاده کنید تا بیشتر در معرض کار قرار گرفته و وبلاگرهای زیادی را ببینید.
67: موضوعاتی را برای وبلاگ خود انتخاب کنید که نه تنها موضوعات جالبی برای شما بلکه برای افراد نیز مهیج می باشند. رویهم رفته شما باید وبلاگی را طراحی کنید تا مطابق با علائق افراد باشد. شما می توانید برای پی بردن به علائق افراد، مطالب بیشتری را مطالعه کرده و از کلیدواژگان Google AdWords برای شناسایی واژگان مرتبط با رشته مورد نظر کاری خود استفاده کنید.
68: راجع به URL وب سایت و نام وبلاگ خود به دقت فکر کنید. اگر شما می خواهید تا برای تجارت خود نامی را برگزینید، بهتر است که از نام خود برای وبلاگ و یا URL آن و یا وب سایت استفاده کنید.
69: برای این که URL حرفه ای داشته باشید، بهتر است که به جای استفاده از محیط هاستینگ، دامنه خود را خریداری کنید. شما می توانید دامنه های ارزانی را از بعضی از شرکت ها مثل www.names.co.uk خریداری کنید.
70: در قسمت زیر سرتیتر نام خود، آنچه که راجع به وبلاگ و یا وب سایت می باشد را قرار دهید. افراد تمایل دارند تا راجع به وبلاگ شما و مطالب آن و همچنین جایی توجه کنند که شما به آنجا تاکید داشته و نام خود را قید کردید. لطفا کار را برای درک افراد راحت کنید.( برای رسیدن افراد به اهداف خود).
71: وبلاگ ها همیشه خوانندگان منظمی دارند. انتظارات خوانندگان و بازدیدکنندگان را برآورده ساخته و شما باید با استفاده از نام خود، به آنها نشان دهید که محتوای وبلاگ شما چیست.
72: افراد را ترغیب کنید تا وبلاگ شما را تایید کنند. شما باید راهی را برای برقراری ارتباطی قوی با افراد راجع به خواسته های خود و توسعه برند و مارک تجاری انتخاب کنید. شما باید مطمئن شوید که RSS را برای افراد نصب کرده تا بتوانند وبلاگ شما را تایید کنند و لینک شما را به اشتراک بگذارند. آنها با انجام این کار، محتوای وبلاگ شما را با دیگران به اشتراک می گذارند.
73: به وبلاگرهای مهمان توجه کنید. این وبلاگرها بار مسئولیت داشتن موضوعات جدید، محتوای آن ها و زمانی را در وبلاگ را کاهش می دهند که تاثیر بسزایی بر روی وبلاگ شما داشته و شما می توانید برند خود را نسبت به مارک های دیگر، بزرگتر و تاثیرگذارتر در نظر بگیرید.
74: اگر شما قصد دارید تا مطلبی را در وبلاگ خود قرار دهید، بهتر است که از ویدئو ها استفاده کنید. ویدئوها می توانند دیدگاه بصری را در وبلاگ شما ایجاد کرده و اگر شما بتوانید این کار را به نحو احسن انجام دهید، مطمئن باشید که به ارزش کاری خود افزوده و کاربران بیشتری را به سمت وبلاگ خود جذب خواهید کرد.
75: ویدئو وبلاگ ها همیشه باید از قبل ضبط شوند. ابزاری همانند qik.com به شما اجازه می دهند تا از ویدئوهایی زنده برای مخاطبان خود استفاده کنید. شما بهتر است که از این وب سایت استفاده کنید تا بتوانید وقایع جالب توجه را در محتوای وبلاگ خود قرار دهید.
76: اگر هدف شما از طراحی وبلاگ، ارتباط با افراد جهت استفاده از توصیه های شما می باشد، مثل توصیه های کارشناسانه، پس باید اطلاعاتی را مدنظر قرار دهید که مرتبط با وب سایت شما باشند تا بتوانید آن ها را در اختیار افراد قرار دهید. شما میتوانید از ایمیل، تماس تلفنی و یا دادن آدرس محل کار و یا داشتن لینک در شبکه های اجتماعی با افراد در ارتباط باشید.
77: از طریق وبلاگ خود با افراد در ارتباط باشید. یک راه برای گذاشتن پیشنهاد افراد در وبلاگ شما، این است که در وبلاگ افراد دیگر پیشنهادات خود را قید کنید. شما می توانید راجع به وبلاگ های مرتبط و پیشنهادات جستجو کنید. شما می توانید در وبلاگ خود یک سری سوالات را مطرح کنید تا روند فکری افراد را در دست گرفته و آنها را به پاسخ دهی و گذاشتن کامنت ترغیب کنید.
78: اگر شما در وبلاگ دیگری، پیشنهاد می گذارید، باید نام و URL خود را قید کنید. از این رو افراد می توانند بر روی شما کلیک کرده و چیزهای بیشتری راجع به شما یاد بگیرند و وبلاگ شما را به راحتی پیدا کنند.
79: برای این که وبلاگ شما قابل شناسایی باشد، از آواتور استاندارد در همه وبلاگ خود استفاده کنید.en.gravatar.com به شما اجازه می دهد تا از آواتور یکسانی برای چندین وبلاگ استفاده کنید.
80: اگر شما به دنبال وبلاگی می باشید تا مارک تجاری خود را ارتقا دهید، پس بهتر است که نگاهی به وبلاگ های قبلی که مطالب راجع به آنها می دانید، بیاندازید.
81: محتوای وبلاگ خود را در مقالات آنلاین قرار دهید، همانند گذاشتن پست در وبلاگ و یا وب سایت خود. این کار به شما کمک می کند تا به طور قابل اعتمادی مطالب وب سایت خود را در اختیار افراد قرار دهید.
مدیریت شهرت در مارک تجاری
طراحی سایت,مدیریت، یکی از مهم ترین پارامترها برای طراحی وبلاگ و توسعه مارک تجاری می باشد. مدیریت نه تنها به شما کمک می کند تا مارک تجاری خود را ایجاد کنید، بلکه شما می توانید ذهن خود را در آنجا منسجم کرده و وبلاگ مارک تجاری خود را به طور منظم به روز رسانی کنید. شما باید فعالیت های هر روزه را در وبلاگ خود مد نظر قرار دهید. شما باید بدانید که این فعالیت ها چه تاثیری بر وبلاگ، شهرت شما گذاشته و چگونه در راستای برنامه های شما پیش می روند.
82: شهرت خود را مدنظر داشته باشید. هر زمان که شهرت شما خدشه دار شود، شرکت به این آسیب سریعا واکنش نشان می دهد. شما باید برای غلبه بر این مشکل، اول راجع به آن فکر کرده و سپس می توانید با استفاده از ابزاری مثل sociomention.com به طور منظم شهرت خود را چک کرده و مشکلات را از سر راه بردارید.
83: اگر شما فکر می کنید که باید شهرت خود را اصلاح کنید، پس وحشت زده نشوید.شما طبیعتا با یک سری مشکلات رو در رو هستید. برقراری ارتباط با دیگران و یا گروه هایی که از وبلاگ شما ناراضی هستند، می تواند به شما کمک کند تا به مشکل خود پی ببرید. شما باید بتوانید با توانایی خود این مشکلات را از سر راه برداشته، با آنها دست و پنجه نرم کرده و به طور پیاپی وبلاگ خود را به روز رسانی کنید.
84: افراد را مدنظر قرار دهید.در گوگل نام خود را ثبت کرده و شاهد وقایع باشید.آیا افراد با دیدن پروفایل شما، پیام های درستی را ارسال می کنند؟ آیا شما پروفایل حرفه ای و با ثبات کامل دارید؟ آیا وب سایت های تخصصی مثل BrandYourself.com به شما کمک می کنند تا شهرت خود را به صورت آنلاین مدیریت کنید و آنچه که افراد میبینند را مدنظر قرار داده و شما را همیشه آنلاین پیدا کنند؟
85: از Google Alert برای گذاشتن نام خود به عنوان یک کلید واژه استفاده کنید. از این رو این موتور جستجو می تواند با پیدا کردن نام وبلاگ شما، شما را در هر زمان هوشیار کند. راه دیگر توجه به خواسته و انتطارات و دیدگاه افراد نسبت به وب سایت شما می باشد.
86: شما می توانید از نام خود در توییتر استفاده کنید و ایده افراد راجع به خود را در زمان واقعی مدنظر قرار دهید. برای اینکه بتوانید با کارآمدی بیشتری از توییتر استفاده کنید، می توانید نگاهی به 125 Twitter Job Search Tips بیاندازید.
87: اگر شما به دنبال مارک تجاری خود هستید، باید افرادی را جستجو کنید که نمی دانید راجع به شما صحبت می کنند. این مزیت کاری شماست. بهتر است که از این فرصت استفاده کنید. به وبلاگ ها و یا محیط های اجتماعی بروید که افراد در آنجا به بحث و گفتگو می نشینند. اگر شما به گفته های آنها توجه داشته باشید، به طبع آنها را خوشحال کرده و در نتیجه شما می توانید با انها به بحث بنشینید. آگاهی از مارک تجاری می تواند شامل دانسته های افراد راجع به موضوعات همانند دانش آنها راجع به مارک تجاری می باشد.
اجتناب از خطرات ناشی از طراحی مارک تجاری
برای طراحی مارک تجاری شخصی، هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد. اگر شما تمایل دارید تا به صورت حرفه ای در عرصه رقابت بدرخشید، پس باید یک سری افکار را کنار گذاشته و موارد زیر را مدنظر قرار دهید:
88: هرچند که شما مارک تجاری خوبی دارید، اما نباید ذهن خود را درگیر افکاری کنید که باعث ایجاد تشویش در کار شما می شوند. هر ماه میلیون ها cv برای کارگزینان ارسال می شود. اگر شما باور دارید که که شما تنها مارک تجاری برجسته را دارید و اگر از خود راضی باشید، مطمئن باشید که نتیجه عکس خواهید گرفت. شما باید به طور مرتب مارک تجاری خود را بازبینی و اصلاح کنید.
89: از cv طولانی استفاده نکنید. هرچه کمتر بهتر.
توانایی خود را در نوشته ها نشان دهید. توانمندی خود را در جهت انجام کار در CV و یا وبسایت خود قید کنید. این امر، مارک تجاری شما را نشان می دهد و شما لازم نیست که با افراد راجع به برنامه های آینده خود تک به تک صحبت کنید.
از افعال معلوم و به شکل حال استمراری استفاده کنید. به طور مثال زمانی که دارید موقعیت های قبلی کار خود را توصیف می کنید، بهتر است که از واژگانی مثل “targeting“،”leading“و “selling“و…. استفاده کنید.
راجع به عدم تجارب کاری صحبت نکنید. CV مبهمی را در اختیارافراد قرار ندهید. از کارهای داوطلبانه و یا CV های جدیدتری استفاده کرده و سعی کنید تا مطالب بیشتری را یاد بگیرید. تا آنجایی که امکان دارد تجارب خود را در آنجا قید کنید. حتی اگر پرداختی نداشتید، اصلا مهم نیست، مهم این است که شما تجربه خود را بیان کنید، چه با پرداختی و چه بدون آن.
90: از واژه خود استفاده نکنید. مارک تجاری، از آن شماست اما تحت تاثیر قرار دادن افراد خیلی مهم تر از خود شما می باشد. این موضوع را همیشه به خاطر داشته و همیشه افراد را در اولویت قرار دهید تا بتوانید رابطه معنادار و موثری را با آنها برقرار کنید و مارک تجاری خود را به سمت موفقیت بکشانید.
91: از مشکلات خود با اینترنت حرفی نزنید. هرچیزی مثل تایپ و یا انجام دادن کارهای آنلاین می تواند شما را دچار آشفتگی کند. نگاهی دقیق و هدفمند به پروفایل شبکه های اجتماعی و پست های قبلی خود انداخته و هرآنچه که حرفه ای بودن شما را زیر سوال میبرد را حذف کنید. از حالا باید راجع به پست های خود فکر کنید. شما بهتر است که راجع به کم و کاستی ها، تناقضات و یا آسیب های وارده به مارک تجاری خود فکر کنید و هر آنچه که شهرت شما را خدشه دار می کند را حذف کنید.
92: راجع به مسائل بد و ارتباطات ضعیف حرفی نزنید.اگر شما با افراد و یا سازمان های بدی در ارتباط بودید، آنها را برای خود نگه داشته و اجازه ندهید که کسی راجع به آنها چیزی بفهمد.
93: راجع به موضوعات جدل آمیز صحبت نکنید. تا آنجایی که امکان دارد، از این موضوعات دوری کنید. اگر شما در پست های خود، با یک سری موضوعات بحثبرانگیز مواجه شدید، بهتر است که راجع به آنها صحبت کرده و چیزی ننویسید. کلمات نوشته شده ای که بد نوشته شده و یا بد ویرایش شدند، باید حذف شوند.
94:شبکه های اجتماعی خود را متمایز از شبکه های حرفه ای در نظر بگیرید. اگر ازحساب کاربری فیس بوک برای ارتقای مارک تجاری خود استفاده می کنید، مطمئن باشید که نتیجه عکس خواهید گرفت. چرا که ممکن است دوستان شما راجع به اتفاقات شب گذشته مطالب را در پست شما قرار دهند. راجع به انتخاب کانال ها برای دنیای شخصی خود فکر کرده و بررسی کنید که کدام یک از این کانال ها می توانند شما را حرفه ای نشان دهند.
95: راجع به توییتر هم در نوشته های خود و هم برای توییت مجدد فکر کنید. توییت کردن مجدد بدون پشت نویسی توییت اصلی، به مارک تجاری شما آسیب می زند.اگر شما احساس می کنید که باید خود را در این موقعیت قرار دهید،پس باید با رد کردن RTS هایی که در پشت نویسی توییتر شما لازم نمی باشند، توییتر خود را بنویسید.
96: از ایمیل شخصی مثل جیمیل استفاده کنید. ایمیل های ارسال شده همیشه موثق تر از ایمیل های ناشناخته می باشند. به علاوه چسبیدن به مارک های مشهور، میتواند برند تجاری شما را بالا ببرد. شما باید مطمئن باشید که آدرس ایمیل شما حرفه ای است. شما می توانید با استفاده از firstname.surname@emailprovider.com فرمت مناسبی را برای ایمیل خود پیدا کنید.
97:برقراری ارتباط آنلاین با افرادی که از قبل در دنیای واقعی می شناختید را فراموش نکنید. در شبکه های اجتماعی، ایمیل خود را قید کنید.
98: از مدیر و یا هر مدیری که قبلا با او کار می کردید، انتقاد نکنید. فرض کنید که شما خود مدیر هستید و قرار است با فردی مصاحبه کنید، می بینید که انتقاد فرد از مدیر قبلی می تواند تاثیر منفی بر روی شما بگذارد.
99: به همین نحو، راجع به سازمان هایی که قبلا با آنها کار می کردید، بدگویی نکنید. این امر نه تنها تاثیر منفی بر روی شما می گذارد، بلکه تمام پل های پشت سر شما را هم خراب می کند. حتی اگرشما کارفرمایی واقعا بدی داشته باشید که هیچ وقت کاری برای شما انجام نداده است. ممکن است شما در آینده و یا در زندگی خود مجبور باشید که مجددا با این افراد ارتباط برقرار کنید.
مارک تجاری خود را گسترش دهید
زمانی که شما شروع به طراحی مارک تجاری می کنید، باید زمان بیشتری را برای توسعه آن اختصاص دهید. اگر شما به طور مداوم درگیر طراحی مارک تجاری خود نشوید، کار خود را دچار آسیب کرده و خیلی سریع از رده خارج می شوید. دنیا در حال تغییر است و ما همیشه باید فرصت ها برای طراحی مارک تجاری خود مدنظر قرار داده تا به پیشرفت برسیم.
100: گسترش، توسعه و حفظ شبکه را مدنظر قرار دهید. همیشه بین ایجاد ارتباط با افراد در شبکه و داشتن ارتباطی قوی تر تعادل برقرار کنید. شما باید زمانی را به شبکه اختصاص دهید تا بتوانید آن را قوی ، مورد استفاده و معنادار کنید. شما باید خود را در معرض ارتباطات، فرصت ها و ایده های جدید قرار داده تا بتوانید تجارت خود را تقویت کنید.
101: با افراد همیشه ارتباط برقرار کنید. شرکت ها همیشه برند شما را جستجو کرده و به طور استرتتژیکی با سازمان های دیگر ارتباط برقرار می کنند تا به قدرت بخشیدن به مارک تجاری و موقعیت کاری خود کمک کنند.شما می توانید همین کارا در حوزه کاری خود انجام داده و با افرادی در ارتباط باشید که همان کار سازمان ها را برای شما انجام دهند.
102: شرکت در رویدادهای شبکه ای و کنفرانس ها ، روش مناسبی است که شما از طریق ان می توانید کار تجاری خود را وسعت دهید. خود را با فتوگراف های شات در تماس های آنلاین آشنا کرده و در جریان وقایع قرار گیرید. شما از قبل افرادی را می شناسید که با آنها ارتباط داشته، حتی ممکن است این فراد خیلی به شما نزدیک نباشند، پس با این حال شما می توانید ارتباط خود را با آنها ادامه دهید. اگر شما قادر به شناسایی عکس آنها در پروفایل می باشید، پس می توانید به آنها نزدیک شده و هرچه سریع تر آنها را بشناسید. مطمئنا آن ها با دیدن شما و یادآوری شما، خوشحال خواهند شد.
103: تنها خود را درگیرافراد جدید در وقایع شبکه ای و گرد همایی های رسمی تجاری نکنید. مارک تجاری شما، یعنی خود شما و اگر شما مارک تجاری خود را طراحی کنید، احساس خوبی به شما دست خواهد داد. بنابراین زمانی که شما یک طرف قضیه هستید، و وقایع اجتماعی در طرف دیگر قرار دارند، در آن صورت شما می توانید به راحتی و با اعتماد به نفس کامل راجع به خود صحبت کنید. شما زمانی که فردی را نمی شناسید، باید ازهر فرصتی برای ارتباط با او استفاده کنید.
104:کارت های تجاری محدودی را در نظر بگیرید. افراد نباید شما را فریب دهند. شما باید تنها با افرادی در ارتباط باشید که ارزش ارتباط داشته باشند. شما نباید وقت خود را برای افرادی که هیچ سنخیتی با شما ندارند، تلف کنید. اگر شما کارت تجاری خود را دارید و فرد موثقی را برای ارتباط پیدا کردبد، در آن صورت می توانید شماره تلفن و یا آدرس ایمیل او را برای کارهای بعدی ذخیره کنید.
105:برقراری ارتباطی جدید با افرادی که ارزش دارند، نه تنها ارزش افراد را بلکه ارزش شما را هم نشان می دهد. با نشان دادن پتانسیل خود در مکالمات ارزش خود را به افراد نشان داده و به افراد کمک کنید تا با توجه به علائق و حوزه کاری شما با شما ارتباط برقرار کنند.
106: اگر افراد خواسته های خود را در برند شما ببینند، به گرمی از برند شما استقبال کرده و با شما ارتباط برقرار می کنند. شما باید نقاط مشترک با آن ها را بیرون کشیده و تجارب خود را با آنها به اشتراک بگذارید. و در میان گفته های خود، سوالاتی را پرسیده و خیلی کنجکاوانه به صحبت های آنها در جلسات اول گوش فرا دهید.
107: با توجه به پیدا کردن تفاهمات هنگام برقراری ارتباط، شما باید دیدگاه افراد را مد نظر قرار داده و برند تجاری خود را منحصر به فرد نشان دهید. در کار تجاری خود موثق بوده و تفاهمات نداشته را تفسیر نکنید.
108: رویت برند خود را بالا ببرید. حتی اگر شما عضوی از محیط های شبکه های اجتماعی و یا گروه های شبکه ای می باشید، نباید این را جز افتخارات خود بدانید. برند خود را قابل رویت کرده و آخرین گرایشاتی را مدنظر قرار دهید که افراد هنگام مشاهده برند شما، آنها را بیان کردند. به دنبال مسیرهایی برای برقراری ارتباط با افراد باشید. حال چه به صورت آنلاین، چه به صورت آفلاین، مارک تجاری خود را به آنها نشان دهید.
109: شما باید برای داشتن مخاطبان جدید،podcast را ثبت و آنها را به طور منظم توزیع کنید. این روش شما را در پیشبرد تخصصی کار، به موفقیت می رساند.
110: روش دیگر، ارائه ویدئو ها می باشد. این کار را می توانید در cv خود آورده و یا در یوتیوپ توزیع کنید. احتمالا شما ویدئو کانال خود را خواستارید. البته این روش درستی برای هر فرد نمی باشد، اما انجام آن و رسیدن به موفقیت به شما بستگی دارد و می تواند تخصص شما و کارهایی که انجام دادید را برای افراد به تصویر بکشد و حس اعتماد را در آنها ایجاد کند.
111:نوشته های افراد دیگر را مدنظر قرار دهید. زمانی که شرکت ها از ایده مشتریان برای جذب مارک تجاری خود استفاده می کنند، شما هم باید همانند آنها از نوشته های افراد برای برقراری ارتباط و جذب بیشتر آنها در مارک تجاری خود استفاده کنید و به تعداد طرفداران خود بیافزایید. از وب سایت linkedin و یا افرادی که شما را به خوبی می شناسند، راجع به ایده های آنها در مورد مارک تجاری خود سوالاتی را بپرسید. پاسخ آنها را در وب سایت مدنظر قرار دهید. فراموش نکنید که شما می توانید برای انجام این کار از ویدئو ها و یا Idها استفاده کنید.
112: یک روش دیگر برای استفاده از نوشته های افراد بالاخص linkedin، دادن پیشنهاد است. زمانی که شما با این وب سایت ارتباط برقرار می کنید، باید زمانی را برای نوشتن پیشنهادات اختصاص داده و این پیشنهادات را در اختیار آنها قرار دهید. اگر این کار را انجام نمی دهید، از فرد دیگری بخواهید تا پیشنهادات را بنویسد. در عوض خود شما می توانید راجع به ارزش ایده ها و کسانی که تمایل دارند با شما همکاری داشته باشند، اظهار نظر کنید و آنها را مدنظر قرار دهید.
113: شما از قبل نوشته های خود را نوشته اید. اگر شما وبلاگ و یا وب سایت دارید و افراد به طور مثبت برای شما پیشنهادات خود را می نویسند، پس این امر گواه بر موثق بودن شما می باشد. از افراد اجازه بگیرید تا از نوشته های آنها استفاده کنید و از این طریق بتوانید سابقه کاری خود را مستندسازی کنید.
114: یک روش برای استفاده از این نوشته ها، قید کردن آن ها در وب سایت به شکل نوید دهنده ای می باشد: همانند صفحه اصلی. شما می توانید از این طریق داغ ترین پیشنهادات را انتخاب و افراد را در صفحه اصلی scroll کنید. در نتیجه این امر، افراد به راحتی می توانند از وب سایت شما بازدید کنند. این امر به شما کمک می کند تا اعتماد را در مارک تجاری خود بالا ببرید.
115:شما باید به طور منظم ،مارک تجاری خود را مورد بازبینی قرار دهید. راجع به مسائل زیر فکر کنید:
- شما الان کجا هستید و از کجا کار خود را شروع کردید؟
- اهداف شما و راه رسیدن به آنها چیست؟
- چه کارهایی کارهای بهینه و چه کارهایی کارهای بی فایده محسوب می شوند؟
- بهبود کاری چیست؟ و چه پارامترهایی کار شما را بهبود می بخشند؟
- کانال مورد استفاده شما، آیا مارک تجاری شما را ارتقا می دهد؟ آیا موثر است و یا خیر؟
- مارک تجاری شما به چه کاری می آید؟
- مرحله بعدی هدف شما چیست؟
شما با بازبینی هرروزه مارک تجاری خود، می توانید نیازهای خود را برای ساخت و گسترش آن ، برآورده سازید.
116: اصلاح و تقویت مارک تجاری: بازبینی مارک تجاری به شما کمک می کند تا شما به مرحله بعد رفته و مارک تجاری خود را توسعه دهید. اگر شما خود را درگیر مارک تجاری نکنید، از کار افتاده و به موفقیت نمی رسید. پس باید پارامترهای برند خود را هرروز به روز رسانی و تازه کنید.این کار شامل عوامل زیر می باشد:
- عکس های آنلاین پروفایل شما
- جملات شخصی برند شما
- پروفایل linkedin شما. پروفایل توییتر و فیس بوک
- وب سایت و یا وبلاگ شما
- کارت های تجاری و امضای ایمیل شما
117: شما بهتر است که پبام های مارک تجاری خود را تغییر داده و از همان شروع کار، متفاوت باشید و مارک منحصربه فردی را ایجاد کنید. این امر، فرآیند تکاملی و پیشرفته ای محسوب می شود. این چالش ، پروفایل شما را به روز رسانی کرده و پروفایل شما دارای پایایی می باشد. این چالش شامل بیانیه های گفتاری و خواسته های شما می باشد.
118: برند خود را در جریانات رسانه ای قرار دهید. اگر شما تجارت خود را برپا کردید، پروژه های جدیدی را در کار خود آورده و راجع به آنها بنویسید و از آن ها در مجلات، روزنامه ها، وبلاگ ها و دیگر محیط های آنلاین در بازار جدید خود استفاده کنید.
119: شما باید در زمینه کاری خود کارشناس و حرفه ای باشید. همیشه در جریان اخبار بوده و همیشه پیشنهادات و کامنت های خود را در جای که دوست دارید بنویسید. با خبرنگاران و روزنامه نگاران در ارتباط باشید. آنها را در توییتر دنبال کنید. آخرین تحقیقات و یافته های خود را در اختیارآنها قرار داده تا به پیشبرد کاری آنها کمک کنید.
120: اگر داستان زندگی واقعی شما، متناسب با برند تجاری شما می باشد، مثلا موفقیت در حوزه کاری، چگونگی رسیدن به موفقیت، داشتن موقعیت جدید کاری، راه اندازی شرکت تجاری، آنها را در اختیار روزنامه ها و مجلات بگذارید. داستان های موفق بسیار محبوب هستند.
121: به جای شرکت و یا صحبت کردن در وقایع افراد، باید وقایع و رویدادها را سازمان دهی و اجرا کنید.
122: برای توسعه مارک تجاری خود، بهتراست که پیشنهادات خود را به صورت بسته، بسته بندی کنید. اگر شما این خدمت خاص را عرضه کنید، همانند بیان ایده ها بر روی کاغذ و یا cd، DVD، eBook، eCourse و یا کتاب ها ، پس با این کار می توانید به توسعه و پیشرفت مارک تجاری خود کمک کنید.
123:شما می توانید از لوازم التحریر و یا کالاها و محصولات دیگر و یا چیزهای مشابه برای حرفه ای کردن مارک تجاری خود استفاده کنید. شما باید افراد کلیدی و موفق را شناخته و از آنها برای توسعه مارک تجاری خود بهره ببرید. به نکات زیر توجه کنید:
- آنچه که در کار آنها ،برای شما مهیج بوده و یا احساس شما را به وجد نیاورده است، چیست؟
- آنها در چه زمینه های موفق بوده و در چه زمینه هایی به موفقیت نرسیدند؟
- نظر آنها راجع به پروفایل خود چیست؟
- آنها خواسته های خود را چگونه بیان می کنند؟ از چه زبانی استفاده می کنند؟
- آنها برای کارهای مورد استفاده خود، چه کانال آنلاین، آفلاین و شبکه اجتماعی را انتخاب کردند؟
- آنها با چه گروه ها و شبکه هایی در ارتباط هستند؟
- افراد طرفدار آنها چه کسانی هستند و چرا این افراد را دنبال می کنند؟
125: برای توسعه مارک تجاری، تنها یک روش وجود ندارد. در نهایت این مارک تجاری است که به شما خدمت می کند. مارک تجاری قسمتی از شما بوده و شما را به تصویر می کشد. همیشه این مسئله را مدنظر قرار داده و به دنبال راهی باشید تا بتوانید مارک تجاری خود را با در نظرگرفتن نیازها، موقعیت و مکان شغلی، توسعه دهید. مارک تجاری روند کاری شما را نشان می دهد و شما باید از آن حمایت کنید و آن را تحت کنترل داشته باشید.