زبان برنامه نویسیASP

0
1416
زبان برنامه نویسیASP
زبان برنامه نویسیASP

شروع یک کسب و کار و به ویژه یک استارت آپ در بازار پر رقابت امروز، نیاز به پیروی از یک سری اصول و همچنین داشتن استراتژی‌های مشخص برای ورود به دنیای دیجیتال دارد.چرا که در شرایط تجاری و اقتصادی این روزها، نمیتوان از یک کسب و کار سنتی به عنوان یک راه مطمئن و پربازده مثل سابق یاد کرد.

زبان برنامه نویسیASP

یکی از اولین قدم هایی که شما باید برای ورود به این عرصه بردارید. ساخت و طراحی یک سایت جهت معرفی برند، محصولات و خدمات خودتان می‌باشد.برای ساخت و راه‌اندازی وبسایت لازم است ابتدا روش ‌های طراحی سایت را بشناسید تا بتوانید بهترین و ایده آل ترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

در حال حاضر ما دو روش کلی برای راه اندازی یک سایت داریم:

۱) استفاده از سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
۲) کد نویسی سایت بصورت انحصاری ( استفاده از سایت ساز و زبان برنامه نویسی)

انتخاب بین این دو وقتی امکان پذیر است که شما آشنایی مختصری با هر کدام از آ‌ن‌ها داشته و همچنین چهارگوشه کسب و کار خودتان و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت بیزینس خود را بشناسید.سایت سازها و سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، تکنولوژی هایی هستند که امکان طراحی یک وبسایت را بدون نیاز به دانش فنی بالا و گسترده فراهم می آورند.

روش کار این نرم افزارها به این صورت است که یکسری المان و عناصر از پیش ساخته را به شما ارائه می دهند و تنها با انتخاب آن ها می توانید وب سایتتان را طراحی نموده و یا ظاهر و نحوه عملکرد آن را تغییر دهید.اما زبان های برنامه نویسی امکان طراحی سایت را به صورت اختصاصی و کاملا مطابق با نظر و سلیقه خود فرد ایجاد می کنند.

زبان برنامه نویسیASP چیست؟

ASP مخفف عبارت Active Server Page است و یک زبان برنامه نویسی شی گرا بر پایه C# می باشد. زبان ASP نوعی تکنولوژی سمت سرور است که می توان از آن برای ساخت و تولید برنامه های تحت وب و وب سایت های تعاملی استفاده نمود.این زبان برنامه نویسی در سال 1998 توسط شرکت مایکروسافت برای اولین بار به وب مسترها و برنامه نویسان معرفی شد که از آن نسخه با نام ASP کلاسیک یادآوری می شود.

  • نکته: البته باید بدانید نسخه کلاسیک ASP یک زبان شی گرا نبود و گاها برای تولید یک برنامه لازم بود توابع را چندین بار کدنویسی کنید.

تا به الان چندین نسخه مختلف از روی این فریم ورک ارائه شده است که شامل ASP.Net و ASP.Net MVC می شود، در حال حاضر این دو نسخه ASP با یکدیگر ترکیب شده و یک ورژن تحت عنوان ASP.Net Core را تشکیل داده اند، که این ورژن در سال ۲۰۱۶ معرفی گردید.

نسخه های جدید ASP از زبان های برنامه نویسی بیشتری نسبت به ورژن کلاسیک آن پشتیبانی می کنند و همچنین قابلیت شی گرایی دارند.از این جهت استفاده از این ورژن ها راحت تر و بهتر خواهد بود. در ASP شی گرا شما قادر خواهید بود توابعی که یک بار برای سایت خود طراحی نموده اید در قسمت های مختلف به کار بگیرید و بخش اعظمی از کدنویسی را کاهش دهید، در نتیجه سرعت ساخت وب سایت و بارگذاری آن بر روی مرورگر میزبان بیشتر خواهد بود.

  • نکته: در کل طراحی سایت از طریق برنامه نویسی جهت ساخت وب سایت هایی بزرگ و پیچیده که نیاز به بهینه سازی سرعت و امنیت دارند، انتخابی عالی می باشد.فریم ورک ASP، متن باز بوده و در طول این سال ها، ابزارهای متعددی توسط دولوپرها سازگار با آن طراحی شده اند که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است.از این رو طراحی وب سایت با این زبان قابلیت های مختلف و جذابی برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت.

ویژگی‌های زبان برنامه نویسی ASP

استفاده از زبان برنامه نویسی ASP نسبت به دیگر روش های ساخت وب سایت مزیت ها و همچنین معایب مختلفی دارد که با شناخت آن ها می توانید تصمیم صحیحی در رابطه با تولید سایت به کمک این زبان برنامه نویسی گرفت.

سرعت بارگذاری وب سایت

اغلب وب سایت هایی که با استفاده از ASP توسعه یافته اند از سرعت بارگذاری مناسبی برخوردارند. اما باید توجه داشت که پلتفرم هایی که بر پایه هر زبان طراحی می شوند بخاطر عدم رعایت برخی نکات ممکن است سرعت کافی را نداشته باشند، که این مورد مستقل از زبان برنامه نویسی است.

امنیت وب سایت

استفاده از زبان برنامه نویسی ASP و یا فریم ورک های دیگر در طراحی یک سایت دلیل برای ادعای امن بودن آن نمی باشد. اما اغلب اهداف هک شده در زمره سیستم های مدیریت محتوا و فریم ورک های آماده می باشند و کد نویسی سایت به صورت اختصاصی، امکان بروز این مشکل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

قابلیت توسعه سایت

یکی از ویژگی‌ ای خوب ASP این است که بخش front-end را از back-end جدا می کند، بنابراین طراحان و توسعه دهندگان می توانند همزمان روی یک سایت کار کنند که این یک مزیت بسیار عالی برای دولوپرها می‌باشد.

حقیقتی در مورد زبان برنامه نویسی ASP

برخلاف سیستم های CMS، برای طراحی یک سایت بر اساس زبان ASP لازم است ابتدا آن را به طور کامل یاد بگیرید و دانش گسترده ای در حوزه طراحی وب سایت داشته باشید.از این رو عموم افراد نمی توانند از این روش برای ساخت سایت استفاده نمایند.

و در صورت تمایل برای بهره بردن از مزایای ASP شما نیاز دارید یک دولوپر استخدام نمایید و یا اینکه کار طراحی وب سایت خود را به یک شرکت حرفه ای در این زمینه بسپارید.طراح و سازنده وب سایت بر اساس زبان برنامه نویسی ASP.Net می باشد. البته افراد مبتدی می توانند از برنامه دسکتاپ تحت ویندوز به نام visual web developer استفاده نمایند. این برنامه ویرایشگری تحت عنوان WYSIWYG میباشد.

  • نکته: در این برنامه، قالب هایی آماده برای ساخت وب سایت با کاربردهای مختلف از جمله سایت های فروشگاهی و… وجود دارد که کار شما را راحت تر می کند.
و در آخر….

زبان برنامه نویسی ASP یک زبان قدرتمند برای طراحی سایت شما می‌باشد، اگر شما قصد گسترش کسب و کار خود را دارید و سایتی می‌خواهید که بتوانید به صورت منعطف، بخش هایی به آن اضافه یا کم کنید، استفاده از برنامه نویسی به صورت صفر تا صد، حالا چه با زبان برنامه نویسی ASP چه هر زبان دیگری به شما توصیه می‌شود.

زبان برنامه نویسیASP


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات آوب سایت مراجعه نمایید.