لندینگ پیج (Landing Page) چیست؟

0
1497
لندینگ پیج (Landing Page)
لندینگ پیج (Landing Page)

لندینگ پیج (Landing Page) یا صفحه فرود صفحه ای است که به عنوان دروازه ورود کاربر به سایت در نظر گرفته می شود.

لندینگ پیج (Landing Page)

به زبان ساده ، صفحه فرود اولین صفحه ای است که پس از کلیک روی پیوند روی آن فرود می آیید. از این نظر ، یک لندینگ پیج تقریباً می تواند هر چیزی باشد : صفحه اصلی شما ، یک پست وبلاگ ، یک محصول و غیره. با این حال ، هنگامی که در مورد “صفحات فرود” در بازاریابی آنلاین صحبت می کنیم ،

منظور ما صفحه ای است که به طور خاص برای دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده است. در بازاریابی اینترنتی یکی از ضروری ترین ابزارها استفاده از لندینگ پیج یا همان صفحه فرود است که در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

هدف از ساخت لندینگ پیج

یک لندینگ پیچ به عنوانصفحه فرود” شناخته نمی شود در حقیقت برای تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی خاص طراحی شده است. هدف از ساخت لندینگ پیج افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین می باشد.

بازدیدکنندگان با مشاهده لندینگ پیج از بخش های دیگر سایت بازدید می کنند و یا ممکن است ایمیل خود را در سایت ثبت کنند، از طریق خطوط ارتباطی موجود در وب سایت با شما تماس بگیرند و یا اقدام به خرید محصول نمایند. بنابراین توصیه می کنیم طراحی لندینگ پیج را به صورت منحصر به فرد و خاص انجام دهید.

لندینگ پیج چه کاربردهایی دارد؟

  • تبلیغات گوگل و یا بنری:

صفحه‌ای که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه بالایی را از کمپین تبلیغاتی داشته باشید و توجه کاربران به موضوع و یا کمپینی خاص جلب کنید.

  • محتوای بازاریابی ایمیلی:

صفحات فرود یا لندینگ در ایمیل مارکتینگ بیشتر برای دسته از کاربران کاربرد دارد که آشنایی اولیه با کسب و کار شما دارند. به کمک این ابزار شما می‌توانید این بخش از کاربران را به کسب و کار خود برگردانید و با ارائه یک یک کتاب الکترونیکی، مقاله‌ای تحقیقاتی در حوزه مرتبط، یک دوره یا کارگاه آموزشی آنان را ترغیب به بازگشت کنید.

  • دموی رایگان:

اگر بخش یا کل خدمات خود را بصورت محدود رایگان ارائه می‌دهید می‌توانید با صفحه لندینگ خود روی این موضوع تأکید کنید و توجه کاربر را به آن جلب کنید.

  • صفحه محصول:

متمرکز کردن توجه کاربر شما به یک محصول خاص راهی بسیار عالی برای بالا بردن شانس به فروش رفتن آن است. موفق ترین فروشگاه‌های آنلاین صفحه لندینگی مجزا برای هر محصول یا گروهی از آنها دارند.

  • کمپین تبلیغاتی:

اگر کمپینی تبلیغاتی برای مناسبتی خاص برنامه‌ریزی کرده‌اید، یا پیشنهادی ویژه مثل کد تخفیف دارید و یا می‌خواهید برای مدتی نسخه رایگان نرم‌افزار خود را در اختیار کاربران قرار دهید، صفحه‌ای که برای پروموشن یا تبلیغات می خواهید استفاده کنید باید لندینگ پیجی باشد که دقیقا برای به ثمر نشستن هدف کمپین طراحی و ساخته داشته باشد.

  • تماس با ما:

برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها (مشاوره، خدمات مالی، حقوقی و…) صفحه تماس با ما یکی از مهم‌ترین صفحات وبسایت است. استفاده از صفحه فرود با طراحی و استفاده از زبان و کلمات و لحن مناسب را برای بهینه کردن نجربه کاربری حتما در دستور کار داشته باشید.

اصول طراحی لندینگ پیج

قبل از اینکه اقدام به طراحی لندینگ پیج نمایید بهتر است با انواع صفحات فرود آشنا شوید تا با توجه به نیازها و هدف خود اقدام به طراحی یکی از انواع لندینگ پیچ بپردازید، در ادامه به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت:

  • صفحات اصلی : در این صفحه به معرفی کلیت کسب و کار می پردازیم. معمولا برای طراحی صفحه اول سایت، دسته بندی محصولات، خدمات و غیره از این نوع لندینگ پیج استفاده می شود.
  • طراحی میکروسایت : این نوع لندینگ پیج شاخه ای از سایت اصلی است که آدرس آن با سایت اصلی کاملا متفاوت است.
  • طراحی لندینگ اختصاصی : این صفحه فرود شامل فرم‌ های سایت، دانلود کاتالوگ، ثبت نام، خرید محصول و… است و در عین حال کاربر را کمتر دچار سردرگمی می کند و به طور معمول برای مخاطبان هدف طراحی می شود.
    لندینگ پیج به عنوان ویترین وب سایت شما عمل می کند و مخاطبان بر اساس صفحه فرود، در مورد کسب‌وکار، محصولات، محتوا، برند و… قضاوت می‌کنند.

چهار چیزی که در هنگام ساخت لندینگ باید در خاطر داشته باشید:

  • لندینگ پیج ها یک هدف را دنبال می‌کنند
  • لندینگ پیج ها لینک خروجی بسیار محدودی دارند، تا جایی که حواس کاربر را از هدف کمپین دور نکنند.
  • صفحات فرود معمولا مستقل از بقیه سایت هستند و برای مقاصد بازاریابی ساخته می‌شوند.
  • ساخت صفحات لندینگ بدون داشتن هیچ‌گونه دانش کدنویسی و طراحی بسیار آسان است.
و در آخر…

حالا که کاملا با مفهوم لندینگ پیج آشنا شدید نیاز به یک ابزار برای ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود دارید. کاربرد فراوان آنها در بازاریابی اینترنتی را کاملا مشاهده می‌کنید. آنها کاملا در سایت خود شما جا می‌گیرند. به کمک آنها می‌توانید فروش خود را بالا ببرید، سرنخ برای فروش بسازید و کاربران علاقه‌مند را به سایت خود بکشانید.

لندینگ پیج (Landing Page)


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات آوب سایت مراجعه نمایید.