طراحی مجدد لوگوی نامناسب

0
1071
لوگوی نامناسب
لوگوی نامناسب

طراحی مجدد لوگوی نامناسب

طراحی سایت در اصفهان

لوگوی نامناسب . هریک از لوگو ها ، طراحی مختص به خود دارند  وطراحان وب سایت،  باید با مهارت کامل ، آن ها را طراحی کنند. همه موضوعات، مارک تجاری و نگرش های یک شرکت، در لوگو به تصویر کشیده می شوند.

طراحی سایت,در بعضی مواقع، لوگوها ، تصویری هستند. همانند NBC peacoock، Verizon red checkmark و Mercedes-Benz pointed star.. . بعضی مواقع این نوع طراحی ها خوب هستند، بعضی مواقع خوب طراحی نشده اند.

حتی طراحی های تصویری برای مارک های تجاری نیز خوب جلوه نمی کنند. بالاخص زمانی که طراحان وب سایت، قرار است لوگوی جدید و تازه ای را طراحی کنند. یاهو امیدوار است که در طراحی لوگوی خودش اشتباه نکرده باشد its new logo). ). حتی گوکل هم می خواهد طراحی وب سایت خود را مجددا تغییر دهد.

ما بارها شنیده ایم که لوگوهایی که طراحی جالب ندارند، اصلا موفق نشدند. بعضی از شرکت ها ، لوگوهای جالب و چشمگیری دارند و سعی می کنند تا آن ها را upgrade کنند، اما متاسفانه به دلایلی از انجام این کار سر باز زده و آن را دست کم می گیرند. من در اینجا به یک سری اشتباهات مربوط به طراحی لوگو در وب سایت ها اشاره می کنم:

USA TODAY

Stephen Colbert، لوگوی جدید و ساده ای را در امریکا طراحی کرد.

خانم ها و آقایان توجه کنید! من لوگوی جدیدی را  در USA TODAY ، طراحی کردم. اوه ، این لوگو ، شکل دایره های آبی رنگی دارد.

 

این رسانه برجسته ، لوگویی دارد که به طور باورنکردنی ،  مدت هاست که در ذهن افراد هک شده است. این لوگوی جدید ، تغییرات سبکی و شکلی خیلی خاصی ندارد ، اما به نوبه خود ، نوآوری جدیدی است که هم ساده و هم خیلی متمایز از لوگوهای دیگر می باشد.

 این لوگو، خود را از تصویر قبلی مجزا کرده و  اتفاقات رخ داده در اطراف جهان را به خوبی به تصویر می کشد.  این لوگو خیلی ایستا و آبی رنگ است و برای بیشتر شبکه های اجتماعی ، جذابیت خاصی ندارد.

PEPSI

طراحی سایت,شرکت پپسی برای طراحی لوگوی خود ، 1 میلیون دلار دریافت کرد. متاسفانه این مبلغ برای رسیدن به موفقیت پپسی، اصلا مبلغ زیادی نیست و پپسی نمی تواند با این مبلغ به موفقیت برسد.

 

 این لوگو ، طراحی کج و یک شکل مسخره ای دارد. هرچند که ممکن است خیلی جالب به نظر برسد.

 

قطعا طراحی این لوگو ، به ما نشان نمی دهد که دقیقا کار شرکت پپسی چیست و چه هدفی را در بردارد.

GAP

 در سال 2010، Gap، مارک تجاری خود را با خیلی صاف و شفاف ، طراحی کرد. واقعا هدف Gap از طراحی این لوگو چیست؟

 

به هر جهت، طراحی این لوگو ، توجه افراد را به سمت خود می کشاند.

 

این لوگوی قدیمی، طراحی خیلی ساده ای دارد و طراح این لوگو ، از رنگ آبی تیره برای پیش زمینه آن استفاده کرده است. این رنگ باعث شد تا خیلی از مارک های تجاری ، از این لوگو استفاده نکنند و آن را کنار بگذارند.

طراحان بعد از طراحی مجدد این لوگو ، با واکنش های شدیدی از افراد رو به و شدند. آن ها بعد از یک هفته ،abandoned the new logo برخورد کردند. آن ها تلاش کردند تا مارک تجاری خود را مجددا طراحی کنند. طراحان لوگوی Gap یاد گرفتند که به جای طراحی مربع بیرون از قسمت اصلی لوگو ، آن را درون لوگو قرار داده و رنگ آبی را برای آن در نظر گرفتند.

KRAFT

طراحی سایت,یکی از بزرگترین اشتباهاتی که این  لوگو دارد ، این است که خیلی شلوغ پلوغ است. لوگوهایی که خیلی شلوغ پلوغ طراحی شوند ، منجر به فراری دادن مشتریان ازوبسایت خواهند شد. همچنین  اگر مشتری ، لوگوی خیلی شلوغ و در هم  ببیند ، نمی تواند به هدف این شرکت پی برده  و نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند. طراحی مجدد Kraft، قربانی طراحی های بیش از حد شد.

 

این لوگو، خیلی ساده ولی در هم بر هم می باشد. رنگ آبی که برای زیر K در نظر گرفته شده ، نمایی از لبخند دارد و  شعاری راجع به غذا در زیر آن ، نوشته شده است.

لوگوی قبلی ، به راحتی قابل تشخیص بود و خیلی ساده است و از رنگ های بدون سایه و یک دست استفاده کرده است. لوگوی جدید Kraft، خیلی به دل نمی نشیند.

ANIMAL PLANET

Animal Planet، در سال 1996، طراحی شد و لوگوی بسیار زیبایی است و اکثر افراد و کاربران آن را می پسندند. طراحان در طراحی این لوگو ، از نمایه فیل و کره زمین ،استفاده کند. حتی اسم این لوگو هم ، حس افراد را بر انگیخته می کند. در سال 2010،  کانال Discovery- owned، تصمیم گرفت تا در طراحی خود ، از تجسم فکری افراد و دوستان استفاده کند  و احساسات افراد را به چالش بکشد. Powerful and less soft.

 

این طراحی ، بسیار قدرتمند است و نمایه “m”  را در یک طرف لوگو ، قرار داده است. علت این کار چیست؟این نوع سبک طراحی ، خیلی قوی  ، در عین حال ، محدود است و نمی تواند ماهیت اصلی کانال را نشان دهد.

AOL

AOL، American Online است. این لوگو، از زمان dial-up تا الان، یعنی 15 سال است که هیچ تغییری نداشته و همچنان به طراحی خود تکیه می کند. افراد هم به این امر آشنایی داشته و می دانند که این طراحی ، همچنان در جای خود باقی است و نوآوری نخواهد داشت.

 

طراحی سایت,حالا این شرکت ، مجددا لوگوی خود را طراحی کرد  و در هر کدام از نمایه های لوگو ، مارک AOL را طرا حی کرد. در اصل ، طراحی این لوگو ، دیگر فقط مختص به یک لوگو نمی باشد ، بلکه شامل 6 لوگو است.

 

این لوگو ها خیلی پراکنده و بدون انسجام ، طراحی شدند و به اینترنت مربوط نمی باشند. اصلا به محصولات هم ، ربطی ندارند. AOL، در تلاش است تا طراحی لوگوی خود را به روز رسانی کند و خودش را در شبکه های رسانه ای جا کند.

TROPICANA

ما قبلا در طراحی لوگو  شرکت پپسی دیدیم که  چگونه لوگوی تصویری خودش را شلوغ پلوغ طراحی کرده است. Tropicana هم لوگوی خود را دقیقا مثل پپسی طراحی کرده است.

Tropicana، لوگوی نارنجی رنگی است که به صورت بسته بندی ، طراحی شده است. این لوگو ، ظاهری تازه و برجسته ای دارد.

 

طراحی سایت,لوگوی قدیمی Tropicana، آنقدر سخت طراحی شده بود که مشتریان نمی تواستند تشخیص دهند که این لوگو ، مر بوط به چه شرکتی است. شما می توانید این تصویر را رها کنید و در عوض ، آن را با لیوان پری از آب پرتقال ، تجسم کرده و نام شرکت خود را در این لوگو درج کنید. هرچند که خواندن این نکات ریز ، در این لوگو ، خیلی سخت است.

 اگر Tropicana ، لوگوی خود را مجددا طراحی کند ، مطمئنا توجه بیشتری را به سمت خود جلب می کند. لوگوی جدید این مارک تجاری ، تشنگی افراد را به چالش نمی کشد.

طراحی مجدد لوگوی نامناسب