شاخه های طراحی سایت

تنها به یاد داشته باشید که حروف عالی و جالب نیاز دارند تا قابل خواندن باشند. از این رو چه شما آن را با یک تصویر همراه سازید و یا در قالب یک کار هنری مجزا در معرض نمایش بگذارید، فرقی ندارد، باید اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند درک کنند که شما دقیقا قصد دارید تا چه چیزی را بیان کنید و منظور و اهداف تان چیست.

0
1386
طراحی سایت
طراحی سایت

شاخه های طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت
 
آماده اید تا طراحی سایت های تان را بروز کنید؟ شروع سال جدید می تواند زمان خوبی برای مرور کردن گرایش های کنونی در پروژه های طراحی تان باشد -و یا حتی پروژه های جدید- و بهترین زمان برای فکر کردن درباره به کار بردن از آخرین گرایش های روز در روند کاری تان می باشد.
از عملکرد ها تا رنگ ها و تایپوگرافی ها، امسال می تواند سال ایده های جدید و مفهوم های بصری مدرن باشد که می توانیم در طراحی سایت های مان استفاده کنیم. برخی از این طراحی ها به تازگی نمایان می شوند و می توانند به شما الهامات بصری کافی را ارائه دهند تا شروع کرده و در سال جدید دست به کار شوید. بیایید اندکی امروز به این مبحث بپردازیم.
 
 
گرایش های طراحی وب سایت در سال جدید
 

1.گرادینت ها

طراحی سایتچند سالی است که از چشم اندازه های طراحی فاصله گرفته ایم، گرداینت ها می توانند باز هم بازگشتی برای آن ها محسوب شوند. اما ظاهر تکنیک رنگ های تار و محو شده، تغییر یافته است.
در آخرین دوره گرادینت ها، متغییرهای رنگی ثابتی در طراحی سایت ها وجود داشت. آیکون های IOS اپل یک مثاله پایه در این زمینه بود. هم اکنون گرادینت ها بسیار بزرگ، برجسته و چشمگیر می باشند و از انواع مختلفی از رنگ ها استفاده می کنند.
محبوب ترین کاربرد در این زمینه به کار بردن از گرادینت رنگی است که روی تصاویر را پوشش می دهد. (این تکنیک می تواند واقعا شگفت انگیز به نظر برسد) و این مورد گزینه عالی برای تغییر ظاهر طراحی سایت و یا ساخت تصاویر شگفت انگیز می باشد و باعث جذاب ساختن هر چه بیشتر آن ها می شود. شما می توانید هم چنین از پیش زمینه گرادینتی برای جذب کردن چشمان کاربران استفاده کنید، مخصوصا زمانی که عوامل بصری دیگری را در اختیار ندارید تا با آن کار کنید.
 

  1. ویدئو های صدا دار

طراحی سایتمردم بیشتر عادت کرده اند تا در ابزارهای خود ویدئو هایی را تماشا کنند. وب سایت ها می توانند از این تجربه سینمایی، به خوبی به عنوان یک ویدئو تمام صفحه با صدا که در صفحه هوم نمایش داده می شود، استفاده بنمایند.
با دقت در این مسیر پیش روید. گزینه ای را در کنار این ویدئو باید قرار دهید تا صدای آن خاموش و یا روشن شود، زیرا شاید تمامی کاربران این چنین گرایشی را دوست نداشته باشند و از آن استقبال نکنند. محتوای موجود در این ویدئو باید به قدری درخشان باشد که کاربران به صدای آن به عنوان بخشی از تجربه کاربری خود نیاز داشته باشند.
 

  1. واقعیت های مجازی

طراحی سایتواقعیت مجازی یکی از آن عواملی است که بارها در سال 2017 مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به ابزارهای بیشتری که در بازار موجود می باشد- که قیمت های به صرفه ای نیز دارند- واقعیت مجازی به یک مورد بسیار بزرگی تبدیل می شود. بازیکنان احتمالا در ابتدا بیشتر از این واقعیت مجازی بهره ببرند، اما هم چنین می تواند در مبحث بازاریابی و دیگر اپلیکیشن ها نیز کاربرد داشته باشد.
شما نیاز دارید تا برای این امر آماده باشید. اما بیشتر از همه شما نیاز دارید تا تجربه های کاربری از واقعیت مجازی را بسازید که نیازی به هدست ندارد. این مورد طراحی سایت هایی را با ویدئوهای 360 درجه و دیگر تجربه های تعاملی بسیار بالایی با افکت های سه بعدی شامل می شود.
هر چیزی که تعاملات را یک قدم فراتر نهد، می تواند این حس واقعیت مجازی را ایجاد نماید که بسیار گرایش مدرن و بروزی می باشد.
 

  1. استفاده از اسکرول های منطبق بیشتر

طراحی سایتافکت های اسکرول های منطبق یک گرایش بزرگی در سال 2016 می باشد که طراحان وب اخیرا در زمینه این “حرکات بر مبنای ماوس”، بیشتر به تخصص و مهارت دست یافتند. این گرایش با تاثیرگذاری بیشتر همراه می شود.
به دنبال افکت های منطبقی باشید که علاوه بر حرکت به سمت بالا، به سمت پایین نیز حرکت می کنند و یا از حرکت هایی پشتیبانی می نماید که به لایه های زیرین طراحی سایت نیز هدایت می شود. کلید اصلی در هر گرایش طراحی در سال جاری این است که به واقعیت نزدیک باشد و اسکرول منطبق نیز از این امر استثنا نمی باشد. هر چه این حرکات واقعی تر باشند، کاربران بیشتر خواستار آن می باشند.
 

  1. صفحات هوم بسیار ساده

طراحی ها بیشتر از سبک صفحات هوم سایتی که نوشته های بسیاری دارند، دوری خواهند جست که برای مدت زمانی بسیار محبوب بودند. طراحان بسیاری طراحی هایی را انتخاب می کنند که تنها یک و یا دو کلمه را در قسمت اول صفحه سایت نشان می دهد.
طراحی سایت،قبل از این که نگران مسئله سئو و بیهنه سازی سایت باشید، این صفحات معمولا توسط اطلاعاتی در انتهای و ادامه صفحات وب همراه می باشند که با اسکرول کردن می توانید آن ها را مشاهده نمایید. این مثال عالی از این موضوع می باشد که چگونه عادت های کاربران می تواند طراحی سایت ها را به صورت کلی تغییر دهد. با توجه به وجود اسکرول ها در وب سایت های گوشی همراه، کاربران بیشتر در وب سایت ها صرفه نظر از هر نوع ابزاری که استفاده می کنند، اسکرول می نمایند. این روش مناسبی برای ساخت یک طراحی روشن یا یک بخش اصلی و برجسته در بالای صفحه و قرار دادن محتواهای طراحی در پایین صفحه سایت می باشد که توسط اسکرول کردن می توان به آن دست یافت.
در این جا ترفندی برای شما وجود دارد: تنها اطمینان حاصل کنید که کاربران به اندازه کافی به طراحی ساده صفحه هوم سایت شما جذب می شوند تا انگیزه ادامه دادن و دیدن مواردی که در انتهای صفحه وجود دارد را به دستی بیاورند.
 

  1. الگو های جدید جستجویابی

طراحی سایت،جستجویابی ها دیگر در بالای صفحه سایت به صورت پایدار و چسبیده قرار ندارند. با توجه به سبک های مخفی و یا POP-OUT برای جستجویابی در کنار و یا انتهای صفحات سایت، می توانیم بگوییم که گرایش های جدید برای استفاده از منوهای جستجویابی در طراحی سایت ها به وجود آمده است.
زمانی که بحث تغییر در سبک های جستجویابی می شوند، بسیار به الگو های کاربری فکر کنید. آیا جستجویابی برای یافتن آسان می باشد و آیا در حالتی قرار دارد که کاربران آن را بسیار جذاب و چشمگیر درک نمایند؟ اگر این چنین است، پیش روید. و اگر این چنین نیست، دوباره فکر کرده و دقت کنید.
 

  1. طراحی با قابلیت لمسی بیشتر

طراحی سایت در بخش های فیزیکی نیز ریشه دوانده است. این موضوع با MATERIAL DESIGN و پیشرفت پنل های لمسی بیشتر و لایه بندی های اشیاء، آغاز شد. این گرایش رابط کاربری در سطح بصری گسترده می شود.
طراحان این روزها بیشتر درگیر واقعیت ها می شوند. این امر می تواند شامل تصاویر، طرح های تصویری، و خیلی از عوامل دیگری باشد که کاربر می تواند به آن دسترسی داشته باشد و آن را لمس نماید. این تصاویر هم اکنون بسیار طبیعی تر شده اند و عواملی را در معرض نمایش می گذارند که اجزای آن واقعا در طبیعت و دنیای پیرامون یافت می شوند.
 

  1. پالت رنگ های مات و خنثی

اصول لمسی می تواند در مبحث پالت های رنگ نیز وارد شود. در حالی که در دو سال گذشته طراحی سایت های رنگارنگی را مشاهده کردیم، اما هم اکنون در طراحی سایت ها مشاهده می کنیم که رنگ ها و پالت رنگ ها به سمت متعادل شدن و خنثی بودن می روند.
به دنبال رنگ های سبز، بژ و رنگ های خنثی و مات در پرژه های طراحی سایت خود باشید. پالت های رنگ ممکن است از دنیای طبیعی نشأت بگیرد و کمتر برجستگی، روشنایی و یا نور های نئون مانند را در بر می گیرد.
 

  1. تاثیر موارد پوشیدنی بر دنیای وب

طراحی های کوچک می توانند بر هر چیزی تاثیر بگذارند. درست مانند گرایش طراحی سایت ابتدا برای گوشی های همراه که بر کل روند سایت ها تاثیر گذاشت، روش طراحی ابتدا برای موارد پوشیدنی بسیار روی طراحی اپلیکیشن ها تاثیر خواهد گذاشت.
این تاثیر می تواند نما و پیچیدگی اپلیکیشن های گوشی همراه را بسیار تغییر دهد. ما ممکن است تایپوگرافی های بزرگ تر و سبک های مینمیالیستی بسیاری را مشاهده نماییم و با توجه به کاربران بسیاری که از خرید برخی موارد پوشیدنی استقبال می کنند و می خواهند این گونه تعاملات جایگزین دیگر ابزارهای شان شود، این روش از طراحی به زودی هر چه تمام رواج می یابد.
 

  1. تایپوگرافی های سفارشی.

طراحی سایتحروف های برجسته و بزرگ هرگز از مد نمی افتند. این مورد یک از گرایش هایی است که به نظر هر روز بهتر و بهتر می شود. با توجه به افزایش شمار فونت ها و قابلیت آن ها، طراحان بیشتر تمایل دارند تا در زمینه تایپوگرافی ریسک کنند و انواعی از فونت هایی را پدید بیاورند که بسیار جدید و جالب می باشد.
این مورد هم برای طراحی و هم برای کاربران مزیت عالی محسوب می شود که از استفاده از SANS SERIFهای همیشگی که به نظر می رسد بر اکثریت پروژه های طراحی غالب شده اند، خسته شده اند. طراحان نیاز دارند تا فکر کنند که چگونه از استعداد ها و تخصص های خود کمک بگیرند و نمای بصری حیرت انگیزی را بسازند.
طراحی سایتتنها به یاد داشته باشید که حروف عالی و جالب نیاز دارند تا قابل خواندن باشند. از این رو چه شما آن را با یک تصویر همراه سازید و یا در قالب یک کار هنری مجزا در معرض نمایش بگذارید، فرقی ندارد، باید اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند درک کنند که شما دقیقا قصد دارید تا چه چیزی را بیان کنید و منظور و اهداف تان چیست.

طراحی سایت

 
طراحی سایت ارزان

طراحی سایت

طراحی سایت
طراحی سایت پوشش
ایران سایت
طراحی وب